Witamy !



[2.2] Turbo

Re: TURBO 2.2 DTi

Postprzez vit2107 » 17 gru 2009 08:10:00

Witam.
Być może ktoś już miał taki kłopot :( , czyli: w okolicach turbosprężarki we Froci 2.2 DTI ('03 r) zamieszkało coś w rodzaju świerszcza (dźwięk podobny do pracującego małego świdra, który ujawnia się powyżej 2 tyś. obr. przy zdecydowanym dodaniu gazu, natomiast na luzie gdzieś po 3.5 tyś. obr.). Co ciekawe skubany siedzi cicho przy załączonym 4x4 i reduktorze przy samym 4x4 świdruje.
Pierwszy strzał mechaników, że to początek końca turbo - niewypał :wsciekly: (turbina po regeneracji a świerszcz :killer: jak był tak i pozostał), wykluczyli również łożysko pompy wodnej, wymieniono przy okazji uszczelki kolektora (czyli wykluczam nieszczelność w tym miejscu). Proszę o typy, jeżeli komuś już udało się z powodzeniem wykurzyć to coś z pod maski.
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Turbo

Postprzez vit2107 » 29 gru 2009 19:03:25

Problem został rozwiązany :D w wyniku bardziej szczegółowych oględzin okolic turbosprężarki, gdzie tuż za nią katalizator spalin (wystarczyło zdjąć obudowę), ulegając grawitacji i pozbawiony przez nieznanego sprawcę opory i mocowania przy skrzyni biegów, najnormalniej się urywał i przez szczeliny wydawał poniżej opisane dźwięki coś jak gwizdy lub wiercenia. Katalizator zaspawano, poprzykręcano mocowania - wszystko wróciło do normy :mrgreen: , oprócz opinii o "fachowcach" z ASO na Towarowej 33 - dupki(na pewno są ślepi skoro nie zauważyli okopconej od wewnątrz osłony turbiny) :killer: .
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Turbo

Postprzez barbaross » 11 lut 2010 12:13:28

Drogi Vit(`o)2107. Napisz mi, proszę, jeśli nie jest to dla Ciebie tajemnicą, ile kosztowała Cię regeneracja turbosprężarki. Spod mojej przy odpalaniu i dociskaniu pedału gazu idzie fajny, siny dym spalinowy. Zastanawiam się nad dwoma wariantami naprawy: 1) wymiana samej uszczelki; 2) oddanie turbo do regeneracji. Jednak muszę znać przynajmniej Pi*oko koszt takiej zabawy. W ostatnim czasie poddałem regeneracji pompę wtryskową (u Boscha w Krotoszynie - 2800zł) i wymnieniłem (wczoraj) tarczę sprzęgła (Sachs - 1050zł).
Jakbyś mógł to będę zobowiązany.
barbaross
 

Re: [2.2] Turbo

Postprzez vit2107 » 11 lut 2010 12:51:28

Regeneracja za 1000 PLN. Obejmowała czyszczenie, farbowanie, wymiana panewek - reszta była ok. Prawda chcieli 1200 ale wcześniej rozmawiałem z majstrem, który to robił i on zdradził mi zakres prac, więc na opcje właściciela warsztatu za 1200 zrobiłem :shock: i stało na 1000. Późnie się okazało, że nie było potrzeby regenerować tego ale teraz tak fajnie gwizdże - poezjia :cry2:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Turbo

Postprzez barbaross » 11 lut 2010 13:02:42

Serdeczne dzięki za podpowiedź :idea: . Tyle to jeszcze wyskrobie. Zresztą wolę to zrobić teraz za jednym zamachem by nie rozkrecać tego elementu kilka razy. W wojsku mówili : zrób raz a dobrze 8;) Na regenerowane turbo - za 800zł nawet nie patrzę bo nigdy nie wiadomo na co się trafi i jak było eksploatowane.
barbaross
 

Re: [2.2] Turbo

Postprzez vit2107 » 11 lut 2010 13:32:34

Nie ma za co. :) Całość u mnie się zamknęła za 1500, bo do tego jeszcze uszczelki kolektora doszły, śrubki plus robocizna. Ale nauczkę mam...trzeba było do turbiaża jechać odrazu - facet później słuchał turbinkę i oświadczył, że to nie ona a wydech mi jęczy.
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

[2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez pigal » 21 kwi 2010 10:10:07

Panowie mam do Was pytanie,
Wczoraj padła mi turbina ( dosłownie się rozleciała) Zamówiłem już nową z anglika.
Czy wymiana wymaga jakiś specjalnych umiejętności? Słyszałem że trzeba ją zestroić z silnikiem ..?

pozdrawiam
pigal
 

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez Krogulec » 21 kwi 2010 12:31:34

Jakie są objawy padniętej turbinki ?
Krogulec
 

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez pigal » 21 kwi 2010 12:58:13

Jak Ci padnie to napewno poznasz :D
Samochód straicł moc, przy dodawaniu gazy silnik mocno "gwizdał" a jak gaz odpuszczałem to coś grzechotało. Ale mogą byc różne objawy, zależy co się zepsuło.

U mnie rozwaliło łopatki i wałek pękł na pół....
pigal
 

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2010 13:46:10

Krogulec napisał(a):Jakie są objawy padniętej turbinki ?

Zdejmujesz wąż wychodzący z turbiny do intercoolera i odpalasz silnik. Potem dodajesz gazu i patrzysz, co wylatuje z turbiny. Jak mocno dmucha powietrze to :>: Jak nie dmucha albo dmucha dużo oleju lub spaliny to :<:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez Pawel » 21 kwi 2010 18:14:46

Odkręcasz i przykręcasz "nową"... Plug&play...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez maciar » 21 kwi 2010 19:57:43

jrzeuski napisał(a):
Krogulec napisał(a):Jakie są objawy padniętej turbinki ?

Zdejmujesz wąż wychodzący z turbiny do intercoolera i odpalasz silnik. Potem dodajesz gazu i patrzysz, co wylatuje z turbiny. Jak mocno dmucha powietrze to :>: Jak nie dmucha albo dmucha dużo oleju lub spaliny to :<:

Spaliny?A skąd niby tam spaliny.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez Pawel » 21 kwi 2010 20:23:31

...rozwalone turbo potrafi "wypluć" z siebie różne rzeczy... :wink:

A tak w temacie:
Odłączyć wszystkie wężyki: olejowe, chłodzenia, powietrza z filtra, odkręcić od kolektora wydechowego i prawie po kłopocie... Kup od razu wszystkie potrzebne uszczelki i podkładki miedziane...

Jeżeli turbina jest "na wierzchu" i nic się nie urwie czy ukręci to, w 2-2,5 godziny powinieneś się wyrobić...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez maciar » 21 kwi 2010 20:54:53

Pawel - Amor napisał(a):...rozwalone turbo potrafi "wypluć" z siebie różne rzeczy... :wink:

A tak w temacie:
Odłączyć wszystkie wężyki: olejowe, chłodzenia, powietrza z filtra, odkręcić od kolektora wydechowego i prawie po kłopocie... Kup od razu wszystkie potrzebne uszczelki i podkładki miedziane...

Jeżeli turbina jest "na wierzchu" i nic się nie urwie czy ukręci to, w 2-2,5 godziny powinieneś się wyrobić...

Dodam jeszcze od siebie brak uszczelki turbo kolektor,orginalnie bez.Potrzebne nasadki typu torx.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez Pawel » 21 kwi 2010 21:02:09

...czyli trochę inaczej niż w Isuzu..., ale "system" ten sam - odkręcić złom i przykręcić sprawną...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez danielrajszczak » 21 kwi 2010 21:24:20

DŁUGO ZASTANAWIAŁEM SIĘ GDZIE UMIEŚCIĆ MÓJ POST... W skrócie:

OBJAWY:
Zapalam silnik i...
1. czekam jak zwykle dokładnie nie mniej niż 2minuty
2. powoli ruszam
3. nie przekraczam przez ok. 10 minut lub przed temp. 80-90st C obrotów pow. 2000-2200
4. jadę równo i nie przyspieszam gwałtownie
5. po ok. 10 minutach gdy temperatura osiągnie ponad 85stC pozwalam sobie na delikatniejsze przygazowanie
6. no i... słychać taki jakby świst nasilający się....
7. po osiągnięciu temp. docelowej i jazdy ok 15min, szczególnie na czwartym biegu słychać buczenie/wycie w wysokich raczej tonach takie.. "WUUUUŁŁŁIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII;)"
8. teraz przy prędkości ok. 60km/h przy dotknięciu pedału gazu z ciszy przechodzi na to WIIIIIIIIIIIII;) Dotykam jest, odpuszczam - nie ma

Miałem Koledzy zapytać o to, nawet mam plan, aby telefon pod maska zostawić i nagrać to.
Jak pewnie zauważyliście - mam pierdolca i stąd te "nasłuchy" ... pewne jest, że to coś złego, ponieważ wczesniej tego nie było. Stało się to podczas zimy, podczas tych siarczystych mrozów mimo zachowania procedur bezpieczeństwa.

Jakieś pomysły?
danielrajszczak
 

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2010 22:06:22

Coś jakby nieszczelność na wężach. Obadaj cały układ dolotu powietrza.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez Pawel » 22 kwi 2010 05:07:39

...mocy nie ubyło... :?: Do nieszczelności dolotu mogą dojść nieszczelność "za" turbiną...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,2DTI] Wymiana Turbiny

Postprzez pigal » 22 kwi 2010 06:53:05

Dzięki Panowie. Jak zwykle mozna na Was liczyć.
Dzisiaj zabieram się za wymianę.
pigal
 

Re: [2.2] Turbo

Postprzez opel » 17 lis 2010 23:16:16

Koledzy czy jeśli olej znajduje się w węzu przy kolektorze ssącym to normalka? Ostatnio czyściłem kolektor i wąż dolotowy był cały brudny w oleju. Może odma jest do bani?
Jeszcze jedno pytanko. Ostatnio zauważyłem że jak na zimnym silniku dodam gazy (co robię żadko bo tak niewolno) to słychać jak brzęczy turbina. Po przejechaniu kilku kilometrów jest o.k. Czy to oznaka że turbina się kończy, czy poprostu na zimnej tak jest.
opel
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron