Witamy !



Momenty dokręcania śrub silnika

Momenty dokręcania śrub silnika

Postprzez Rafal B » 17 kwi 2015 10:21:34

Witam,
Bardzo pomocne były momenty dokręcania śrub w silniku.
Dużo elementów jest aluminiowych i łatwo narozrabiać :D

Szukałem po necie,ale do 2,2 DTI nie wiele jest.
Jeśli macie te informacje, móglibyście je udostępnić na forum.
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Momenty dokręcania śrub silnika

Postprzez Adrianello » 28 cze 2016 08:24:28

Ktoś ma takie dane dostępne?

Głowice trzeba by dokręcić i wartości by się przydały... :)
Adrianello
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20 wrz 2011 14:25:04
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Momenty dokręcania śrub silnika

Postprzez RudeBoy » 28 cze 2016 14:23:08

Poszukać w necie oprogramawania OPEL TIS 2000
Jest tam wszystko.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Momenty dokręcania śrub silnika

Postprzez cinek1983059 » 28 cze 2016 19:45:05

z reguły do nowej uszczelki jest dodawana karteczka na której jest opisane jakim momentem dokręcać
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Momenty dokręcania śrub silnika

Postprzez Rafal B » 01 sie 2016 22:53:25

Sam załozyłem temat, sam na niego odpowiadam hehehe

W TIS 2000 są podane momenty, ale tylko dla silnika Y2,2DTR.
Ale te silniki są podobne.
Jednostka: Nm


Osłona do pokrywy głowicy cylindrów 8
Przykręcić rozrusznik do bloku cylindrów 45
Tarcza napędowa do wału korbowego 55 + 30° + 15°1)
Przeciwciężar półosi pędnej do półosi pędnej 10
Kolektor wydechowy do turbosprężarki 30
Kolektor wylotowy do głowicy cylindrów 222)
Tłumik (napinacz) do uchwytu nośnego agregatu dodatkowego 20
Tłumik (napinacz) do napinacza 20
Pokrywa (pompa oleju) do obudowy zespołu rozrządu 8
Pokrywa obudowy zespołu rozrządu (pompa wtryskowa) do obudowy zespołu rozrządu 6
Tłumik drgań skrętnych do wału korbowego 150 + 45° + 15°1)
Króciec przepustnicy do kolektora dolotowego 5
Układ dynamicznej kontroli poziomu oleju do miski olejowej 8
Górna część do dolnej części kolektora dolotowego 8
Dolna część kolektora dolotowego do głowicy cylindrów 222)
Przewody wtryskowe do łączników wtryskiwaczy 30
Przewód wtryskowy do pompy wtryskowej 30
Pompa wtryskowa do kadłuba silnika 25
Pedał przyspieszenia do płyty zamykającej-przegrody czołowej 6
Szyna prowadząca (łańcuch dwurzędowy) do obudowy napędu rozrządu 8
Szyna prowadząca (łańcuch jednorzędowy) do obudowy napędu rozrządu 8
Alternator do wspornika alternatora (kołnierz układu chłodzącego) 35
Skrzynka biegów do kadłuba silnika 60
Świece żarowe do głowicy cylindrów 10
Wspornik główny poduszki zawieszenia silnika (lewa strona) do skrzyni biegów 35
Łącznik poduszki zawieszenia silnika do obudowy napędu rozrządu 50
Wspornik pompy wtryskowej do pompy wtryskowej 20
Wspornik pompy wtryskowej do bloku cylindrów 20
Wspornik alternatora do głowicy cylindrów 20
Wspornik poduszki tłumiącej zawieszenia silnika tył do skrzyni biegów 80
Wspornik poduszki tłumiącej zawieszenia silnika do uchwytu nośnego poduszki tłumiącej zawieszenia silnika (strona lewa) 55
Wspornik poduszki tłumiącej zawieszenia silnika do uchwytu nośnego poduszki tłumiącej zawieszenia silnika (strona prawa) 55
Wspornik poduszki tłumiącej zawieszenia silnika do poduszki tłumiącej zawieszenia silnika (strona lewa) 55
Wspornik poduszki tłumiącej zawieszenia silnika do poduszki tłumiącej zawieszenia silnika (strona prawa) 55
Impulsator wału korbowego do kadłuba silnika 8
Przewód czynnika chłodniczego do osuszacza 20
Przewód czynnika chłodniczego do przewodu po stronie ssania (obudowa filtru powietrza) 20
Napinacz paska wieloklinowego do uchwytu nośnego agregatu dodatkowego 42
Przewód paliwowy do pompy wtryskowej 25
Pompa czynnika chłodzącego do obudowy zespołu rozrządu 20
Rura cieczy chłodzącej do automatycznej skrzyni biegów (M10) 35
Rura cieczy chłodzącej do automatycznej skrzyni biegów (M8) 20
Sztywny przewód cieczy chłodzącej do bloku cylindrów 35
Przegroda łożyskowa wału korbowego do kadłuba silnika 20
Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 90 + 60° + 15°1)
Obudowa elektrowentylatora do chłodnicy 5
Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin do wspornika 4
Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania do nadkola 4
Elektrozawór przepustnicy przełączającej do wspornika 4
Tylna poduszka zawieszenia silnika do wspornika 55
Tylna poduszka zawieszenia silnika do przedniej ramy pomocniczej 55
Poduszka tłumiąca zawieszenia silnika (strona lewa) do nadwozia 20
Prawa poduszka zawieszenia silnika do nadwozia 35
Poduszka zawieszenia silnika (przód) do skrzyni biegów 60
Poduszka zawieszenia silnika (przód) do przedniej ramy pomocniczej 55
Pokrywa łożyska wałków rozrządu do głowicy cylindrów 15
Koło wałka rozrządu do wałka 90 + 60° + 30°1)
Korek spustowy oleju do miski olejowej 10
Wyłącznik ciśnieniowy oleju do kadłuba silnika 30
Obudowa filtra oleju do kadłuba silnika 20
Rura miarki poziomu oleju do kadłuba silnika 8
Przewód nadmiarowy oleju do turbosprężarki 8
Przewody odpływowe oleju turbosprężarki do kadłuba silnika 20
Rura ssąca oleju do misy olejowej 8
Dysze wtryskowe oleju do kadłuba silnika 22
Przewody dopływowe oleju turbosprężarki do turbosprężarki 20
Przewody dopływowe oleju turbosprężarki do kadłuba silnika 20
Miska olejowa do obudowy skrzynki biegów (M8) 20
Miska olejowa do obudowy skrzynki biegów (M10) 40
Miska olejowa do kadłuba silnika 20
Łącznik stabilizatora do kolumny zawieszenia 65
Pokrywa łożyska korbowodu do korbowodu 35 + 45° + 15°1)
Koło do piasty koła 110
Koło pasowe do pompy cieczy chłodzącej 20
Opaski przewodów elastycznych powietrza dolotowego i powietrza doładowującego 3,5
Przykręcić koło zamachowe do czopa wału korbowego 45 + 30° + 15°1)
Czujnik ciśnienia atmosferycznego do uchwytu 4
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej do głowicy cylindrów 18
Czujnik ciśnienia doładowania do górnej części kolektora dolotowego 8
Jednorzędowe koło pompy wtryskowej do pompy wtryskowej 28
Obudowa zespołu rozrządu do kadłuba silnika 20
Szyna napinająca łańcuch rozrządu do kadłuba silnika 20
Podpora rozrusznika do rozrusznika 7
Podpora rozrusznika do kadłuba silnika 25
Wspornik kolektora wylotowego do kolektora wylotowego 25
Wspornik kolektora wylotowego do kadłuba silnika 25
Kadłub termostatu do głowicy 8
Łącznik wtryskiwacza do głowicy cylindrów 3)
Króciec zwrotny do turbosprężarki 30
Krążek zwrotny paska wieloklinowego do uchwytu nośnego 35
Siłownik podciśnieniowy do dolnej części kolektora dolotowego 8
Dolna śruba mocująca alternator do obudowy napędu rozrządu 35
Dolny uchwyt chłodnicy do przedniej ramy pomocniczej 15
Pompa próżniowa do głowicy cylindrów 8
Skraplacz do chłodnicy 5
Śruba zaślepiająca (napinacz łańcucha dwurzędowego) do obudowy zespołu rozrządu 60
Śruba zaślepiająca (napinacz łańcucha jednorzędowego) do obudowy zespołu rozrządu 60
Korek zaworu regulacji ciśnienia oleju do kadłuba silnika 40
Śruba zaślepiająca zawór nadciśnieniowy (pompa oleju) 50
Przednia rama pomocnicza do nadwozia (wszystkie śruby) 90 + 45° + 15°1)
Przednia rura wydechowa do kolektora zwrotnego 20
Wymiennik ciepła do obudowy filtra oleju 20
Obudowa wentylatora dodatkowego do chłodnicy/skraplacza 5
Wał pośredni do przekładni kierowniczej 22
Głowica cylindrów do obudowy zespołu rozrządu 20 + 30° + 5°1)
Głowica cylindrów do bloku cylindrów 25 + 65° + 65° + 65° + 65° + 15°1)
Pokrywa głowicy cylindrów do głowicy cylindrów 8

1) Zastosować nową(e) śrubę(y).
2) Użyć nowych nakrętek mocujących.
3) Nową śrubę mocującą przykręcać przy pomocy klucza nasadowego Torx oraz przedłużenia (bez dźwigni wzgl. mechanizmu zapadkowego), następnie dokręcić śrubę mocującą o 360°.


Autor postu otrzymał pochwałę
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość