Strona 1 z 1

[2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 05 lis 2017 18:38:35
przez artur072sg
Cześć, w wakacje niestety poszedł stary silnik 2,2 85kW i byłem zmuszony do wymiany na nowy. Wmontowaliśmy nowe 2,2 88kW z Vectry i zaczęły się kłopoty.
-pojawia się kontrolka silnika, która gaśnie z wzrostem obrotów
-silnik pracuje dość mułowato -> czy konieczna jest wymiana turbiny lub komputera ?
-wcześniej temperatura wahała się od 90 do 100*C, teraz w mieście mam max80*C a na trasie mniej niż 80*C -> normalne to ? :niewiem:
-pojawiły się też problemy z odpalaniem rozrusznik kręci troszkę czasu zanim zapali lub po przekręceniu kluczyka rozrusznik w ogóle nie rusza - gdzie szukać przyczyny ?
-na zimnym silniku po odpaleniu obroty falują

Pomoże ktoś znaleźć rozwiązania na bolączki mojej frotki ? :niewiem:

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 05 lis 2017 19:20:17
przez bart322
Jakie bledy pokazuje?

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 05 lis 2017 19:24:41
przez mody1
Może sprawdź masę

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 05 lis 2017 21:00:27
przez martin09
O ile sie nie myle to 2,2 85kw ma juz inna turbine itd wiec moze najpierw kompa by podmienic

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 10 lis 2017 10:13:04
przez artur072sg
Jak na złość rzeczy martwych po powrocie z trasy kontrolka silnika nie chce się ponownie zapalić i nie ma jak oczytać błędu. Jutro jadę sprawdzić masę bo rozrusznik co raz trudniej kręci i powoli zaczynam się o niego martwić.
Pozostaje pytanie o falujące obroty zimnego silnika i temat poruszony przez " martin09" jak wygląda kwestia komputera oraz turbiny przy zamianie silnika ?

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 10 lis 2017 12:57:12
przez RudeBoy
Zacznij od napisania dokładnie:
- co wcześniej było w aucie (rok produkcji, jaki silnik był X22DTH, Y22DTH) jaka była pompa wtryskowa
- co zostało zmiennie (jakie oznaczenie nowego silnika, jaka pompa wtryskowa)
- czy turbo jest od starego czy od nowego silnika
- czy osprzęt typu EGR, przepływomierz, jest od nowego silnika czy przełożony ze starego

Bez tych informacji to se można wróżyć.

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 10 lis 2017 15:55:20
przez artur072sg
-Rok produkcji auta 2001
-stary silnik Y22DTH -> nowy silnik z Opla Vectry Y22DTH
-wymieniona została tylko pompa wody
-wszystko inne zostało z starego silnika

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 10 lis 2017 16:03:54
przez RudeBoy
Czy turbina, pompa wtryskowa, egr i przepływomierz przełożyłeś ze swojego starego silnika?

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 10 lis 2017 16:07:33
przez artur072sg
Tak - z racji tego że był to dość nie planowany wydatek i spory jak na studencką kieszeń to kupiliśmy silnik bez osprzętu. Wszystko jest po staremu.

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 10 lis 2017 17:35:35
przez RudeBoy
artur072sg napisał(a):Tak - z racji tego że był to dość nie planowany wydatek i spory jak na studencką kieszeń to kupiliśmy silnik bez osprzętu. Wszystko jest po staremu.


Jeżeli pierwotnie w tym słupku który wsadziłeś była pompa VP44 PSG5 to problem nie jest związany z samą przekładką.
Bo słupek jest identyczny.

To, że się kontrolka nie świeci nie znaczy, że nie da się odczytać błędów. Podłączyć do kompa i odczytać błędy.

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 13 lis 2017 14:52:37
przez artur072sg
No i klops. Problemy z uruchomieniem zakończyły się tym iż dzisiaj chciałem jechać podpiąć się do komputera ale Frotka nie odpala :wsciekly: Akumulator podładowany i nie pomogło. Po przekręceniu kluczyka na "Start" słychać kliknięcie, wracając kluczykiem do pozycji "On" pojawia się kolejne głośniejsze kliknięcie. gdzie szukać przyczyny bo już powoli tracę cierpliwość :-|

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 13 lis 2017 15:08:15
przez jrzeuski
artur072sg napisał(a):No i klops. Problemy z uruchomieniem zakończyły się tym iż dzisiaj chciałem jechać podpiąć się do komputera ale Frotka nie odpala :wsciekly: Akumulator podładowany i nie pomogło. Po przekręceniu kluczyka na "Start" słychać kliknięcie, wracając kluczykiem do pozycji "On" pojawia się kolejne głośniejsze kliknięcie. gdzie szukać przyczyny bo już powoli tracę cierpliwość :-|
Skoro nie kręci to szczotki w rozruszniku się zawiesiły albo automat skończył. Bierz śrubokręt w garść i spróbuj zmostkować styki w rozruszniku.

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 13 lis 2017 15:44:10
przez artur072sg
A mógł byś zielonemu podpowiedzieć jak ? Wujek google nie pomaga a ja na mechanice to ledwo się znam ...

Re: [2,2] Kłopoty po wymianie silnika

PostNapisane: 13 lis 2017 16:43:59
przez pisu22
odpalcie go na zaciąg i potem do elektryka