Strona 1 z 2
[2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
15 wrz 2008 11:40:23
przez marekkas2
Witam wszystkich, jak w temacie do czego służy ten czerwony nakręcany kapsel z takim napisem FUEL PRIMING PORT, znajduje się nad pompą paliwa i jest podłaczony do powrotu z wtryskiwaczy? Czyżby to było jaieś odpowietrzenie ukłądu, czy co?
Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
22 wrz 2008 19:58:33
przez maciar
Coś takiego mając pompe vacum odpowietrzasz układ.Zrobili to mając na uwadze nisko i daleko od pompy położony filtr paliwa.
Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
29 wrz 2008 20:18:14
przez marekkas2
aha, to takie bystre nawet konstruktorzy byli

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
24 mar 2010 13:03:37
przez jendrek ha
Witam,
jestem kompletnym laikiem
parę razy wyzerowałem bak i musiałem zapalać na pych
słyszałem że takie odpalanie diesela nie jest dla silnika zbyt zdrowe i w przypadku gdy samochód zgaśnie z powodu braku paliwa to trzeba go odpowietrzyć.
1. Czy po odpaleniu na pych silnik może jeszcze być częściowo zapowietrzony?
2.Jak to zdiagnozować
3. Jak odpowietrzyć silnik po wyczerpaniu się paliwa aby odpalić bez holowania?
będę wdzięczny za pomoc
pozdrawiam
Andrzej
Warszawa, FRONTERA B 2,2 DTI 16V Ltd
Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
24 mar 2010 13:06:08
przez brum
jendrek ha napisał(a):parę razy wyzerowałem bak.....FRONTERA B 2,2 DTI 16V
Jeśli nie chcesz wydać ok 1.5tyś na pompę to raczej unikaj jazdy na rezerwie.
Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
24 mar 2010 14:46:32
przez maju
To czerwone przyłącze to rzeczywiście do odpowietrzania układu paliwowego jak się skończy paliwo, ale sposób jego użycia jest inny niż piszą przedmówcy.
W to przyłącze należy dmuchnąć a nie zasysać.
Podłącza się tam np końcówkę do pompowania kół i dmucha, wiec jak ktoś ma na pokładzie kompresor to sobie poradzi.
Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
24 mar 2010 17:44:39
przez maciar
Nieeee jest to pod podciśnienie.Maju możemy sie zalożyć o flache spsawe wyjaśnimy na zlocie

Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
24 mar 2010 19:00:33
przez jendrek ha
To jak w końcu dmuchać czy zasysać?
Re: FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
24 mar 2010 21:46:21
przez maciar
Zasysać.Popatrz na pompe to cholerstwo jest na zasilaniu pompy!!!
Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
25 mar 2010 00:30:33
przez lanbo
kasalka napisał(a):Właśnie się dowiedziałem, że do tego zaworka (wygląda jak maszynka przy kole) podpina się taką pompkę, która zasysa i w ten sposób zaciąga się paliwo z baku. Musisz mieć końcówkę taką zaciskową jak do pompowania kół aby, jak jak już zassie paliwo po jej odłączeniu nie dostało się powietrze. Resztę pociągnie pompa. Już obmyśliłem patent takiej pompki na bazie pompki rowerowej, takiej starej metalowej, można łatwo ją przerobić na ssanie.
Zasysać ja mam datkowo pompkę elektryczną do odpowietrzania i właśnie tamtędy spuszczam powietrze. Jak odpowietrze do tamtego miejsca to dalej pompa wtryskowa sama zassie

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
25 mar 2010 13:26:48
przez maju
Napisałem to co mówi mechanik który jest specjalistą od Isuzu/Opel.
Na warsztacie ma zawsze 15 samochodów z całej Polski do naprawy.
Opel jak nie daje rady to go woła do pomocy.
Myślę więc, że coś w tym jest co mówi...
Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
25 mar 2010 13:51:57
przez jrzeuski
lanbo napisał(a):Jak odpowietrze do tamtego miejsca to dalej pompa wtryskowa sama zassie

Pompa zassie nawet z baku o ile akumulator wytrzyma tak długie kręcenie rozrusznikiem. Oczywiście pompa nie będzie zachwycona pracą na sucho i może się uszkodzić, więc odpowietrzenie układu jest wysoce wskazane. Ja u siebie nie bawię się w żadne pompki, tylko ściągam wąż z pompy, zasysam paliwo przy pomocy własnych płuc (ropka mniam, mniam), zatykam palcem wylot węża i szybko go zakładam z powrotem na króciec w pompie. Nie zdąży się cofnąć więcej jak kilka cm, więc pompa cierpi mniej niż przy użyciu odpowietrznika. Jak ktoś nie ma odruchu wymiotnego na smak ON, to polecam tę metodę. Szybsza niż użycie odpowietrzników i co najmniej równie skuteczna.
Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
26 mar 2010 00:49:02
przez lanbo
jrzeuski napisał(a): Ja u siebie nie bawię się w żadne pompki, tylko ściągam wąż z pompy, zasysam paliwo przy pomocy własnych płuc (ropka mniam, mniam), zatykam palcem wylot węża i szybko go zakładam z powrotem na króciec w pompie. Nie zdąży się cofnąć więcej jak kilka cm, więc pompa cierpi mniej niż przy użyciu odpowietrznika. Jak ktoś nie ma odruchu wymiotnego na smak ON, to polecam tę metodę. Szybsza niż użycie odpowietrzników i co najmniej równie skuteczna.
Zaglądałeś pod maske B 2.2DTI

a zauważyłeś jaki jest dostęp do pompy

jak się spotkamy pokażesz na mojej frotce jak to robisz ja stawiam butelkę ropki mniam, mniam

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Napisane:
28 mar 2010 13:41:22
przez maciar
maju napisał(a):Napisałem to co mówi mechanik który jest specjalistą od Isuzu/Opel.
Na warsztacie ma zawsze 15 samochodów z całej Polski do naprawy.
Opel jak nie daje rady to go woła do pomocy.
Myślę więc, że coś w tym jest co mówi...
niema nic
[2.2] problem z zapaleniem

Napisane:
24 maja 2010 20:11:05
przez DawiD
Witam mam problem. Dzisiaj przy zapalonym silniku nacisnąłem taki odpowietrznik jak przy wentylu z czerwonym kapturkiem i auto zgasło

próbowałem zapalić ale nic kreci i nie zapala

. Stało się tak jakby zamiast odpowietrzyć to się zapowietrzył i teraz nie mam pojęcia co mam zrobić
nie znam się zbytnio na tej mechanice zrobiłem to chyba źle albo nie wiem co i nie wiem co mam teraz zrobić. Teraz do pracy autobusem
Proszę o pomoc !
Z góry dzięki
Re: [2.2] problem z zapaleniem

Napisane:
24 maja 2010 20:14:17
przez Kogut
Prawdopodobnie zapowietrzyłeś, a ten wentylek służy właśnie do odpowietrzania w rozumieniu "zasysać"
Ale po cholerę to wciskałeś ??
Re: [2.2] problem z zapaleniem

Napisane:
24 maja 2010 20:19:08
przez DawiD
służy do odpowietrzania ale zasysa nie rozumie. Jak ma go teraz odpowietrzyć?
Wcisnąłem ponieważ myślałem, że może tam być powietrze i że jak wcisnę to wyleci powietrze albo paliwo a tu odwrotnie.
Re: [2.2] problem z zapaleniem

Napisane:
24 maja 2010 20:32:45
przez brum
Bo jak coś działa to się tego nie usprawnia.
Re: [2.2] problem z zapaleniem

Napisane:
24 maja 2010 20:49:58
przez Kogut
No tak nie do końca
są rożne sposoby odpowietrzenia ale najlepszy jest montaż pompki elektrycznej na przewodach paliwowych. A w twoim przypadku to raczej będzie trudniejsze.
Możliwości jakie masz to:
Podobno wytworzyć ciśnienie w baku aby przepchało paliwo do pompy
poluzowanie przewodów na wtryskach i kręcenie rozrusznikiem, ale uważaj aby nie zatrzeć pompy bo jest smarowana paliwem.
No i tylko tyle mi teraz przychodzi do głowy.
Re: [2.2] problem z zapaleniem

Napisane:
24 maja 2010 21:20:18
przez DawiD
Dzięki, będę coś kombinował jutro. A nie da się przez ten odpowietrznik wlać paliwa?
Wcisnąłem to też dlatego że ostatnio moja frota zaczęła palić i od razu gasnąć palić gasnąć i tak czasami za 5-10 razem nie zgasła czasami za 3 jak tylko chwile postała, też nie wiem dlaczego. Ostatnio wymieniłem filter.