Strona 1 z 1
[2.2] Błąd b0005, p1517,p0116,check engine

Napisane:
15 sie 2014 16:01:26
przez jorij
Witam, jestem nowy na forum, także przywitam się w innym dziale. Przechodząc do rzeczy- posiadam Forntere 2,2 DTI 1999r automat. Mam problem z elektryką. Od kilku dni auto przy pracy silnika na wolnych obrotach wyrzuca check engine, czasami zdarzy się też, że przy rozgrzanym silniku (normalnej temperaturze) przy skręcie kołami zgaśnie ale po próbie odpalenia normalnie zapala. Po odczytaniu błędów wyświetliło mi 3 błędy B0005, P1517, P0116. . Ten Kod P0005 ma przy sobie opis "Linia komunikacji W-za słabe napięcie", pozostałe dwa wyświetlają się jako błędy immobileisera. Brakuje mi trochę pomysłów jak to ugryźc, może ktoś z Was miał już taki problem i może się podzielić relacją z usuwania jego?
Re: [2.2] Błąd b0005, p1517,p0116,check engine

Napisane:
16 sie 2014 19:15:24
przez ali
błąd B0005 - In "Park" switch circuit malfunction
p1517 - Throttle Actuator Control (TAC) Module Processor
p0116 - Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance
Re: [2.2] Błąd b0005, p1517,p0116,check engine

Napisane:
16 sie 2014 20:34:02
przez jorij
Dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj zdiagnozowałem usterkę i wszystkie błędy zgasły. Okazało się, że pęknięty jest wężyk na zaworze podciśnienia od strony kierowcy pod maską. Wężyk zmieniłem na nowy, auto przestało gasnąć, nie kopci już i turbina zaczęła dawać takie ciśnienie jakie komputer wyświetlał jako pożądane a wcześniej było średnio o 0,4B niższe. Jeśli chodzi o czujnik temperatury to najprawdopodobniej był to zapamiętany stary błąd po zagrzaniu silnika (pęknięta była chłodnica)
Re: [2.2] Błąd b0005, p1517,p0116,check engine

Napisane:
16 sie 2014 20:34:05
przez jorij
Dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj zdiagnozowałem usterkę i wszystkie błędy zgasły. Okazało się, że pęknięty jest wężyk na zaworze podciśnienia od strony kierowcy pod maską. Wężyk zmieniłem na nowy, auto przestało gasnąć, nie kopci już i turbina zaczęła dawać takie ciśnienie jakie komputer wyświetlał jako pożądane a wcześniej było średnio o 0,4B niższe. Jeśli chodzi o czujnik temperatury to najprawdopodobniej był to zapamiętany stary błąd po zagrzaniu silnika (pęknięta była chłodnica)