Strona 1 z 2

Czy to Turbina

PostNapisane: 16 lis 2017 20:09:27
przez Borew
Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 16 lis 2017 20:31:17
przez bart322
Jakies bledy sie pojawiaja? Podlaczales do kompa, zeby sprawdzic ile turbo dmucha?

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 07:30:49
przez pisu22
Borew napisał(a):Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

wszystko może być
to nie silniki małego fiata, jak BART pisze bez kompa ani rusz.
a ta turbina ci gwiżdże czy nie?
auto kopci na czarno czy nie?
jak auto przestaje przyspieszać pojawia się błąd jakiś?

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 07:51:37
przez przemekcrx
A zanim wrzucisz ten 5-bieg, ile on się buja do tej 100-tki :grin:

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 14:37:22
przez ali
pisu22 napisał(a):
Borew napisał(a):Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

wszystko może być
to nie silniki małego fiata, jak BART pisze bez kompa ani rusz.
a ta turbina ci gwiżdże czy nie?
auto kopci na czarno czy nie?
jak auto przestaje przyspieszać pojawia się błąd jakiś?

Przecież w poprzednim temacie pisał że wszystko ma ok i wszystko sprawdził :mrgreen:

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 18:09:19
przez Borew
ali napisał(a):
pisu22 napisał(a):
Borew napisał(a):Witam :)
Mam problem przy 100km/h i wrzuceniu 5 biegu pedał w podłogę a samochód nie chce jechać w ogóle nie przyśpiesza czy to może być padająca turbina ??

wszystko może być
to nie silniki małego fiata, jak BART pisze bez kompa ani rusz.
a ta turbina ci gwiżdże czy nie?
auto kopci na czarno czy nie?
jak auto przestaje przyspieszać pojawia się błąd jakiś?

Przecież w poprzednim temacie pisał że wszystko ma ok i wszystko sprawdził :mrgreen:


wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 18:11:58
przez RudeBoy
Diagnostyka live prawdę Ci powie.

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 18:17:08
przez mody1
Szczelność układu dolotowego ?

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 18:46:03
przez Borew
A może to końcówki wtryskiwaczy do wymiany

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 18:59:08
przez ali
Borew napisał(a):
wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)


Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 19:00:32
przez RudeBoy
ali napisał(a):Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.


A sprawdzenie czy turbina działa to podpięcie interfejsu i przejażdżka 200 metrów.

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 19:03:05
przez Borew
ali napisał(a):
Borew napisał(a):
wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)


Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.




Jak sprawdzić podciśnienia jakie powinny mieć wartości i jak są złe wartości to co trzeba robić?

-- 17 lis 2017 19:08:19 --

A jak z tym westgate można to wymienić lub wyczyścić jakoś czy trzeba zregenerować turbo?

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 19:08:45
przez ali
Borew napisał(a):
ali napisał(a):
Borew napisał(a):
wszystko mam ok ze stukaniem na zimnym już po problemie ale teraz mam problem z przyśpieszeniem w ogóle ciężko ją bujnoć do setki jest przepaść wolno się rozpędza jakby w obroty nie chciała wchodzić przy 3 tyś/obr błąd raz się pojawia a raz nie błąd to Egr ale jest sprawny po zmieniłem podmieniłem jeszcze przepływomierz i czujnik doładowania a wcześniej miałem zmieniony na nowy elektrozawór turbiny ale nic nie pomogło nadal to samo, sprzęgło się nie ślizga bo jest wymienione,powiem tak turbina rok temu gwizdała a teraz nie gwiżdże po odpalneiu na zimnym troszkę zadymi ale później jest już ok spaliny są nie widoczne silnik chodzi równo na biegu jałowym, pompa jest po regeneracji i już sprawdzona w serwisie bosch serwis diesel kąt wtrysku jest dobry, wężyki podciśnień pozmieniałem bo końcówki były sparciałe nie wiem już co robić jakieś propozycję może któryś wężyk podciśnień jest źle podłączony? proszę o propozycję bo mi już ręce opadają ?

-- 17 lis 2017 18:11:44 --

Jeszcze proszę o objawy jakie mogą być przy uszkodzonej turbinie we fronterze 2.2 DTI :)


Mi też ręce opadają, to że zmieniałeś wężyki o niczym nie świadczy, pytałem w tamtym temacie czy sprawdzałeś podciśnienia i czy westgate się zamyka. Bez sprawnych podciśnień masz auto bez turbo.






Jak sprawdzić podciśnienia jakie powinny mieć wartości i jak są złe wartości to co trzeba robić?


Vacupompą ręczną sprawdź szczelność układu, zobacz czy cięgno od vestgate reaguje na na podcisnienie, no i zmierz czy pompa vacum daje podciśnienie do układu.

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 19:38:09
przez Borew
aha ok jutro będe sprawdzał tylko jeszcze z tym cięgnem jak to sprawdzić może czymś wyczyścić, popryskać czy co ?????

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 19:46:16
przez RudeBoy
Stary...
Podstawowa rzecz. Zanim zaczniesz naprawiać to najpierw zdiagnozuj.

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 17 lis 2017 20:34:38
przez Borew
RudeBoy napisał(a):Stary...
Podstawowa rzecz. Zanim zaczniesz naprawiać to najpierw zdiagnozuj.


Ok

-- 18 lis 2017 15:58:35 --

Problem rozwiązany okazało się że przeplywomierz na obciążeniu silnika porostu nie dawał dobrych właściwości na turbine i cięgno po prostu nie ruszyło się.Po podmianie przpływomierza na inny używany ale sprawny problem znikł powyżej 3 tyś auto idzie jak burza błąd się nie zapala. Wszystkie podciśnienia mają ciśnienie właściwe. Uhhh jak to dobrze że problem znikł dziękuję że mi pomagacie i podsyłacie propozycje.

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 19 lis 2017 08:51:20
przez ali
Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 19 lis 2017 10:12:58
przez Borew
ali napisał(a):Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:


Bo błąd na kompie wskazywał EGR nie wiem czemu nie pokazywał przepływomierza. podmieniłem na inny zobaczyłem na kompie że inne parametry ma przepływomierz i sprawdziłem auto i okazało się że to przepływomierz. Jeszcze mam takie pytanie czy przepływomierz będzie pasował z frontery ze 120km silnikiem tym nowszym do 116 km czy jest inny ?

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 19 lis 2017 10:29:56
przez ali
Borew napisał(a):
ali napisał(a):Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:


Bo błąd na kompie wskazywał EGR nie wiem czemu nie pokazywał przepływomierza. podmieniłem na inny zobaczyłem na kompie że inne parametry ma przepływomierz i sprawdziłem auto i okazało się że to przepływomierz. Jeszcze mam takie pytanie czy przepływomierz będzie pasował z frontery ze 120km silnikiem tym nowszym do 116 km czy jest inny ?

Jak to wskazywał ? Błąd ma numer. Jeśli są błędy to nie jest winne podciśnienie turbiny, widzisz teraz jak ważny jest dobry opis usterki ?
Przepływomierz teoretycznie powinien być dedykowany, ale ja używam obecnie chińczyka dedykowanego do 116 i 120, śmiga świetnie już drugi rok ?

Re: Czy to Turbina

PostNapisane: 19 lis 2017 16:08:22
przez Borew
ali napisał(a):
Borew napisał(a):
ali napisał(a):Fajnie że o błędzie nic nie napisałeś wcześniej :baran:


ale ja używam obecnie chińczyka dedykowanego do 116 i 120, śmiga świetnie już drugi rok ?



Miałem do czynienia z chińskim przepływomierzem w vectrze po tygodniu już nie działał wolę już dopłacić i mieć nowy oryginał Bosch ale poszukam używanego najlepiej od Frontery Anglik aby był sprawny i działał poprawnie :)
Pozdrawiam :)