Witamy !



[2.2] klopot z EGR

[2.2] klopot z EGR

Postprzez mizsio » 13 mar 2009 21:03:50

Od dluzszego czasu mam problem jak nastepuje - jesli przytrzymam frote (2.2 DTI) na 1-2-3 biegu w okolicach 1500 obrotow zaczyna dlawic sie i niemilosiernie kopcic, trwa to chwile, w czasie normalej jazdy nie dymi. Wyjalem dzis zawor EGR, przeczyscilem co nieco (byl jakies pol roku temu czyszczony w warsztacie) ale nic to nie dalo. Natomiast po odlaczeniu idacego do zaworu wezyka z podcisnieniem (?) jak reka odjal. Nie kopci nie dlawi sie. Rzeczony wezyk idzie od EGR do czarnego ustrojstwa z napisem VAC-OUT (zawory jakowes?). Wezyki sa w dobrym stanie.

I teraz mam dylemat czy inwestowac 400 pln na nowy zawor EGR, czy moze problem tkwi gdzie indziej?

p.
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 13 mar 2009 23:54:28

doczytalem, ze 'czarne ustrojstwo' to elektrozawor, kosztuje mniej wiecej tyle co zawor EGR wiec ciezko kupowac w ciemno...
viewtopic.php?f=33&t=2068
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez jack 2.2 dti » 14 mar 2009 12:57:28

Spróbuj najpierw wyjąć kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały z przepustnicami. :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 14 mar 2009 13:29:48

klopot w tym ze kolektor byl czyszczony razem z EGR jakies pol roku temu, inna sprawa ze nie robilem tego sam
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez Kostek » 14 mar 2009 17:21:54

Radziłbym nie brać się za to jak tego nie robiłeś i nie wiesz o co chodzi (kolektor ssący), ale zawsze jest frajda jak zrobisz coś samemu.
Na dzieńdobry trzeba odkręcić rurki paliwowe(wtryskowe), a potem to już pokolei widać co i jak. Po zdjęciu kolektora trzeba uważać, żeby nic do komory silnika nie wpadło (paproch, śrubka, itp).
Po złożeniu jeszcze tylko odpowietrzenie przewodów wtryskowych i tyle.
Powodzenia
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 23 mar 2009 21:46:19

jack 2.2 dti napisał(a):Spróbuj najpierw wyjąć kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały z przepustnicami. :wink:


Jack, oddaje frote do warsztatu na czyszczenie kolektora gdzie na pewno zrobia to jak nalezy. Wymiana EGR oczywiscie nic nie dala. Ucieszyl bym sie gdybys mial racje. Na ile kkm to pomaga?

p.
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez jack 2.2 dti » 26 mar 2009 16:21:48

mizsio napisał(a):
jack 2.2 dti napisał(a):Spróbuj najpierw wyjąć kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały z przepustnicami. :wink:


Jack, oddaje frote do warsztatu na czyszczenie kolektora gdzie na pewno zrobia to jak nalezy. Wymiana EGR oczywiscie nic nie dala. Ucieszyl bym sie gdybys mial racje. Na ile kkm to pomaga?

p.


Wszystko zależy w jakim stanie masz silnik i turbinę ( ile oleju zużywa)
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 26 mar 2009 16:35:06

olej jesli bierze to w sladowych ilosciach, nie zauwazylem zmiany poziomu na bagnecie, fakt ze wymieniam co jakies 8-10 tysiecy km
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez jack 2.2 dti » 26 mar 2009 16:49:51

mizsio napisał(a):olej jesli bierze to w sladowych ilosciach, nie zauwazylem zmiany poziomu na bagnecie, fakt ze wymieniam co jakies 8-10 tysiecy km


No to troche pojeździsz :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez Kostek » 27 mar 2009 01:25:33

mizsio napisał(a):Od dluzszego czasu mam problem jak nastepuje - jesli przytrzymam frote (2.2 DTI) na 1-2-3 biegu w okolicach 1500 obrotow zaczyna dlawic sie i niemilosiernie kopcic, trwa to chwile, w czasie normalej jazdy nie dymi. Wyjalem dzis zawor EGR, przeczyscilem co nieco (byl jakies pol roku temu czyszczony w warsztacie) ale nic to nie dalo. Natomiast po odlaczeniu idacego do zaworu wezyka z podcisnieniem (?) jak reka odjal. Nie kopci nie dlawi sie. Rzeczony wezyk idzie od EGR do czarnego ustrojstwa z napisem VAC-OUT (zawory jakowes?). Wezyki sa w dobrym stanie.

I teraz mam dylemat czy inwestowac 400 pln na nowy zawor EGR, czy moze problem tkwi gdzie indziej?

p.

Mam pytanie?
Skoro wyjąłeś węzyk od EGR , to znaczy, że się nie złączał i nie podawał na turbinę -równa się- spadek mocy i włączenie się trybu awaryjnego silnika.
Czy sprawdziłeś wszystkie wężyki od elektrozaworów i skoro był czyszczony EGR i kolektor, to może przyczyna leży w pompce ssącej w kolektorze.
Co z elektrozaworami, one też lubią zaświrować.
No i na koniec co na to wszystko mówi komputer?
Szkoda,że tak szybko się poddałeś Mizsio
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 27 mar 2009 10:01:10

Kostek napisał(a): Skoro wyjąłeś węzyk od EGR , to znaczy, że się nie złączał i nie podawał na turbinę -równa się- spadek mocy i włączenie się trybu awaryjnego silnika.

przy niskich obrotach tak, od dwojki-trojki bylo juz ok

Czy sprawdziłeś wszystkie wężyki od elektrozaworów i skoro był czyszczony EGR i kolektor, to może przyczyna leży w pompce ssącej w kolektorze. Co z elektrozaworami, one też lubią zaświrować.

wezyki sprawdzalem, wydaje sie ze sa ok, kolektor niby byl czyszczony ale w warsztacie do ktorego nie chcial bym wracac, reszte to juz sprawdzi mechanik

No i na koniec co na to wszystko mówi komputer?

Bede wiedzial we wtorek ;)

Szkoda,że tak szybko się poddałeś Mizsio

Nie bardzo mam teraz czas grzebac przy aucie, 14 marca urodzily sie moje coreczki, i to 3 na raz ;)
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez jack 2.2 dti » 27 mar 2009 11:20:42

[quote="mizsio Nie bardzo mam teraz czas grzebac przy aucie, 14 marca urodzily sie moje coreczki, i to 3 na raz ;)[/quote]

Również gratulacje :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez ADAM SP3WXO » 27 mar 2009 12:29:52

mizsio napisał(a): Nie bardzo mam teraz czas grzebac przy aucie, 14 marca urodzily sie moje coreczki, i to 3 na raz ;)


GRATULACJE i DUŻO ZDROWIA :D
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
ADAM SP3WXO
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez Kostek » 29 mar 2009 21:44:00

No to Gratuluję!!! :1: ,
Teraz, to dopiero brak czasu będzie Ci dokuczał
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 30 mar 2009 07:22:22

No dziekuje ;) Dziewczyny maja sie dobrze, chociaz jeszcze sa w szpitalu ale moze za tydzien, dwa zabierzemy je do domu. Natomiast jesli chodzi o frote to w tej chwili glownym problemem jest brak opcji odlaczenia poduszki pasazera... prawdopodobnie bedziemy sie musieli z nia pozegnac ;(
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez ADAM SP3WXO » 30 mar 2009 07:25:07

Wyjmij bezpiecznik :wink:
ADAM SP3WXO
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 30 mar 2009 07:26:21

ok, a jak mnie za3ma policja to co im powiem? ;)
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez Kogut » 30 mar 2009 08:56:48

Przecież nie będą ci zaglądać do bezpieczników, a jka nie to ją wyjmij po prost.

Gratuluje :1:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez jack 2.2 dti » 30 mar 2009 10:56:34

Mogą ewentualnie doczepić się do świecącej kontrolki poduszek :(
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 24 kwi 2009 15:42:55

Samochod wrocil z wyczyszczonym kolektorem ale chodzil jakos mulowato... nie dlawil sie i nie dymil, niby ok. Przed chwila przejrzalem jeszcze raz wezyki cisnieniowe i w wezyku podlaczonym do zaworu z tylu kolektora znalazlem... blokujaca wezyk kulke od lozyska :) po podlaczeniu droznego przewodu samochod smiga jak dziki. Moze mi ktos powiedziec po kiego ktos tam pchal ta kulke i blokowal przewod???
mizsio
 

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron