Witamy !



[2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

[2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 21 cze 2014 17:11:25

Witajcie :)
Ogarniam gada po zakupie...:)
Na wolnych obrotach jest cichutki, pracuje równo i bez problemów...
Im wyższe obroty, tym bardziej hałasuje... Zdecydowanie bardziej niż powinien...
Do tego przy około 100 km/h i 3000 obr, zapala się check i auto słabnie - przyspiesza, ale strasznie mułowato... Wystarczy troche odpuścić gaz i check gaśnie...
No i nie słysze 'gwizdu' turbiny...
Podczas mojej krótkiej przygody z Patrolem 2.8, wystarczyło podnieśc obroty powyżej 2000 i od razu dostawał kopa i słychac było turbine.. tu we Frotce tego nie ma...
Jka sie za to zabrać - gdzie patrzyc ?
Pozdrawiam :)
S.
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez lanbo » 21 cze 2014 20:12:03

nieszczelny dolot- przynajmniej ja tak miałem :D
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 21 cze 2014 20:28:22

Ale mówisz wkontekście słabnięcia, zapalającego się checka, czy głośności ?
Dźwięk silnika (ten głośny na obrotach), idzie raczej od strony pasażera z dołu - nie z okolic dolotu...

Edit - sprawdziłem błędy - nie ma żadnych - ani zapisanych, ani oczekujących... - to w kontekście tej słabości i zapalającego sie checka..
Ostatnio edytowano 22 cze 2014 08:04:01 przez Prorok78, łącznie edytowano 1 raz
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez cinek1983059 » 22 cze 2014 07:50:13

tak jak pisze lanbo najpierw sprawdź wszystkie węże idące od turbiny do intercoolera i do kolektora dolot musi być szczelny bo inaczej będzie wywalać błąd aha samą chłodnice turbiny też obadaj czy aby jest szczelna tylko trochę rozkręcania
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 22 cze 2014 11:36:29

Dzis jeździłem z podpiętym komputerem - PCSCAN+ELM...
Błąd nie wrócił, a auto zaczęło normalnie jeździć (przyspieszać i kręcić obroty w pełnym zakresie)... Ona jakieś 2 miesiące stała u poprzedniego ownera - może po prostu cos się tam 'zastało' a po paru przegonieniach wróciło do normy... Nie wiem.. Ale fakt jest taki że tu sie poprawiło znacznie...:)

Ale.... Po kilkunastu kilometrach (i dobrym rozgrzaniu samochodu), na wolnych obrotach żaży sie kaganek olejowy :(
nie świeci się, tak hmm pomruguje delikatnie... Wystarczy ciut ciut dodać gazu, tak że słychać minimalny, ale to na prawde minimalny wzrost obrotów (ale jest on tak nieznaczny że nie widać różnicy na obrotomierzu) i kaganek gaśnie... Takie cos ma miejsce tylko na dobrze cieplym silniku - na zimnym tego nie ma... Na co popatrzyc ?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez ali » 22 cze 2014 11:40:29

Prorok78 napisał(a):Dzis jeździłem z podpiętym komputerem - PCSCAN+ELM...
Błąd nie wrócił, a auto zaczęło normalnie jeździć (przyspieszać i kręcić obroty w pełnym zakresie)... Ona jakieś 2 miesiące stała u poprzedniego ownera - może po prostu cos się tam 'zastało' a po paru przegonieniach wróciło do normy... Nie wiem.. Ale fakt jest taki że tu sie poprawiło znacznie...:)

Ale.... Po kilkunastu kilometrach (i dobrym rozgrzaniu samochodu), na wolnych obrotach żaży sie kaganek olejowy :(
nie świeci się, tak hmm pomruguje delikatnie... Wystarczy ciut ciut dodać gazu, tak że słychać minimalny, ale to na prawde minimalny wzrost obrotów (ale jest on tak nieznaczny że nie widać różnicy na obrotomierzu) i kaganek gaśnie... Takie cos ma miejsce tylko na dobrze cieplym silniku - na zimnym tego nie ma... Na co popatrzyc ?

PSCCAN i ELM do DTI się nadaja do kasowania błędów najwyżej , a rzażąca kontolka oleju na wolnych to zapowiedź .........końca panewek, można liczyć na pompe oleju czujnik itp, ale najczęściej kończy się remontem.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez bart322 » 22 cze 2014 11:41:15

Mozesz zmienic czujnik cisnienia oleju - jak nie pomoze, to szykuj sie na remont.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 22 cze 2014 11:58:20

hmmm panewki ?? AŁA :(!!
A czy.... kończące się panewki (jeśli to to jest) mogłyby powodować wzrost hałasu przy przyśpieszaniu ??
Bo hałas jest tylko pod obciążeniem - moge jechać 100 km/h, mieć ponad 2 tyś obr, ale jeśli nie przyspieszam to jest akceptowalnie cicho... Wciśnięcie gazu powoduje gwałtowny wzrost głośności silnika... Ale z drugiej strony dźwięk ten jest normalny (tyle że za głośny)... Nie sa to stuki, jęki, tarcie ani inne takie...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez RudeBoy » 22 cze 2014 11:59:00

No akurat czujniki oleju w DTI często padają i właśnie w taki sposób, że na wolnych żarzą kontrolkę.
Kupić nowy czujnik wymienić i wtedy opić się ze szczęścia lub rozpocząć prawdziwy lament.

