Strona 1 z 2
[2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:11:17
przez Gipsy
Witam
2 dni temu kupiłem frontere 2.2 DTL z 99r. Zakupu dokonałem w Poznaniu i pojechalem do domu.
I sie okazało ze samochod ma muła ja mu gas w podłoge a on ledwo przyśpiesza tylko słychac jak turbina sie załącza i wyje coraz głośniej wraz z obrotami. Auto do 4-go biegu jeszcze jako tako przyśpieszało a na piatce prawie wogole i turbina nie załączała sie, ledwo co Tira wyprzedziłem.
Turbine wykluczam bo tuż przed wyjazdem wymieniłem ja na zregenerowaną, wiec myślałem ze winą bedzie przepływomierz. Wymieniłem go na nowy i efekt bez zmian. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna i pomoże?
Autem staram sie delikatnie jechać żeby silnika nie zarżnąć do 90 jeszcze jako tako ale jak jechałem 100 i 110 to kontrolka silnika mi sie zapalała.
Jeszcze jak ruszam autem to musze nim gazowac zeby pojechał a jak krece w miejscu to tez zaczynma czuc olej jak gdzieś sie smaży...
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:14:32
przez bielikzloty
a jnak dodajesz gazu obroty nie ida jak w bolidzie do gory bo jesli tak to sprzeglo sie slizga
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:17:36
przez Pawel
...nie posłuchał mnie odnośnie "startu"...

Może kapie z uszczelniacza na tarczę i stąd to "smażenie oleju"...
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:22:45
przez bielikzloty
Pawel - Amor napisał(a):...nie posłuchał mnie odnośnie "startu"...

Może kapie z uszczelniacza na tarczę i stąd to "smażenie oleju"...
ja tez od

strony zaczolem a zobacz jaki ze mni teraz super koles

i przedewszystkim skromny
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:26:32
przez Gipsy
olej jeszcze to pół biedy ale co z robić z tym przyśpieszeniem żeby sie normalnie zbierał
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:27:27
przez Pawel
Przede wszystkim upewnij się, że nie jest to wina ślizgającego się sprzęgła...
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:28:52
przez Gipsy
sprzegło to na pewno nie jest
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:31:29
przez bielikzloty
no to moze jeszcze przewody paliwowe sprawdz czy ropka ci nieucieka
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:32:14
przez Pawel
...ale czy tak jest za każdym razem

Banał - sprawdź linkę gazu czy się zbytnio nie rozciągnęła i może brakuje jej skoku... Ja tak miałem - gazu a franca nic, regulacja linki pomogła... Tylko czy B ma linkę

Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:35:31
przez Gipsy
B linki nie ma, auto ledwo co sie buja do 100 moze 30 , 40 s według mnie to cos nie tak tylko nie wiem co

A max jedzie 105
Re: Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
03 cze 2010 22:38:38
przez Pawel
Podskocz do aso niech się do kompa podepną... Tam będziesz miał "fachową" obsługę i gwarancję na wykonane czynności/naprawy... Jeżeli tylko sczytają błędy to już polowa sukcesu... Będziesz miał konkretną podkładkę gdzie i czego szukać... Wymień filtr paliwa...
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
07 cze 2010 21:10:58
przez konar55
Właśnie ten motyw obecnie przerabiam i jestem po wymiawnie przepływki i filtra na etapie czyszczenia smoka w zbiorniku paliwowym . Bo po tankowaniu oranżady zachodi podejżenie że on spowalnia napływ paliwa do filtra . nastepny etap regeneracja pompy a to mboli w złociszach . jest też podejżenie iż nowy filtr ma wadę fabryczną jak podobno czesto się zdaża także go jutro wymienię i sprawdze efekty.
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
15 cze 2010 09:43:27
przez Gipsy
nie wiem co jest grane cisnienia i podciśnienia posprawdzalem wszedzie są, turbina kreci, filtr czysty.
Auto na biegu jałowym sie wkręca a na jeżdzie dalej lipa.
Jeszcze jedna rzecz zastanawiająca że jak przystawiłem ręke do rury wydechowej i depnąłem po obrotach to parzy (brak dymu) a w innym aucie (zafira 2.2 dti) jest letni wydech.
O co chodzi?????
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
15 cze 2010 10:34:40
przez jrzeuski
Sprawdź katalizator. Żeby się upewnić, że to nie on blokuje silnik odepnij rurę wydechową od turbiny i się przejedź (najlepiej nie po drodze publicznej, żeby ludzi nie straszyć i mandatu nie dostać).
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
15 cze 2010 10:58:34
przez Gipsy
Katalizator tez odpinałem i nic sie nie zmienia

Nie wiem czy mam silnik wymienic czy jak
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
15 cze 2010 11:13:36
przez lanbo
Może mnie wyśmiejecie

ale ja miałem takie objawy jak mi zrobiła się dziurka w dolocie między turbiną a intercoolerem tylko fajnie gwizdało wcale nie chciała jechać i zapalała się kontrolka naprawa 30 zł
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
15 cze 2010 11:22:22
przez jrzeuski
Jak się zrobi dziurka w układzie doprowadzenia paliwa do pompy to też silnik nie ma siły się wkręcić na obroty na biegu. Nic wtedy nie gwiżdże, ale pompa dostaje powietrze w paliwie i pcha je do cylindrów w efekcie czego mieszanka jest zbyt uboga.
Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
15 cze 2010 17:01:01
przez Pawel
...wymieniałeś rozrząd

może ktoś to źle poskładał...

Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
16 cze 2010 21:44:45
przez Angel&Devil
U mnie było podobnie na jałowym biegu sie wkręcał a nie chciał jechać a więc sprawdziliśmy turbo-nie , pompa wtryskowa-nie , przepływomierz-nie, elektrowtrysk- nie ....okazało sie że to czujnik od otwierania egr komuter zgłupiał i cały czas był w trybie awaryjnym wiec jedz na komputer i jak ci wyjdzie błąd egr to sprawdz to ustroństwo .....może pomoże....

Re: [2.2]Problem z przyśpieszaniem

Napisane:
20 cze 2010 18:01:49
przez ci4y
koles mial taki obial w swoim opelku z takim silnikiem, mul jakich malo. na drodze padaka, sluchaj, jesli ktos zalal jakies ustrojstwo do baku to moze siedziec pompa, jak sie nie myle ten silnik dziala na vp44 gowniana pompa ktora nie lubi wynalazkow, u kolesia wyjelismty zbiornik, wymylismy caly uklad przeplukany, bylo troche roboty, dalej byla kicha, podjechalismy do serwisu boscha w swiebodzinie i powiedzieli ze to pompa robi numer, mimo regulacji kontow i dawki dalej byl kibel, u niego skonczylo sie na najdrozszym tankowaniu ( wymiana pompy na nowa ) nie mowie ze u Ciebie musi to byc ale podjec na komputer jesli pompa to pokaze blad i pompa przycina paliwko i autko nie tety nie jedzie ani mocy niema