przez olszak1000 » 07 sie 2011 15:08:48
Witam silniki są takie same różnica jest tylko w turbo .To opis z serwisówki omegi:Silniki wysokoprężne 2.3 montowane w samochodach Opel Omega typu
OHC (z wałkiem rozrządu w głowicy). Kadłub silnika jest wykonany z żeliwa
i ma wpuszczone tuleje cylindrowe. Również głowica jest odlana z żeliwa.
Napędzany łańcuchem wałek rozrządu steruje zaworami za pośrednictwem
dźwigienek, które są podparte na sworzniach kulowych. Brak jest kompensatorów
hydraulicznych, w związku z czym jest konieczne okresowe regulowanie
luzów zaworów.
Pompa płynu chłodzącego jest umieszczona z przodu silnika i napędzana
paskiem klinowym, który służy również do napędu alternatora. Do wałka
pompy jest umocowany wentylator.
Pompa oleju znajduje się w pokrywie napędu rozrządu i jest napędzana
dodatkowym wałkiem, który przenosi również napęd na pompę wtryskową.
Kolektory ssący i wydechowy są mocowane do głowicy z jednej strony.
W silniku turbodiesel między kolektorami jest umieszczona turbosprężarka
KKK typu K24.
Silnik ma wstępną komorę spalania typu Ricardo Comet V i jest wyposażony
w rozdzielaczową pompę wtryskową Bosch VE. To tyle i jest faktycznie różnica przy dokręcaniu głowicy.