Strona 1 z 2

[2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 01 paź 2009 13:43:41
przez Kogut
Czy taka operacja jest trudna lub niebezpieczna ??
Jeszcze u siebie nie wymieniałem filtra od czasu kupna autka a na pewno się ten zabieg jej przyda
poza tym filtr już kupiłem :)
Da się to zrobić metodą domową bez niebezpieczeństwa dla pompy Vacum ???

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 14:29:42
przez mizsio
nigdy nie robilem tego sam :) ale z tego co pamietam zaciska sie przewody paliwowe przed i za filtrem, oraz po wymianie filtra przed zalozeniem napelnia sie go paliwem

p.

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 15:00:26
przez Kogut
Też tak myślałem żeby to zrobić
ale wtedy męczyć go kręcąc żeby się odpowietrzył ???
Kiedyś ktoś, gdzieś pisał o tym pistoleciku do odpowietrzania :?

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 15:07:14
przez mizsio
no wlasnie wtedy sie nie powinien zapowietrzyc :)

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 16:15:55
przez ADAM SP3WXO
Ja wymieniałem i nic nie musiałem robić, bo sie sam odpowietrzył.

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 16:57:50
przez Kogut
ADAM SP3WXO napisał(a):Ja wymieniałem i nic nie musiałem robić, bo sie sam odpowietrzył.

Nie zaciskałeś wężyków ???

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 18:25:20
przez ADAM SP3WXO
Nie zakładałem. Trochę pociekło, ale nie dużo. Może dlatego, że miałem założony zaworek zwrotny :D

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 18:34:11
przez Kogut
Skoro już to powiedziałeś to czy mógłbyś wkleić foto tego zaworka oraz jakiś link do niego ??? skoro już postanowiłem się tym zająć to może założę ten zaworek :?
Sam go zakładałeś :?:

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 01 paź 2009 19:07:55
przez ADAM SP3WXO
Niestety zaworek pojechał z poprzenią frotką, więć zdjęć nie będzie. Jedynie mogę zapodać link np. do allegro: http://www.allegro.pl/item756354228_zaw ... y_8mm.html.

Wyglądem byl zbliżony do tego z linku :)

Zakładanie było proste. Przygotowałem sobie wszystkie rzeczy tzn. zawoerk, dwie opaski zaciskowe, nóż, śrubokręt, miska, aby ropa nie ciekła na ziemię :D
Jedno cięcie , założenie opasek, zaworka i po robocie :D

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 02 paź 2009 15:37:48
przez Kogut
Temat nie jest obcy więc może ktoś jak ma, zamieści fotkę z tym zaworkiem ???
będę wdzięczny :D

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 02 paź 2009 15:46:52
przez Kogut
Kogut napisał(a):Temat nie jest obcy więc może ktoś jak ma, zamieści fotkę z tym zaworkiem ???
będę wdzięczny :D

Oczywiście chodzi mi o zaworek Na przewodzie :)

Czy tylko dwie osoby wymieniały filtry :|

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 02 paź 2009 22:01:48
przez maciar
Ja osobiście nie jestem zwolennikiem zaworków kierunkowych zwiększają opory ciągnięcia paliwa,w mojej jest separatorek z filtrem wstępnym i pompką do pompowania 120 pln jak pamiętam i wszystko gra było na forum pisałem pozdro

Re: Wymiana Filtra paliwa 2.2 DTI

PostNapisane: 02 paź 2009 23:02:53
przez kasalka
Kogut napisał(a):Kiedyś ktoś, gdzieś pisał o tym pistoleciku do odpowietrzania :?

tak było pisane i to w twoim temacie. na razie nic jeszcze w tej sprawie nie rbiłem, a jak masz potrzebę i nieco czasu to poszukaj takiego urządzenia może w jakimś zakładzie gdzie zajmują się naprawami silników albo u gazowników popytaj

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 04 sty 2015 13:21:00
przez Rafal B
Witam w roku 2015 !
Temat wymiany filtra paliwa w 2,2 DTI został założony, ale nie wiele z niego wynika.

Mógłbym prosić o krótki opis postępowania podczas wymiany.
Wiecie, taki opis po polsku :)

Naczytałem się, że łatwo można zapowietrzyć układ, a powietrze w układzie nie jest dobre dla pompy paliwa.
Wchodziłem pod auto i widzę przy obudowie filtra na weżykach zaworki.
Wydaje mi się,ze są identyczne jak w innych oplach na benzynę. W benzynie są one jednokierunkowe i same sie zamykają jak odłączę filtr. Czy w 2,2 DTI również tak jest?

Pozdrawiam

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 04 sty 2015 15:30:22
przez RudeBoy
Nie ma żadnych zaworków.

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 04 sty 2015 15:56:53
przez cichy
Dołanczam sie o prosbe opisu co po kolei trzeba zroboc aby nic nie popsuc

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 04 sty 2015 17:38:25
przez RudeBoy
ludzie to wymiana filtra paliwa a nie uszczelki pod głowicą

1. odkręcić
2. wyjąć stary filtr
3. włożyć nowy filtr
4. zalać do pełna paliwa
5. zakręcić
6. odpalić auto

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 05 sty 2015 09:31:58
przez fly_jabko
Ewentualnie jak chcesz mieć pewność, czy nie zapowietrzyłeś w okolicy pompy masz taki "wentyl" do odpowietrzenia układu oznaczony chyba czerwoną metką "fuel priming port"

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 05 sty 2015 13:22:54
przez Rafal B
Moje obawy wynikają z ilości przeczytanych postów na forum Zafiry i Omegi.
Tam również piszą, że wymiana jest prosta, a co druga osoba po wymianie filtra ma problemy z uruchomieniem silnika.

RudeBoy uzupełniłem twój opis, sprawdz czy poprawnie.

1. odkręcić (na górze obudowy filtra jest śruba - odkręcamy. NIe ma potrzeby odłączania rurek od górnego dekla?)
2. wyjąć stary filtr
3. włożyć nowy filtr (czy jest potrzeba płukania dolnej części zbiorniczka, można ją odkręcić od ramy i wypłukać syf)
4. zalać do pełna paliwa
5. zakręcić
6. odpalić auto (tutaj opisują, aby zapalić silnik i od razu wcisnąć gaz do 3tys. aby zaciągnęło paliwo).

Kiedy użyć wentla "fuel priming port"? Podczas rozruchu? Przed rozruchem?
Po otwarciu filtra, paliwo ucieknie z weżyków: zasilający i powrót? Więc pojawi się tam powietrze.

Jaka jest twoja opinia na temat moich spostrzezeń?

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 05 sty 2015 14:08:03
przez RudeBoy
Rafal B napisał(a):Moje obawy wynikają z ilości przeczytanych postów na forum Zafiry i Omegi.
Tam również piszą, że wymiana jest prosta, a co druga osoba po wymianie filtra ma problemy z uruchomieniem silnika.

RudeBoy uzupełniłem twój opis, sprawdz czy poprawnie.

1. odkręcić (na górze obudowy filtra jest śruba - odkręcamy. NIe ma potrzeby odłączania rurek od górnego dekla?)
2. wyjąć stary filtr
3. włożyć nowy filtr (czy jest potrzeba płukania dolnej części zbiorniczka, można ją odkręcić od ramy i wypłukać syf)
4. zalać do pełna paliwa
5. zakręcić
6. odpalić auto (tutaj opisują, aby zapalić silnik i od razu wcisnąć gaz do 3tys. aby zaciągnęło paliwo).

Kiedy użyć wentla "fuel priming port"? Podczas rozruchu? Przed rozruchem?
Po otwarciu filtra, paliwo ucieknie z weżyków: zasilający i powrót? Więc pojawi się tam powietrze.

Jaka jest twoja opinia na temat moich spostrzezeń?



Zasadniczo wszystko ok...
ale
Zapomnij o "fuel priming port" Bo: nie masz do tego odpowiedniego złącza. Jak zaczniesz przy tym gmyrać może się skończyć tak, że zapowietrzysz pompę na amen a nie zaciągniesz paliwo z baku.
Jeżeli zrobisz po kolei tak jak opisałeś nic nie będziesz musiał odpowietrzać.
Ważna rzecz! Cały czas zapłon wyłączony. Klucz poza autem. Włączenie zapłonu spowoduje otwarcie zaworu w pompie i w efekcie błyskawiczny odpływ paliwa do baku.
Nie katuje po dopaleniu na 3000obr. Nie ma takiej potrzeby możesz gaz przytrzymać ale pałowanie zimnego turbodiesla to nie jest dobry pomysł.
Nie zdziw się jak przez dłuższy czas będzie zlekkka przydymiał na biało - to powietrze w paliwie - wypali i przejdzie.
Nie wierz w powtarzane bzdury typu - krążące lub gromadzące się powietrze w pompie.

Jak chcesz sobie dać więcej spokoju możesz przewód idący od filtra do pompy zacisnać zciskiem i to samo z przewodem powrotnym z pompy do baku. Praktyka pokazuje, że nie trzeba.
Uważaj przy skręcaniu filtra nie przesadź z siłą i pilnuj prawidłowego ułożenia NOWEJ uszczelki.