Witamy !



[2,2] dtl opinia o konstrukcji

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez adam-wwy » 21 gru 2014 20:37:39

No oczywiste jest, że opinia ta jest na podstawie 1.9 TDI, to były wg. mnie najlepsze diesle, a to produkowane teraz to wszystko złom bez znaczenia na markę.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez zendi1985 » 21 gru 2014 21:00:43

zasada producentów jest prosta - skonstruować silnik który będzie miał kosmiczną moc przy niewielkiej pojemności i żeby nie przejechał przypadkiem więcej jak do 300 tyś kilometrów, nie mówiąc o fakcje że aktualne konstrukcje silników nie nadają się w żaden sposób do remontów bo poprostu są poskładane i nie ma mowy o żadnym szlifie czy czymś takim co w starszych silnikach było normą. Już niema takich silników jak 2,2 diesel wolnossącego 95 koni który przejechał 1,5 bańki, to były silniki !
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 07 mar 2017 21:57:46

Wie ktoś gdzie znajduje się odma w 2.2 dti?
Czy to jest ten króciutki wąż ktory wchodzi w dolot przed turbina?
I odpowietrzenia skrzyni korbowej też nie mogę znależć czy to tylko ten jeden przed turbina?
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 07 mar 2017 22:01:16

Lukaszbmx napisał(a):Wie ktoś gdzie znajduje się odma w 2.2 dti?
Czy to jest ten króciutki wąż ktory wchodzi w dolot przed turbina?
I odpowietrzenia skrzyni korbowej też nie mogę znależć czy to tylko ten jeden przed turbina?


TAK
TAK
TAK
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 07 mar 2017 22:21:11

A ja jak głupi szukałem odpowietrzenia skrzyni korbowej gdzieś na dole, ale dzięki za info.
To rozumiem że jak zamontuje w tym miejscu separator oleju to nie będzie go tyle w dolocie?
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 07 mar 2017 23:01:25

Lukaszbmx napisał(a):A ja jak głupi szukałem odpowietrzenia skrzyni korbowej gdzieś na dole, ale dzięki za info.
To rozumiem że jak zamontuje w tym miejscu separator oleju to nie będzie go tyle w dolocie?


Będzie go trochę mniej, bo część pewnie jest z turbiny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez pisu22 » 08 mar 2017 09:06:38

RudeBoy napisał(a):
Lukaszbmx napisał(a):A ja jak głupi szukałem odpowietrzenia skrzyni korbowej gdzieś na dole, ale dzięki za info.
To rozumiem że jak zamontuje w tym miejscu separator oleju to nie będzie go tyle w dolocie?


Będzie go trochę mniej, bo część pewnie jest z turbiny.

jak ma tyle oleju w odmie, że musi separator tam dawać, to wiesz, no ten tego... :grin: :dupa:
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez jrzeuski » 08 mar 2017 09:12:33

Jak mi uszczelnienia w turbinie puściły, to potem z intercoolera ponad litr oleju wylałem. Z drugiej strony olej wylewał się rurą wydechową a to, co przedostało się przez intercooler silnik przerobił na błękitną zasłonę dymną :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 08 mar 2017 09:18:10

Był na mierzeniu kompresji na tłokach i miał każdy 32 atmosfery, ale mechanik powiedział ze ma jakies przedmuchy.
I tego nie rozumiem bo ma kompresje ale gdzies sa przedmuchy, a sprawdzałem go bo w zimie bardzo ciężko palił.
A oleju nie wime czy jest dużo czy mało ale scianki sa wilgotne od niego.
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez bart322 » 08 mar 2017 09:22:56

32???? czy moze 23?
Jak tubo puszcza, to tylko czekac kiedy silnik sie rozkreci... ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 08 mar 2017 09:28:58

A jak zdiagnozować czy turbo puszcza?
Bo Wydaje mi sie że mogą być zużyte pierścienie
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez pisu22 » 08 mar 2017 11:51:39

Lukaszbmx napisał(a):A jak zdiagnozować czy turbo puszcza?
Bo Wydaje mi sie że mogą być zużyte pierścienie

Trzeba by odkręcić rurę od turbo po stronie powietrza. To prosta czynnosc. Sprawdź czy wirnik ma luzy poprzeczne i czy jest zarzygany olejem. Jak tak to czym prędzej zrób porządek z turbiną bo jak Bart pisze, jak ci się silnik rozbiega to już po nim. Chyba że wiesz jak go zdławić w takiej sytuacji. Ale i tak laweta
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 08 mar 2017 20:14:16

Na turbinie brak luzów i jest 'sucha'
Z tej odmy to też jakoś dużo nie leci oleju, ale zauważyłem że za turbo rury w środku były wilgotne od oleju, IC wyjałem ale w środku sucho, tylko wlocie do niego zebrało sie trochę więcej.
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 08 mar 2017 20:18:43

Lukaszbmx napisał(a):Na turbinie brak luzów i jest 'sucha'
Z tej odmy to też jakoś dużo nie leci oleju, ale zauważyłem że za turbo rury w środku były wilgotne od oleju, IC wyjałem ale w środku sucho, tylko wlocie do niego zebrało sie trochę więcej.


To zostaw to w spokoju.
Nie znajdziesz turbodiesla który nie będzie miał syfu w dolocie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 08 mar 2017 20:46:04

Zacząłem z tym grzebać bo mi w EGR chyba membrana pękła bo z tej dziury co jest w tym grzybki smarka mi olejem.
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 08 mar 2017 21:08:28

Lukaszbmx napisał(a):Zacząłem z tym grzebać bo mi w EGR chyba membrana pękła bo z tej dziury co jest w tym grzybki smarka mi olejem.


Kup zamiennik za sto parę złotych. Ze dwa lata wytrzyma.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez vaxel » 09 mar 2017 07:42:05

RudeBoy napisał(a):
Lukaszbmx napisał(a):Zacząłem z tym grzebać bo mi w EGR chyba membrana pękła bo z tej dziury co jest w tym grzybki smarka mi olejem.


Kup zamiennik za sto parę złotych. Ze dwa lata wytrzyma.


Albo usunąć i święty spokój.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 325
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez ali » 09 mar 2017 09:52:32

vaxel napisał(a):
RudeBoy napisał(a):
Lukaszbmx napisał(a):Zacząłem z tym grzebać bo mi w EGR chyba membrana pękła bo z tej dziury co jest w tym grzybki smarka mi olejem.


Kup zamiennik za sto parę złotych. Ze dwa lata wytrzyma.


Albo usunąć i święty spokój.

Nie w tym silniku, tutaj musi być działający egr.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez vaxel » 09 mar 2017 10:21:20

ali napisał(a):Nie w tym silniku, tutaj musi być działający egr.


U mnie jest zaślepiony i wyprogramowany.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 325
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Lukaszbmx » 09 mar 2017 14:55:53

Jeszcze po umyciu silnika zauważyłem mały wyciek w okolicach koła wału korbowego, ciężko tam zajrzeć ale mam nadzieje że to może uszczelka miski.
Mam wrażenie że ten samochód zaczyna się rozpuszczać razem ze śniegiem;/
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron