Witamy !



Czy to Turbina

Czy to Turbina

Postprzez Borew » 16 lis 2017 20:09:27

Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez bart322 » 16 lis 2017 20:31:17

Jakies bledy sie pojawiaja? Podlaczales do kompa, zeby sprawdzic ile turbo dmucha?
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czy to Turbina

Postprzez pisu22 » 17 lis 2017 07:30:49

Borew napisał(a):Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

wszystko może być
to nie silniki małego fiata, jak BART pisze bez kompa ani rusz.
a ta turbina ci gwiżdże czy nie?
auto kopci na czarno czy nie?
jak auto przestaje przyspieszać pojawia się błąd jakiś?
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czy to Turbina

Postprzez przemekcrx » 17 lis 2017 07:51:37

A zanim wrzucisz ten 5-bieg, ile on się buja do tej 100-tki :grin:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez ali » 17 lis 2017 14:37:22

pisu22 napisał(a):
Borew napisał(a):Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

wszystko może być
to nie silniki małego fiata, jak BART pisze bez kompa ani rusz.
a ta turbina ci gwiżdże czy nie?
auto kopci na czarno czy nie?
jak auto przestaje przyspieszać pojawia się błąd jakiś?

Przecież w poprzednim temacie pisał że wszystko ma ok i wszystko sprawdził :mrgreen:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 17 lis 2017 18:09:19

ali napisał(a):
pisu22 napisał(a):
Borew napisał(a):Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

wszystko może być
to nie silniki małego fiata, jak BART pisze bez kompa ani rusz.
a ta turbina ci gwiżdże czy nie?
auto kopci na czarno czy nie?
jak auto przestaje przyspieszać pojawia się błąd jakiś?

Przecież w poprzednim temacie pisał że wszystko ma ok i wszystko sprawdził :mrgreen:


wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez RudeBoy » 17 lis 2017 18:11:58

Diagnostyka live prawdę Ci powie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czy to Turbina

Postprzez mody1 » 17 lis 2017 18:17:08

Szczelność układu dolotowego ?
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3884
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 17 lis 2017 18:46:03

A może to końcówki wtryskiwaczy do wymiany
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez ali » 17 lis 2017 18:59:08

Borew napisał(a):
wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)


Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez RudeBoy » 17 lis 2017 19:00:32

ali napisał(a):Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.


A sprawdzenie czy turbina działa to podpięcie interfejsu i przejażdżka 200 metrów.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 17 lis 2017 19:03:05

ali napisał(a):
Borew napisał(a):
wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)


Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.




Jak sprawdzić podciśnienia jakie powinny mieć wartości i jak są złe wartości to co trzeba robić?

-- 17 lis 2017 19:08:19 --

A jak z tym westgate można to wymienić lub wyczyścić jakoś czy trzeba zregenerować turbo?
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez ali » 17 lis 2017 19:08:45

Borew napisał(a):
ali napisał(a):
Borew napisał(a):
wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)


Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.






Jak sprawdzić podciśnienia jakie powinny mieć wartości i jak są złe wartości to co trzeba robić?


Vacupompą ręczną sprawdź szczelność układu, zobacz czy cięgno od vestgate reaguje na na podcisnienie, no i zmierz czy pompa vacum daje podciśnienie do układu.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 17 lis 2017 19:38:09

aha ok jutro będe sprawdzał tylko jeszcze z tym cięgnem jak to sprawdzić może czymś wyczyścić, popryskać czy co ?????
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez RudeBoy » 17 lis 2017 19:46:16

Stary...
Podstawowa rzecz. Zanim zaczniesz naprawiać to najpierw zdiagnozuj.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 17 lis 2017 20:34:38

RudeBoy napisał(a):Stary...
Podstawowa rzecz. Zanim zaczniesz naprawiać to najpierw zdiagnozuj.


Ok

-- 18 lis 2017 15:58:35 --

Problem rozwiązany okazało się że przeplywomierz na obciążeniu silnika porostu nie dawał dobrych właściwości na turbine i cięgno po prostu nie ruszyło się.Po podmianie przpływomierza na inny używany ale sprawny problem znikł powyżej 3 tyś auto idzie jak burza błąd się nie zapala. Wszystkie podciśnienia mają ciśnienie właściwe. Uhhh jak to dobrze że problem znikł dziękuję że mi pomagacie i podsyłacie propozycje.
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez ali » 19 lis 2017 08:51:20

Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 19 lis 2017 10:12:58

ali napisał(a):Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:


Bo błąd na kompie wskazywał EGR nie wiem czemu nie pokazywał przepływomierza. podmieniłem na inny zobaczyłem na kompie że inne parametry ma przepływomierz i sprawdziłem auto i okazało się że to przepływomierz. Jeszcze mam takie pytanie czy przepływomierz będzie pasował z frontery ze 120km silnikiem tym nowszym do 116 km czy jest inny ?
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez ali » 19 lis 2017 10:29:56

Borew napisał(a):
ali napisał(a):Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:


Bo błąd na kompie wskazywał EGR nie wiem czemu nie pokazywał przepływomierza. podmieniłem na inny zobaczyłem na kompie że inne parametry ma przepływomierz i sprawdziłem auto i okazało się że to przepływomierz. Jeszcze mam takie pytanie czy przepływomierz będzie pasował z frontery ze 120km silnikiem tym nowszym do 116 km czy jest inny ?

Jak to wskazywał ? Błąd ma numer. Jeśli są błędy to nie jest winne podciśnienie turbiny, widzisz teraz jak ważny jest dobry opis usterki ?
Przepływomierz teoretycznie powinien być dedykowany, ale ja używam obecnie chińczyka dedykowanego do 116 i 120, śmiga świetnie już drugi rok ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Czy to Turbina

Postprzez Borew » 19 lis 2017 16:08:22

ali napisał(a):
Borew napisał(a):
ali napisał(a):Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:


ale ja używam obecnie chińczyka dedykowanego do 116 i 120, śmiga świetnie już drugi rok ?



Miałem do czynienia z chińskim przepływomierzem w vectrze po tygodniu już nie działał wolę już dopłacić i mieć nowy oryginał Bosch ale poszukam używanego najlepiej od Frontery Anglik aby był sprawny i działał poprawnie :)
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron