Witamy !



[2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

[2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 10 cze 2014 15:20:33

Witam, mam problem z moją Frotą, otóż po przekroczeniu 3000 obr/min nie czuć wcale przyśpieszenia, natomiast na 5 przy 120 km/h zapala się Check Engine i gdu od razu puścimy pedał gazu i po chwili zaczniemy przyśpieszać kontrolka gaśnie, lecz gdy znowu rozpędzimy auto do tych 120 km/h pojawia sie ten sam problem. Gdy będziemy cały czas przyśpieszać na zapalonym Checku auto przechodzi w tryb awaryjny. Byłem na zczytaniu błędów to wyskoczyły P1100 i P0105. Frota jest również po Chip Tuningu i na chamowni wyszło, że na seryjnym programie ma 97.8 KM i 248 Nm, natomiast po zmianie na nowy program pokazała 114,8 KM 298 Nm. Na wykresie widać, że po przekroczeniu 3 tys moc nie wzrasta tylko pozostaje na tym samym poziomie aby przy 4 tys spaść. Więc teraz koledzy pytanie co jej może dolegać, że moc nie wzrasta powyżej 3 tyś?
kubas93
 

Re: Check Engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez ali » 10 cze 2014 16:49:41

Chipowałeś niesprawny silnik ? A błedy P1100 i P0105 nie dają jednoznacznego powodu, trzeba sie przejechać i zapisać stany z bloków pomiarowych, bo a tych będach to moze być wiele rzeczy, od przepływomierza, przez dziurawy intercoler lub jakis przewód do zaworu na turbo, jeszcze pozostaje cała masa elektrozaworów i przewodów podcisnieniowych do sprawdzenia. Więc jedź do kogoś kto umie postawić diagnoze a nie tylko odczytać błedy.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Check Engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez Łukasz102 » 10 cze 2014 17:27:29

U mnie wchodzenie w tryb awaryjny spowodowane było pękniętym wężykiem podciśnień na jednym z elektrozaworków.
Avatar użytkownika
Łukasz102
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 120
Obrazki: 5
Dołączył(a): 26 mar 2013 10:10:18
Lokalizacja: Supraśl
Pochwały: 1
Województwo: Podlaskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 11 cze 2014 12:05:50

Wężyki wszystkie wymieniłem i bez zmian. Muszę podjechać do jakiegoś mechcesa i niech mi sprawdzi elektrozawory.
kubas93
 

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez cinek1983059 » 11 cze 2014 17:57:36

sprawdź zawór egr i przepływomierz
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez ali » 11 cze 2014 18:30:18

cinek1983059 napisał(a):sprawdź zawór egr i przepływomierz


Jak kolego ten przepływomierz sprawdzasz ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 11 cze 2014 20:22:56

ali napisał(a):
cinek1983059 napisał(a):sprawdź zawór egr i przepływomierz


Jak kolego ten przepływomierz sprawdzasz ?


Najlepiej metodą podmiany na inny sprawny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 13 cze 2014 13:06:03

Przepływka sprawna, turbina ciśnienie daje książkowe i prawdopodobnie sterwnik od pompy wtryskowej.
kubas93
 

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 13 cze 2014 13:16:00

Mało prawdopodobne aby to był sterownik pompy.
Wydasz kasę na bzdurną naprawę a problem zostanie.

Czujnik doładowania w kol. dolotowym podmień.
Wyczyść kol. dolotowy.
Filtr powietrza zmieniałeś kiedys?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez bart322 » 13 cze 2014 13:38:14

Poza tym sterownik nie upala sie sam z siebie - trzeba zlikwidowac przyczyne, a nie skutek.
Sterownik to sie przy okazji roboty pompy robi.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 13 cze 2014 14:44:10

Filtr założony jest nowy, u mnie w okolicy mechanicy rozkładają ręce jak widzą Frontere :...:
Ale jestem umówiony już do chłopaków z auto monster koło Rypina i może oni coś zaradzą.
kubas93
 

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 13 cze 2014 18:16:21

nie szukaj warsztatu 4x4 tylko jedź do jakiegoś fachury od diesli opli.

Ten silnik był w tylu autach i w sumie jest prosty, że jak mechanik go nie potrafi ogarnąć i zdiagnozować znaczy się jest dupa a nie mechanik.

Dobrze Bartek pisze... sterownik to zazwyczaj czubek góry lodowej.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez ali » 13 cze 2014 18:26:15

Te błedy które ma kolega nie mają nic wspolnego z pompą, przerobiłem je dogłębnie u siebie, najpewniej przeładowuje turbo lub czujnik doładowania padł. Pompa vacum do ręki i elektrozawory do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci. Ale najprosciej wpuścić klienta w pompę .....
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 13 cze 2014 18:35:40

No to przecie próbuje to gościowi wytłumaczyć.
Przeładowywanie na pewno nie możne być spowodowane padającą pompą VACUM. Jak pompa pada to WG pozostaje zamknięty cały czas i turbo nie dmucha wcale.
Ale już czujnik ciśnienia w kol. dolotowym lub syf w kol. dolotowym mogą powodować przeładowanie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez ali » 13 cze 2014 18:42:01

RudeBoy napisał(a):No to przecie próbuje to gościowi wytłumaczyć.
Przeładowywanie na pewno nie możne być spowodowane padającą pompą VACUM. Jak pompa pada to WG pozostaje zamknięty cały czas i turbo nie dmucha wcale.
Ale już czujnik ciśnienia w kol. dolotowym lub syf w kol. dolotowym mogą powodować przeładowanie.


Pompa vacum do ręki = pompa ręczna do testowania układu, u mnie był zasyfiony elektrozawór od turbiny a tez szukałem kwadratowych jaj i wydałem jakies 500 zł za dużo ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 13 cze 2014 18:45:00

No zasyfione zapsute zawory stoerowania WG to inna bajka... i to koniecznie trza sprawdzić.
Można metoda podmiany na zawór od klap - są identyczne.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez ali » 13 cze 2014 18:47:13

RudeBoy napisał(a):No zasyfione zapsute zawory stoerowania WG to inna bajka... i to koniecznie trza sprawdzić.
Można metoda podmiany na zawór od klap - są identyczne.


dlatego pisze aby znalazł mechanika a nie wymieniacza. Wiele rzeczy w tym ukłądzie może nie działać poprawnie.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez szymon.ha » 13 cze 2014 20:10:36

kubas93 napisał(a):Filtr założony jest nowy, u mnie w okolicy mechanicy rozkładają ręce jak widzą Frontere :...:
Ale jestem umówiony już do chłopaków z auto monster koło Rypina i może oni coś zaradzą.



Jak chces tak daleko jeździć, to dobry mechanik jest od diesli w Tucholi, tyle że na pewno od VAG'a nie wiem czy tez opli, i na trasie Stolno - Wąbrzeźno, za Toruniem też jest mechanik od diesli tam znajomy coś robił w 1.7 w oplu.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 14 cze 2014 13:56:55

Podmieniałem elektrozawory i dupa :dupa: cały czas ten sam problem. Jakbym miał to podmieniłbym ten czujnik ciśnienia dolotu ale nie posadam niestety drugiego na podmianke :-|
kubas93
 

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 14 cze 2014 14:16:07

kubas93 napisał(a):Podmieniałem elektrozawory i dupa :dupa: cały czas ten sam problem. Jakbym miał to podmieniłbym ten czujnik ciśnienia dolotu ale nie posadam niestety drugiego na podmianke :-|


jedź na szrot wydłub z jakieś astry/vectry/omegi/sintry...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość