Strona 2 z 2

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 14:14:12
przez baxxx
najlepiej wykręcić , złapać w szczypce dać im + na góre, obudowe przytknąć do - i zobaczyć czy sie końcówka robi czerwona ...
bez wykręcania można zdjąć z nich fajki , prubówke podłączyć do + w aku, i podotykać czubeczki świec jak jest przejście to jest prawdopoboieństwo że są nieprzepalone, jak nie ma przejścia to sa spalone - ale ta metoda nie daje 100% pewności

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 14:16:37
przez przemia
Czyli jeśli "świeci" to jest dobra? Bez względu na to czy słabo/mocno itd?

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 14:24:07
przez baxxx
jeśli robi sie czerewona to znaczy że działa , czasami jak końcówka jest pokryta nalotem to może słabiej oddawać ciepło albo dlużej sie nagrzewać

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 14:35:30
przez bart322
Ja sprawdzalem podlaczajac pomiedzy swiece i + z aku probnik - jak nie swiecil, to swieca do wymiany.
Sprawdzilo sie w kilku dieslach, a tak najprosciej sprawdzic.

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 14:39:40
przez baxxx
napisałem o tej metodzie , ale czasami jest przejście a świeca nie grzeje

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 14:45:21
przez RudeBoy
przemia napisał(a):Odgrzewam temat. Jak sprawdzić czy świece żarowe są dobre? Po weekendowych problemach z odpalaniem chcę zacząć od spraw najprostszych. Mam jeszcze świece w drugim silniku. Może znajdę 4 dobre?


Tak naprawdę jedyna skuteczna metoda sprawdzenia świecy to wyjęcie jej z silnika i patrzenie czy grzeje...
W dti świece są strasznie długie... no może nie tak długie jak w nowych Common-Railach ale długie. To oznacza duże ryzyko urwania przy wykręcaniu. Jak ktoś przy wkręcaniu świec nie oczyścił gwintu a świecy nie przesmarował specjalną pastą będzie ciężko...

Więc trzeba najpierw bez wykręcania...
Sposobów jest kilka i najlepiej zastosować wszystkie:

1. Pomiar oporności świecy.
Zdejmujemy fajki ze świec.
Bierzemy multimetr i mierzymy opór świecy między bolcem wystającym a głowicą.
Prawidłowy opór to ok 0,9oma.
Jak pokaże 0 znaczy świeca ma zwarcie do masy - zepsuta.
Opór też nie powinien być większy niż 1om.

2.Test kabelkiem.
Zdejmujemy fajki ze świec.
Bierzemy kawałek kabla podłączamy do + akumulatora. Drugi koniec przykładamy do bolca świecy. W momencie przytykania powinno zaiskrzyć. Świadczy to o tym, że przepływa prąd - najprawdopodobniej świeca grzeje.

3. Test poboru prądu.
Trzeba mieć dobry amperomierz taki do 7A minimum.
Jeden kabel amperomierza do + akumulatora drugi do bolca świecy. Patrzymy jaki jest pobór prądu... Może być na początku bardzo duży - kilka Amper w miarę nagrzewania się świecy będzie spadać.

Jak któryś z testów wykaże uwaloną świece no to powodzenia przy wykręcaniu :>:


Warto jeszcze sprawdzić czy do świec dochodzi prąd z przekaźnika świec. W tym celu potrzebujemy żarówkę 12V z dolutowanymi kablami. Jeden kabel dajemy do masy ew. minusa akumulatora drugi wkładamy do wnętrza fajki świecy.
Przekręcamy kluczyk i patrzymy czy żarówka świeci. Trzeba to powtórzyć dla każdej fajki. Z tym, że ten test można robić tylko w warunkach kiedy świecę powinny grzać czyli zimny silnik i zimno na polu.
W przypadku innych warunków można sobie pomóc odpinając czujnik temp. dwu-pinowy na obudowie termostatu. Wtedy komp myśli, że mega mróz i grzeje świece długo. Nie zdziwić się, jak po odłączeniu czujnika i przekręceniu kluczyka wentylatory będą chodzić na max. obrotach.

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 15:31:44
przez przemia
Grzesiek czy jest coś czego ty nie wiesz? :)

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 15:35:18
przez baxxx
RudeBoy napisał(a):..Warto jeszcze sprawdzić czy do świec dochodzi prąd z przekaźnika świec. W tym celu potrzebujemy żarówkę 12V z dolutowanymi kablami..


wystarczy zwykła prubówka 12V

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 15:59:53
przez RudeBoy
przemia napisał(a):Grzesiek czy jest coś czego ty nie wiesz? :)


sporo...

Re: [2.2] Świece żarowe

PostNapisane: 11 gru 2012 16:11:18
przez przemia
Nie wierzę :) Fajnie że jest na forum ktoś kto dużo wie i nie pisze bzdur jak to już bywało...

[B] Przekaźnik świec żarowych 2.2 dti

PostNapisane: 28 gru 2012 17:22:53
przez Markon
Witam jako ze istnieje już taki temat ale z opisem silnika 2,5 postanowiłem za namową założyć z wersją 2,2


dziś pojechałem sobie sczytać błędy bo świecił się check do ok 2 min lub do 3 tyś obrotów wyszło ze mam walnięty przekaźnik świec żarowych udało mi się zakupić 2 od zafiry zamontowałem i check świecił się cały czas zresetowałem kompa zobaczymy co będzie rano, a miałem takie objawy
- rano nie dało się odpalić łapał puszczał. łapał puszczał
- jak załapał to wlił ostrego dymka
problemy były tylko w temp. minusowej, wymieniłem świecę, filtry i się nie zmieniło zobaczymy dziś

mam takie pytanie czy spirala świec żarowych na wyświetlaczu zapala sie zawsze czy tylko jak jest temp na minusie
dziś zapalił się check na 1min podczas jazdy i zgasł

za sczytanie zapłaciłem 50zł i jutro muszę znowu jechać i wypapierkować więc co myślicie o takim wynalazku http://allegro.pl/skaner-diagnostyczny- ... 50372.html

Świece żarowe

PostNapisane: 01 paź 2017 20:31:30
przez goryl37
Witam mam pytanie kupiłem świece żarowe beru Gn 033 po wykręceniu okazało się że stare świece to beru GN992 gdzie grot jest krószy o 2 mm , czy jak wkręcę świecę o dłuższym grocie o 2mm nic się nie stanie.dzięki za odpowiedż.

Re: Świece żarowe

PostNapisane: 01 paź 2017 20:56:30
przez jrzeuski
Wkrec je i zrób ręcznie pełen obrót wałem korbowym. Jeśli się to uda to nie są za długie.

Re: Świece żarowe

PostNapisane: 01 paź 2017 20:58:34
przez RudeBoy
Wkręć takie jak trzeba.
Frota z którego roku?
Silnik X22DTH czy Y22DTH

X22DTH - GN033
Y22DTH - GN992

-- Dodano 01 paź 2017 20:59:10 --

jrzeuski napisał(a):Wkrec je i zrób ręcznie pełen obrót wałem korbowym. Jeśli się to uda to nie są za długie.


taa... świetny pomysł.
Jak się nie uda i tłok elektrody ukruszy to będzie miał po silniku.

Re: Świece żarowe

PostNapisane: 02 paź 2017 08:50:56
przez jrzeuski
RudeBoy napisał(a):Jak się nie uda i tłok elektrody ukruszy to będzie miał po silniku.
Przecież one są metalowe, więc najwyżej mogłyby się wygiąć, ale to musiałby niezłą lagą napierać na wał. Trzonki zaworów też się nie gną jak w ten sposób się testuje czy zawory nie blokują ruchu tłoka przed pierwszym odpaleniem silnika po poskładaniu go.

Przekaźnik świec żarowych

PostNapisane: 13 lut 2018 23:52:30
przez altharis
Mam do was pytanko na temat tego ustrojstwa. wywala mi błąd p1694 no i świece nie grzeją. Znalazłem ten przekaźnik jest w wersji elektronicznej po odpięciu pokazuje się drugi błąd p1695, w opisie tych dwóch błędach: Błąd elektroniczny przekaźnika świec żarowych.
W konstrukcji ma dwa tranzystory i każdy z nich steruje dwoma świecami.
Czy mogą występować 2 błędy do jednego przekaźnika?
A może gdzieś jest jeszcze jeden przekaźnik?

I takie pytanko z innej beczki na temat wycieraczki z tyłu po zamknięciu szyby wraca na miejsce. Ale nie działa jak włączę wycieraczki, przednie działają bez problemu. Co może być silnik czy sterowanie?

Frota 2.2 dti 1999r

Re: [2.2] Świece żarowe, przekaźnik

PostNapisane: 26 mar 2018 01:02:07
przez yuby194
Witam, taż mam pytanko odnośnie świec a konkretnie długości grzania...
Zrobiłem test, tak jak pisał Grzesiek, podłączyłem próbnik pierwszym końcem do masy a drugim włożyłem do środka fajki i włączyłem zapłon. Kontrolka na próbniku zapaliła się, zapaliła się również ikonka ś/ż na desce, ikonka zgasła po 4-5 sekundach a próbnik paliła się dalej, zgasł po ok. 15 sek.
I teraz moje pytania:
1. Czy tak jest zawsze, że faktycznie świece grzeją się dłużej niż ikonka na desce?
2. Zależne jest to pewnie od temperatury otoczenia ale żeby była aż taka różnica?
3. Czy ma sens np. trzykrotne grzania świec, tzn ponowne przekręcanie kluczyka po zgaśnięciu ikonki na desce?, Może trzeba potrzymać 1 raz dłużej?

Re: [2.2] Świece żarowe, przekaźnik

PostNapisane: 26 mar 2018 08:10:39
przez jrzeuski
yuby194 napisał(a):1. Czy tak jest zawsze, że faktycznie świece grzeją się dłużej niż ikonka na desce?
Tak. Kontrolka ma tylko poinformować kierowcę kiedy ma zacząć kręcić rozrusznikiem.
2. Zależne jest to pewnie od temperatury otoczenia ale żeby była aż taka różnica?
U mnie w TDS świece potrafiły grzać nawet minutę po odpaleniu silnika.
3. Czy ma sens np. trzykrotne grzania świec, tzn ponowne przekręcanie kluczyka po zgaśnięciu ikonki na desce?, Może trzeba potrzymać 1 raz dłużej?
To kiedy grzeją świece widać dobrze po wskaźniku napięcia. Dodatkowo jak nie odpalasz silnika, to słychać cyknięcie przekaźnika jak odcina świecom prąd. Następuje to dość długo o zgaśnięciu kontrolki. Jak chciałem wygrzać komory przed odpaleniem, to pierwsze grzanie wyczekiwałem do cyknięcia przekaźnika, potem szybko zapłon jeszcze raz i po zgaśnięciu kontrolki zaczynałem kręcić.

Re: [2.2] Świece żarowe, przekaźnik

PostNapisane: 27 mar 2018 02:38:32
przez yuby194
Dzięki Jacku za odpowiedzi, faktycznie mam zamontowany woltomierz i widzę kiedy świece przestają grzać, dlatego podałem takie konkretne czasy grzania.