Witamy !



[2,2] dtl opinia o konstrukcji

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez lychasc » 18 lut 2014 16:24:15

Znaczy sie 2,2dti jest do bani, a narzekacie tak na tds-a. Wystarczy wejść w dział silniki dieslowskie i najwięcej tematów to właśnie 2,2dti
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 18 lut 2014 16:31:06

lychasc napisał(a):Znaczy sie 2,2dti jest do bani, a narzekacie tak na tds-a. Wystarczy wejść w dział silniki dieslowskie i najwięcej tematów to właśnie 2,2dti


hehehe... przecie TDSy na palcach można policzyć bo nikt mądry tego z własnej woli nie kupi ;)
a DTI jak psów też dla tego, że wyboru w B nie było :)
A w A miałeś 2.3TD, 2.5TDS, 2.8TDI
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez puczo1 » 18 gru 2014 11:22:22

Echchchchc....przed zakupem frotki większość ludzi odradzała mi jej zakup.Nie bo sie psuje,nie bo pompa to tragedia,nie bo te silniki to największy syf ever itd..itd..i chyba mieli trochę racji bo wiecznie coś ! To engine się zapala,to turbo nie gwiżdże,zawieszenie gdzieś stuka i puka do tego problem z odpalaniem po postoju( na szczęście tylko trzeba go sekundę,dwie dłużej pokręcić i łapie ale na razie największy mróz to -2,zobaczymy przy większym) i na dokładkę coś się dzieje z obrotami i na postoju spada do około 700(wcześniej było 900) i zaczyna telepać.Moc jest,jak startuje wszystko wydaje się pracować normalnie ale już ten problem nie daje mi spać po nocach :niewiem:
Wychodzi na to że żeby byc w pełni szczęśliwym posiadaczem frotki dobrze jest być mechanikiem z warsztatem w garażu gdzie na bieżąco można grzebać.Niestety ja jestem w Holandi gdzie ceny napraw przyprawiają o ból głowy i tez dlatego sam jeszcze sie nie biore za rozkręcanie silnika bo jak coś spiernicze to będzie pozamiatane.I jeszcze tylko sprawa pompy ! Przebieg mojej froci zbliża sie do 200 000 (zostało jeszcze 10 000) i coraz częsciej przed oczami pojawia mi sie pompa na stole u pompiarza (jeżeli juz sie to stanie to mam tylko nadzieje ze w Polsce do której wracam za pół roku)już do mnie jedzie olej 2T o którym czytałem pozytywne opinie i dobry wpływ na prace naszej pompki,oby tylko nie było za późno.
Podsumowując chciałbym dodać ze nie zamieniłbym jej na żaden inny samochód!! za każdym razem kiedy do niej wsiadam wiem ze to własnie ten samochód zawsze chciałem i nie rozstanę się z nią,ale wiem też że muszę doszkolić sie w zakresie mechaniki bo mi złotówek i cierpliwości nie starczy :wink:

To tyle z moich wywodów i opini na temat konstrukcji 2,2 dtl .
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i wytrwałych miłośników frotek :)
puczo1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 cze 2014 07:53:18
Lokalizacja: Opole
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2014 11:50:34

To może napraw sobie wreszcie to auto. Bo objawy jakie opisujesz są typowe dla najprostszych czynności serwisowych przy tym silniku.
Jak masz zjebane i nie naprawiasz to na pewno od narzekania samo się nie naprawi.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez puczo1 » 18 gru 2014 12:20:43

No to właśnie naprawiam to auto.W październiku było u mechanika(pozdrawiam forumowicza ;) i było robione sprawdzane prawie wszystko i nie minęło kilka tygodni i wychodzą kolejne rzeczy.Dlatego napisałem że żeby być w pełni szczęśliwym użytkownikiem froty dobrze jest być mechanikiem z warsztatem i tyle.
puczo1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 cze 2014 07:53:18
Lokalizacja: Opole
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2014 12:24:45

puczo1 napisał(a):No to właśnie naprawiam to auto.W październiku było u mechanika(pozdrawiam forumowicza ;) i było robione sprawdzane prawie wszystko i nie minęło kilka tygodni i wychodzą kolejne rzeczy.Dlatego napisałem że żeby być w pełni szczęśliwym użytkownikiem froty dobrze jest być mechanikiem z warsztatem i tyle.


Dziwne.
Ja nie jestem mechanikiem i jakoś moje jeździ od lat bez większych problemów. Może dla tego, że nie kupiłem zarżniętego syfa i o niego dbam...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez puczo1 » 18 gru 2014 12:37:20

Może i tak ale z tego co czytam na forum to masz wiedze na temat frot jak mała encyklopedia i pewnie Ci ławiej :) A ja dopiero sie uczę.O swój samochód staram się dbać jak tylko mogę ale co mi to da jeżeli poprzedni właściciel tego nie robił.Z zewnątrz wygląda świetnie,w środku trochę gorzej.
puczo1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 cze 2014 07:53:18
Lokalizacja: Opole
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2014 12:51:58

puczo1 napisał(a):Może i tak ale z tego co czytam na forum to masz wiedze na temat frot jak mała encyklopedia i pewnie Ci ławiej :) A ja dopiero sie uczę.O swój samochód staram się dbać jak tylko mogę ale co mi to da jeżeli poprzedni właściciel tego nie robił.Z zewnątrz wygląda świetnie,w środku trochę gorzej.


Nikt się z wiedzą nie rodzi.
Masz dwie opcje i dotyczą one każdego auta.
- poświęcasz swój czas na nauczenie się i własnoręczne naprawy,
- albo poświęcasz duże pieniądze na niekonieczne udane naprawy u mechanika.

Ciesz się, bo części do tych silników tanie jak barszcz i powszechnie dostępne.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez jrzeuski » 18 gru 2014 12:59:52

RudeBoy napisał(a):Masz dwie opcje i dotyczą one każdego auta.
- poświęcasz swój czas na nauczenie się i własnoręczne naprawy,
- albo poświęcasz duże pieniądze na niekonieczne udane naprawy u mechanika.
To nie dotyczy każdego auta tylko tych, do których nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, których kupno jest nieopłacalne do jednokrotnego użycia. A pożyczyć nie ma skąd. Ale fakt, że każdą Frotę da się naprawić kompletem kluczy z Biedronki i interfejsem do silnika z Allegro.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez adam-wwy » 18 gru 2014 14:57:04

Tylko, że nie każdy kupuje auto, żeby je ciągle naprawiać. Awaryjność Fronter jakby nie było jest ponad przeciętną.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez Semir » 18 gru 2014 15:04:12

adam-wwy napisał(a):Tylko, że nie każdy kupuje auto, żeby je ciągle naprawiać. Awaryjność Fronter jakby nie było jest ponad przeciętną.


Sam miałem B 2,2 DTI i nie miałem z nią problemów a jak były to częściowo z mojej winy.
Dużo zależy jaki egzemplarz się kupi.

Z większych moich awarii to było:

Padnięty czujnik ciśnienia oleju
Urwało się koło pasowe na wale to metalowo-gunowe
Przetarta wiązka za zegarami ale to z mojej winy bo po winianie nagrzewnicy źle ją położyłem.
Dziura w nagrzewnicy.


Coś tam jeszcze było ale to utkwiło mi najbardziej.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez jrzeuski » 18 gru 2014 15:26:52

adam-wwy napisał(a):Awaryjność Fronter jakby nie było jest ponad przeciętną.
Podejrzewam, że jakby Frotę wykorzystywać tak jak zwykłą osobówkę, to i awaryjność byłaby podobna albo i mniejsza (zawieszenie!). Ale kto kupuje takie auto, żeby nie zjechać z asfaltu? ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2014 15:39:55

adam-wwy napisał(a):Tylko, że nie każdy kupuje auto, żeby je ciągle naprawiać. Awaryjność Fronter jakby nie było jest ponad przeciętną.


Ja nie wiem skąd taka opinia?
Ile tu jest osób co CIĄGLE naprawiają swoją frotę?
Raptem kilka i to Ci, którzy je dość ekstremalnie wykorzystują.

Ponadprzeciętnie to się psują Jeepy i LR :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez puczo1 » 19 gru 2014 10:03:46

Zestaw kluczy z biedronki juz mam :) Interfejsu z allegro jeszcze nie ale zainwestuje :) i Auto mam od 4 miesięcy,kupiłem je z Holandii a oni podobno nie inwstują za dużo w samochody i jak jeździ tzn że nie trzeba z nim nic robić dlatego ja muszę teraz to wszystko nadrobić.Mam nadzieje że jak usunę te wszystkie typowe dla tego samochodu usterki to już będzie ok :)połowa drogi za mną i żeby tylko pompa nie zrobiła mi niespodzianki :shock:
Mogę skorzystać z okazji i zapytać się co może być przyczyną spadku obrotów na jałowym biegu,przez to zaczyna trochę telepać autem i ewidentnie barkuje mu tych 200 obr/min.
puczo1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 cze 2014 07:53:18
Lokalizacja: Opole
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez ali » 19 gru 2014 10:19:39

puczo1 napisał(a):Zestaw kluczy z biedronki juz mam :) Interfejsu z allegro jeszcze nie ale zainwestuje :) i Auto mam od 4 miesięcy,kupiłem je z Holandii a oni podobno nie inwstują za dużo w samochody i jak jeździ tzn że nie trzeba z nim nic robić dlatego ja muszę teraz to wszystko nadrobić.Mam nadzieje że jak usunę te wszystkie typowe dla tego samochodu usterki to już będzie ok :)połowa drogi za mną i żeby tylko pompa nie zrobiła mi niespodzianki :shock:
Mogę skorzystać z okazji i zapytać się co może być przyczyną spadku obrotów na jałowym biegu,przez to zaczyna trochę telepać autem i ewidentnie barkuje mu tych 200 obr/min.

na aledrogo fejsa do opla nie kupisz dobrego, chyba ze używany ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez adam-wwy » 19 gru 2014 16:02:52

Ja kupiłem za kwotę od 100 do 150zł, nie pamietam dokładnie bo to 3 lata temu i jeszcze nie było Opla którego bym nie podłączył, aczkolwiek z silnikiem Izuzu nie próbowałem.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez jrzeuski » 19 gru 2014 16:09:23

A VMa obsłużył?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez ali » 19 gru 2014 16:11:56

adam-wwy napisał(a):Ja kupiłem za kwotę od 100 do 150zł, nie pamietam dokładnie bo to 3 lata temu i jeszcze nie było Opla którego bym nie podłączył, aczkolwiek z silnikiem Izuzu nie próbowałem.


no 3 lata temu może i tak, i pochwal sie co kupłeś.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez adam-wwy » 20 gru 2014 11:35:44

jrzeuski napisał(a):A VMa obsłużył?


A skąd ja bym taki wynalazek wziął? :shock: Nie znam nikogo kto ma taki silniki i nawet nigdy go nie widziałem, aczkolwiek w programie który gada z tym interfejsem jest VM, nie ma natomiast 3.2 V6

Silniki Opla oraz inne podzespoły elektroniczne widzi i się z nimi łączy bez znaczenia czy to była Vectra, Astra, Omega, Corsa, Frontera, czy to diesel czy benzyna, byleby sterownik silnika miał :wink: Innych nie podłączałem i nie miałem okazji z nowszymi niż 2004r, ale w programie były auta chyba do 2008r.

Kupiłem interfejs OpelScanner.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl opinia o konstrukcji

Postprzez ali » 20 gru 2014 13:06:16

adam-wwy napisał(a):
Kupiłem interfejs OpelScanner.


No i masz najlepszego fejsa do opli, ale już nie kupisz na alegro, chyba że używkę od kogoś bo coś z prawami autorskimi było nie teges ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron