Strona 1 z 4

[2.2] klopot z EGR

PostNapisane: 13 mar 2009 21:03:50
przez mizsio
Od dluzszego czasu mam problem jak nastepuje - jesli przytrzymam frote (2.2 DTI) na 1-2-3 biegu w okolicach 1500 obrotow zaczyna dlawic sie i niemilosiernie kopcic, trwa to chwile, w czasie normalej jazdy nie dymi. Wyjalem dzis zawor EGR, przeczyscilem co nieco (byl jakies pol roku temu czyszczony w warsztacie) ale nic to nie dalo. Natomiast po odlaczeniu idacego do zaworu wezyka z podcisnieniem (?) jak reka odjal. Nie kopci nie dlawi sie. Rzeczony wezyk idzie od EGR do czarnego ustrojstwa z napisem VAC-OUT (zawory jakowes?). Wezyki sa w dobrym stanie.

I teraz mam dylemat czy inwestowac 400 pln na nowy zawor EGR, czy moze problem tkwi gdzie indziej?

p.

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 13 mar 2009 23:54:28
przez mizsio
doczytalem, ze 'czarne ustrojstwo' to elektrozawor, kosztuje mniej wiecej tyle co zawor EGR wiec ciezko kupowac w ciemno...
viewtopic.php?f=33&t=2068

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 14 mar 2009 12:57:28
przez jack 2.2 dti
Spróbuj najpierw wyjąć kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały z przepustnicami. :wink:

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 14 mar 2009 13:29:48
przez mizsio
klopot w tym ze kolektor byl czyszczony razem z EGR jakies pol roku temu, inna sprawa ze nie robilem tego sam

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 14 mar 2009 17:21:54
przez Kostek
Radziłbym nie brać się za to jak tego nie robiłeś i nie wiesz o co chodzi (kolektor ssący), ale zawsze jest frajda jak zrobisz coś samemu.
Na dzieńdobry trzeba odkręcić rurki paliwowe(wtryskowe), a potem to już pokolei widać co i jak. Po zdjęciu kolektora trzeba uważać, żeby nic do komory silnika nie wpadło (paproch, śrubka, itp).
Po złożeniu jeszcze tylko odpowietrzenie przewodów wtryskowych i tyle.
Powodzenia

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 23 mar 2009 21:46:19
przez mizsio
jack 2.2 dti napisał(a):Spróbuj najpierw wyjąć kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały z przepustnicami. :wink:


Jack, oddaje frote do warsztatu na czyszczenie kolektora gdzie na pewno zrobia to jak nalezy. Wymiana EGR oczywiscie nic nie dala. Ucieszyl bym sie gdybys mial racje. Na ile kkm to pomaga?

p.

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 26 mar 2009 16:21:48
przez jack 2.2 dti
mizsio napisał(a):
jack 2.2 dti napisał(a):Spróbuj najpierw wyjąć kolektor ssący i wyczyścić wszystkie kanały z przepustnicami. :wink:


Jack, oddaje frote do warsztatu na czyszczenie kolektora gdzie na pewno zrobia to jak nalezy. Wymiana EGR oczywiscie nic nie dala. Ucieszyl bym sie gdybys mial racje. Na ile kkm to pomaga?

p.


Wszystko zależy w jakim stanie masz silnik i turbinę ( ile oleju zużywa)

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 26 mar 2009 16:35:06
przez mizsio
olej jesli bierze to w sladowych ilosciach, nie zauwazylem zmiany poziomu na bagnecie, fakt ze wymieniam co jakies 8-10 tysiecy km

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 26 mar 2009 16:49:51
przez jack 2.2 dti
mizsio napisał(a):olej jesli bierze to w sladowych ilosciach, nie zauwazylem zmiany poziomu na bagnecie, fakt ze wymieniam co jakies 8-10 tysiecy km


No to troche pojeździsz :wink:

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 27 mar 2009 01:25:33
przez Kostek
mizsio napisał(a):Od dluzszego czasu mam problem jak nastepuje - jesli przytrzymam frote (2.2 DTI) na 1-2-3 biegu w okolicach 1500 obrotow zaczyna dlawic sie i niemilosiernie kopcic, trwa to chwile, w czasie normalej jazdy nie dymi. Wyjalem dzis zawor EGR, przeczyscilem co nieco (byl jakies pol roku temu czyszczony w warsztacie) ale nic to nie dalo. Natomiast po odlaczeniu idacego do zaworu wezyka z podcisnieniem (?) jak reka odjal. Nie kopci nie dlawi sie. Rzeczony wezyk idzie od EGR do czarnego ustrojstwa z napisem VAC-OUT (zawory jakowes?). Wezyki sa w dobrym stanie.

I teraz mam dylemat czy inwestowac 400 pln na nowy zawor EGR, czy moze problem tkwi gdzie indziej?

p.

Mam pytanie?
Skoro wyjąłeś węzyk od EGR , to znaczy, że się nie złączał i nie podawał na turbinę -równa się- spadek mocy i włączenie się trybu awaryjnego silnika.
Czy sprawdziłeś wszystkie wężyki od elektrozaworów i skoro był czyszczony EGR i kolektor, to może przyczyna leży w pompce ssącej w kolektorze.
Co z elektrozaworami, one też lubią zaświrować.
No i na koniec co na to wszystko mówi komputer?
Szkoda,że tak szybko się poddałeś Mizsio

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 27 mar 2009 10:01:10
przez mizsio
Kostek napisał(a): Skoro wyjąłeś węzyk od EGR , to znaczy, że się nie złączał i nie podawał na turbinę -równa się- spadek mocy i włączenie się trybu awaryjnego silnika.

przy niskich obrotach tak, od dwojki-trojki bylo juz ok

Czy sprawdziłeś wszystkie wężyki od elektrozaworów i skoro był czyszczony EGR i kolektor, to może przyczyna leży w pompce ssącej w kolektorze. Co z elektrozaworami, one też lubią zaświrować.

wezyki sprawdzalem, wydaje sie ze sa ok, kolektor niby byl czyszczony ale w warsztacie do ktorego nie chcial bym wracac, reszte to juz sprawdzi mechanik

No i na koniec co na to wszystko mówi komputer?

Bede wiedzial we wtorek ;)

Szkoda,że tak szybko się poddałeś Mizsio

Nie bardzo mam teraz czas grzebac przy aucie, 14 marca urodzily sie moje coreczki, i to 3 na raz ;)

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 27 mar 2009 11:20:42
przez jack 2.2 dti
[quote="mizsio Nie bardzo mam teraz czas grzebac przy aucie, 14 marca urodzily sie moje coreczki, i to 3 na raz ;)[/quote]

Również gratulacje :wink:

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 27 mar 2009 12:29:52
przez ADAM SP3WXO
mizsio napisał(a): Nie bardzo mam teraz czas grzebac przy aucie, 14 marca urodzily sie moje coreczki, i to 3 na raz ;)


GRATULACJE i DUŻO ZDROWIA :D
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 29 mar 2009 21:44:00
przez Kostek
No to Gratuluję!!! :1: ,
Teraz, to dopiero brak czasu będzie Ci dokuczał

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 30 mar 2009 07:22:22
przez mizsio
No dziekuje ;) Dziewczyny maja sie dobrze, chociaz jeszcze sa w szpitalu ale moze za tydzien, dwa zabierzemy je do domu. Natomiast jesli chodzi o frote to w tej chwili glownym problemem jest brak opcji odlaczenia poduszki pasazera... prawdopodobnie bedziemy sie musieli z nia pozegnac ;(

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 30 mar 2009 07:25:07
przez ADAM SP3WXO
Wyjmij bezpiecznik :wink:

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 30 mar 2009 07:26:21
przez mizsio
ok, a jak mnie za3ma policja to co im powiem? ;)

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 30 mar 2009 08:56:48
przez Kogut
Przecież nie będą ci zaglądać do bezpieczników, a jka nie to ją wyjmij po prost.

Gratuluje :1:

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 30 mar 2009 10:56:34
przez jack 2.2 dti
Mogą ewentualnie doczepić się do świecącej kontrolki poduszek :(

Re: X22DTH klopot z EGR

PostNapisane: 24 kwi 2009 15:42:55
przez mizsio
Samochod wrocil z wyczyszczonym kolektorem ale chodzil jakos mulowato... nie dlawil sie i nie dymil, niby ok. Przed chwila przejrzalem jeszcze raz wezyki cisnieniowe i w wezyku podlaczonym do zaworu z tylu kolektora znalazlem... blokujaca wezyk kulke od lozyska :) po podlaczeniu droznego przewodu samochod smiga jak dziki. Moze mi ktos powiedziec po kiego ktos tam pchal ta kulke i blokowal przewod???