Strona 2 z 3

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 cze 2018 04:40:41
przez bart322
Pojezdzij z podlaczonym kompem, cos musi pokazac.
Ja tak mialem z padnieta przeplywka.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 cze 2018 06:05:05
przez kriston
Wiesz,po tym jak się zapalił check nawet nie gasiłem silnika tylko od razu pod skan i brak błędów..

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 cze 2018 07:24:14
przez RudeBoy
kriston napisał(a):Wiesz,po tym jak się zapalił check nawet nie gasiłem silnika tylko od razu pod skan i brak błędów..


Słabe podciśnienie.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 cze 2018 11:05:55
przez kriston
RudeBoy napisał(a):
kriston napisał(a):Wiesz,po tym jak się zapalił check nawet nie gasiłem silnika tylko od razu pod skan i brak błędów..


Słabe podciśnienie.

Czyli lewe powietrze?

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 cze 2018 13:09:29
przez Borew
Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnień ja tak samo miałem okazało się że jeden wężyk na trójniku był skrócony i nie szedł tam gdzie trzeba czyli do pompy vacum i ciśnienie za słabe było wszystko rozłączyłem i wymieniłem na nowe wężyki i podłączyłem tak jak na schemacie i problem z głowy brak błędów u ciebie na 90% możliwie że jest tak samo.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 cze 2018 14:18:31
przez kriston
Posprawdzałem wszystko i wydaje się ok. Ale jest coś innego mianowicie zapala mi się kontrolka napędu po przekroczeniu 100km/h a napęd jest rozłączony więc może to powoduje odcinanie mocy i check?

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 16 cze 2018 20:54:34
przez Borew
[quote="kriston"]Posprawdzałem wszystko i wydaje się ok. Ale jest coś innego mianowicie zapala mi się kontrolka napędu po przekroczeniu 100km/h a napęd jest rozłączony więc może to powoduje odcinanie mocy i check?[/quot

Myślę że nie jeśli chodzi o napędy posprawdzaj Pod osłoną silnika idą gumowe wężyki podciśnień może jest jakaś nieszczelność tam :)

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 18 cze 2018 18:42:10
przez kriston
Pod maską wszystko posprawdzane,EGR też.Przepływomierz też przemyłem choć objawy nie wskazują na niego.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 18 cze 2018 21:26:00
przez Borew
pod osłona silnika też posprawdzaj czyli pod samochodem pod spodem idą wężyki od napędów

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 19 cze 2018 19:53:29
przez ali
krok pierwszy - sprawdzić dokładnie całość układu podciśnieniowego, jak ? vacu pompka, odpinasz kolo pompy i po odpompowaniu powietrza pownien dłuższą chwile utrzymać podcisnienie na wyłączonym zapłonie.
Jeśli jest wszystko OK z szczelnością to podmień Elektrozawory - wazne aby podmienić wtyczkę i rurkę sterującą nie inaczej.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 19 cze 2018 20:56:51
przez kriston
ali napisał(a):krok pierwszy - sprawdzić dokładnie całość układu podciśnieniowego, jak ? vacu pompka, odpinasz kolo pompy i po odpompowaniu powietrza pownien dłuższą chwile utrzymać podcisnienie na wyłączonym zapłonie.
Jeśli jest wszystko OK z szczelnością to podmień Elektrozawory - ważne aby podmienić wtyczkę i rurkę sterującą nie inaczej.

O to może być pomysł,ale mogę to zrobić dopiero w sobotę. Zobaczę efekty..

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 23 cze 2018 17:21:57
przez monter69
Witam Panowie, podepnę się pod temat, op com pokazuje mi taki błąd: P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie. Raz check się zapala raz gaśnie ale ogólnie brak mocy.
Jak zlokalizować ten zawór?
Z góry dziękuję za pomoc

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 26 cze 2018 21:39:04
przez Borew
monter69 napisał(a):Witam Panowie, podepnę się pod temat, op com pokazuje mi taki błąd: P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie. Raz check się zapala raz gaśnie ale ogólnie brak mocy.
Jak zlokalizować ten zawór?
Z góry dziękuję za pomoc


Prawdopodobnie przycina ci się któryś z elektrozaworów pozamieniaj miejscami je tylko wtyczek nie pomieszaj najlepiej kupić jeden używany sprawny i zamienić miejscami i wtedy zobaczyć czy błąd nadal występuje tak jak występował.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 14 wrz 2018 17:29:29
przez kriston
Borew napisał(a):
kriston napisał(a):Witam,podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego. Wiec zapala mi się check ale tylko kiedy mocno go przypałuję pod obciążeniem,np. wyprzedzanie pod górę i wtedy obcina moc silnika. Kiedy wyłączę silnik i odpalę znowu wszystko wraca do normy i podczas normalnego obchodzenia się z gazem taki objaw nie występuje. Dodam że SDPROG nie wykrywa żadnych błędów. Macie jakieś sugestie? (filtr powietrza i paliwa wymieniony)


Posprawdzaj według schematu wszystkie wężyki podciśnienia czy są prawidłowo podłączone pod pompę vacum i turbo i czy nie maja żadnych dziurek najlepiej wymienić wężyki. Druga rzecz wyjmij czujnik doładowania ten malutki na kolektorze dolotowym i go przemyj tylko delikatnie benzyną ekstrakcyjną i zamontuj go. Następna rzecz wyczyść egr ten grzybek na kolektorze może jest zawalony sadzą i nie odbija jak dasz w kocioł.

A jednak przepływomierz był uwalony! Objawił się ostatecznie tym że silnik całkowicie stracił moc..

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 17 wrz 2018 08:48:31
przez Gomo55
Również się podepnę pod temat. Przy około 120km/h załącza mi się chceck i auto traci moc. Gdy chcecka nie ma, to auto wciąż wydaje się trochę słabsze, niż powinno. Przyspieszenie od 90 do 120 trwa dość długo. Komputer pokazuje "P1125 - wadliwe działanie układu krytycznego 1". Również rzeczywiste ciśnienie doładowania jest cały czas niższe, niż żądane o 0,3 na postoju, różnica rośnie podczas przyspieszania. Chyba maksymalnie dochodzi do 1,5. Sprawdziłem wężyki podciśnienia, wymieniłem zawór EGR, bo miał pękniętą obudowę i zmieniłem czujnik podciśnienia oraz elektrozawór od turbiny. Co dalej?

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 29 wrz 2018 17:47:52
przez Borew
Gomo55 napisał(a):Również się podepnę pod temat. Przy około 120km/h załącza mi się chceck i auto traci moc. Gdy chcecka nie ma, to auto wciąż wydaje się trochę słabsze, niż powinno. Przyspieszenie od 90 do 120 trwa dość długo. Komputer pokazuje "P1125 - wadliwe działanie układu krytycznego 1". Również rzeczywiste ciśnienie doładowania jest cały czas niższe, niż żądane o 0,3 na postoju, różnica rośnie podczas przyspieszania. Chyba maksymalnie dochodzi do 1,5. Sprawdziłem wężyki podciśnienia, wymieniłem zawór EGR, bo miał pękniętą obudowę i zmieniłem czujnik podciśnienia oraz elektrozawór od turbiny. Co dalej?



Podmień przepływomierz tak jak kolega mówił post wyżej może jest nie sprawny. Sprawdź czy wężyki są dobrze podłączone a szczególnie do pompy vacum. Wymiana filtra paliwa jak i powietrza też nie zaszkodzi jak to posprawdzasz to napisz czy coś pomogło jeszcze jest czujnik doładowania turbiny na kolektorze odkręć go i delikatnie przemyj benzyną ekstrakcyjną może być uwalony syfem.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 29 wrz 2018 20:29:57
przez kriston
Po tym jakie miałem objawy nic nie wskazywało na przepływomierz. To ,tamto ,sramto. W końcu zbliżał się wyjazd na zlot i czas naglił więc nie było innego wyjścia jak udać się do warsztatu gdzie namierzyli wadliwy przepływomierz. Mówią żeby nie iść na kompromis montować tylko przepływkę Boscha

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 01 lis 2018 11:25:03
przez bajer
Witam!
Też podepnę się do tematu.

Moje problemy z CheckEngine najpierw pojawiły się z problemem jakby nie do końca rozpinającego się napędu oraz świeceniem tegoż na wolnych obrotach, a zaraz za tym wywalania (aż do zgaszenia silnika) kontrolki przy około 70-80km/h (zawsze jak na 3-cim biegu skrzynia przeciągnęła do 3k obrotów)

Zgodnie z zaleceniami na forum:
1. Wymieniłem wężyki podciśnienia:
- od pompy podciśnienia do pierwszego trójnika
- od turbo
- od klap wirowych
- od od zaworu EGR
2. Wyczyściłem zawór EGR z zewnątrz jak i w środku
3. Wyczyściłem w środku elektrozawór (ten z filterkiem, jakby na środku z trzech)

Następnie po złożeniu tego wszystkiego, najpierw napęd zaczął się ładnie rozpinać, a kontrolka przestała świecić na wolnych obrotach. Niestety nie ustąpił problem z wywalaniem Check'a więc też po przeczytaniu sporej ilości odpowiedzi zakupiłem nowy przepływomierz (Magneti Marelli). Samochód jakby dostał lekkiego kopa, biegi zaczęły (nie wiem za chole*ę czemu) się jakby płynniej zmieniać lecz nadal wywala mi dokładnie na 3-cim biegu CheckEngine przy 70-80km/h i obrotach zaraz powyżej 3k. Gdzie jeszcze ewentualnie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 01 lis 2018 14:14:06
przez kolasz
Przepływomierz Magneti Marelli.
Tylko oryginał Bosch.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 15 gru 2018 13:31:50
przez Paweł32
Witam,może się podłączę, już szukałem niemal wszędzie rozwiązania w kwestii check engine, i nic nie pomogło, ale teraz trafiłem, CHYBA. Chodzi o rysunek układu wężyków podciśnień przedstawiony przez Borew. Przed chwilą obejrzałem i porównałem te z mojej, 2.2DTI Sport, z przedstawionymi tutaj. I "groch z kapustą" u mnie! Czyli, muszę wszystkie wężyki u siebie poprowadzić, połączyć tak jak na rysunku? Niczym to nie grozi?
ps
część wężyków oryginalna, część wymieniana. Czyli "wymieniający" mógł coś poprzestawiać.
pozdrawiam