Witamy !



[2.2] Chip tuning

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez nightman » 16 lut 2010 19:46:13

zawsze jest możliwość że silnik już się nie podniesie - ale kolega zaznaczał że jak cos, to wgra Ci podobny soft jaki miałeś wcześniej - najwyżej później mu zrobisz Obrazek

a tak na marginesie - jak wygląda temat z gwarancją na taką usługę? tylko nie pisz że PRIV.... :twisted:
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 17 lut 2010 06:55:41

Gwarancja to mój słaby punkt - nie odpowiadam za to jak ktoś będzie użytkował auto. Jedynie co mogę zaoferować to właśnie powrót do serii.

Auto po chipie należy użytkować z głową - więc jak ktoś sobie coś zrobi to powinien mieć pretensje do siebie. Jest kilka podstawowych zasad, które należy przestrzegać:

1. nie dodawać gazu jak silnik nie osiągnie pełnej temperatury
2. nie gasić auta od razu po zatrzymaniu (również jak się nie szalało to należy odczekać min. 30sek.)
3. jeździć na syntetyku
4. nie katować od najniższych obr. na najwyższym biegu.

te zasady są ogólne dla aut przed i po chipie, ale nabierają większego znaczenia zwłaszcza po - bo chip to po prostu zdjęcie blokady dla blondynek.

Co do priva - odpowiem na wszystkie pytania jawnie na priv idzie tylko cena za usługę.
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 17 lut 2010 06:58:13

nightman napisał(a):zawsze jest możliwość że silnik już się nie podniesie - ale kolega zaznaczał że jak cos, to wgra Ci podobny soft jaki miałeś wcześniej - najwyżej później mu zrobisz Obrazek

:twisted:


Jeżeli podczas wgrywania coś pójdzie nie tak i auto nie odjedzie to wiadomo, że to biorę na siebie i pokrywam koszt naprawy. Ale nie oczekujcie, żebym odpowiadał za to - że komuś pójdzie sprzęgło bo już miał na wykończeniu - albo że turbina mu padnie.
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez monter_wiader » 02 mar 2010 20:38:01

Umówiłem się dziś z matyzem na pogrzebanie w oprogramowaniu mojej forntery i muszę powiedzieć, że wszystko wyszło bardzo fajnie, jest wyraźny przyrost mocy, auto zbiera się szybciej i wydaje się sporo lżejsze. Na początku przyszłego tygodnia prawdopodobnie zrobię badanie na hamowni i pokażę na forum jak to wygląda na wykresach. Na tą chwilę jestem zadowolony i z czystym sumieniem mogę człowieka polecić, ma sporo doświadczenia o czym na pewno się przekonacie jak będziecie chcieli skorzystać z jego usług.
monter_wiader
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez Kogut » 02 mar 2010 21:17:08

Ty lepiej negocjuj dobre warunki Jego reklamy :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez monter_wiader » 02 mar 2010 22:42:42

Racja, będę musiał zażyczyć sobie procent od przyszłych klientów ;]

Kupiłem sobie jeszcze super technologicznie zaawansowany wytwór rosyjskiego przemysłu wojskowego o nazwie modyfikator plus, który ma poprawić pracę silnika, przy wymianie oleju w najbliższym czasie wleje do silnika i zobaczymy czy frota dostanie skrzydeł ;]
monter_wiader
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez ijido » 03 mar 2010 00:16:53

o tym modyfikatorze było niedawno na forum coś poszukaj, ogólnie nie polecali...
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 03 mar 2010 06:09:54

monter_wiader napisał(a):Racja, będę musiał zażyczyć sobie procent od przyszłych klientów ;]


I tak dostałeś sporą zniżkę - ze względu, że byłeś pierwszy :wink:

A co do oczekiwanej mocy to nie rozczarujcie się - nie będzie takiego momentu i takiej mocy w fronterze, ponieważ jak wspomniałem wcześniej głównym problemem jest sprzęgło - u was nie jest wstanie przełożyć tego momentu na asfalt - przyczyna leży głównie w masie auta :cry:

Przy wgraniu takiego programu jak w saabie - frotka zrywała sprzęgło już na 4-tym biegu!! :twisted:
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez Kogut » 03 mar 2010 06:48:55

matyz napisał(a):
I tak dostałeś sporą zniżkę - ze względu, że byłeś pierwszy :wink:

Ja myślałem że za promowanie firmy począwszy od sportowca skończywszy na kierowcy rajdowym gadżety otrzymuje się free aby inni widzieli ich firmę :mrgreen:

A tu jeszcze z "łaski" daje zniżkę :killer:

Monter kiepski kontrakt podpisałeś :beer:
Mam dwóch kumpli co dołożyli chip tuning do plaskaczy i po pół roku auta sprzedawali. Chip nie był firma patyk tylko z tej wyższej półki. Daje ci gwarancję matyz ???
Są tacy co jeżdżą na chipach i nic się nie dzieje ale w/w przypadki znam osobiście i nimi się kieruje.
Przemyśl to dobrze bo nasze silniki i sprzęgła jak napisał sam matyz są Bardzo drogie w remontach :cry:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 03 mar 2010 08:46:55

Kogut napisał(a):
matyz napisał(a):
I tak dostałeś sporą zniżkę - ze względu, że byłeś pierwszy :wink:

Ja myślałem że za promowanie firmy począwszy od sportowca skończywszy na kierowcy rajdowym gadżety otrzymuje się free aby inni widzieli ich firmę :mrgreen:

A tu jeszcze z "łaski" daje zniżkę :killer:

Monter kiepski kontrakt podpisałeś :beer:
Mam dwóch kumpli co dołożyli chip tuning do plaskaczy i po pół roku auta sprzedawali. Chip nie był firma patyk tylko z tej wyższej półki. Daje ci gwarancję matyz ???
Są tacy co jeżdżą na chipach i nic się nie dzieje ale w/w przypadki znam osobiście i nimi się kieruje.
Przemyśl to dobrze bo nasze silniki i sprzęgła jak napisał sam matyz są Bardzo drogie w remontach :cry:


Mam kilka pytań, jak można: :roll:

1. O jaką gwarancje chodzi??
2. dlaczego sprzedawali auta?


A co do sprzęgła to takie co ma już 200 tyś przebiegu - nie jest nowym sprzęgłem - ale pod to sprzęgło zrobiliśmy program - więc tym bardziej świeżemu nic nie grozi - na tym sofcie - a wiec nie 154HP i 335NM tylko kolo 135KM i 300NM.

Wracając do pytań naprawdę interesują mnie powody - co się psuło i dlaczego.
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez monter_wiader » 03 mar 2010 17:13:07

Tak jak matyz napisał, robiliśmy jazdę próbną i program został tak dopasowany żeby nie powodować zbytnich przeciążeń dla sprzętu.

Co do gwarancji to nie mam na co jej wymagać, jeśli operacja została przeprowadzona poprawnie i w wyniku samej zmiany oprogramowania nic złego się nie stało to praca matyza została zrobiona dobrze. Nie mogę przecież nikogo winić za to, że stanie się coś z elementem mechanicznym. Z resztą nikt nie da takiej gwarancji. Sam mam swoją działalność i doskonale wiem, że mogę dać gwarancje tylko na poprawnie wykonaną usługę, z zachowaniem wszelkich norm i standardów jakości, a to że samochód posiadał wcześniej jakieś ukryte wady to już nie moja sprawa.

PS. dziś np. podczas mega mocnego hamowania wybuchły mi przewody hamulcowe z tyłu :shock:
monter_wiader
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez Kogut » 03 mar 2010 19:57:03

matyz napisał(a):
Wracając do pytań naprawdę interesują mnie powody - co się psuło i dlaczego.

Ja się nie nie dopytywałem a on się nie chwalił

Jak chciałeś mieć więcej kucyków to było kupić 3,2 :wink: tam ich nie brakuje.
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez maciar » 03 mar 2010 20:52:14

Czekam z niecierpliwością na wynik spalania, jak sie zmienił w stosunku do orginału
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez monter_wiader » 03 mar 2010 21:29:38

Może i więcej, ale ja wykorzystuję fronterę głównie do pracy, a tam diesel jest bardziej praktyczny.

Co do modyfikatora, to ja z kolei słyszałem, że działa. Kupiłem go dla zdrowotności silnika, ma poprawić jego pracę i nie wymagam aby dawał jakikolwiek przyrost mocy. Wystarczy, że przedłuży jego żywot.

Po jakichś 3 tankowaniach podam czy i o ile spalanie się zmieniło.
monter_wiader
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 03 mar 2010 22:52:39

Kogut napisał(a):
matyz napisał(a):
Wracając do pytań naprawdę interesują mnie powody - co się psuło i dlaczego.

Ja się nie nie dopytywałem a on się nie chwalił

Jak chciałeś mieć więcej kucyków to było kupić 3,2 :wink: tam ich nie brakuje.


Tak myślałem - powołujesz się na jakieś "zasłyszane" informacje - nie mające odniesienia do faktów. Z twojej poprzedniej wypowiedzi wyraźnie wynikało że chip zaszkodził ich autom - ale jakby tak było to pewnie by chcieli ostrzec innych (szczególnie kolegów) i podzielili by się zagrożeniami płynącymi z tej modyfikacji.

nie odpowiedziałeś jeszcze na drugie pytanie - Na co oczekiwałbyś gwarancji?

znam ten silnik i wiem ile mocy w nim drzemie - a mimo to nie dam gwarancji - bo jak ktoś np. nie wymieniał oleju przez 200tys km i mu się nagle zatrze - to czemu ja mam za to odpowiadać? poprostu nie biore odpowiedzialności za głupotę innych i myślę że żadna firma nie weźmie za to odpowiedzialności - więc jeszcze raz pytam - na co ta gwarancja miała by być? i na jaki okres?
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez konik » 03 mar 2010 23:43:00

To może ja podzielę się pewnym doświadczeniem. Miałem kiedyś Passata 1.9 TDI 2001 130PS silnik AWX Zachęcony przez kolegę który "stuningował" octavię postanowiłem zwiększyć moc przez chiptuning. Pomiar mocy "seryjnej" wykazał 139 KM (momentu niestety nie pamiętam) po wgraniu nowego softu auto miało 155 KM. Niestety podczas testów drogowych okazało się że w czasie przechodzenia przez pewien zakres obrotów silnik wpada w coś w rodzaju wibracji, mechanik stwierdził że najprawdopodobniej pompowtryskiwacz "nie daje rady" wróciłem więc do firmy która wgrywała mi program na poprawkę. Niestety żadne inne programy ściągane z krakowskiego V-techu nie usunęły w/w wady. Fachowiec od tuningu poddał się i postanowił wrócić do serii. Wibracje silnika ustały ale niestety okazało się że ściągnięta z V-techu seria ma tylko 133 KM, a mojego programu nie zapisał :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:
Po moich doświadczeniach myślę że gwarancja na chiptuning powinna obejmować bezpieczne wgranie softu, i ewentualnie w razie problemów powrót do programu fabrycznego.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 04 mar 2010 06:07:44

konik napisał(a):To może ja podzielę się pewnym doświadczeniem. Miałem kiedyś Passata 1.9 TDI 2001 130PS silnik AWX Zachęcony przez kolegę który "stuningował" octavię postanowiłem zwiększyć moc przez chiptuning. Pomiar mocy "seryjnej" wykazał 139 KM (momentu niestety nie pamiętam) po wgraniu nowego softu auto miało 155 KM. Niestety podczas testów drogowych okazało się że w czasie przechodzenia przez pewien zakres obrotów silnik wpada w coś w rodzaju wibracji, mechanik stwierdził że najprawdopodobniej pompowtryskiwacz "nie daje rady" wróciłem więc do firmy która wgrywała mi program na poprawkę. Niestety żadne inne programy ściągane z krakowskiego V-techu nie usunęły w/w wady. Fachowiec od tuningu poddał się i postanowił wrócić do serii. Wibracje silnika ustały ale niestety okazało się że ściągnięta z V-techu seria ma tylko 133 KM, a mojego programu nie zapisał :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:
Po moich doświadczeniach myślę że gwarancja na chiptuning powinna obejmować bezpieczne wgranie softu, i ewentualnie w razie problemów powrót do programu fabrycznego.



Akurat w VW jest możliwość zczytania serii i jej zapisania - w frotce jak i innych oplach takiej możliwości nie ma. Weź też pod uwagę, błąd hamowni - jeżeli to nie jest hamownia obciążeniowa to ile razy byś nie podjeżdżał to zawsze uzyskasz inny wynik. na pewno wgrał ci dobry sofcik - bo w końcu masz te <130km - a jak koniecznie byś się kłucił na te 139 to pewnie by ci zrobili delikatne podciągnięcie softowem - to ich nic nie kosztuje a zmiana jest kosmetyczna - pamiętaj ze moc maksymalna jest na najwyższych obr. a jak często kręcisz auto do odcięcia? szczególnie w dieslu.

no więc moja gwarancja na tym polega - nawet więcej - pokrywam ewentualny zakup nowego komputera gdyby się okazało że auto nie odpali po wgraniu softu :lol:

Jesteście już w tej wygodnej sytuacji - że 22saaby to wcześniej wypróbowały i to tą wersje 154KM i 335NM a wam oferuje namiastkę tego (na wykres trzeba poczekać do przyszłego tyg.) więc o silnik możecie być spokojni - a to że auto odpala i jeździ też zostało już przetestowane.

Powiem tak po przejechaniu fronterą w serii - myślałem że kierowca poprostu jedzie ociężale a nie naciska gazu do deski. Po chipie był już o wiele żwawszy i jechał jak przeciętna osobówka :mrgreen:

Niestety nie będzie to fura wyścigowa - ale chip na pewno się przyda w trasach - Jak to kolega ujął auto nie ma problemów z przyśpieszaniem.
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez opel » 04 mar 2010 07:55:42

kolego posiadam frontere 2.2 dti z 2003 roku, silnik y22dth ale mój silnik jest tej nowszej wersii i ma 125km, tak poinformował mnie pewien mechanik jak robił mi przegląd auta. czy w tym silniku można dorzucić parę koników?????? Mam przejechane 150 tyś km wię chyba to silnikowi nie zaszkodzi.
Było by fajnie pośmigać froną z większą mocą. :1:
opel
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez matyz » 04 mar 2010 09:51:29

opel napisał(a):kolego posiadam frontere 2.2 dti z 2003 roku, silnik y22dth ale mój silnik jest tej nowszej wersii i ma 125km, tak poinformował mnie pewien mechanik jak robił mi przegląd auta. czy w tym silniku można dorzucić parę koników?????? Mam przejechane 150 tyś km wię chyba to silnikowi nie zaszkodzi.
Było by fajnie pośmigać froną z większą mocą. :1:


A wiec jednak jest we fronterze ten "nowszy" silnik.
Niestety jednostka 125KM jest nie tuningowalna - przynajmniej w saabie
podstawowe różnice:
- komputer EDC16
- pompa wtryskowa z blokadą - również brak możliwości regeneracji.
- zmieniony egr
- turbina ze zmienną geometrią.
matyz
 

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

Postprzez opel » 04 mar 2010 09:59:07

wszystko się zgadza odnośnie EGR i turbiny.
wielka szkoda że nic się nie da zrobić :cry:
opel
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość