Witamy !



[2.2] Chip tuning

[2.2] Chip tuning

Postprzez pug » 10 sty 2008 21:33:32

Witam
Czy ktoś w Was modyfikował elektronicznie lub mechanicznie silnik 2.2 16v DTI. Silnik zasilany jest pompą VP44 która jest w tej materii bardzo oporna. Czy ktoś z Was uzyskał przyrost większy niż 15KM, poparty wynikiem na hamowni? Czy były próby montażu większego intercoolera?
pug
 

Postprzez TATAR » 11 sty 2008 16:18:33

wydaje mi sie ze tu bardziej w drugim kierunku np. lift , snorek itp ale moze ktoś :wink:
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Tuning silnika 2.2 16V DTI

Postprzez maju » 11 sty 2008 19:34:59

pug napisał(a):Czy ktoś w Was modyfikował elektronicznie lub mechanicznie silnik 2.2 16v DTI.

Jak szukałem autka dla siebie to trafiłem na egzemplarz z tuningiem elektronicznym. Sprzedający podawał iż ma 150KM.
Ostatnio edytowano 13 sty 2008 17:41:59 przez maju, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Postprzez pug » 13 sty 2008 11:56:46

Ciekawe jak to uzyskał jeżeli w ogóle wynik był prawdziwy. Samą elektroniką jest to nie do uzyskania. Przeszkodą jak już pisałem jest ta cholerna pompa VP44.
pug
 

Postprzez Baal » 20 sty 2008 01:36:39

Również się tym interesowałem. 120 kucy na tą masę i aerodynamikę to trochę mało... Niestety jest dokładnie jak pisze pug - poleci pompa, a jest droga :roll: Rozmawiałem z paroma mechanikami - specami od Opla. Ten silnik był w Omegach i Vectrach, były próby chiptuningu, nieudane w większości. Powiedzieli mi wprost - "zozstaw ten silnik w spokoju, lej dobre paliwo i jeździj. Jak w coś przywalisz i go skasujesz - będziemy się zastanawiać". Chyba mieli na myśli swap... Tak czy inaczej użytkując auto około miesiąca stwierdzam, że pomimo wielu zalet ma ciut za słabą jednostkę do swojej masy i budowy. Nie wiem jak sprawuje się benzyna V6, ale ten diesel przynajmniej 150 KM mieć powinien. Takie moje zdanie. Poza tym auto-cud za całkiem rozsądną kasę. Bardzo zadowolony jestem :D
Baal
 

Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez pavca » 30 lis 2009 19:10:08

Ostatnio znalazłem na Allegro taką aukcję:

http://www.allegro.pl/item831596752_chi ... _2dti.html

Ma to sens ? próbował ktoś takiego eksperymentu ? Na liście jest frotka 2.2 DTi. Pytanie tylko jak potem z trwałością silnika ?
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez madziam » 30 lis 2009 20:11:40

W naszej rajdowej Frotce takowy chip tuning został dokonany i zmiana jest dość widoczna. Co do trwałości silnika zapytaj za jakiś czas. Póki co miesiąc jeździmy i kłopotów nie ma. Tyle tylko że nie mamy tego programu z aukcji, a napisał nam go kolega :D .
madziam
 

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez STRUNA » 30 lis 2009 20:34:52

Miałem podniesioną moc w passacie 1.9 tdi z 90 na 105 KM. Niedługo po instalacji padła mi turbina (nowa 1800pln :(. Podejrzewam że i tak miała paść tylko wyższa moc przyspieszyła zużycie. Pasek miał już przejechane w momencie instalacji 250 000km a żywot turbin w tych silnikach określa się na 200 000km. Moc odczuwalnie wzrosła, moment i spalanie też.

Szwagier ma Forda Galaxy 1.9 tdi (ten sam motor tylko moc 130KM) i tam podniósł do 150. Wszystko ok. Teraz jeździ Volvo XC90 2.5 TD i tam też podniósł coś z około 170 na 190 i wszystko gra. Za każdym razem był na hamowni przed i po chipie i chipował dobrze i drogo.
STRUNA
 

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez tomik » 02 gru 2009 08:49:10

Z dego co ja słyszałem czipy są ok i raczej nie szkodzą ale to musi zrobić ktos bystry i napewno nie czipy z alegro za 150 czy 200 złociszy mam kolesia w szczecinie ktury zajmuje sie lekkimi przerupkami silników ale na czipy zawsze odsyła do jakiegoś goscia w poznaniu bo twierdzi że tylko on potrafi to zrobić dobrze postaram sie złapać jakieś namiary do tego ziomka
tomik
 

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez flowers » 02 gru 2009 18:49:59

Ja mam służbowego VW golfa, którego mam od nowości a chipa zrobiłem mu przy przebiegu około 370km :shock: (służbowy :mrgreen: ) mam go 2,5 roku i teraz ma 104 kkm i wszystko jest git. Moc ze 105 km na 135 km. Myśle, że DTI od TDI nie jest mniej czy bardziej gorszy jakościowo więc jeżeli program robi ktoś kto się na tym zna to nie będzie żadnego broblemu.
flowers
 

Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 30 sty 2010 08:15:34

Witam,
Mam do zaoferowania sprawdzone rozwiązanie dla tego silnika - w saabie jest identyczna jednostka i po moim chipie jeździ już 20saabów w Polsce.

także zapraszam wszystkich chętnych, chcących nie dużym kosztem zwiększyć przyjemność z jazdy w swoich frotkach o kontakt na maila matyz@wp.pl

o moich dokonaniach można poczytać w Saab Klub Polska - program robiłem dla siebie, dlatego jest dopracowany w 100% nigdzie na rynku nie znajdziecie takiej mocy i takiego momentu i to tak ładnie przebiegającego. Cały czas ma się uczucie coraz to większego przyśpieszania i przyjemnego wbijania w fotel. Wykres w podpisie!!

Pozdrawiam Matyz
Saab 9-3 2,2TiD SE 98r. +chip by matyz
0-100km/h ~ 8,6s
0-137km/h ~ 16,5s (400m)
Prw 154,7 HP @ 4319 rmp Tq 335,8 Nm @ 2421 rmp
http://img507.imageshack.us/img507/2862 ... 60djh2.jpg
chcesz wzmocnić swojego 115KM traktorka to zapraszam!!
matyz
 

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez matyz » 30 sty 2010 08:37:24

Witam, chyba mam rozwiązanie dla waszego problemu :mrgreen:

ps. patrz podpis :wink:
matyz
 

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez pavca » 30 sty 2010 12:06:01

Wykresik ładny, ale może coś więcej ? Jak Grala to się pochwal :)
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Chip tuning 2.2 DTI

Postprzez matyz » 30 sty 2010 16:50:37

pavca napisał(a):Wykresik ładny, ale może coś więcej ? Jak Grala to się pochwal :)



w dziale "ciekawe ogłoszenia" podałem więcej szczegółów. :boss:

Mój chip-tuning polega na zmianie oprogramowania w kompie - przez obd.
Powrót do serii jest możliwy ponieważ posiadam oryginalny zczytany soft
bez modyfikacji.
Frontera jest na tyle identyczna z silnikiem saaba, że odważyłem się
nawet wgrać do siebie soft od frontery i nie wyskoczyły żadne błędy a
auto jeździło normalnie :) Zmiany możliwe są tylko w silniku 115KM bez
zmiennej geometrii turbiny.

W modyfikacje nie jest wliczony pomiar mocy - ponieważ nie jest to moja
praca tylko hobby i nie mam własnej hamowni.
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez pavca » 01 lut 2010 15:37:29

Niestety na forum Saba mają dostęp tylko zarejestrowani :( Czy mógłbyś coś więcej napisać jak/gdzie można zrobić taką modyfikację, jak to wygląda kosztowo, jak ze zużyciem paliwa (więcej/mniej), co z żywotnością silnika ?
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez maciar » 01 lut 2010 20:33:32

Też jestem ciekawy
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez Jarek sp3swj » 01 lut 2010 20:53:55

Ciekawe...
ale czy na wykresie nie ma pomiarów przed tuningiem >??
czy może ja nie mogę sie dopatrzeć ???

jak w firmie tuningujacej ople pytałem o benzynę (mierzyłem swoja ile ma HP) to powiedzieli - Dizelka moga podkręcić - benzyny 2,2 ecotec nie ... :-( ale sie nie dopytywałem ile z 115HP DTI sa w stanie wyciagnąć.

Pytanie: Na czym w kilku słowach polega ten tuning i jak z jego odwracalnością ??
i co z pomiarami "pacjenta" przed i po ??

Liczby przyrostu mocy które podajesz wyglądaja realnie
( dla porównania http://gekocars.pl/tabela1.php?m=Opel )
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez Janek 44 » 01 lut 2010 21:19:18

Ciekawe dlaczego w benzynowym plaskaczu Opla z tym silnikiem nie ma problemów.
Zdaje się , że już na starcie ma więcej kucyków.
Janek 44
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez Pawel » 01 lut 2010 21:23:07

matyz, nie miałbyś ochoty popracować nad silnikiem Isuzu 3,1 TDi :?: Nie ma tam tyle elektroniki co w 2,2 DTI, ale... Wyzwanie to wyzwanie... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 01 lut 2010 21:24:24

Widzę że jest duże zainteresowanie :D

A więc od początku - sofcik robiłem samemu a nie przez firmę tuningową - dlatego na wykresie jest wersja tylko po tuningu - wersje z przed mam również ale na osobnym wykresie. wyszło mi kolo 120HP i 280NM - zdrowa seria (moge przesłać mailem).

Cała operacja polega na wgraniu nowego softu przez złącze obd. Proces odwrotu jest taki, że wgrywam wam z powrotem serie ale niestety nie tą samą co macie - bo w naszych autach nie można z czytać softu przez obd tylko trzeba wyjmować kompa i z czytywać prosto z kości pamięci - a to za dużo zachodu. :wink:

Gwarantuje skuteczność softu - i trwałość silnika przy odpowiednim użytkowaniu. Od dwóch lat jeżdżę ja i moi klienci bez jakichkolwiek powtarzających się awarii.

Spalanie pozostaje bez zmian - natomiast przyśpieszenie znacznie się poprawia nawet przy normalnej jeździe - przez tyle NM ma się wrażenie lżejszego auta i bardziej zrywnego.

Niestety są też inne problemy których się obawiam - bo nie znam waszych aut. Jest to wytrzymałość sprzęgła - duża większa masa niż w saabie = dużo większe obciążenie + napęd na 4 koła spawiają, że koła nie zaczną buksować!! tylko siła pójdzie na coś innego - przeguby, sprzęgło. :roll:

Znacie swoje auta lepiej niż ja, dlatego proszę o poradę ile mocy chcecie ile możecie przenieść na asfalt. :?:

Miejsce tuningu Warszawa, cena na priva lub e-maila :mrgreen:
A pierwszemu klientowi udzielę rabatu 200zł na hamownie 4x4 na ul. mineralnej, by na forum pokazać jak to się ma w fronterze. :wink:

Zapraszałem do zapoznania się z klubem saaba bo tam mam już dużą renomę - każdy mnie zna i szanuje. Jak chiptuning to tylko u matyz'a :lol:
matyz
 

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron