Witamy !



[2.3] Pomieszałem podcisnienia

[2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez Kamilas72ga » 23 lis 2011 00:29:56

Witam
Jest to mój pierwszy post i odrazu mam problem miałem wyciągany silnik do remontu i nie mogę się teraz odnaleźć z podciśnieniami. Mianowicie nie wiem na co szło podciśnienie od EGR; na przewodzie od Vacum do serwa też ma isć jakies podcisnienie i na pompie wtryskowej też jest ich kilka. Proszę o pomoc co gdzie szło, jakieś zdjęcie lub schemat
pozdrawiam
Kamilas72ga
 

Re: Problem z podcisnieniami 2,3d POMOCY

Postprzez bienias_75 » 23 lis 2011 21:25:44

Od EGR idzie u mnie do "siłownika" przy czujniku temperatury, dalej do pompy w białą gruszkę. Od pompy vacum idzie na wspomaganie i chyba dwa pozostałe na miskę olejową ale nie pamiętam... Na pewno już gdzieś o tym pisaliśmy. Jak coś to pisz a podejdę do auta i zobaczę.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Problem z podcisnieniami 2,3d POMOCY

Postprzez emil1906 » 23 lis 2011 22:39:44

A ile kolegę kosztował ten remont? i co zostało zrobione o czeka,pytam bo tez mnie to czeka
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Problem z podcisnieniami 2,3d POMOCY

Postprzez Kamilas72ga » 24 lis 2011 23:32:58

Witam ponownie dzięki wielkie za informacje w tym tygodniu postaram się to poskładać. Jeśli chodzi o remont to wymieniałem panewki,pierścienie, łańcuszek, wał i pompa oleju (używka) ale stan ok . koszt ok 1,5tyś jakoś tak.
Kamilas72ga
 

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez dziewul » 06 kwi 2014 14:53:23

Odświeżam temat by nie zakładać nowego.
Doszedł ktoś z podciśnieniami w 2.3 td ? jest gdzieś schemat ? szukam już dobre 2 godziny i nigdzie nie mogę tego znaleźć.
proszę o pomoc
dziewul
 

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez Łukasz12502 » 13 kwi 2014 18:09:56

dziewul napisał(a):Odświeżam temat by nie zakładać nowego.
Doszedł ktoś z podciśnieniami w 2.3 td ? jest gdzieś schemat ? szukam już dobre 2 godziny i nigdzie nie mogę tego znaleźć.
proszę o pomoc

nie tylko ty szukasz.ja już z dwa miesiące temu o to pytałem ale też nic nie znalazłem i :dupa: jak byś coś znalazł daj znać.będę wdzięczny.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez bienias_75 » 24 kwi 2014 14:41:12

Łukasz12502 napisał(a):
dziewul napisał(a):Odświeżam temat by nie zakładać nowego.
Doszedł ktoś z podciśnieniami w 2.3 td ? jest gdzieś schemat ? szukam już dobre 2 godziny i nigdzie nie mogę tego znaleźć.
proszę o pomoc

nie tylko ty szukasz.ja już z dwa miesiące temu o to pytałem ale też nic nie znalazłem i :dupa: jak byś coś znalazł daj znać.będę wdzięczny.


Ale leniwi jesteście, szukania na 1 minutę a Wy dramat robicie :boss:
viewtopic.php?f=15&t=13034&p=156832&hilit=pompa+wtryskowa#p156832
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez Łukasz12502 » 24 kwi 2014 17:10:12

to ok już kiedyś znalazłem.ale u mnie jest trochę inaczej to podłączone ale mniejsza z tym.a gdzie idzie podciśnienie z kolektora ssącego? :niewiem: i od vacum pompy po drodze też jest trójnik na jakieś podciśnienie.i na pompie wtryskowej na samym końcu u góry też jest wyjście na podciśnienie.gdzie to ma być powpinane? :niewiem:
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez bienias_75 » 25 kwi 2014 16:15:16

Ok kolektora ssącego idzie właśnie do pompy. U mnie nie ma żadnego trójnika od vacum do pompy hamulcowej ale nie wykluczone, że może coś jest zdemontowane ;)
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez Łukasz12502 » 01 maja 2014 16:33:04

bienias_75 napisał(a):Ok kolektora ssącego idzie właśnie do pompy. U mnie nie ma żadnego trójnika od vacum do pompy hamulcowej ale nie wykluczone, że może coś jest zdemontowane ;)

u mnie od kolektora idzie do tego EGR-u przy turbo.za vacum mam trójnik niepodłączony.mam coś namieszane z tym podciśnieniem dlatego szukam jakiegoś schematu fabrycznego bo tak niedojdę gdzie i co było.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez bienias_75 » 11 maja 2014 23:05:15

Od kolektora do EGR - bez sensu, to co steruje tym podciśnieniem ;)

Chyba wiem o co chodzi z tym Twoim trójnikiem za vacum - to najprawdopodobniej trójnik do zbiorniczka wyrównawczego podciśnienia - u mnie go nie ma i nie ma trójnika ale chcę montować, bo brakuje pary po 2 depnięciach na hamulec. Jak się orientuję to zbiorniczek powinien się znajdować zaraz za zbiorniczkiem płynu wspomagania.

Tak abyś już to połapał to w skrócie:

W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może dostarczać spaliny stanowiące nawet 50 % objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin zmniejsza się, aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest wyłączana podczas rozruchu i nagrzewania silnika, a także podczas jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (hehehe to ostatnie froty chyba nie dotyczy).

Czyli kolejność przewodów podciśnienia aby EGR działał właściwie: pompa paliwa (kombinacja na przepustnicy, która zamyka podciśnienie na wyższych obrotach) -> czujnik temperatury (zamyka podciśnienie jak silnik zimy)-> EGR

Prościej już chyba nie umiem ;)
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez Łukasz12502 » 12 maja 2014 17:47:07

bienias_75 napisał(a):Od kolektora do EGR - bez sensu, to co steruje tym podciśnieniem ;)

Chyba wiem o co chodzi z tym Twoim trójnikiem za vacum - to najprawdopodobniej trójnik do zbiorniczka wyrównawczego podciśnienia - u mnie go nie ma i nie ma trójnika ale chcę montować, bo brakuje pary po 2 depnięciach na hamulec. Jak się orientuję to zbiorniczek powinien się znajdować zaraz za zbiorniczkiem płynu wspomagania.

Tak abyś już to połapał to w skrócie:

W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może dostarczać spaliny stanowiące nawet 50 % objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin zmniejsza się, aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest wyłączana podczas rozruchu i nagrzewania silnika, a także podczas jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (hehehe to ostatnie froty chyba nie dotyczy).

Czyli kolejność przewodów podciśnienia aby EGR działał właściwie: pompa paliwa (kombinacja na przepustnicy, która zamyka podciśnienie na wyższych obrotach) -> czujnik temperatury (zamyka podciśnienie jak silnik zimy)-> EGR

Prościej już chyba nie umiem ;)

No od kolektora mam do EGR przy turbo podpięte :shock: Tak ten zbiorniczek jest dokładnie przed pompą sprzęgła przykręcony do nadkola dwoma śrubami.Iten trójnik do zbiorniczka też jest u mnie przed samym serwem oryginalnie nic niemotane ,ale zaraz za vacum pompom jak wychodzi przewód na serwo też mam wyjście na podciśnienie ale małej wielkości takiej jak te cienkie podciśnienia przy pompie wtryskowej i właśnie chodzi o ten. a co do reszty podciśnienia to dziękuje za rzeczowe wyjaśnienie a z tego wynika że mam nieźle namieszane u mnie i tak się zastanawiam czy to może auto "mulić"jak mam tak te podciśnienia podłączone??? :niewiem:
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez bienias_75 » 12 maja 2014 20:10:46

Największym problemem powodującym niedomagania układu jest odkładanie się sadzy. Prowadzi to do opóźnionej reakcji zaworu na sygnały sterujące a w kolejnym etapie do całkowitego zablokowania zaworu. Zablokowanie w pozycji otwartej powoduje w silnikach benzynowych nieprawidłową pracę na biegu jałowym, a w silnikach Diesla ogólne obniżenie mocy oraz ewentualne zwiększone zadymienie spalin. Zablokowanie w pozycji zamkniętej jest przyczyną spalania stukowego w silnikach o zapłonie samoczynnym pracujących na biegu jałowym oraz wzrost zużycia paliwa w silnikach benzynowych.

żródło http://zaworyegr.pl/Opis-funkcji-i-dzia ... C3%B3w-EGR

Najlepiej rozbierz ten zawór i zobacz czy w ogóle działa ;) bo może jest zablokowany i zrobienie podciśnienia i tak Ci nic nie da.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez Łukasz12502 » 13 maja 2014 15:28:45

no masz racje,wypadało by tam zajrzeć czy to wogule działa,ale niema kiedy :( .ale jeśli dobrze myślę i mam podpięty EGR do kolektora ssącego to teoretycznie po uruchomieniu silnika cały czas byłby otwarty??? :niewiem: a co za tym idzie wg tego co napisałeś wcześniej w dieslu EGR cały czas w pozycji otwartej powoduje ogólne obniżenie mocy?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

Postprzez kaziu0901 » 29 sty 2015 12:27:48

ją mam od kolektora do pompy wtryskowej. ma ktoś na zbyciu przewód od kolektora do chłodnicy?
kaziu0901
 


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość