Strona 1 z 2
[2.2] Zgasł i nie chce palić w terenie

Napisane:
15 mar 2009 14:25:53
przez Kogut
Po pracy postanowiłem teściom pokazać nowy teren który znalazłem i z mojego nieudacznictwa zpier.... wszystko :/
Więc było to tak:
Stanąłem na górce przodem do dołu dość stromo, wyszedłem na zewnątrz by porobić fotki, trwało to około 1-2 min w tym czasie frotka sama zgasła
spojrzałem na konsole a tam paliła się kontrolka braku paliwa! oczywiście paliwo miałem, pół zbiornika tylko całe paliwo gdzieś spłynęło, próbowałem zapalić ale nic

(teraz wiem że to była głupota) spuściłem ręczny i zjechałem, frotka staneła poziomo ale dalej nie chciała odpalić
Pomocy Co ja mam zrobić ??
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 15:26:44
przez Kogut
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 19:51:52
przez Kogut
Naprawdę nikt nic nie wie

Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 20:26:08
przez mizsio
angole robia takie gruchy do recznego odpowietrzania z odpowiednia zlaczka, chcialem nawet cos takiego zanabyc ale koles z ebay.co.uk nie wysyla do Polski, no i jakos temat upadl, a teraz by sie kurcze przydala...
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 20:45:26
przez Kogut
Czyli mówisz że to zapowietrzony układ?
A jak go się odpowietrza? i czy wogóle się za to brać

Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 21:11:02
przez wikked
popuszczasz nakrętki na wtryskach wsiadasz kręcisz po kilkunastu sekundach przestajesz wysiadasz patrzysz przewody mokre zakręcasz wsiadasz odpalasz i jedziesz. Zanim pojedziesz daj mu dojść do siebie i poczekaj chwilkę niech się odpowietrzy porządnie.
W moim klekocie miałem pompkę paliwa i tylko raz wymyśliłem żeby odpowietrzyć ręcznie.
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 21:44:18
przez mizsio
Kogut napisał(a):Czyli mówisz że to zapowietrzony układ?
nie wiem, moze wskaznik poziomu paliwa daje ciala i rzeczywiscie sie zapowietrzyl...
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
15 mar 2009 23:16:21
przez jack 2.2 dti
spróbuj na samostart

Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 05:29:49
przez Fazi
Jak nie masz pojęcia jak odpowietrzyć to zawieź do mechanika. Pompa jest sterowana elektronicznie - jak ją skonocisz to 3 kPLN jesteś w plecy.
Samostart to był dobry w silnikach z mechaniczną pompą 15 lat temu
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 11:56:11
przez konik
Zgadzam się z Fazim w 100% Olej napędowy smaruje i chłodzi pompę wtryskową. Jak za długo będziesz kręcił "na sucho" to załatwisz pompę (jeśli jeszcze żyje)
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 13:17:54
przez wikked
Jak chcesz skrócić i to drastycznie żywotność silnika to samostart jest do tego najlepszy a jeśli chodzi o kręcenie na sucho (czyt. bez paliwa w baku) to koledzy mają oczywiście słuszność.
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 15:08:49
przez jack 2.2 dti
Jestem użytkownikiem takiego silnika i kilka razy odpalałem na samostart ( konkretnie na plak - łagodniej zapala). Żeby zatrzeć pompę musiałby ten silnik być kręcony godzinę. Z samostartem wystarczy kilkanaście sekund i odpala. Jak się nie ma specjalnego przyrządu do odpowietrzania to nic innego się nie wymyśli.
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 17:47:57
przez wikked
Róbta co chceta z samostartem a jeśli chodzi o specjalistyczne urządzenia do odpowietrzania to uważam że ostra przesada, chociaż przyznam szczerze że chciałbym zobaczyć takowe urządzenie.
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 19:55:25
przez Kogut
jack 2.2 dti podnosisz mnie na duchu bo cena tej pompy mnie przeraża
Paliwo mam napewno i miałem paliwo w ilości pół zbiornika
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 20:23:15
przez kolpit
wikked napisał(a):popuszczasz nakrętki na wtryskach wsiadasz kręcisz po kilkunastu sekundach przestajesz wysiadasz patrzysz przewody mokre zakręcasz wsiadasz odpalasz i jedziesz. Zanim pojedziesz daj mu dojść do siebie i poczekaj chwilkę niech się odpowietrzy porządnie.
W moim klekocie miałem pompkę paliwa i tylko raz wymyśliłem żeby odpowietrzyć ręcznie.
Dobra rada. Jak dobra pompa, to na 100% odpali, ale najlepiej, to robić we dwóch!
WAŻNE!!!! Zanim będziesz zajeżdżał akumulator sprawdź stan przewodów do elektrozaworów. Jak nie ma styku, lub kabelek zerwany, to niestety paliwa nie dostanie.
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
16 mar 2009 21:31:46
przez jack 2.2 dti
Sprawdź też wężyki przelewowe paliwa (powrót) . Ja miałem tylko lekko pęknięty przewód powrotny i był problem z rozruchem. Sprawdź również czy dochodzi paliwo do pompy. Największym problemem w tych silnikach było przegrzewanie się sterownika pompy ( nie dopuszczam do rezerwy), dlatego opel wprowadził w modelu 2003 chłodnice paliwa. Możesz zobaczyć tak jak koledzy radzili odkręcają jeden z przewodów do wtrysków i kręcąc sprawdź czy daje paliwo. Jak paliwa nie będzie to tak jak mówiłem zakręć i daj w dolot plak, pompa przy wyższych obrotach zaciągnie paliwo.
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
17 mar 2009 17:02:15
przez Kogut
Ostatecznie moja frotka trafiła do mechanika, koszt naprawy ...
100zł
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
17 mar 2009 19:09:44
przez wikked
ok ale co było??!!
Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
17 mar 2009 22:54:34
przez mizsio
napiecie rosnie

Re: Zgasł i nie chce palić - POMOCY!

Napisane:
18 mar 2009 19:23:28
przez Kogut
Ogólnie mechanik tłumaczy mi to tak żebym nie zrozumiał
a dokładniej, czy ja mam filtr "przepływowy" ????
w filtrze paliwa o ile sie nie mylę to nie ma żadnego powietrza ???