Witamy !



[2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez ali » 22 lut 2015 10:08:53

pisu22 napisał(a):
ali napisał(a):
pisu22 napisał(a):mi włącza się czek jak jadę ponad 100 i docisnę pedal do podłogi przy obrotach 2500-3000, ale nie włącza się gdy stoję i robię przegazówkę nawet dłużej trzymając obroty. dlaczego na postoju się nie załącza?

Odczytaj błąd, bez tego nic nie zdiagnozujesz.

P400
mechanik powiedział, że to może oznaczać wiele rzeczy i że muszę auto podstawić i będzie szukał. mam nadzieję, że to stare przewody puszczają, ale czy objawy na to wskazują?


To może byc: Przepływomierz, elektrozawór zaworu westgate, zawór westgate, czujnik ciśnienia doładowania, przewody podciśnienia.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez pisu22 » 23 lut 2015 19:21:09

no to się okazało.
problem generował czujnik ciśnienia doładowania - po wymianie auto śmiga aż milo.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez cichy » 06 gru 2015 17:46:55

mam takie pytanie bo przeglądałem forum i nic nie znalazłem (chyba że źle szukałem) co może oznaczać błąd P0100-0C czyżby padł przepływomierz czy gdzieś indziej szukać przyczyny :/
Bardzo proszę o sugestie co sprawdzić lub gdzie jeszcze szukać przyczyny tego błędu.
Avatar użytkownika
cichy
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Obrazki: 9
Dołączył(a): 10 paź 2014 20:17:16
Lokalizacja: Rzeszów - okolice
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez RudeBoy » 06 gru 2015 18:44:56

A patrzyłeś na kompie czy przepływomierz działa?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez cichy » 06 gru 2015 19:10:27

sprawdzałem tylko programem scanmyopel za pomocą elm327 na telefonie i odczytywałem błedy bo nie miałem dostępu do bardziej profesjonalnego programu :dupa:
A może znasz jakiś program którym można sprawdzić czy działa przepływomierz.
Ostatnio edytowano 06 gru 2015 20:45:49 przez cichy, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
cichy
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Obrazki: 9
Dołączył(a): 10 paź 2014 20:17:16
Lokalizacja: Rzeszów - okolice
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez brum » 06 gru 2015 19:37:20

Opel scanner podaje nie tylko błędy, podaje też wartości czujników i wykresy...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez cichy » 06 gru 2015 22:00:13

Sprawdziłem programem torque wskazania przepływu przez masowy przepływomierz powietrza MAF i pokazuje cały czas na wyłączonym jak i włączonym silniku wartość 327,7. zdjęcie wtyczki z przepływomierza na włączonym silniku nie zmienia nic w jego pracy.
Prosze o sugestie co może być nie zapsute lub co sprawdzic
Avatar użytkownika
cichy
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Obrazki: 9
Dołączył(a): 10 paź 2014 20:17:16
Lokalizacja: Rzeszów - okolice
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez brum » 06 gru 2015 22:14:56

kabel i przepływomierz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez RudeBoy » 06 gru 2015 22:40:40

Zmienia się masa powietrza w zależności od obrotów silnika i otwarcia EGRa?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez cichy » 07 gru 2015 01:31:22

Masa powietrza pozostaje cały czas na poziomie 327,7 bez względu na obroty silnika.
Avatar użytkownika
cichy
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Obrazki: 9
Dołączył(a): 10 paź 2014 20:17:16
Lokalizacja: Rzeszów - okolice
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez RudeBoy » 07 gru 2015 09:59:26

cichy napisał(a):Masa powietrza pozostaje cały czas na poziomie 327,7 bez względu na obroty silnika.


No to jak kable, wtyczka są ok to przepływomierz do wymiany.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez rafaell1 » 01 mar 2016 21:59:39

Witam koledzy mam problem Frontera b 2003 r 2.2 dth 200tyś nakręcone, po rozgrzaniu silnika ale nie zawsze ale często co najmniej 2 razy dziennie zapala mi się żółta kontrolka kluczyk i auto traci moc czasami zaraz się naprawi ale rzadko, jedynie wtedy pomaga zgaszenie auta no i jazda dalej,
Posiadam OP-COMa zczytałem błędy no i prośba do was od czego zacząć szukanie usterki i gdzie?
niżej wstawiłem odczyt z op com.
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2003 (3)|Frontera-B|Silnik|Y 22 DTH

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L06BG763V512214
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24451347 KG
systemSupplierECUHardwareNumber: BOSCH010000001401
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: 0000
systemSupplierECUSoftwareNumber: 6UBMS040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0452
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B03004
systemNameOrEngineType: Y22DTH
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF

Identyfikator: 1450

VehicleManufacturerSpecific: 0470504207


Łączna ilość kodów błędów: 3

P0638 - Obwód przepustnicy, odchylenie ujemne
(05) - Obecny

P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(09) - Nie występuje

P0100 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem
(0D) - Nie występuje

NO i jeszcze odczyt z pracy silnika
Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,13.9 V
Status zapłonu,Zał 12V
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.50 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Ciśnienie atmosferyczne,99 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,4.05 V
żądanie ciśnienia ładowania,103 kPa
Ciśniemnie ładowania,99 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.62 V
Przepływomierz powietrza,207 mg/suw
Przepływomierz powietrza,0.92 V
Temperatura powietrza wlotowego,34 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.01 V
Temperatura cieczy chłodzącej,68 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.54 V
Temperatura oleju silnika,50 °C
Temperatura oleju silnika,3.36 V
Temperatura paliwa,37 °C
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywne 12V
Pożądane jałowe,900 obr/min
Prędkość silnika,899 obr/min
Prędkość pompy wtryskowej,449.97 obr/min
Pożądany początek wtrysku,2.8 CA
Rzeczywisty początek wtrysku,2.9 CA
Rzeczywista dawka paliwa,6.0 mg/suw
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),0 %
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),509 kPa
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),49 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),49 %
Częstość impulsów elektrozaworu regulatora przepustnicy,4 %
Czujnik położenia przepustnicy,2.57 V
Położenie przepustnicy,31 %
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,56 %
Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,56 %
Sensor temperatury zewnętrznej,8 °C
Sensor temperatury zewnętrznej,2.58 V
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Aktywne 0V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Zał
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),88 %

Proszę o jakieś pomocne odp .
rafaell1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 gru 2015 16:47:33
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez ali » 02 mar 2016 01:54:44

P0638 - przepustnica
P0100 - przepływomierz
P0400 - zawór EGR, lub może wynikać z P0100 lub zaklejony nagarem kolektor ssący.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez rafaell1 » 02 mar 2016 08:37:16

Witam i dzięki za odp ale dodam ze błąd P0638-przepustnica to już istnieje kilka lat a to zapewne przez to ze jest wyciągnięte sprzęgło łączące potencjometr z przepustnica bo było pęknięte i zaślepiłem podciśnienie do przepustnicy bo były problemy z nią ale to było kilka lat temu i wszystko było ok
Problemy z mocą zaczęły się tak można powiedzieć na jesień 2015 ale raz jest ok raz gorzej ,czasami cały tydzień jest ok a czasami to jak pisałem kilka razy dziennie zapala się kontrolka
Wczoraj robiłem próbę wykasowałem wszystkie błędy op-comem no i auto zapalone kilka przygazowań auto rozgrzane
błąd p0638 był od razu ale dale cysto no i po jakims czasie gdy auto po przygazowaniu wracało do normalnych obrotów zapaliła się na chwile kontrolka i zgasła i pojawił się błąd p0400
będę dziś próbował podłacze komputer jak auto będzie miało zapaloną kontrolke i będzie bez mocy zobaczę jeszcze raz jakie błędy i odczyty silnika
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz kiedyś po takich oznakach braku mocy i zapaloną kontrolką wyczyściłem MAP SENSOR i jakiś czas był spokój ale teraz to już nic nie daje czy to może być uszkodzony ten czujnik czy byłby inny błąd?
rafaell1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 gru 2015 16:47:33
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez jrzeuski » 02 mar 2016 09:04:49

Nie kombinuj z testerem tylko ściągaj EGR i sprawdź ile w nim syfu i tak samo zajrzyj do kolektora.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez XII » 06 sty 2017 00:14:46

Witam,
Ja natomiast mam troszkę inny problem... U mnie było wszystko ok (frotka B Sport 2.2 dti) przy temperaturze zewnętrznej 0 do -1 i powyżej 0 jeszcze kilka dni temu. Dziś co temperatura spadła do -10 (auto w garażu ok. 5st.C, wyjechanie na mróz nie zdążyło się rozgrzać, postawiłem przed sklepem i tak po postoju z 30-50 minut na mrozie się zaczęło) podczas jazdy zapala się check engine i niby frotka jedzie normalnie (co prawda nie ma jak przycisnąć gazu bo ślisko), po chwili kontrolka gaśnie, a za jakiś czas znowu się zapala. Pierwszy raz coś takiego mam - nie widzę żadnych zależności, sytuacji od których kontrolka się zapala - stoi na luzie, pyrka sobie i kontrolka potrafi zapalić się i zgasnąć w całkiem nieregularnych odstępach. Jedyne co mogę powiązać to temperatura zewnętrzna -10st.C. Będę chciał podskoczyć do qmpla na kompa sprawdzić błędy, na razie nic w tym zakresie nie wiem ale może któryś z kolegów miał podobną sytuację?

Jeszcze z innej beczki - w tamtym roku i poprzednie lata w zimę podczas odpalania zimnego autka zawsze resetował mi się licznik kilometrów ale zanim to nastąpiło to wszystkie wskazówki w liczniku chwilowo ustawiały się poniżej wartości zerowych i coś tak jakby w liczniku w tym czasie szeleściło, zgrzytało - a to wszystko podczas kręcenia - frotka odpalała przeważnie od strzała (w garażu mam średnio 3-5st.C zimą) i jak odpaliła to licznik wracał do żywych ze zresetowanym licznikiem kilometrów. W tą zimę jeszcze tego nie doświadczyłem ale co to mogło/może być?

Pozdrawiam.
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez jarmis71 » 23 lip 2017 16:40:22

I problem pojawił się u mnie. Podczas jazdy w różnych momentach zapala się check i wskazówka obrotomierza spada na zero. Na wolnych obrotach słychać nierównomierną pracę silnika. Pojawiają się błędy P1335 i P0725. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok 10 min odpalam i silnik pracuje normalnie do następnego razu. Proszę o pomoc.


Czujnik położenia wału 55 zł i po kłopocie.
Avatar użytkownika
jarmis71
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19 sie 2011 14:48:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez Borew » 11 sty 2018 19:45:40

jarmis71 napisał(a):I problem pojawił się u mnie. Podczas jazdy w różnych momentach zapala się check i wskazówka obrotomierza spada na zero. Na wolnych obrotach słychać nierównomierną pracę silnika. Pojawiają się błędy P1335 i P0725. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok 10 min odpalam i silnik pracuje normalnie do następnego razu. Proszę o pomoc.


Czujnik położenia wału 55 zł i po kłopocie.


Radzę ci posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnień czy są szczelne i dobrze podłączone.
Załączniki
71cbadad28a8d2c6gen.jpg
Masz to schemat do 2.2 DTI
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez polaris » 12 sty 2018 19:50:41

XII napisał(a):Jeszcze z innej beczki - w tamtym roku i poprzednie lata w zimę podczas odpalania zimnego autka zawsze resetował mi się licznik kilometrów ale zanim to nastąpiło to wszystkie wskazówki w liczniku chwilowo ustawiały się poniżej wartości zerowych i coś tak jakby w liczniku w tym czasie szeleściło, zgrzytało - a to wszystko podczas kręcenia - frotka odpalała przeważnie od strzała (w garażu mam średnio 3-5st.C zimą) i jak odpaliła to licznik wracał do żywych ze zresetowanym licznikiem kilometrów. W tą zimę jeszcze tego nie doświadczyłem ale co to mogło/może być?


Mam podobnie czasami. Podczas odpalania głośny szum i zerowanie licznika. Czasem za tym idzie zapalenie się kontrolki pasów, która gaśnie po kilku dniach już bez fajerwerków.
polaris
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 26 wrz 2016 17:07:51
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez yuby194 » 25 maja 2018 20:06:52

Witam Was,
mam problem z błędem P1635 - ogólnie odpowiada za układ świec żarowych. Obja jest taki, że na zimnym silniku zapala się kontrolka chek i dopiero po nagrzaniu si,e silnika i powtórnym odpaleniu jest już dobrze - kontrolka nie zapala się. Prąd do świec dochodzi, sprawdziłem żarówką, świece miały 7 lat i jakiej 60 kkm - uznałem, że to one winne i wymieniłem, przekaźnik ten z radiatorem tez wymieniłem i dalej to samo...
Miał ktoś taką przypadłość?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron