Strona 3 z 4

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 12:10:39
przez opel
ale do tego zaworu nie dochodzi żaden wężyk z podciśnieniem

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 12:17:53
przez jrzeuski
A ta rurka na dole na zdjęciu http://img15.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 1044361102 to od czego jest?

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 14:33:32
przez opel
przez tą rurkę przepływa płyn chłodzący a u góry jest następna przez którą wypływa

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 15:22:09
przez przemia
A to szok! :shock: mój poprzedni pomysł beznadziejny, nie czytajcie!!!

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 19:02:44
przez maciar
Oszukać to mogą a bynajmniej tak mi sie wydaje magicy od programowania kompów.Skoro sa w stanie wyprogramować egr podciśnieniowy to i pewnie taki

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 21:50:59
przez opel
koledzy mam jeszcze pytanko, czy odłączenie egra, czyli niedostarczanie spalin do kolektora miało by jakieś negatywne skutki na żywotność silnika i inne sprawy z tym związane???
czytałem inne fora samochodowe i jedni piszą że to głowica dostaje po g....pie i takie tam. ciężko coś konkretnego ustalić. A może poprostu gra nie jest warta świeczki. może ktoś pomyka bez EGRa i ma większe doswiadczenie w tej kwestii.
pozdrawiam

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 25 maja 2010 22:02:29
przez szymon.ha
Z tego co wyczytałem na forum to niektórzy zatykają egr aby "lepiej" jeździł.

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 26 maja 2010 05:33:41
przez maciar
Egr=ekologia a nie ekonomia.

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 26 maja 2010 09:49:49
przez jrzeuski
opel napisał(a):przez tą rurkę przepływa płyn chłodzący a u góry jest następna przez którą wypływa

Ten EGR jest chłodzony wodą? :shock: Ciekawe po co :?

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 26 maja 2010 18:20:46
przez maciar
Żadna elektronika nie lubi wysokiej temperatury.

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 26 maja 2010 21:17:58
przez jrzeuski
Trochę przesadzasz. Głównie półprzewodnikowa. Dalej ciekawi mnie co napakowali do tego EGRa. Rozumiem jakiś siłownik, czujnik położenia, ale logika chyba siedzi w ECU?

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 26 maja 2010 21:37:05
przez maciar
Rozwiń tą przesade,skoro silniczki krokowe w benzyniakach siadają a mają lepiej jak egr w tym koksie to czemu go nie chłodzić.Rozszerzalność materiału kolego.Mam corse benzyniaka tam też jest chłodzony a i chyba 2,2i coś Jarek pisał że też. " Głównie półprzewodnikowa. Rozumiem jakiś siłownik, czujnik położenia" dla większości to elektronika mi napewno

_________________

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 28 maja 2010 08:20:29
przez opel
koledzy udało mi się wczoraj wykombinować i spowodowałem że zawór EGR pozostawał w pozycji zamknietej. jednak po odpaleniu na wysokich obrotach wszystko było O.K. ale na wolnych silnik szarpał, spadał z obrotów aż zgasł. Wydaje mi się że że jak niebyło dopływu spalin a dopływ powietrza pozostał ten sam to była zby mało bogata mieszanka paliwa. a więc mogę powiedzieć że mój eksperyment z EGRem nie wypalił.

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 28 maja 2010 12:22:32
przez jrzeuski
opel napisał(a):koledzy udało mi się wczoraj wykombinować i spowodowałem że zawór EGR pozostawał w pozycji zamknietej. jednak po odpaleniu na wysokich obrotach wszystko było O.K. ale na wolnych silnik szarpał, spadał z obrotów aż zgasł. Wydaje mi się że że jak niebyło dopływu spalin a dopływ powietrza pozostał ten sam to była zby mało bogata mieszanka paliwa. a więc mogę powiedzieć że mój eksperyment z EGRem nie wypalił.

U mnie silnik się dokładnie tak samo zachowuje jak "unieszkodliwię" EGR. Widocznie spaliny są mu potrzebne do właściwej pracy na wolnych. Rozwiązaniem byłoby przewiercenie zaworu albo ustawienie EGR na stałe w pozycję "otwarty", ale wstawienie w rurę doprowadzającą spaliny przesłony z odpowiednim otworem. Tylko jaka powinna być średnica otworu? Tego pewnie nikt nie wie i trzebaby dobrać eksperymentalnie.

[2.2] dti elektrozawory GM 9128022

PostNapisane: 16 cze 2010 23:10:29
przez pimms no 1
Witam,

moze to zabrzmi glupio, ale ostatnio czyscilem zaworki i egr, poodlaczalem wszystkie rurki vac, sprawdzilem czy nie ma przeciekow powietrza i mam wrazenie, ze zle to wszystko popodlaczalem... :/

moglby ktos moze podrzucic fotke, jak to cholerstwo podlaczyc?

mam na mysli, gdzie wastegate, gdzie egr a gdzie powietrze na kolektorze... zaznaczam, ze wszystkie trzy zaworki sa takie same

gdzie podlaczyc ktory kabel; niebieski, czarny i szary

wszystkie zaworki sa dobre ( jak podlaczam na zmiane ) - czarna wtyczka, jakby powera nie dawala ?!

turbo sie wkreca na luzie a w czasie jazdy zamula strasznie

bede wdzieczny za fotki i sugestie

pozdrawiam

Re: 2.2dti elektrozawory GM 9128022

PostNapisane: 16 cze 2010 23:15:54
przez wikked
kolego zarejestrowałeś się przeszło miesiąc temu i teoretycznie widzisz że są tu fajni ludzie ale też są gnidy jak ja i szlag Nas trafia (a mnie napewno) że nie możesz ładnie się przywitać w dziale START. W Londynie może sie nie witają i ogólnie wszyscy są fajni i cudowni ale u Nas w Polsce cudowna to jest woda z Lichenia i tyle odnośnie cudów.

Re: 2.2dti elektrozawory GM 9128022

PostNapisane: 16 cze 2010 23:54:46
przez pimms no 1
sorry, za zaniedbanie... naprawione

jakies sugestie co do tematu postu?

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 19 cze 2010 18:31:50
przez pimms no 1
u mnie jednak okazal sie to MAF, po wymianie smiga spowrotem,....

pozdrawiam

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 29 wrz 2010 11:50:47
przez opel
koledzy czytam i czytam różne fora na taemat zaślepiania EGR i jedni tak inni tak. A więc się pytam czy może ktoś jeździ z zaślepionym EGR-em i jakie są skutki. I czy w silniku Y22DTR z 2003r. da się zaślepić EGR bez wyświetlania błędu.

Re: [2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 19 paź 2010 10:28:32
przez vit2107
opel napisał(a):koledzy mam taki problem a mianowicie podczas jazdy gdy silnik osiąga obroty około 2500-3000 i jest stała prędkość silnik na cwilę (około 1 sekudy) traci moc, przerywa i za chwile jest o.k. Tak się dzieje zawsze gdy osiąga w/w obroty. Nie wyświetla się kontrolka o błędzie. ma ktoś może modobny probem. :shock: :shock:

Jeżeli ciągle masz ten sam kłopot i podejrzewasz o to EGRa, radzę byś podłączył TECHa i sprawdził co się święci (przypadkiem może coś takiego P0638 Throttle Control Circuit Negative Deviation) - miałem, wydaję mi się, podobny problem i zaradziłem temu bez stosowania "cudownych" rozwiązań.