Strona 1 z 1

[2.3] problem z odpalaniem siwy dym

PostNapisane: 01 wrz 2011 21:19:00
przez mlody_osw
Witam, posiadam od nie dawana Frontere A 2.3 D turbo intercooler ( od momenty gdy ją zobaczyłem musiałem ją mieć :D )
i mam kilka pytań,
1. Podczas odpalania czasem musze długo kręcić i jak już odpali to leci siwy dym ale nie dużo (chociaż widze go w lusterku), raczej dzieje sie tak na zimnym ale pare razy troche rozgrzany był i to samo...
2. Wam też sie tak frotka wolno nagrzewa? Mam jeszcze lagune 3.0 v6 w starej budzie i przed dojechaniem do dziewczyny ( jakieś 2,3 km w mieście) już była rozgrzana i ciepełko dawało a tutaj nawet w dwie strony cieżko...
3. Czy podsufitke demontuje sie bez problemów? Mam już dosyć zdezelowaną i chce samodzielnie obszyć ekoskórą.
4. Trochę na dziurach jakby skrzypi z tyłu, chyba nawet tylko z jednej strony, czy to może być amortyzator ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odp :)
Ps. jestem młody i zielony w mechanice ale próbuje to co potrafie robić sam także jak coś da rade zrobić samemu to prosze o krótką instrukcje ;p

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 01 wrz 2011 22:40:00
przez brum
2. Pewnie dlatego że ma visco i może zepsuty termostat.
3. Nie jest to szczególnie trudne.
4. Może wlazło coś w resory lub gumy w nich skrzypią.

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 01 wrz 2011 22:43:05
przez mlody_osw
jak sprawdzić że termostat padł ??

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 01 wrz 2011 22:44:45
przez brum
Najlepiej to go wyjąć i wrzucić do garnka i gotować.

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 01 wrz 2011 23:03:25
przez mlody_osw
jutro może spróbuje a pytanie nr 1 ?..

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 02 wrz 2011 07:59:41
przez jrzeuski
Np. słaba kompresja, źle ustawiona pompa/rozrząd, cofające się paliwo do baku (nieszczelny układ paliwowy). Trzeba szukać i po kolei wykluczać możliwe przyczyny.

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 02 wrz 2011 08:09:41
przez mlody_osw
a sprawdzenie której rzeczy jest najprostsze i mniej więcej co trzeba zrobić ? to dzisiaj spróbuje jak ktoś będzie chętny mi to wytłumaczyć...

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 02 wrz 2011 22:41:44
przez bienias_75
mlody_osw napisał(a):a sprawdzenie której rzeczy jest najprostsze i mniej więcej co trzeba zrobić ? to dzisiaj spróbuje jak ktoś będzie chętny mi to wytłumaczyć...


Ad. 1

Zacznij od tego, co pisał jrzeuski. Najprościej w warunkach domowych sprawdzić, czy paliwo się nie cofa (a sądzę, że na 99%). Sprawdź czy na przewodzie paliwowym od filtra do pompy masz założony zaworek blokujący powrót (nie wiem, czy to rzecz oryginalna czy nie, ale u mnie jest), bo często się zacina i jak postoi to ciężko ją odpalić ;) Roboty na 20 minut.

Ad. 2 Moja krowa bardzo długo jeździ zanim się zdecyduje na oddania trochę ciepła (po 2 km jakieś 30% temperatury optymalnej, 4 km - 60% 6-8 km -90%, 100% nie mam ;) ). Sugeruję jak poprzednicy, sprawdzić termostat (jeśli tłoczek ma "nagar" to może się do końca nie zamykać - u mnie tak było, po wyczyszczeniu dużo lepiej), dodatkowo warto przepłukać nagrzewnicę - u mnie też pomogło. Teraz może sauny nie mam, ale już coś ciepłem wieje a idą zimowe dni ;)

Ad. 3 Ja zrobisz daj znać jak poszło, bo moja już odpadła i przymierzam się do podklejenia.

Ad. 4 Moja skrzypi z przodu - wywalone gumy osłonowe na sworzniach wahaczy, słychać mnie z kilometra :boss:

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 02 wrz 2011 22:47:20
przez mlody_osw
Dzięki,
podsufitke już zrobiłem, kupiłem materiał u tapicera i klej ( vikol co chyba najlepsze nie było ale tak poradził..)
efekt = niebo :D przynajmniej do tego co było ;) po całym dniu zauwazyłem że gdzie niegdzie lekko poodchodziło ale narazie nie jest źle, zobaczymy niebawem czy sie cała odklei czy może nie hehe.
Koszt ok. 60 zł

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 04 wrz 2011 22:51:15
przez mario243@op.pl
jesli chodzi o odpalanie to miałem ten sam problem, sprawdzałem czy grzeją swiece, zkładałem zaworki zeby paliwo sie nie cofało ustawiałem pompe, nawet załozyłem juz druga pompe az wkoncu sprawdziłem cisnienie sprężania no i było dużo za małe. założyłem drugi silnik i palił wrecz idealnie, no ale niestety tłok tłok w kawałkach znalazłem w misce olejowej...... trzeci teraz wkładam :))

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 05 wrz 2011 18:53:11
przez Shreck22
U mnie pomogła wymiana pompy paliwa bo się rozszczelniła i były problemy z zapalaniem, potem wszystko ustało.

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 06 wrz 2011 09:41:15
przez mlody_osw
hm czyli i tak nie obędzie sie bez wizyty w warsztacie, a kopcenie podczas jazdy jest normalne ? bo zauważyłem, że zakopci czasem u mnie ...

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 06 wrz 2011 19:21:53
przez adam-wwy
Zależy kiedy to robi. Jak dociśniesz do oporu to ma prawo zadymić na czarno i jest to normalne. Jeśli dymi cały czas to jest usterka.

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 06 wrz 2011 19:36:07
przez galaxy
mlody_osw napisał(a):hm czyli i tak nie obędzie sie bez wizyty w warsztacie, a kopcenie podczas jazdy jest normalne ? bo zauważyłem, że zakopci czasem u mnie ...


miałem kiedyś taką frotę jak Ty i ten sam problem dosłownie tak samo odpalała co Twoja (długie kręcenie i jasny dym w lusterkach), po wizycie w dobrym zakładzie od traktorów problem z odpalaniem i dymieniem ustał choć wykres kompresji na jednym tłoku nie był idealny już nie pamiętam jakie miałem ciśnienie na poszczególnych , gość sobie poradził samymi regulacjami chyba, niestety nie powiedział mi co zrobił bo to było w gratisie za jakąś wdzięczność ...

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 06 wrz 2011 23:52:00
przez UnrealGoD
Mi dymi trochę jak odpalam zimnego. Kręcę długo jak mu się nie pozwolę dobrze nagrzać. Jak się potrzyma na świecach chwilę to odpala normalnie. Powyżej 3,5tys obrotów daje sadzami no i wciąga mi wodę gdzieś. Ale nie czuć żeby był słaby i poza tą wodą jeździ całkiem fajnie.

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 11 wrz 2011 13:19:57
przez mlody_osw
znajomy w warsztacie powiedział że odpalanie i dym to mogą być wtryski i sprawdzi mi to przed zimą tak samo jak świece, pozatym do wymiany mam wysprzęglik i sprzęgło wału, co ciekawe też mi gdzieś bierze wode, wycieku narazie nie wykryłem <mysli> i koledzy takie pytanie mam czy zestawy naprawcze wysprzęglików pasują z innych aut ? i czy tuleje resoru takie : http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... ts_id=3039 będą dobre ??

Re: 2.3 TDI Frontera A problem z odpalaniem

PostNapisane: 11 wrz 2011 19:38:33
przez przemekcrx
Co do zaworka !!!!!!!!!!
Gdy ma zgnite przewody paliwowe nad tłumikiem na 100% paliwo zatrzyma się tylko do zaworka, reszta i tak pójdzie do zbiornika...........
Jedyny sposób to dać nowy przewód paliwowy miedziaka lub plastik,gumowy i problem z głowy.........
A motor 2,3td sprawdził bym kompresje na cylindrach, bo to niezbyt ciekawy motor we frocie...