Witamy !



[2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

[2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez marekkas2 » 15 wrz 2008 11:40:23

Witam wszystkich, jak w temacie do czego służy ten czerwony nakręcany kapsel z takim napisem FUEL PRIMING PORT, znajduje się nad pompą paliwa i jest podłaczony do powrotu z wtryskiwaczy? Czyżby to było jaieś odpowietrzenie ukłądu, czy co?
marekkas2
 

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maciar » 22 wrz 2008 19:58:33

Coś takiego mając pompe vacum odpowietrzasz układ.Zrobili to mając na uwadze nisko i daleko od pompy położony filtr paliwa.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez marekkas2 » 29 wrz 2008 20:18:14

aha, to takie bystre nawet konstruktorzy byli 8)
marekkas2
 

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez jendrek ha » 24 mar 2010 13:03:37

Witam,
jestem kompletnym laikiem
parę razy wyzerowałem bak i musiałem zapalać na pych
słyszałem że takie odpalanie diesela nie jest dla silnika zbyt zdrowe i w przypadku gdy samochód zgaśnie z powodu braku paliwa to trzeba go odpowietrzyć.
1. Czy po odpaleniu na pych silnik może jeszcze być częściowo zapowietrzony?
2.Jak to zdiagnozować
3. Jak odpowietrzyć silnik po wyczerpaniu się paliwa aby odpalić bez holowania?


będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam


Andrzej

Warszawa, FRONTERA B 2,2 DTI 16V Ltd
jendrek ha
 

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez brum » 24 mar 2010 13:06:08

jendrek ha napisał(a):parę razy wyzerowałem bak.....FRONTERA B 2,2 DTI 16V


Jeśli nie chcesz wydać ok 1.5tyś na pompę to raczej unikaj jazdy na rezerwie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maju » 24 mar 2010 14:46:32

To czerwone przyłącze to rzeczywiście do odpowietrzania układu paliwowego jak się skończy paliwo, ale sposób jego użycia jest inny niż piszą przedmówcy.
W to przyłącze należy dmuchnąć a nie zasysać.
Podłącza się tam np końcówkę do pompowania kół i dmucha, wiec jak ktoś ma na pokładzie kompresor to sobie poradzi.
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maciar » 24 mar 2010 17:44:39

Nieeee jest to pod podciśnienie.Maju możemy sie zalożyć o flache spsawe wyjaśnimy na zlocie :D
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez jendrek ha » 24 mar 2010 19:00:33

To jak w końcu dmuchać czy zasysać?
jendrek ha
 

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maciar » 24 mar 2010 21:46:21

Zasysać.Popatrz na pompe to cholerstwo jest na zasilaniu pompy!!!
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez lanbo » 25 mar 2010 00:30:33

kasalka napisał(a):Właśnie się dowiedziałem, że do tego zaworka (wygląda jak maszynka przy kole) podpina się taką pompkę, która zasysa i w ten sposób zaciąga się paliwo z baku. Musisz mieć końcówkę taką zaciskową jak do pompowania kół aby, jak jak już zassie paliwo po jej odłączeniu nie dostało się powietrze. Resztę pociągnie pompa. Już obmyśliłem patent takiej pompki na bazie pompki rowerowej, takiej starej metalowej, można łatwo ją przerobić na ssanie.




Zasysać ja mam datkowo pompkę elektryczną do odpowietrzania i właśnie tamtędy spuszczam powietrze. Jak odpowietrze do tamtego miejsca to dalej pompa wtryskowa sama zassie :mrgreen:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maju » 25 mar 2010 13:26:48

Napisałem to co mówi mechanik który jest specjalistą od Isuzu/Opel.
Na warsztacie ma zawsze 15 samochodów z całej Polski do naprawy.
Opel jak nie daje rady to go woła do pomocy.

Myślę więc, że coś w tym jest co mówi...
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez jrzeuski » 25 mar 2010 13:51:57

lanbo napisał(a):Jak odpowietrze do tamtego miejsca to dalej pompa wtryskowa sama zassie :mrgreen:

Pompa zassie nawet z baku o ile akumulator wytrzyma tak długie kręcenie rozrusznikiem. Oczywiście pompa nie będzie zachwycona pracą na sucho i może się uszkodzić, więc odpowietrzenie układu jest wysoce wskazane. Ja u siebie nie bawię się w żadne pompki, tylko ściągam wąż z pompy, zasysam paliwo przy pomocy własnych płuc (ropka mniam, mniam), zatykam palcem wylot węża i szybko go zakładam z powrotem na króciec w pompie. Nie zdąży się cofnąć więcej jak kilka cm, więc pompa cierpi mniej niż przy użyciu odpowietrznika. Jak ktoś nie ma odruchu wymiotnego na smak ON, to polecam tę metodę. Szybsza niż użycie odpowietrzników i co najmniej równie skuteczna.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez lanbo » 26 mar 2010 00:49:02

jrzeuski napisał(a): Ja u siebie nie bawię się w żadne pompki, tylko ściągam wąż z pompy, zasysam paliwo przy pomocy własnych płuc (ropka mniam, mniam), zatykam palcem wylot węża i szybko go zakładam z powrotem na króciec w pompie. Nie zdąży się cofnąć więcej jak kilka cm, więc pompa cierpi mniej niż przy użyciu odpowietrznika. Jak ktoś nie ma odruchu wymiotnego na smak ON, to polecam tę metodę. Szybsza niż użycie odpowietrzników i co najmniej równie skuteczna.



Zaglądałeś pod maske B 2.2DTI :?: a zauważyłeś jaki jest dostęp do pompy :mrgreen: jak się spotkamy pokażesz na mojej frotce jak to robisz ja stawiam butelkę ropki mniam, mniam :D
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maciar » 28 mar 2010 13:41:22

maju napisał(a):Napisałem to co mówi mechanik który jest specjalistą od Isuzu/Opel.
Na warsztacie ma zawsze 15 samochodów z całej Polski do naprawy.
Opel jak nie daje rady to go woła do pomocy.

Myślę więc, że coś w tym jest co mówi...
niema nic
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

[2.2] problem z zapaleniem

Postprzez DawiD » 24 maja 2010 20:11:05

Witam mam problem. Dzisiaj przy zapalonym silniku nacisnąłem taki odpowietrznik jak przy wentylu z czerwonym kapturkiem i auto zgasło :shock: próbowałem zapalić ale nic kreci i nie zapala :cry2: . Stało się tak jakby zamiast odpowietrzyć to się zapowietrzył i teraz nie mam pojęcia co mam zrobić
nie znam się zbytnio na tej mechanice zrobiłem to chyba źle albo nie wiem co i nie wiem co mam teraz zrobić. Teraz do pracy autobusem :cry2:

Proszę o pomoc !

Z góry dzięki
DawiD
 

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez Kogut » 24 maja 2010 20:14:17

Prawdopodobnie zapowietrzyłeś, a ten wentylek służy właśnie do odpowietrzania w rozumieniu "zasysać"
Ale po cholerę to wciskałeś ??
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez DawiD » 24 maja 2010 20:19:08

służy do odpowietrzania ale zasysa nie rozumie. Jak ma go teraz odpowietrzyć?
Wcisnąłem ponieważ myślałem, że może tam być powietrze i że jak wcisnę to wyleci powietrze albo paliwo a tu odwrotnie.
DawiD
 

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez brum » 24 maja 2010 20:32:45

Bo jak coś działa to się tego nie usprawnia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez Kogut » 24 maja 2010 20:49:58

No tak nie do końca :mrgreen:
są rożne sposoby odpowietrzenia ale najlepszy jest montaż pompki elektrycznej na przewodach paliwowych. A w twoim przypadku to raczej będzie trudniejsze.
Możliwości jakie masz to:
Podobno wytworzyć ciśnienie w baku aby przepchało paliwo do pompy :|
poluzowanie przewodów na wtryskach i kręcenie rozrusznikiem, ale uważaj aby nie zatrzeć pompy bo jest smarowana paliwem.
No i tylko tyle mi teraz przychodzi do głowy.
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez DawiD » 24 maja 2010 21:20:18

Dzięki, będę coś kombinował jutro. A nie da się przez ten odpowietrznik wlać paliwa?

Wcisnąłem to też dlatego że ostatnio moja frota zaczęła palić i od razu gasnąć palić gasnąć i tak czasami za 5-10 razem nie zgasła czasami za 3 jak tylko chwile postała, też nie wiem dlaczego. Ostatnio wymieniłem filter.
DawiD
 

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość