Strona 1 z 2

[2.2] traci moc, gaśnie, kontrolka silnika

PostNapisane: 03 sie 2009 23:03:36
przez kasalka
Witam. Mam taki problem, odpalam rano auto wszystko ok. po chwili zapala się kontrolka silnika, a po niewielkim dodaniu gazu gaśnie. Wszystko jest dobrze do czasu aż złapie temperaturę. Silnik traci moc, zapala się "pomarańczowa kontrolka". na wolnych obrotach pracuje jak na tzrech cylindrach, nie ma siły jechać wskazówka obrotomierza opada do zera i nawet nie drgnie po dodaniu gazu. Jak trochę ostygnie jest dobrze chodzi jak zwykle, złapie temperaturę i znowu problem. a i jeszcze od razu wzrasta temperatura do 100 stopni. Nie mam teraz możliwości pojechania na komputer. wymieniłem przewody podciśnienia i podejrzewam czujnik położenia wału. Proszę o jakieś sugestie, może coś przeoczyłem i gdzie znajdę czujnik wału?

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 04 sie 2009 10:50:13
przez Kostek
podobne problemy u mnie zdiagnozowały "czujnik położenia wału" . Polecam kupić orginał, bo różnie z tymi podróbkami. Ja kupowałem tydzień temu za 218 zyli, za podróbkę krzyczeli 140.
Znajduje się on po prawej stronie w okolicy skrzyni biegów, dojście ciężkie (tylko od spodu), ale zato jedna śrubka trockowa. Kabel podłączony jest w okolicy kolektora ssącego, koło pompki sterującej klapkami w tymże kolektorze.

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 04 sie 2009 11:45:40
przez ADAM SP3WXO
1. Wężyki od sterowania turbo, EGR mogą byc popękane i nie trzymają podciśnienia
2. przepływomierz może być padnięty
3. Kontrolka silnika zapalająca sie po odpaleniu i gasnąca po dodaniu gazu to problem z świecami żarowymi (kończą się)

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 04 sie 2009 22:04:21
przez kasalka
Dzięki za podpowiedzi jednak jutro pierdziele pracę i jadę rano podłączyć pod komputer, może mi się sytuacja trochę wyklaruje bo na razie to już zaczynam podejrzewać, że to może być cokolwiek. Zastanawia mnie tylko jedno, po rozgrzaniu są problemy a na zimnym wszystko ok

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 04 sie 2009 23:19:58
przez ADAM SP3WXO
kasalka napisał(a): Zastanawia mnie tylko jedno, po rozgrzaniu są problemy a na zimnym wszystko ok


Dlatego podejrzewam przypływomierz.

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 05 sie 2009 21:49:43
przez kasalka
Diagnoza komputerowa wykazała "czujnik położenia wału" jako błąd ciągły i błędy chwilowe EGR, przepływomierza i Swiec żarowych, Pomogła wymiana czujnika, rano okaże się co ze świecami. W nocy wyczyściłem EGR ale okazał się czyściutki. A i czujnik jest po prawej stronie ale patrząc od przodu na silnik (czyli po lewej auta).
Dzięki koledzy, wielki plus dla was.

Kurcze nie ma plusów w tym temacie. DZIĘKUJĘ jeszcze raz.

Moja frota slabnie!

PostNapisane: 12 wrz 2009 10:21:24
przez DawiD
O tuż mam taki problem. W czasie jazdy frotą zaświeca sie kontrolka z silnika i frota słabnie, potem zgaśnie i auto przyśpiesza, jest mocniejsze. I tak na zmiane raz sie świeci a raz nie. Pewien mechanik mi powiedział, że to może być EGR. A i jeszcze jedno mianowicie gdy odkręcam bak to zasysa powietrze. Pomocy!

Z góry wielkie dzięki.

Re: Moja frota slabnie!

PostNapisane: 12 wrz 2009 19:21:21
przez michal 2,8tdi
mógł ci się zatkać Odpowietrznik baku...

Re: Moja frota slabnie!

PostNapisane: 12 wrz 2009 19:37:54
przez kaitek
No to spróbuj pojeżdzić z odkręconym korkiem od baku.

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 14 wrz 2009 16:11:20
przez Kogut
A gdzie można szukać odpowietrznika baku ???
Bo też mi zasysa powietrze :|

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 15 wrz 2009 07:17:07
przez wiini
Kogut napisał(a):A gdzie można szukać odpowietrznika baku ???
Bo też mi zasysa powietrze :|



Tak jak zasugerował kaitek , odpowietrznik jest w korku wlewu paliwa .

pozdrawiam

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 15 wrz 2009 14:50:32
przez Reeno
hm u mnie tez zassalo powietrze jak odkrecilem korek ostatnio... nie czuje zadnego spadku mocy ani obrotow, ale wyraznie zassalo powietrze. Jak ten odpowietrznik przeczyscic? i co da jazda na odkreconym korku?

(2.2)Falujące obroty,brak turbo,

PostNapisane: 27 cze 2010 19:40:38
przez putek100
witam od około tygodnia mam problem.po odpaleniu mojej froty falują obroty i nie działa obrotomierz w czasie jazdy nie działa także turbo.po kilku kilometrach zaczyna działać obrotomierz i wszystko wraca do normy obroty OK turbo OK.wężyki podciśnienia wymieniłem i nie wiem co dalej.prosze o jakie kolwiek sugestie. :cry2:

Re: (2.2)Falujące obroty,brak turbo,

PostNapisane: 27 cze 2010 23:30:32
przez kasalka
search.php . sam pisałem o podobnych problemach

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 29 cze 2010 16:14:50
przez putek100
dzięki kolego, narazie szukam dalej jak dowiem się co nawala to napisze.pozdrawiam

2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

PostNapisane: 01 lip 2010 22:34:21
przez lewar
Od jakiegos czasu silnik swiruje w ten sposub podczas jazdy zaczyna diwnie przerywac i zgasnie po paru prubach odpali ale chodzi dobrze na wolnych obrotach jak zacznie wchodzic na wysokie to znowu zaczyna przerywac i znowu zgasnie.byłem u mechanika wpioł kompa i stwierdził ze to moze byc jakis sterownik pompy wtryskowej ale w koncu znalazł pękniety wezyk gumowy skasował bleda.Pare dni chodziło i znowu to samo .Dzieje sie to przewaznie na ciepłym silniku.prosze o porade

Re: 2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

PostNapisane: 02 lip 2010 02:41:35
przez kasalka
Od czego był ten gumowy wężyk? Pewnie od podciśnienia, tylko do czego? Mechanik co zrobił z nim (wężykiem) zdjął odciął końcówkę i założył co zostało? Jeśli tak to ch..owy mechanik?
lewar napisał(a): ...i zgasnie po paru prubach odpali ale chodzi dobrze na wolnych obrotach...

nie chodzi mi o ortografię w całości co napisałeś ale (jak masz problem z "ó" to pisz "o") do jasnej ciasnej stawiaj chociaż przecinki. Po paru próbach odpala czy gaśnie bo to dwie różne sprawy. Wybacz lewar-ku ale tak sprecyzowane pytania (coś mi pękło, zostało wymienione, i teraz znów mam ten sam problem) kieruj do swojego mechanika może pamięta co to było. W 2.2 DTI masz 10-tki metrów różnych wężyków (głównie chodzi o podciśnienie i zasilanie paliwem). poczytaj forum. Co do jakiegoś tam sterownika pompy, JAKIEGO. Spotkałem się niedawno z błędem zaworu wysokiego ciśnienia w pompie paliwowej w vectrze c, spowodowanym zwarciem w instalacji wspomagania kierownicy-tryb awaryjny i nic nie poradzisz.
Sprecyzuj pytanie, choć podejrzewam że odpowiedź jest na forum, to dostaniesz odpowiedź może nawet ode mnie

Re: 2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

PostNapisane: 03 lip 2010 08:15:36
przez lewar
wczoraj byłem u mechanika wykasowal 4 bledy .Kazał mi sie przejechac i dalej to samo podpioł kompa laptop nie wykazał zadnego błedu.Puzniej stwierdził ze cos sie spuzniaja obroty wałka w pompie wtryskowej i byc moze pompa do regeneracji albo czujnik połozenia wału trzeba wymienic na prube .Szkoda ze nie spisałem sobie tych bledów.Z 4 bledów 3 były z literki B a 1 z litery A .Objawy wystepują przewaznie przy nagrzanym silniku,na pełnym gazie przerywa i spada z obrotow i cały czs tak skaczą obroty.Na zimnym silniku wmiare chodzi , powiedzcie tylko dlaczego komputer nie widzi błedu podczs tego świrowania .poradzcie cos

Re: 2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

PostNapisane: 03 lip 2010 09:38:32
przez kasalka
A zapala się kontrolka silnika? czasem zdarza się, że błędy są widoczne tylko gdy się świeci i nie ma żadnych pozostałości. zobacz tu viewtopic.php?f=15&t=3338

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

PostNapisane: 07 lip 2010 09:36:04
przez lewar
zaczyna mnie to denerwowac mechanik stwierdził ze to wina pompy wtryskowej i chyba trzeba wymontować.Podjade z nia do sprawdzenia bo juz niemam pojecia co dalej robić.Troszke wysokie koszty remontu takiej pomy .Troszke sie boje jak strace kupe kasy i okaze sie ze to nie wina pompy,bo i takie przypadki były na forum i jeszcze jedno jezeli faktycznie ta pompa wtryskowa jest uszkodzona to niepowinna zaswiecic kontrolka serwisu,wyskoczyc jakies bledy.dajcie namiar o jakiś serwis na Podkarpaciu