Witamy !



[2.3] Opinie o silniku

Re: [2.3 TD] Opinie o silniku

Postprzez marcin.birulo » 15 lis 2012 20:42:03

Tutaj z kolega ,,Broda'' to sie zgodzę że nalezy skrecic pompe i alternator na maxsa.Ułatwia lepsze założenie pasków.Jak ,,Trzeci"" napisal wyjecie chlodnicy ułatwia lepszy dostep,oszczedza pobcieranie raczek oraz :wsciekly: :wsciekly: .Wiec kazdy ma swoje sposoby :boss: :boss:
CICHY==MOJA KSYWA.FROTA A LONG1995 2.3TD,BF Goodrich MT.LIFT 2'',BILSTEIN B6 inne rzeczy w drodze,bardziej przydatne.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!!
marcin.birulo
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 225
Obrazki: 14
Dołączył(a): 18 lip 2010 13:43:10
Lokalizacja: JELENIA GORA
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TD] Opinie o silniku

Postprzez broda » 16 lis 2012 10:59:17

Każdy ma swoje sposoby. Ale gdybym za każdym razem do wymiany pasków wyciągał chłodnice to bym wziął siekier z bagażnika i go porąbał :killer: :killer: . Wyjęcie chłodnicy ułatwia dostęp ale można to zrobić i bez tego.
broda
 

2.3 TD wasze opinie na temat tego silnika.

Postprzez emil1906 » 22 gru 2012 16:32:32

Założyłem ten temat w celu rozwinięcia dyskusji na temat silnika opla 2.3 TD
Silnik wydaję się być dobrą starą konstrukcją a przede wszystkim bardzo żywotną,mam w swojej okolicy gościa który handluje fronterami,sprowadza,skupuje,rozbiera na częsci a nawet złomuje i twierdzi,że średni przebieg bez remontu generalnego to ok 300tyś.
Jakie osiągi mają wasze silniki:
Prędkość maksymalna u mnie to 140 a u Was?
Silnik ten(w moim przypadku) jest trochę mułowaty poniżej 200 tys obrotów bardzo kiepsko a jak już turbina się włączy to troszkę lepiej choć na wyprzedzanie lepiej się nawet nie brać.
Moja żona zawsze jak przesiądzie się fabi 1,4 do mojej frontery to mówi,że coś z nią jest nie w porządku a jak zasięgłem opini mechanika który posiadał frontere 2.4 to zapewniał mnie ,że zbiera się konkretnie twierdził,że nawet lepiej niż 2.4 :boss:
Jakie są wasze odczucia?
A może da się coś wtym silniku poprawić?
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: 2.3 TD wasze opinie na temat tego silnika.

Postprzez Trzeci » 22 gru 2012 17:00:53

1. Uzupełnij podpis bo nie wiemy skąd jesteś.
2. Był już temat wiec po co zakładasz nowy. viewtopic.php?f=74&t=10428

Poczytaj.

Prośba do admina lub władnych o scalenie wątków .
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2.3 TD wasze opinie na temat tego silnika.

Postprzez emil1906 » 22 gru 2012 18:36:35

A jakie prędkości maksymalne osiągacie?
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: 2.3 TD wasze opinie na temat tego silnika.

Postprzez Komand » 24 gru 2012 10:11:53

emil1906 napisał(a):A jakie prędkości maksymalne osiągacie?

Moja na obwodnicy Trójmiasta miała przez chwilę ponad 150 km/h na blacie ale była przesada... Ogólnie staram się nie przekraczać 120 km/h, poziom hałasu i spalanie są wtedy jeszcze do przyjęcia.
Komand
 

Re: 2.3 TD wasze opinie na temat tego silnika.

Postprzez Trzeci » 24 gru 2012 10:14:42

Komand napisał(a):
emil1906 napisał(a):A jakie prędkości maksymalne osiągacie?

Moja na obwodnicy Trójmiasta miała przez chwilę ponad 150 km/h na blacie ale była przesada... Ogólnie staram się nie przekraczać 120 km/h, poziom hałasu i spalanie są wtedy jeszcze do przyjęcia.


W Niemczech na autobahnie podobnie jak Komand ale silnik chciał z ram wyskoczyć i hałas zabijał przyjemność jazdy. 120 to graniczna prędkość podróży pozwalająca na komfortowe poruszanie.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2.3 TD wasze opinie na temat tego silnika.

Postprzez jrzeuski » 24 gru 2012 10:18:03

Trzeci napisał(a):120 to graniczna prędkość podróży pozwalająca na komfortowe poruszanie.
Myśleliście o tym, żeby kiedyś wybrać się do specjalisty od uszu? ;-) 100km/h zaczyna być uciążliwe po paru kilometrach. Może przy szosowych oponach dałoby się udawać, że jest sielankowo.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3 TD] Opinie o silniku

Postprzez Trzeci » 24 gru 2012 10:25:53

Chyba każdy posiadacz A i opon AT lub MT musi mieć słuch przytępiony aby po asfaltach jeździc koło 100km/h. :D :D :D

A tak poważnie to na BFG AT da się 120 jechac. Radio trzeba tylko głosniej ustawić. :wink: :wink:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TD] Opinie o silniku

Postprzez jrzeuski » 24 gru 2012 11:21:06

Trzeci napisał(a):A tak poważnie to na BFG AT da się 120 jechac. Radio trzeba tylko głosniej ustawić. :wink: :wink:
A na MT to myśli też :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3 TD] Opinie o silniku

Postprzez Trzeci » 28 gru 2012 22:35:53

na MT to nawet silnika nie słychać przy 100 km/h, kolega ma Samuraj na Simexach i tam 60 km/h na asfalcie to wartość graniczna dla słuchu.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3 TD] Opinie o silniku

Postprzez RudeBoy » 28 gru 2012 23:38:31

kiedyś jechałem ze znajomymi w dalszą traskę...
Ja Frota na MT znojomy Jeepem na Simexach :) Po 100km żona kumpla poprosiła o azyl u nas w aucie... Po 150km kumpel zaczął marudzić... po 250 prawie oszalał... :mrgreen: Wsio po czarnym było...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez kzh.okna.drzwi@wp.pl » 31 mar 2013 17:30:47

Jestem posiadaczem Froty od 4lat... To dobry samochód a szczególnie ważne ze prosty do napraw i obsługi... Na cieknacą pompę paliwową jest rada--- zastapić ją trzeba elektryczną zewnętrzna od Poloneza za 60 ,00 zł . Wyciągniecie alternatora to 35 min bez zdejmowania chłodnicy . Wymiana pasków klinowych podobnie... AUTO ma DUSZE.. :1: :hi: :hi: :fishing: :dyskusja:
kzh.okna.drzwi@wp.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 05 lut 2012 11:48:56
Lokalizacja: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez marcin.birulo » 01 kwi 2013 17:47:13

https://lh5.googleusercontent.com/-eH3J ... cie123.jpg

PYTANKO NR.1.
Koledzy na zdjęciu,przedstawiam podzespół z silnika.Moje :?: :?: .
Co to jest,gdyż cieknie Mi olej z tego podzespołu,czy jest tam jakaś uszczelka.
Czy można to na silikon uszczelnic,czy wytłoczyc--uszczelke z tektury domowym sposobem?????
PYTANKO NR.2.
Ten przewód znajdujacy sie po lewej stronie(wystający drut :o ),
jest jak tarka.Mozna go zastapic np.silikonowym czy czyms innym.
Za podpowiedzi serdecznie dziękuje.
CICHY==MOJA KSYWA.FROTA A LONG1995 2.3TD,BF Goodrich MT.LIFT 2'',BILSTEIN B6 inne rzeczy w drodze,bardziej przydatne.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!!
marcin.birulo
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 225
Obrazki: 14
Dołączył(a): 18 lip 2010 13:43:10
Lokalizacja: JELENIA GORA
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez Trzeci » 01 kwi 2013 21:01:36

ta rzecz po środku to termostat ale cieknie z niego woda , Kupujesz nowy i masz w komplecie uszczelkę , jeżeli to nie woda to pewnie poci sie wąż turbo. CO do węza poniżej to tez wąż od turbo. Oznacz strzałkami dokładnie o co CI chodzi to uzysksz lepsze informacje
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez marcin.birulo » 02 kwi 2013 20:32:31

https://lh5.googleusercontent.com/-iZ_y ... cie112.jpg

Kolego ,,TRZECI,,dziękuje za odpowiedz.Ponownie przedstawiam zdjęcie z strzałkami o co dokładnie MI chodzi.
Wygląda na to jak Ty opisujesz;
1.wąż od turbo sie poci
2.dlatego cały termostat jest w oleju
3.gdyby termostat by ciekł to ze zbiorniczka by upływał płyn chłodniczy
Ja mam takie spostrzeżenia ,może ktoś inny się podzieli :?: :?:
CICHY==MOJA KSYWA.FROTA A LONG1995 2.3TD,BF Goodrich MT.LIFT 2'',BILSTEIN B6 inne rzeczy w drodze,bardziej przydatne.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!!
marcin.birulo
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 225
Obrazki: 14
Dołączył(a): 18 lip 2010 13:43:10
Lokalizacja: JELENIA GORA
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez bienias_75 » 02 kwi 2013 20:36:52

marcin.birulo napisał(a):https://lh5.googleusercontent.com/-eH3JxW-OwPs/UKNWCABd1fI/AAAAAAAAANA/KbAf027z39E/w277-h368-p-o-k/Zdj%25C4%2599cie123.jpg

PYTANKO NR.1.
Koledzy na zdjęciu,przedstawiam podzespół z silnika.Moje :?: :?: .
Co to jest,gdyż cieknie Mi olej z tego podzespołu,czy jest tam jakaś uszczelka.
Czy można to na silikon uszczelnic,czy wytłoczyc--uszczelke z tektury domowym sposobem?????
PYTANKO NR.2.
Ten przewód znajdujacy sie po lewej stronie(wystający drut :o ),
jest jak tarka.Mozna go zastapic np.silikonowym czy czyms innym.
Za podpowiedzi serdecznie dziękuje.


Masz to samo c o ja,
tak jak napisał Trzeci - obudowę termostatu masz w oleju, bo jest nieszczelność dolotu doładowania (właśnie w tym miejscu, gdzie wystają Ci te druty). Chyba, że gdzieś obok idzie wąż od odmy i jest przetarty od spodu.
Rury a all... około 100zł (dla mnie zdzierstwo) - Swoją skróciłem i na chama włożyłem ale to na długo nie wystarczy.

A moc masz jak należy? Waż Ci puchnie i dasz na obroty?

Jeśli by ciekł termostat, to na pewno nie olejem.... Płynu by ubywało, zapewne jak przy każdej nieszczelności układu chłodzenia.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez Trzeci » 02 kwi 2013 20:40:08

Co do wezy turbo to ich nie kupisz musisz motać. najtaniej to suwmiarka w dłoń i pomiary bo przy intercoolerze inny rozmiar i przy kolektorze inny. Ja to zrobiłem tak. Kupiłem węża olejo i temperaturo odpornego o fi wewnątrz jak pamietam 50 lub 60mm do tego 2 kolanka w hydraulicznym fi50 90 stopn takie do spawania i dobre cybanty po 3 pln za sztukę

Co do druta to jest to zbrojenie węża co wskazuje że jest on już do :dupa: a pocenie oznacza że tuobo dmucha sobie w powietrze przez przesiany wąż.
Skracanie nic nie da na dłuższą mete bo orginalnie jest na końcu rozszerzenie a potem juz trzeba ciąć druty. Koszt łacznie mnie wyniósł 70 pln.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez marcin.birulo » 02 kwi 2013 20:53:41

Panowie serdeczne dzięki za odpowiedz na moje pytania.

Kolego ,,Trzeci,, dziękuje za podpowiedz jak :gears: ,domowym sposobem węże do turbo.
CICHY==MOJA KSYWA.FROTA A LONG1995 2.3TD,BF Goodrich MT.LIFT 2'',BILSTEIN B6 inne rzeczy w drodze,bardziej przydatne.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!!
marcin.birulo
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 225
Obrazki: 14
Dołączył(a): 18 lip 2010 13:43:10
Lokalizacja: JELENIA GORA
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Opinie o silniku

Postprzez emil1906 » 20 kwi 2013 10:38:54

Jest jeszcze jeden sposób na naprawę węża .Obcinamy niepotrzebny,poszarpany kielich, toczymy pierścień pod rozmiar tego węża bierzemy kawałek koszulki termozgrzewalnej i nakładamy na kolektor jednocześnie dostawiając pierścień,,zgrzewamy zaciskamy opaskę na kolektorze i naciągamy teraz wąż i spinamy go opaską:)całość szczelna a czas operacji zamyka się w 5 min.
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron