Witamy !



Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

Postprzez Rafal B » 31 maja 2016 16:13:20

Proszę Miłośników tego cudownego auta o weryfikację opisu, ponieważ nie wiem czy mój układ działa poprawnie.

Warunki: poranne odpalenie na zimnym silniku.
Dzwigienka siłownika klap jest niemal od razu wciagana do środka (klapy są przymkniete) – zmierzone podciśnienie = -0,7.
W tym czasie siłownik od sterowania przepustnicą jest bez ruchu (przepustnica jest maksymalnie otwarta) – zmierzone podciśnienie = -0,15.
W czasie około 1 minuty podciśnienie rośnie do około -0,4 i przepustnica stopniowo zamyka się.
Po wyłączeniu silnika przepustnica domyka się maksymalnie i dzięki temu silnik gaśnie łagodnie (bez szarpania).
Zauwazylem również, że podczas dodawania gazu przepustnica otwiera się i klapy również (i to jest prawidłowa praca).

Zastanawia mnie ta około 1 minutowa bezczynność przepustnicy i dlaczego podciśnienie w układzie przepustnica-elektorzawór rośnie tak powoli? Wacuometr wpiołem na trójniku właśnie między elektrozawór a siłownik.
Proszę o komentarz.
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

Postprzez RudeBoy » 31 maja 2016 17:24:18

Wszystko dobrze. Nie drąż.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

Postprzez Rafal B » 31 maja 2016 19:31:09

Nie jest dobrze, ponieważ nadal jest błąd przepustnicy,
I dlaczego przepustnica zamyka się w czasie około 1 minuty, a nie tak szybko jak klapy wirowe?
Klapy zamykają się po kilku sekundach. To znaczy, że pompa potrafi zrobić szybko wymagane podciśnienie.

Trzeba podjąć walkę z tym błędem :)
Więc trzeba drążyć.
RudeBoy bądz wyrozumiały.
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

Postprzez RudeBoy » 31 maja 2016 20:37:57

Masz błąd przepustnicy bo masz wyruchaną plastikową tulejkę w tej przepustnicy.
Klap w to nie mieszaj. One służą do tego aby w dolnym zakresie obrotów silnik chodził na 4 zaworach dolotowych a w górnym i przy gwałtownym depnięciu powyżej jakiś tam obrotów ssał przez 8 zaworów.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

Postprzez Rafal B » 31 maja 2016 22:01:54

Chcaiłbym, aby ten plastikowy łącznik był wyruchany.
Kupiłem ten ze sklepu na forum i zrobilem może 15 tys. km.
Jutro sprawdzę ten plastik, ale watpię, aby tak szybko się wyklepał.

To jedno minutowe opóznienie w zamknięciu przepustnicy, gdy silnik jest zimny, może jest związane z jakąś procedurą startu silnika (jakby ssanie?)
To takie moje domysły.
Podciśnienie puszcza elektrozawór, a elektrozaworem steruje ECU?
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość