Strona 1 z 1
[2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 20:06:16
przez pl999
Witam,
Dziś sprawdzałem olej i aż mnie zjeżyło. Bagnet totalnie suchy. Dolałem prawie do max i przejechałem ok 3 km. Auto pracowało na wolnych obrotach z minutę, coś mnie tknęło i spojrzałem pod spód a tam prawie ciurkiem leci olej. Sprawdzając poziom zauważyłem, że rurka w której umieszczony jest bagnet jest delikatnie luźna, tzn nie rusza się na boki, ale wyczuwalny jest spory luz. Nie mam dostępu do kanału i nie bardzo mogę to zdiagnozować.
W jaki sposób mocowana jest ta rurka i czy to może być przyczyną wycieku?
Re: 2,2 TDI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 20:09:50
przez RudeBoy
pl999 napisał(a):Witam,
Dziś sprawdzałem olej i aż mnie zjeżyło. Bagnet totalnie suchy. Dolałem prawie do max i przejechałem ok 3 km. Auto pracowało na wolnych obrotach z minutę, coś mnie tknęło i spojrzałem pod spód a tam prawie ciurkiem leci olej. Sprawdzając poziom zauważyłem, że rurka w której umieszczony jest bagnet jest delikatnie luźna, tzn nie rusza się na boki, ale wyczuwalny jest spory luz. Nie mam dostępu do kanału i nie bardzo mogę to zdiagnozować.
W jaki sposób mocowana jest ta rurka i czy to może być przyczyną wycieku?
Raczej nie stamtąd się leje.
Jak leje się na prawdę ciurkiem to szukaj przy podstawie filtra i chłodnicy oleju.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 20:14:03
przez pl999
Teraz było już ciemno a kałuża była mniej więcej pod miejscem w którym jest bagnet, stąd te przypuszczenia.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 20:23:21
przez RudeBoy
pl999 napisał(a):Teraz było już ciemno a kałuża była mniej więcej pod miejscem w którym jest bagnet, stąd te przypuszczenia.
No w tym tez miejscu mniej więcej jest filtr i chłodnica oleju.
Jeżeli to ciurkiem jest na prawdę ciurkiem to na 100% nie leje się z bagnetu.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 20:37:03
przez pl999
RudeBoy napisał(a):No w tym tez miejscu mniej więcej jest filtr i chłodnica oleju.
Jeżeli to ciurkiem jest na prawdę ciurkiem to na 100% nie leje się z bagnetu.
Czyli co mnie może czekać w przybliżeniu? Grubsza sprawa, czy zwyczajowo kończy się na jakiejś uszczelce...?
http://allegro.pl/frontera-b-2-2-dti-01 ... 11902.htmlczy to do czego wchodzi "fajka" na wąż jest podstawą filtra?
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 20:58:43
przez RudeBoy
Nie będziemy wróżyć z fusów. Zlokalizuj najpierw wyciek.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 21:06:37
przez pl999
Nie znam rozmieszczenia elementów w tym silniku... Nie posiadam garażu z kanałem, auto parkuje na strzeżonym. Czy jest to wykonalne w takich warunkach, czy raczej czeka mnie mechanik?
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
29 kwi 2014 21:08:36
przez jrzeuski
Jak leje się ciurkiem to od razu zobaczysz skąd jak tylko odkręcisz osłonę spod silnika. A to da się zrobić na parkingu tylko trzeba się położyć i sięgnąć kluczem pod auto.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
30 kwi 2014 16:56:42
przez pl999
Problem rozwiązany,
Pierwotnym powodem wycieku było złe mocowanie rurki od bagnetu. Innymi słowy wyglądało że nie ma oleju, ja dolałem a było za dużo. To z kolei spowodowało wyciek na podstawie filtra. Mechanik powiedział, że było ok 1,5l oleju za dużo

Cała zabawa kosztowała mnie 220pln + bańka oleju wczoraj i autko jeździ. Pojawił się inny problem, mianowicie gdy zatrzymuje się na światłach zaświeca się EC, gdy dodam lekko gazu gaśnie... takie UFO... Zabrałem nawet do auta komputer ale padła bateria i nie wiem jaki to błąd.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
30 kwi 2014 19:06:21
przez RudeBoy
Nie ufo tylko pewno słabe podciśninie w układzie.
Albo dziura na przewodach podciśnienia albo vacum pompa licha.
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
30 kwi 2014 20:00:36
przez pl999
bo właśnie te podciśnienia to UFO. Nie ogarniam tego...
Re: [2,2] DTI olej leci ciurkiem.

Napisane:
30 kwi 2014 20:04:01
przez RudeBoy
Wbrew pozorom bardzo proste w porównaniu z tym co nieraz spotyka się pod maskami samochodów.
Od vacum pompy układ podzielony na trzy segmenty:
- do serwa
- do osprzętu silnika
- do sterowania napędem
W tych dwóch ostatnich powinieneś szukać dziury.
Z podciśnienia sterowane są:
- waste gate turbiny,
- EGR (jesli auto przed liftowe)
- siłownik klap zawirowania powietrza w dolocie