Strona 1 z 2
[2.2] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
16 lut 2010 21:32:12
przez przemia
Witam,
Dziś spotkała mnie nie miła niespodzianka... po przekręceniu stacyjki silnik pyrkał jeszcze przez chwilę(przy tym wariowały zegary), próbowałem potem kilka razy, za każdym różny czas, ale ogólnie silnik nie gaśnie od razu. Co się q... dzieje?

Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
16 lut 2010 21:35:49
przez brum
Może stacyjka nie domaga bo to ona wszystko rozłącza.
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
16 lut 2010 21:38:27
przez Pawel
...iskra na świecach...

A tak na poważnie... Ja mam u siebie jakiś fabryczny elektrozawór na przewodzie paliwowym przed pompą, kiedyś się zawiesił i nie było możliwości odpalenia silnika, może u Ciebie jest takie ustrojstwo, które zaczyna o sobie przypominać...

Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
18 lut 2010 11:44:04
przez FROTERKA
Wybaczcie blondynce, ale pamiętam, że dawno dawno temu w maluchu też nam się coś takiego robiło. Wiem, że diesel we frotce to nie maluch. B. twierdzi, że to może być: lużny rozrząd, za wczesny zapłon, lewe obroty, wtryski...
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
18 lut 2010 11:54:54
przez przemia
FROTERKA napisał(a): B. twierdzi, że to może być: lużny rozrząd, za wczesny zapłon, lewe obroty, wtryski...
Czy komp powinien to wykryć?
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
18 lut 2010 11:56:38
przez nightman
rozumiem przemia że niczego nie dolewałeś do ropki na mrozik... to pierwsze pytanie a drugie, czy po przetankowaniu auta ( inna stacja ) dalej to się dzieje?
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
18 lut 2010 12:03:58
przez jrzeuski
Pawel - Amor napisał(a):Ja mam u siebie jakiś fabryczny elektrozawór na przewodzie paliwowym przed pompą, kiedyś się zawiesił i nie było możliwości odpalenia silnika, może u Ciebie jest takie ustrojstwo, które zaczyna o sobie przypominać...

Każdy diesel ma zawór odcinający paliwo, bo to najlepszy sposób, by silnik tego typu przestał pracować (odcięcia dopływu powietrza się nie praktykuje). Z tym, że w większości konstrukcji ten zawór jest wbudowany w pompę paliwową, co oznacza, że jego awaria oznacza konieczność demontażu pompy na części pierwsze. Czasami zawór jest elementem obudowy filtra paliwa i wtedy jest łatwiej do niego się dobrać.
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
18 lut 2010 19:54:31
przez Pawel
...w obecnej pompie mam problem z zaworem - nie trzyma - i trochę mi się zapowietrza...< ale zaworek, o którym pisałem jest jakby fabryczny; podpięty pod instalację samochodu, ma nawet swój orginalny bezpiecznik z ikonką pod kierownicą... Jeżeli nie zapomnę - jutro zrobię fotkę...
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu...

Napisane:
18 lut 2010 20:19:39
przez przemia
Już chyba wiem co jest powodem, nie wiem tylko co to bezpośrednio powoduje. Silnik ma coraz większe problemy z gaśnięciem i na chwilę obecną gaśnie gdy wyłączę światła... zwarcie w instalacji

Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
19 lut 2010 18:31:04
przez przemia
Dzisiaj zauważyłem że kontrolki od zapłonu lekko się żarzą gdy włączę światła. Wyjęcie przekaźnika od świateł eliminuje problem, ale sam przekaźnik nie jest zepsuty. Tak się zastanawiam, problem mam odkąd pojeździłem trochę w głębokim śniegu aż napchało w okolice silnika.. Gdzie szukać zwarcia?
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
19 lut 2010 20:08:16
przez Pawel

zdjęcia jutro...
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
19 lut 2010 20:35:53
przez maciar
Możesz zrobić test odcięcia paliwa kompem i spr czy gaśnie.Przekaźnik główny prądowy to k1,1 pod maską.Prawdopodobne błędy które mogą wystąpić o oznaczeniach P.....0560,1560 i inne jest ich z 10 możliwych.Z tego co wiem typowego zaworka tylko od gaszenia owa pompa niema posiada zawór elektromagnetyczny ilości paliwa.
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
19 lut 2010 20:37:14
przez vit2107
przemia napisał(a):pojeździłem trochę w głębokim śniegu aż napchało w okolice silnika..
Pewnie osłonki la "plasticfantastic" se gdzieś też pozostały pod głębokim śniegiem. Zwarcie jak się masz...
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
10 lip 2010 18:44:49
przez jarecki7611
witam kolegów ,ja mam odwrotny problem u mnie prawdopodobnie odcina paliwo frotka2.2dti i mogę ponownie uruchomić gdzieś po około 40min podejrzewam zaworek na pompie zawiesza się chyba pewności nie mam albo immo ale w czasie jazdy na biegu silnik sie wyłancza i kaplica nagle jest któraś kolejna próba i gada od strzału ręce opadają czasami, co za ustrojstwo prosze o wasze opinie i sugestje na ten temat, gdzie może znajdować się ten zaworek odcinający paliwo ,ostatnio wymieniłem wszystkie wężyki i wyczyściłem dolot masakra mi już się pomysły wyczerpały może ktoś z was miał taki problem jak ja pozdrawiam jarek
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
10 lip 2010 19:47:44
przez przemekcrx
w 2,8 jest tutaj
A w 2,2 MOŻE

być podobnie,szukaj -odłącz sprawdz...
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
11 lip 2010 21:03:43
przez maciar
W 2,2 dti jest nisko jest sterowany elektroniką na pompie i bez wtyczki.Na piechote nie poszalejesz najpierw pod komp
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
12 lip 2010 05:24:30
przez jarecki7611
tak zrobie szukam właśnie kto by mi to zrobił o efektach napisze pozdrawiam dzięki za pomoc
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
12 lip 2010 05:25:43
przez Pawel
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
12 lip 2010 05:50:50
przez jarecki7611
3 dni temu cały dolot wyczyściłem i nowe wężyki dałem pali od strzału tylko gaśnie w trakcie jazdy zamówiłem czujnik prędkości wału juz go w zeszłym roku wymieniłem i był spokuj do tej pory chyba że mi jakiś bubel sprzedał chiński mówił że to bosh orginał ale ja mu nie wieże mam 167tyś nalatane auto nie kopci w zimie od strzału paliło to chyba pompa jest oki
Re: [2.2DTI] silnik nie gaśnie od razu... Zwarcie w instalacji??

Napisane:
12 lip 2010 07:00:53
przez przemia
Aż wstyd się przyznać że nie napisałem jak u mnie rozwiązał się problem
Okazało się że zawilgocona była instalacja i robiło się zwarcie.... Wystarczyło przesuszyć auto w ciepłym garażu - od wiosny problem się nie pojawił ani razu (związek ze światłami brał się prawdopodobnie z zalanej i na wpół urwanego gniazda przyczepy).
Może zalałeś auto wodą?