Witamy !



[2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

[2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 15 lut 2014 13:16:06

Witam wszystkich
poszukiwałem po internecie sposobu na wymianę uszczelnienia wału korbowego z przodu silnika ale niestety zazwyczaj kończy się na użyciu pneumantyka :D a tego niestety bez zdejmowania chłodnic w przypadku frotki B nieda się zrobić :? czy macie może jakieś propozycje na odkręcenie tej śruby ????

w celach upewnienia się - śruba ma gwint prawy (zgodny z wskazówkami zegara) ????

pozdrawiam
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 15 lut 2014 13:33:42

Zablokować koło zamachowe i kluczem z długą rurą.
Metoda sprawdzona.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 15 lut 2014 13:35:44

tylko z tego co się nie myle to niema wziernika do koła zamachowego żeby je zablokować ??? :?
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez brum » 15 lut 2014 15:26:18

Metoda z blokowaniem koła zamachowego jest średnia. Wyjaśnili mi to na forum Omegi :P przy takiej blokadzie można zerwać klina na wale... Zaleca się zablokowanie koła pasowego i odkręcenie śruby kluczem.

Ja w V6 zdjąłem koło pasowe i koło paska chwyciłem bardzo dużym kluczem szwedzkim, nałożyłem nasadkę na śrubę na wale, i do tego rura ok 1.5m i kumpel tylko pociągnął. Puściło bez najmniejszego problemu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez lanbo » 15 lut 2014 15:38:05

strasznie się z ta śrubą namordowałem aż w końcu porządny klucz nasadowy przedłużka zaprzeć o ramę i rozrusznikiem poszła :1:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 15 lut 2014 15:41:48

tylko ze w dtl koło pasowe jest przykręcone śruba do wału i niema za co złapać.
Już próbowałem na załączonym biegu i normalnie auto dzwiga pomijając fakt jak skrzynia w :dupa: dostaje.
zastanawiam sie jeszcze nad jednym pomysłem a mianowicie założyć klucz na śrube i strzelić rozrusznikiem ???
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez brum » 15 lut 2014 15:45:03

zendi1985 napisał(a):zastanawiam sie jeszcze nad jednym pomysłem a mianowicie założyć klucz na śrube i strzelić rozrusznikiem ???

sposób dobry ale ryzykowny tak samo jak blokada koła. Pewnie się nic nie stanie, ale ja odpuściłem takie metody.

Zawsze można z blachy dorobić klucz żeby przykręcić do wału i drugim kluczem odkręcić śrubę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 15 lut 2014 15:50:41

a jeszcze jeden pomysł mi się nasuwa
gdyby z rury wyciąć uchwyt tak żeby pasował, żeby włożyć go w otwory w kole pasowym a do scianki rury przyspawac jakąś przedłuzkę??? a śrubę pociągnąć kluczem nasadowym (fajką) ???
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 15 lut 2014 16:03:56

Zerwanie klina na wale to fikcja. Niby czemu miał by się klin zerwać :) Przecież przy odkręcaniu nie działaja na niego żadne siły. Większe ryzyko, że urwie się sama śruba a wtedy wał na śmietnik.

Metoda z odkręcaniem "na rozrusznik" jest dobra tylko trza tak cyknąć rozrusznikiem żeby auta nie odpalić. Choć tu nie ma wielkiego ryzyka bo to przecież nie koło pasowe rozrządu.

Tak samo gadanie że skrzynia dostaje w dupę jak się rura odkręca? Skąd taki pomysł? Kto z Was jest w stanie wygenerować więcej jak 290Nm momentu obrotowego? :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez brum » 15 lut 2014 16:14:03

RudeBoy napisał(a):Zerwanie klina na wale to fikcja. Niby czemu miał by się klin zerwać Przecież przy odkręcaniu nie działaja na niego żadne siły.

bo właśnie na klin działają "siły" blokujesz przy skrzyni, ciągniesz kluczem i jedynym punktem oporu jest klin.
to samo tyczy się rozrusznika.
ja coś takiego odpusciłem. na wspomnianym forum Omegi były opinie że ktoś odkręcał jak wyżej i klin zerwało.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 15 lut 2014 16:41:40

Dawid co to opowiadasz ?
Blokujesz wał od tyłu a śruba wkręcona jest w wał :) więc na sam klin nie działają duże siły przy odkręcaniu. Większe będą działać jak będziesz trzymał za koło pasowe przecież.
Gdzie tu logika?

-- Dodano 15 lut 2014 16:47:38 --

Chyba, ze ja nie wiem o czym Ty gadasz.. może w benzynie to jest jakoś inaczej skonstruowane ale nie sądzę...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez brum » 15 lut 2014 18:01:03

RudeBoy napisał(a):Większe będą działać jak będziesz trzymał za koło pasowe przecież.

no wg mnie to dużo mniejsze bo koło pasowe stoi w miejscu i ciągniesz tylko za śrubę. a blokując zamach ciągniesz śrubę z wałem, a po drodze jest klin.

tyle w tym temacie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez ali » 15 lut 2014 20:16:14

lanbo napisał(a):strasznie się z ta śrubą namordowałem aż w końcu porządny klucz nasadowy przedłużka zaprzeć o ramę i rozrusznikiem poszła :1:


Też tak robię :>: ale to metoda dosyć niebezpieczna więc jak ktoś pyta to niech lepiej jej nie stosuje ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez adam-wwy » 15 lut 2014 22:44:22

Można włączyć biegi pchnąć auto zamiast kręcić rozrusznikiem :wink:
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez lanbo » 15 lut 2014 23:14:23

ali napisał(a):
lanbo napisał(a):strasznie się z ta śrubą namordowałem aż w końcu porządny klucz nasadowy przedłużka zaprzeć o ramę i rozrusznikiem poszła :1:


Też tak robię :>: ale to metoda dosyć niebezpieczna więc jak ktoś pyta to niech lepiej jej nie stosuje ;)



Miałem za cienki pneumatyk i pod ręką nowe koło pasowe i śrubę :D popatrzyłem na gwint pokumałem w którą stronę kręci się wał no i próbowałem z popychu ale prędzej poduszki by poszły , zadurza amortyzacja , a rozrusznikiem to był moment :1:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Odp: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez brum » 15 lut 2014 23:22:40

Gwint normalny bo większość silników kręci się w prawo, czyli śruba sama się dokreca.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez Semir » 15 lut 2014 23:36:18

To koło jest nie tylko przykręcone ale śruba jest wklejana jeszcze. Na wsi nie długo po tym jak kupiłem frotę i zacząłem szaleć to mi pękło. Kowal na we wsi obok powiedział, że zrobi ok. Pojechałem odebrać i gadanie bo to tyle roboty itd itp. To myślę będzie kosztować swoje. Powiedział 100 zł normalnie tak się wtedy ucieszyłem, że szok. To były początki froty nikłe pojęcie. Sądzę że jak ktoś nie jest w stanie pewnych rzeczy zrobić to niech to zleci komuś albo dogada się z jakimś mechanikiem po godzinach i odkręcenie tej śruby można załatwić za 0,7. Bardziej bał bym się o jej prawidłowe wkręcenie.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 16 lut 2014 00:01:50

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Większe będą działać jak będziesz trzymał za koło pasowe przecież.

no wg mnie to dużo mniejsze bo koło pasowe stoi w miejscu i ciągniesz tylko za śrubę. a blokując zamach ciągniesz śrubę z wałem, a po drodze jest klin.

tyle w tym temacie.


jaki klin????
Jak klin jest między wałem a kołem pasowym :D
a Ty odkręcasz śrubę wkręconą w wał :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 16 lut 2014 01:11:36

o klin niema sie co bać bo nie działam żadną siłą na koło pasowe które jest napędzane poprzez właśnie klin, jak już wcześniej napisano prędzej śruba wkręcona w wał pęknie.
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Odp: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez lanbo » 16 lut 2014 01:52:36

brum napisał(a):Gwint normalny bo większość silników kręci się w prawo, czyli śruba sama się dokreca.


Dawid coś mi tutaj nie pasuje
Gdyby było tak jak napisałeś to rozrusznikiem bym ją dokręcał, dlatego ta śruba jest wklejana
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron