Witamy !



[2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

[2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

Postprzez Kogut » 01 paź 2009 13:43:41

Czy taka operacja jest trudna lub niebezpieczna ??
Jeszcze u siebie nie wymieniałem filtra od czasu kupna autka a na pewno się ten zabieg jej przyda
poza tym filtr już kupiłem :)
Da się to zrobić metodą domową bez niebezpieczeństwa dla pompy Vacum ???
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez mizsio » 01 paź 2009 14:29:42

nigdy nie robilem tego sam :) ale z tego co pamietam zaciska sie przewody paliwowe przed i za filtrem, oraz po wymianie filtra przed zalozeniem napelnia sie go paliwem

p.
mizsio
 

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez Kogut » 01 paź 2009 15:00:26

Też tak myślałem żeby to zrobić
ale wtedy męczyć go kręcąc żeby się odpowietrzył ???
Kiedyś ktoś, gdzieś pisał o tym pistoleciku do odpowietrzania :?
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez mizsio » 01 paź 2009 15:07:14

no wlasnie wtedy sie nie powinien zapowietrzyc :)
mizsio
 

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez ADAM SP3WXO » 01 paź 2009 16:15:55

Ja wymieniałem i nic nie musiałem robić, bo sie sam odpowietrzył.
ADAM SP3WXO
 

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez Kogut » 01 paź 2009 16:57:50

ADAM SP3WXO napisał(a):Ja wymieniałem i nic nie musiałem robić, bo sie sam odpowietrzył.

Nie zaciskałeś wężyków ???
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez ADAM SP3WXO » 01 paź 2009 18:25:20

Nie zakładałem. Trochę pociekło, ale nie dużo. Może dlatego, że miałem założony zaworek zwrotny :D
ADAM SP3WXO
 

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez Kogut » 01 paź 2009 18:34:11

Skoro już to powiedziałeś to czy mógłbyś wkleić foto tego zaworka oraz jakiś link do niego ??? skoro już postanowiłem się tym zająć to może założę ten zaworek :?
Sam go zakładałeś :?:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez ADAM SP3WXO » 01 paź 2009 19:07:55

Niestety zaworek pojechał z poprzenią frotką, więć zdjęć nie będzie. Jedynie mogę zapodać link np. do allegro: http://www.allegro.pl/item756354228_zaw ... y_8mm.html.

Wyglądem byl zbliżony do tego z linku :)

Zakładanie było proste. Przygotowałem sobie wszystkie rzeczy tzn. zawoerk, dwie opaski zaciskowe, nóż, śrubokręt, miska, aby ropa nie ciekła na ziemię :D
Jedno cięcie , założenie opasek, zaworka i po robocie :D
ADAM SP3WXO
 

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez Kogut » 02 paź 2009 15:37:48

Temat nie jest obcy więc może ktoś jak ma, zamieści fotkę z tym zaworkiem ???
będę wdzięczny :D
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez Kogut » 02 paź 2009 15:46:52

Kogut napisał(a):Temat nie jest obcy więc może ktoś jak ma, zamieści fotkę z tym zaworkiem ???
będę wdzięczny :D

Oczywiście chodzi mi o zaworek Na przewodzie :)

Czy tylko dwie osoby wymieniały filtry :|
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez maciar » 02 paź 2009 22:01:48

Ja osobiście nie jestem zwolennikiem zaworków kierunkowych zwiększają opory ciągnięcia paliwa,w mojej jest separatorek z filtrem wstępnym i pompką do pompowania 120 pln jak pamiętam i wszystko gra było na forum pisałem pozdro
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

Postprzez kasalka » 02 paź 2009 23:02:53

Kogut napisał(a):Kiedyś ktoś, gdzieś pisał o tym pistoleciku do odpowietrzania :?

tak było pisane i to w twoim temacie. na razie nic jeszcze w tej sprawie nie rbiłem, a jak masz potrzebę i nieco czasu to poszukaj takiego urządzenia może w jakimś zakładzie gdzie zajmują się naprawami silników albo u gazowników popytaj
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez Rafal B » 04 sty 2015 13:21:00

Witam w roku 2015 !
Temat wymiany filtra paliwa w 2,2 DTI został założony, ale nie wiele z niego wynika.

Mógłbym prosić o krótki opis postępowania podczas wymiany.
Wiecie, taki opis po polsku :)

Naczytałem się, że łatwo można zapowietrzyć układ, a powietrze w układzie nie jest dobre dla pompy paliwa.
Wchodziłem pod auto i widzę przy obudowie filtra na weżykach zaworki.
Wydaje mi się,ze są identyczne jak w innych oplach na benzynę. W benzynie są one jednokierunkowe i same sie zamykają jak odłączę filtr. Czy w 2,2 DTI również tak jest?

Pozdrawiam
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez RudeBoy » 04 sty 2015 15:30:22

Nie ma żadnych zaworków.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez cichy » 04 sty 2015 15:56:53

Dołanczam sie o prosbe opisu co po kolei trzeba zroboc aby nic nie popsuc
Avatar użytkownika
cichy
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Obrazki: 9
Dołączył(a): 10 paź 2014 20:17:16
Lokalizacja: Rzeszów - okolice
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez RudeBoy » 04 sty 2015 17:38:25

ludzie to wymiana filtra paliwa a nie uszczelki pod głowicą

1. odkręcić
2. wyjąć stary filtr
3. włożyć nowy filtr
4. zalać do pełna paliwa
5. zakręcić
6. odpalić auto
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez fly_jabko » 05 sty 2015 09:31:58

Ewentualnie jak chcesz mieć pewność, czy nie zapowietrzyłeś w okolicy pompy masz taki "wentyl" do odpowietrzenia układu oznaczony chyba czerwoną metką "fuel priming port"
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez Rafal B » 05 sty 2015 13:22:54

Moje obawy wynikają z ilości przeczytanych postów na forum Zafiry i Omegi.
Tam również piszą, że wymiana jest prosta, a co druga osoba po wymianie filtra ma problemy z uruchomieniem silnika.

RudeBoy uzupełniłem twój opis, sprawdz czy poprawnie.

1. odkręcić (na górze obudowy filtra jest śruba - odkręcamy. NIe ma potrzeby odłączania rurek od górnego dekla?)
2. wyjąć stary filtr
3. włożyć nowy filtr (czy jest potrzeba płukania dolnej części zbiorniczka, można ją odkręcić od ramy i wypłukać syf)
4. zalać do pełna paliwa
5. zakręcić
6. odpalić auto (tutaj opisują, aby zapalić silnik i od razu wcisnąć gaz do 3tys. aby zaciągnęło paliwo).

Kiedy użyć wentla "fuel priming port"? Podczas rozruchu? Przed rozruchem?
Po otwarciu filtra, paliwo ucieknie z weżyków: zasilający i powrót? Więc pojawi się tam powietrze.

Jaka jest twoja opinia na temat moich spostrzezeń?
Rafal B
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 gru 2013 13:04:56
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

Postprzez RudeBoy » 05 sty 2015 14:08:03

Rafal B napisał(a):Moje obawy wynikają z ilości przeczytanych postów na forum Zafiry i Omegi.
Tam również piszą, że wymiana jest prosta, a co druga osoba po wymianie filtra ma problemy z uruchomieniem silnika.

RudeBoy uzupełniłem twój opis, sprawdz czy poprawnie.

1. odkręcić (na górze obudowy filtra jest śruba - odkręcamy. NIe ma potrzeby odłączania rurek od górnego dekla?)
2. wyjąć stary filtr
3. włożyć nowy filtr (czy jest potrzeba płukania dolnej części zbiorniczka, można ją odkręcić od ramy i wypłukać syf)
4. zalać do pełna paliwa
5. zakręcić
6. odpalić auto (tutaj opisują, aby zapalić silnik i od razu wcisnąć gaz do 3tys. aby zaciągnęło paliwo).

Kiedy użyć wentla "fuel priming port"? Podczas rozruchu? Przed rozruchem?
Po otwarciu filtra, paliwo ucieknie z weżyków: zasilający i powrót? Więc pojawi się tam powietrze.

Jaka jest twoja opinia na temat moich spostrzezeń?



Zasadniczo wszystko ok...
ale
Zapomnij o "fuel priming port" Bo: nie masz do tego odpowiedniego złącza. Jak zaczniesz przy tym gmyrać może się skończyć tak, że zapowietrzysz pompę na amen a nie zaciągniesz paliwo z baku.
Jeżeli zrobisz po kolei tak jak opisałeś nic nie będziesz musiał odpowietrzać.
Ważna rzecz! Cały czas zapłon wyłączony. Klucz poza autem. Włączenie zapłonu spowoduje otwarcie zaworu w pompie i w efekcie błyskawiczny odpływ paliwa do baku.
Nie katuje po dopaleniu na 3000obr. Nie ma takiej potrzeby możesz gaz przytrzymać ale pałowanie zimnego turbodiesla to nie jest dobry pomysł.
Nie zdziw się jak przez dłuższy czas będzie zlekkka przydymiał na biało - to powietrze w paliwie - wypali i przejdzie.
Nie wierz w powtarzane bzdury typu - krążące lub gromadzące się powietrze w pompie.

Jak chcesz sobie dać więcej spokoju możesz przewód idący od filtra do pompy zacisnać zciskiem i to samo z przewodem powrotnym z pompy do baku. Praktyka pokazuje, że nie trzeba.
Uważaj przy skręcaniu filtra nie przesadź z siłą i pilnuj prawidłowego ułożenia NOWEJ uszczelki.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron