Witamy !



[2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez brum » 27 paź 2010 21:25:58

Jean1 napisał(a): rozumiem gdyby taka usterka pojawiła się latem przy wysokich temperaturach gdy pod maską cholernie gorąco, ale dzić gdzy temperatura prawie przez cały dzień była w okolicach 5 stopni ?

To nie ma nic do rzeczy że jest teraz chłodno, sterowniki padają bo się przegrzewają. Dlatego od 2003 roku montowali chłodnice paliwa.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez Jean1 » 27 paź 2010 21:40:27

Wiem że kontrolka ręcznego nie ma nic do rzeczy , bynajmniej nie powinna mieć. gdy motor zimny ów kontrolka zachowuje się normalnie gaśnie po zwolnieniu ręcznego i zaświeca po zaciągnięciu go, to samo dotyczy gdy robiłem zwarcie na przewodach od czujnika poziomu płynu. Zaświeca się gdy silnik się zagrzeje i zgaśnie. co do mostkowania w liczniku też nie ma takiej opcji, gdyż licznik osobiście sam sobie naprawiałem, jestem elektronikiem i potrafię sobie z takimi rzeczami poradzić, gdyż były z nim problemy, tj szalejące zegary zimne luty i te sprawy. Naprawiłem to i nie miałem z tym już żadnych problemów. Sam znajomy który diagnozował mi na techu awarię pomy stwierdził że to wyjątkowo dziwny przypadek. a siedzi w tym już sporo czasu i nie takie cudeńka widział i robił. takie świrowanie trafiło mu się po raz pierwszy. Co do elektroniki sterującej na pompie i wymianie padającego tranzystora ... też znam tą historię i faktycznie fachowcy słono sobie liczą za to coś, mimo tego iż niestety wiedza kosztuje to z lekka przesadzają ... od siebie dodam że istotnie nie jest to taka prosta sprawa wymienić dobrze ten elemęt, ale bez przesady.
Jean1
 

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez Jean1 » 27 paź 2010 21:42:48

brum napisał(a):
Jean1 napisał(a): rozumiem gdyby taka usterka pojawiła się latem przy wysokich temperaturach gdy pod maską cholernie gorąco, ale dzić gdzy temperatura prawie przez cały dzień była w okolicach 5 stopni ?

To nie ma nic do rzeczy że jest teraz chłodno, sterowniki padają bo się przegrzewają. Dlatego od 2003 roku montowali chłodnice paliwa.


chwila , ale paliwo jest chłodne i chłodzi dolną część sterownika ... tak to przynajmniej jest skonstruowane ...
Jean1
 

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez lanbo » 28 paź 2010 07:28:07

Ja bym spróbował wsadzić spowrotem stary czujnik ciśnienia oleju. :mrgreen:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez Jean1 » 28 paź 2010 11:56:13

lanbo napisał(a):Ja bym spróbował wsadzić spowrotem stary czujnik ciśnienia oleju. :mrgreen:


chyba nie ma potrzeby ... na wymienionym czujniku oleju zrobiłem ponad 300 km i tylko ostatnie 3 km zaczełło się coś dziać ... po wielu przemyśleniach trzeba chyba postawić na uszkodzenie w elektronice pompy, że poprostu to ona się przegzewa i wyłącza silnik.
Jean1
 

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez kasalka » 28 paź 2010 12:00:15

Kontrolką ręcznego nie przejmuj się. Pali się przy włączonym zapłonie (nawet bez zaciągniętego "ręcznego") i tak ma być. Gasnie po uruchomieniu silnika.
A na pewno nie ma innych zapamiętanych błędów na kompie?
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez brum » 28 paź 2010 15:42:35

Jean1 napisał(a):
brum napisał(a):
Jean1 napisał(a): rozumiem gdyby taka usterka pojawiła się latem przy wysokich temperaturach gdy pod maską cholernie gorąco, ale dzić gdzy temperatura prawie przez cały dzień była w okolicach 5 stopni ?

To nie ma nic do rzeczy że jest teraz chłodno, sterowniki padają bo się przegrzewają. Dlatego od 2003 roku montowali chłodnice paliwa.


chwila , ale paliwo jest chłodne i chłodzi dolną część sterownika ... tak to przynajmniej jest skonstruowane ...


Chyba jednak nie skoro dodali chłodnice.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera 2,2 DTL Po nagrzaniu silnika gaśnie i nie pali

Postprzez Jean1 » 28 paź 2010 16:02:05

Czyli jednym słowem ... wyciągnąć pompe i do naprawy ... czyli wymienić nastawnik wraz z elektroniką ... czyli najgorszy z możliwych scenariuszy ...
Jean1
 

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez lanbo » 29 paź 2010 07:47:33

W tamtym tygodniu miałem coś dziwnego- podczas jazdy szarpała ,gasła,nierówna praca- jakby się zapowietrzała . Pojechałem na kompa nie było żadnych błędów , więc zasugerowałem ze może to być związane z wymianą uszczelniacza na wale. Los zprawił że trafiłem -czujnk obrotów wału się skończył . Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy go uszkodzili przy wymianie Uszczelniacza, ale wymiana na nowy pomogła :1:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez jrzeuski » 29 paź 2010 08:21:07

U mnie czujnik obrotów wału jest przy kole zamachowym i przy ściąganiu go, żeby dostać się do uszczelniacza wału łatwo nim zahaczyć o czujnik, ale czy mu to by zaszkodziło to nie wiem. Gdzie ten czujnik jest w 2.2 to nie wiem, ale jeżeli podobnie jak u mnie, to całkiem niewykluczone, że mechaniory go załatwiły.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez lanbo » 29 paź 2010 11:34:10

jrzeuski napisał(a): Gdzie ten czujnik jest w 2.2 to nie wiem, ale jeżeli podobnie jak u mnie, to całkiem niewykluczone, że mechaniory go załatwiły.



Podobnie ,ale zewnętrznie nie wyglądał na uszkodzony
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez jrzeuski » 29 paź 2010 12:07:37

To może tylko wtyczka nie stykała? Może zdejmując skrzynię z silnika jakoś ją zahaczyli i się obluzowała?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez Jean1 » 30 paź 2010 00:53:58

Po wielu analizach mojego problemu na chwilę obecną postawiłem na czujnik obrotów wału. przeprowadziłem taki mały test. mianowicie nagrzałem silnik do temperatury 80 stopni aż do jego zgaśnięcia, po czym jadąc z góry na biegu tak czy inaczej obrotomierz powinien pokazywać obroty wału, jednak pokazywał 0 ! w końcu czujnik podłączony jest do komputera a ten przesyła sygnały do obrotomierza a skoro wał się obracał a obrotomierz pokazywał 0 więc coś tu nie tak z czujnikiem ?? komputerem ?? nie chce mi sie wierzyć że to wina pompy lub przegrzewającej się elektroniki na niej, nade wszystko sprawdzając ręką temperaturę na pompie nie byla jakoś specjalnie gorąca, owszem ciepła ale nie miała na pewno temperatury 80 stopni tak jak pokazuje to wskaźnik temperatury silnika. zamówiłem sobie dziś czujnik , ma być jutro. o efektach wymiany napiszę ...
Jean1
 

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez lanbo » 30 paź 2010 06:52:02

czekamy :mrgreen:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez Jean1 » 30 paź 2010 15:23:01

Niestety, z poziomu ziemi nie udało mi sie wymienić ów czujnika, po za tym brak podstawowych narzędzi typu nasadowy klucz trox ? tak to sie nazywa ? hmm cholernie ciężko tam sie do niego dostać :-( ponadto znalazłem kolejny cieknący czujnik ... w misce olejowej ... chyba od temperatury oleju ... znaczy zaczęła się robić skarbonka ... po 1 listopada odstawię frotę do warsztatu, niech fachowcy się nią zajmą ...
Jean1
 

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez ADAM SP3WXO » 30 paź 2010 22:05:15

Jean1 napisał(a):Niestety, z poziomu ziemi nie udało mi sie wymienić ów czujnika, po za tym brak podstawowych narzędzi typu nasadowy klucz trox ? tak to sie nazywa ? hmm cholernie ciężko tam sie do niego dostać :-( ponadto znalazłem kolejny cieknący czujnik ... w misce olejowej ... chyba od temperatury oleju ... znaczy zaczęła się robić skarbonka ... po 1 listopada odstawię frotę do warsztatu, niech fachowcy się nią zajmą ...


Nie chcę cię martwić ale ten czyjnik w misce to czujnik poziomu oleju, zaje...... drogi :shock: ok 400 zł :shock:
ADAM SP3WXO
 

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez Jean1 » 30 paź 2010 23:57:43

Tyle kasy czujnik temperatury oleju ?? hmm do czego on jest potrzebny ? da się go czymś zastąpić ?? tzn mam na myśli zaślepienie dziury w misce kawałkiem korka a czujnik zastąpić czymś co go będzie potrafiło zasymulować , ustawiając jakąś określoną wartość .. to jest czujnik oporowy - termistor czy też jakiś układzik ?
Jean1
 

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez sebol długi » 31 paź 2010 12:51:56

o tym czujniku wlasnie pisalem przedtem ,nieraz dochodzi na kablach do niego przetarcie kabli i stykają do masy(obudowy skrzyni bloku itp ),sam sie na tym nadzialem wymieniając 2 pompy i nadal szarpalo a tu byla wina w kablach do czujnika temp oleju na samym dole w misce czarna wtyczka
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez Jean1 » 31 paź 2010 13:00:19

Podpinałem dziś jeszcze raz CDIF/2 wywala błąd P1631 czyli jak zwykle pompa. Silnika nie udało się uruchomić, co do przetarcia kabli nic podejrzanego nie widziałem po za tym że przecieka , kable idą w igielitowej rurce ...
Jean1
 

Re: [2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

Postprzez maciar » 31 paź 2010 13:39:37

ADAM SP3WXO napisał(a):
Jean1 napisał(a):Niestety, z poziomu ziemi nie udało mi sie wymienić ów czujnika, po za tym brak podstawowych narzędzi typu nasadowy klucz trox ? tak to sie nazywa ? hmm cholernie ciężko tam sie do niego dostać :-( ponadto znalazłem kolejny cieknący czujnik ... w misce olejowej ... chyba od temperatury oleju ... znaczy zaczęła się robić skarbonka ... po 1 listopada odstawię frotę do warsztatu, niech fachowcy się nią zajmą ...


Nie chcę cię martwić ale ten czyjnik w misce to czujnik poziomu oleju, zaje...... drogi :shock: ok 400 zł :shock:

Przecież mogą być dwa skąd wiadomo że poziomu a nie temperatury.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość