Strona 1 z 2

[2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 10 cze 2014 15:20:33
przez kubas93
Witam, mam problem z moją Frotą, otóż po przekroczeniu 3000 obr/min nie czuć wcale przyśpieszenia, natomiast na 5 przy 120 km/h zapala się Check Engine i gdu od razu puścimy pedał gazu i po chwili zaczniemy przyśpieszać kontrolka gaśnie, lecz gdy znowu rozpędzimy auto do tych 120 km/h pojawia sie ten sam problem. Gdy będziemy cały czas przyśpieszać na zapalonym Checku auto przechodzi w tryb awaryjny. Byłem na zczytaniu błędów to wyskoczyły P1100 i P0105. Frota jest również po Chip Tuningu i na chamowni wyszło, że na seryjnym programie ma 97.8 KM i 248 Nm, natomiast po zmianie na nowy program pokazała 114,8 KM 298 Nm. Na wykresie widać, że po przekroczeniu 3 tys moc nie wzrasta tylko pozostaje na tym samym poziomie aby przy 4 tys spaść. Więc teraz koledzy pytanie co jej może dolegać, że moc nie wzrasta powyżej 3 tyś?

Re: Check Engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 10 cze 2014 16:49:41
przez ali
Chipowałeś niesprawny silnik ? A błedy P1100 i P0105 nie dają jednoznacznego powodu, trzeba sie przejechać i zapisać stany z bloków pomiarowych, bo a tych będach to moze być wiele rzeczy, od przepływomierza, przez dziurawy intercoler lub jakis przewód do zaworu na turbo, jeszcze pozostaje cała masa elektrozaworów i przewodów podcisnieniowych do sprawdzenia. Więc jedź do kogoś kto umie postawić diagnoze a nie tylko odczytać błedy.

Re: Check Engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 10 cze 2014 17:27:29
przez Łukasz102
U mnie wchodzenie w tryb awaryjny spowodowane było pękniętym wężykiem podciśnień na jednym z elektrozaworków.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 11 cze 2014 12:05:50
przez kubas93
Wężyki wszystkie wymieniłem i bez zmian. Muszę podjechać do jakiegoś mechcesa i niech mi sprawdzi elektrozawory.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 11 cze 2014 17:57:36
przez cinek1983059
sprawdź zawór egr i przepływomierz

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 11 cze 2014 18:30:18
przez ali
cinek1983059 napisał(a):sprawdź zawór egr i przepływomierz


Jak kolego ten przepływomierz sprawdzasz ?

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 11 cze 2014 20:22:56
przez RudeBoy
ali napisał(a):
cinek1983059 napisał(a):sprawdź zawór egr i przepływomierz


Jak kolego ten przepływomierz sprawdzasz ?


Najlepiej metodą podmiany na inny sprawny.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 13:06:03
przez kubas93
Przepływka sprawna, turbina ciśnienie daje książkowe i prawdopodobnie sterwnik od pompy wtryskowej.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 13:16:00
przez RudeBoy
Mało prawdopodobne aby to był sterownik pompy.
Wydasz kasę na bzdurną naprawę a problem zostanie.

Czujnik doładowania w kol. dolotowym podmień.
Wyczyść kol. dolotowy.
Filtr powietrza zmieniałeś kiedys?

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 13:38:14
przez bart322
Poza tym sterownik nie upala sie sam z siebie - trzeba zlikwidowac przyczyne, a nie skutek.
Sterownik to sie przy okazji roboty pompy robi.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 14:44:10
przez kubas93
Filtr założony jest nowy, u mnie w okolicy mechanicy rozkładają ręce jak widzą Frontere :...:
Ale jestem umówiony już do chłopaków z auto monster koło Rypina i może oni coś zaradzą.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 18:16:21
przez RudeBoy
nie szukaj warsztatu 4x4 tylko jedź do jakiegoś fachury od diesli opli.

Ten silnik był w tylu autach i w sumie jest prosty, że jak mechanik go nie potrafi ogarnąć i zdiagnozować znaczy się jest dupa a nie mechanik.

Dobrze Bartek pisze... sterownik to zazwyczaj czubek góry lodowej.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 18:26:15
przez ali
Te błedy które ma kolega nie mają nic wspolnego z pompą, przerobiłem je dogłębnie u siebie, najpewniej przeładowuje turbo lub czujnik doładowania padł. Pompa vacum do ręki i elektrozawory do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci. Ale najprosciej wpuścić klienta w pompę .....

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 18:35:40
przez RudeBoy
No to przecie próbuje to gościowi wytłumaczyć.
Przeładowywanie na pewno nie możne być spowodowane padającą pompą VACUM. Jak pompa pada to WG pozostaje zamknięty cały czas i turbo nie dmucha wcale.
Ale już czujnik ciśnienia w kol. dolotowym lub syf w kol. dolotowym mogą powodować przeładowanie.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 18:42:01
przez ali
RudeBoy napisał(a):No to przecie próbuje to gościowi wytłumaczyć.
Przeładowywanie na pewno nie możne być spowodowane padającą pompą VACUM. Jak pompa pada to WG pozostaje zamknięty cały czas i turbo nie dmucha wcale.
Ale już czujnik ciśnienia w kol. dolotowym lub syf w kol. dolotowym mogą powodować przeładowanie.


Pompa vacum do ręki = pompa ręczna do testowania układu, u mnie był zasyfiony elektrozawór od turbiny a tez szukałem kwadratowych jaj i wydałem jakies 500 zł za dużo ;)

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 18:45:00
przez RudeBoy
No zasyfione zapsute zawory stoerowania WG to inna bajka... i to koniecznie trza sprawdzić.
Można metoda podmiany na zawór od klap - są identyczne.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 18:47:13
przez ali
RudeBoy napisał(a):No zasyfione zapsute zawory stoerowania WG to inna bajka... i to koniecznie trza sprawdzić.
Można metoda podmiany na zawór od klap - są identyczne.


dlatego pisze aby znalazł mechanika a nie wymieniacza. Wiele rzeczy w tym ukłądzie może nie działać poprawnie.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 13 cze 2014 20:10:36
przez szymon.ha
kubas93 napisał(a):Filtr założony jest nowy, u mnie w okolicy mechanicy rozkładają ręce jak widzą Frontere :...:
Ale jestem umówiony już do chłopaków z auto monster koło Rypina i może oni coś zaradzą.



Jak chces tak daleko jeździć, to dobry mechanik jest od diesli w Tucholi, tyle że na pewno od VAG'a nie wiem czy tez opli, i na trasie Stolno - Wąbrzeźno, za Toruniem też jest mechanik od diesli tam znajomy coś robił w 1.7 w oplu.

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 14 cze 2014 13:56:55
przez kubas93
Podmieniałem elektrozawory i dupa :dupa: cały czas ten sam problem. Jakbym miał to podmieniłbym ten czujnik ciśnienia dolotu ale nie posadam niestety drugiego na podmianke :-|

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

PostNapisane: 14 cze 2014 14:16:07
przez RudeBoy
kubas93 napisał(a):Podmieniałem elektrozawory i dupa :dupa: cały czas ten sam problem. Jakbym miał to podmieniłbym ten czujnik ciśnienia dolotu ale nie posadam niestety drugiego na podmianke :-|


jedź na szrot wydłub z jakieś astry/vectry/omegi/sintry...