-- Dodano 22 cze 2014 13:00:39 --

No panewy mają to do siebie, że zużyte stukają pod obciążeniem...

Ile to auto ma najechane?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 22 cze 2014 12:00:50

A czujnik siedzi w którym miejscu ??
Kurcze mam doktorat z silnika 3.2 (z poprzedniej frotki) ale 2.2 nie znam kompletnie jeszcze :(

180...
I sądząc po stanie auta jest to raczej bliskie prawdy... (blachy, podwozie, zawieszenie, srodek itd...)
Tym bardziej że auto sprowadzone 10 lat temu do PL.
Nawet jeśli krecona to niewiele..
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez RudeBoy » 22 cze 2014 12:02:49

pod turbiną

-- Dodano 22 cze 2014 13:04:10 --

180.000 jeżeli realne, to żaden przebieg dla tego auta.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem albo podmień czujnik. To na początek najteniej...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez bart322 » 22 cze 2014 12:23:05

Czujnik masz pod alternatorem, wymienic najlatwiej sciagajac kolo.
Ja kupowalem najdrozszy, jaki byl w sklepie (Febi) i dalem niecale 30 zl :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 22 cze 2014 12:54:10

hmmm własnie tam zaglądnąłem...
chyba go namierzyłem... ale... co ciekawe - cała ta strona od alternatora w dół usrana jest olejem...
Ewidentnie leci gdzieś z góry - uwalona łapa silnika, węże od wody i takie cienkie idące od dołu chłodnicy wody do skrzyni (chłodzenie oleju skrzyni chyba)..
No i zastanawiam się - wygjąda jak by spod tego czujnika się lało...
Postaram się to umyć, wymienie czujnik i będe badał dalej :)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez RudeBoy » 22 cze 2014 14:46:29

Jak się leje przez czujnik to jest szansa, że właśnie on jest martwy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 23 cze 2014 18:53:31

Obadałem temat po zdjęciu koła - ewidentnie czujnik (i wszystko co poniżej) jest uwalony olejem, to co wyżej - jest nietknięte... Zastanawiam się tylko czy jestmożliwe żeby spod tego czujnika tak ciekło... Bo maź olejowo błotna jest na całym boku silnika poniżej czujnika, a także na wszystkich wężach które ida tamtędy...
Inna bajka, że to może wyjaśnic żażenie sie kontrolki (oby) ale nie wyjaśni raczej zwiększonej głośności :( Juz nawet zbadałem wygłuszenie komoty silnika, ale jest całe kompletne. Auto bite nie było... Co jeszcze może tak hałasowac (tylko przy przyspieszaniu - znaczy pod obciążeniem - bez gazu jest względnie cicho niezależnie od obrotów i prędkości)...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez ali » 23 cze 2014 19:04:16

zależy od dźwieku, moga to byc wywalone popychacze zaworów, lub ślizg łańcucha rozrządu i jeszcze wiele innych rzeczy.......
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez bart322 » 23 cze 2014 19:07:16

Prorok78 napisał(a):Obadałem temat po zdjęciu koła - ewidentnie czujnik (i wszystko co poniżej) jest uwalony olejem, to co wyżej - jest nietknięte... Zastanawiam się tylko czy jestmożliwe żeby spod tego czujnika tak ciekło...


Tak jest mozliwe. Jak wyciagniesz wtyczke, to sie skapniesz, ze to leje przez czujnik, a nie spod niego :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 23 cze 2014 21:29:25

ali napisał(a):zależy od dźwieku, moga to byc wywalone popychacze zaworów, lub ślizg łańcucha rozrządu i jeszcze wiele innych rzeczy.......

Zawory, popychacze, rozrząd - na pewno nie.. te dźwięki znam :)
Ten jest hmm... dziwny - w sensie on jest normalny jak na pracującego dizelka, tylko że za głośny... Do tego ta 'zagłośność' słychać w środku - z zewnątrz - normalny dizelek...:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez RudeBoy » 23 cze 2014 21:51:26

Wywalony napinacz i łańcuch napędzający wałki wyrównoważające?
Koło dwumasowe?

Ciężko tak na odległość diagnozować nie słysząc nawet tego stukania.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Głośny i słaby na wysokich obrotach

Postprzez Prorok78 » 24 cze 2014 07:18:39

Właśnie w tym rzecz że to nie jest stukanie :)
To jest normalny dźwięk dizla - taki najbardziej poprawny i prawidlowy, tyle że mega głośny w środku...:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość