Witamy !



[2.2] Problem z zapowietrzaniem

[2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez Lolek22 » 04 lip 2019 18:54:49

Witam. Jakoś niecały rok temu w mojej Fronterze wymieniałem uszczelkę pod głowicą i od tamtego czasu mam problem z odpaleniem silnika na zimno. Zawsze odpalał po dłuższym kręceniu albo brał za drugim razem, ale kilka dni temu już przestał w ogóle odpalać. Udaje się to dopiero, gdy napompuję paliwo pompką (dorobiłem ją za filtrem paliwa). Przez ten czas sprawdzałem ciągle kolejne elementy układu i już nie mam pomysłów. Sprawdziłem i wymieniłem niektóre wężyki przelewowe, bo były już twarde, węże zasilające pompę wtryskową, uszczelki trawersów, obudowę filtra paliwa, sprawdziłem też dorobioną pompkę, zaworek zwrotny na pompie wtryskowej. Próbowałem też wstawić zawór zwrotny na wężu przy filtrze, a później przełożyłem go pod pompę wtryskową, ale nic on nie dał. Nigdzie nie widać wycieku paliwa, wszystkie węże są suche. Jak pompuję paliwo to też nie słychać żadnego syczenia w żadnym miejscu. Co robić? Wysłałbym gdzieś pompę wtryskową do sprawdzenia, ale nie wiem, czy to dobry pomysł, bo przy ubiegłorocznej naprawie w ogóle jej nie ruszałem, a w dodatku dodatkowy zaworek zwrotny chyba by pomógł, gdyby ona puszczała.
Lolek22
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 04 lip 2019 18:34:15
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez martin09 » 04 lip 2019 19:18:00

Najprosciej to banka 5l i przewody prosto z pompy do banki i zobacz jak zapala , i bedziesz widział czy idzie z powietrzem czy nie .
Avatar użytkownika
martin09
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 106
Dołączył(a): 10 lis 2015 23:15:37
Województwo: Śląskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez kriston » 04 lip 2019 20:17:49

Jest jeszcze jedno miejsce gdzie może uciekać paliwo,czy raczej łapać powietrze,mianowicie wałek pompy wtryskowej od strony rozrządu..
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez Lolek22 » 17 lip 2019 13:22:04

Koszt regeneracji pompy jest spory, więc postanowiłem jeszcze wymienić wtryskiwacze (miałem drugi komplet) i ich uszczelki. Następnego dnia po odpowietrzeniu silnik odpalił od cyknięcia, kolejnego dnia minimalnie gorzej, ale w następne dni już kręcił dłużej, podobnie jak wcześniej. W dodatku po odpaleniu, na biegu jałowym, gdy dodaję lekko gazu i trzymam silnik na ok. 1,5 tys obrotów, to nie trzyma ich równo, wskazówka lekko drży i słychać przy tym dudnienie i czuć lekkie drgania. Po rozgrzaniu już tego nie ma, więc to chyba wynika z zapowietrzenia? Sprawdzałem też pompę komputerem, ale początek wtrysku się zgadza. Pojeżdżę nim trochę i przełożę pompę jeśli nic się nie zmieni.
Lolek22
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 04 lip 2019 18:34:15
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez kriston » 17 lip 2019 13:27:30

Czekamy na rezultaty..
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez Lolek22 » 14 sie 2019 17:09:21

W ubiegłym tygodniu oddałem pompę do regeneracji. Dzisiaj zadzwoniłem do zakładu i powiedzieli, że coś jest nie tak ze sterownikiem, bo nie daje dawki rozruchowej. Naprawa pompa+sterownik tania raczej nie będzie, ale mam nadzieję, że zażegnam problem z odpalaniem.
Lolek22
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 04 lip 2019 18:34:15
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez yuby194 » 23 paź 2019 19:06:57

W koło Radomia regenerują pompę na starym sterowniku za chyba 800-900 zł, wszystko sprawdzają na stole probierczym a w sterowniku zmieniają jakiś element.
Może być też wersja bogatsza z nowym sterownikiem ale dużo droższe.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez Semir » 23 paź 2019 19:17:46

Wiem że regeneracja pompy to dużo droższe sprawa aby była zrobiona dobrze.

Ceny to były ok 2500-3000 zł a z wtryskami ok 4 tyś.
Zrobienie sterownika nie rozwiąże problemu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Problem z zapowietrzaniem

Postprzez martin09 » 28 paź 2019 18:20:02

Regeneracja pompy to dwa tysie robilem jak miałem frote wtryski tanie bo to nie cr .
Avatar użytkownika
martin09
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 106
Dołączył(a): 10 lis 2015 23:15:37
Województwo: Śląskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron