Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez kasalka » 13 wrz 2008 20:16:31

Tak jest pomarańczowa spirala koło kontrolki poduszki powietrznej
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Kogut » 13 wrz 2008 20:20:07

I kiedy ci ona się pokazuje :?:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez kasalka » 13 wrz 2008 20:24:12

Właściwie tylko rano po nocy jak jest zimno i jak autko trochę postoi. W czasie jak jest jeżdżona to wcale się nie zapala lub tylko mrygnie.
ogólnie świece grzeją chwile. Jeśli u ciebie tak jak dziś przy niskiej temperaturze się niezapaliła to sprawdziłbym świece i przekażnik.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Kogut » 14 wrz 2008 20:40:02

Świece powinny być ok bo zawsze palę na dotyk :? a gdzie znajdę ten przekaźnik :?:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez jack 2.2 dti » 22 wrz 2008 08:46:00

Przekaźnik jest w komorze silnika za filtrem powietrza, świece grzeją poniżej +9 stopni. Przy 7 stopniach zapala się kontrolka na 1-2 sekundy. Sprawdź również czy nie pocą ci się przewody powrotu paliwa z wtryskiwaczy.
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 03 paź 2008 13:10:10

No i jak sytuacja z odpalaniem? Wlasnie doswiadczylem tego na wlasnej skorze i to dosc ekstremalnie :) Oddalem samochod do warsztatu (blisko pracy wiec sie skusilem, niestety niepotrzebnie) poniewaz przydymial troche na bialo na zimnym silniku no i chlopcy wymyslili czyszczenie kolektora ssacego i egr. Wyczyscili, zlozyli i oddali mi samochod. Nastepnego dnia rano frota nie odpala, tj. odpala po paru minutach krecenia, zawiozlem samochod z powrotem ale niestety chlopcy nic nie wymyslili, no po prostu nie wiedza jaka moze byc przyczyna.

Nastepnego dnia rano (po 5 minutach krecenia) pojechalem do poleconego mechanika. Okazalo sie ze przy okazji czyszczenia kolektora w warsztacie nr 1 wymieniali wezyki przelewowe przy wtryskach (scislej ich czesc bo na wszystkie najwyrazniej nie starczylo im czasu). Wezyki pourywaly sie przy mostkach, tak ze ich kawalki zostaly. Nie wiem czy tego nie zauwazyli czy nie chcialo im sie ich wydlubywac, efekt byl taki ze nowe wezyki siedzialy bardzo plytko i luzno i nie bylo mowy o szczelnosci. Powodowalo to cofanie sie paliwa.
p.
Ostatnio edytowano 08 sty 2009 20:59:49 przez mizsio, łącznie edytowano 1 raz
mizsio
 

Odpalanie 2,2 TDI a nieszczelne przelewy wtrysków

Postprzez mozerm » 12 paź 2008 10:27:04

Szanowanko.

W kilku postach przeczytałem , że jedną z przyczyn nieodpalania silnika 2,2 TDI może być niesczelność przewodów zwrotu paliwa z wtryskiwaczy. Mam podobne objawy a mechanik straszy wymianą pompy wtryskowej. Wolę wymienić najpierw te przewody i dopiero przy braku efektu - dalej kominować.

Może ktoś z Kolegów Praktyków napisze , jaki jest mechanizm tej usterki. Czy to jest tak , że nieszczelne przewody przelewowe powodują zapowietrzenie pompy wtryskowej ? To wydaje mi się logiczne nawet przy nieszczelnym tylko jednym przewodzie zwrotnym...

Pozdrawiam
mozerm
 

Re: Odpalanie 2,2 TDI a nieszczelne przelewy wtrysków

Postprzez mizsio » 12 paź 2008 17:13:59

jest tak jak piszesz, zapowietrza sie
mizsio
 

Re: Odpalanie 2,2 TDI a nieszczelne przelewy wtrysków

Postprzez mozerm » 12 paź 2008 19:34:24

DziĘki za info. Jutro sprawdzę
M
mozerm
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez borus » 27 paź 2008 09:04:31

Witam!

No i ja muszę się przyłączyć do dyskusji, poranne kręcenie nie uległo zmianie po wymianie wężyków przelewowych, przy temp poniżej zera odpalilem autko i bylo przez chwile straszne falowanie obrotów zanim ustał. Jeżeli chodzi o kontrolkę świec żarowych to widziałem ją tylko raz jak mi mrygnęła, komputer pokazywał temp. 2 stopni.
Gdzie jest czujnik temp. odpowiedziałny za włączenie świec, chciałbym zasymulować niską temp. żeby sprawdzić czy sterowanie świeczkami jest oki. może ktoś zna jakiś lepszy sposób na jego sprawdzenie....
Sam nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny, obawiam się że przy mocniejszych mrozach i osłabieniu aku, może nie starczyć mocy do takigo kręcenia....
Chciałem zlokalizować jeszcze filtr paliwa, może jego wymiana coś pomoże, ale niebardzo wiem gdzie jest...:)
borus
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 27 paź 2008 09:47:24

filtr paliwa jest pod autem na podluznicy

p.
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mozerm » 27 paź 2008 23:46:05

Filtr paliwa rzeczywiście na podłużnicy ale u mnie przyczyną nie był filtr ani wężyki zwrotu paliwa.
Z przykroścą muszę powiedzieć, że pompa wtryskowa była do regeneracji. Koszt regeneracji z wymianą elektroniki = 2000 zł. Efekt - auto pali na dotyk i znacznie poprawił się moment na małych obrotach.
Przedtem zdarzało mi się , że silnik gasł przy ruszaniu ( mam za kółkiem 400 000 km ).
Mechanik powiedział , że przyczyną było najprawdopodobniej dopuszczenie do dałkowitego zużycia paliwa i próby uruchomienia bez paliwa. Przyznaję , że tak było.
Piszę to aby ostrzec przed jeżdzeniem do " suchego baku".

Pozdrawiam
M
mozerm
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Kogut » 28 paź 2008 08:47:16

A czy ma może ktoś zdjęcia z wymiany wężyków ??? lub spuszczenia osadu z filtra paliwa ??
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 28 paź 2008 09:16:34

w instrukcji obslugi jest opisane jak spuszczac wode z filtra, w kwestii jezdzenia 'na oparach' - ja staram sie nie schodzic w codziennej eksploatacji ponizej 2/3 baku paliwa, po prostu czesciej dotankowuje

p.
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez borus » 28 paź 2008 11:11:16

wersja z regeneracją pompy nie brzmi zbyt optymistycznie....
Gdzie się udać żeby zdignozować czy faktycznie pompa domaga się remontu?? Jestem z Głogowa, często też we wrocławiu, nie chcialbym oddac auta w niepewne ręce.... Chyba że jest mozłiwość samemu dokonać takiej diagnozy? moze podpowiecie coś ??
borus
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 28 paź 2008 22:14:31

coz, trzeba sie pogodzic z faktem ze nasze bolidy maja najechane po 200-300 kkm i takie rzeczy musza sie zdarzac :)
mizsio
 


Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 29 lis 2008 16:34:16

Kogut napisał(a):A czy ma może ktoś zdjęcia z wymiany wężyków ??? lub spuszczenia osadu z filtra paliwa ??

zostało mi jeszcze troche grzebaniny i bede wymieniał w swojej .Dodatkowy patent [img=http://img140.imageshack.us/img140/306/pompkart9.th.jpg]bedzie zamontowane przed filtrem,dodatkowy odstojnik wody,pompka do odpowietrzania a wszystko w jednym . Filtr wymienić bez kanału bedzie ciężko a raczej niewygodnie.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Kogut » 29 lis 2008 20:17:20

Zaproponował bym ci mój kanał ale masz troszkę daleko :(
Jak możesz to zamieść jakieś fotki z tej operacji
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Jeszcze raz o odpalaniu 2.2DTI 1999

Postprzez gregor » 27 gru 2008 10:38:32

Witam wszystkich,
przeczytałem tematy o problemach z odpalaniem, ale u mnie jest inny problem.
Jest to ewidentnie związane z ujemnymi temperaturami, ale nie wiem gdzie szukać.
Jak samochód postoi dłużej na mrozie ( co najmniej 12-20godzin ) to wygląda to tak: odpala za pierwszym przekręceniem i chodzi chwilę i gaśnie. Potem już nic nie pomaga - kręcenie nic nie daje.
Zostawiam tak samochód i jeśli mam szczęście i jest dodatnia temperatura, to po dłuższym postoju "na plusie" samochód odpali.
Jest jeszcze jedna sprawa - jak odpalam na mrozie i jak silnik zapali od razu ( jak się uda ) daję gazu i lekkie przegazowanie powduje że "zassa" i już chodzi.
Wygląda to tak jakby coś zamarzało.
2 tygodnie temu wymieniłem filtr paliwa, nalałem vervę ( podobno zimową ), przy tankowaniu dodałem do zbiornika płyn DFA-39 aby poprawić właściwości paliwa.
Podejrzewam że jest to woda. Ale powiedzcie gdzie?
Zanim silnik zgaśnie, chodzi ok. 3-10sekund. Czy jest szansa aby tak szybko wypaliło się paliwo między pompą a filtrem? Czy może szukać przyczyny w zbiorniku?
PS: wczoraj było -2 i już miałem ten problem.

z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

grzegorz
gregor
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość