Strona 1 z 1

[2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 23 lis 2011 00:29:56
przez Kamilas72ga
Witam
Jest to mój pierwszy post i odrazu mam problem miałem wyciągany silnik do remontu i nie mogę się teraz odnaleźć z podciśnieniami. Mianowicie nie wiem na co szło podciśnienie od EGR; na przewodzie od Vacum do serwa też ma isć jakies podcisnienie i na pompie wtryskowej też jest ich kilka. Proszę o pomoc co gdzie szło, jakieś zdjęcie lub schemat
pozdrawiam

Re: Problem z podcisnieniami 2,3d POMOCY

PostNapisane: 23 lis 2011 21:25:44
przez bienias_75
Od EGR idzie u mnie do "siłownika" przy czujniku temperatury, dalej do pompy w białą gruszkę. Od pompy vacum idzie na wspomaganie i chyba dwa pozostałe na miskę olejową ale nie pamiętam... Na pewno już gdzieś o tym pisaliśmy. Jak coś to pisz a podejdę do auta i zobaczę.

Re: Problem z podcisnieniami 2,3d POMOCY

PostNapisane: 23 lis 2011 22:39:44
przez emil1906
A ile kolegę kosztował ten remont? i co zostało zrobione o czeka,pytam bo tez mnie to czeka

Re: Problem z podcisnieniami 2,3d POMOCY

PostNapisane: 24 lis 2011 23:32:58
przez Kamilas72ga
Witam ponownie dzięki wielkie za informacje w tym tygodniu postaram się to poskładać. Jeśli chodzi o remont to wymieniałem panewki,pierścienie, łańcuszek, wał i pompa oleju (używka) ale stan ok . koszt ok 1,5tyś jakoś tak.

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 06 kwi 2014 14:53:23
przez dziewul
Odświeżam temat by nie zakładać nowego.
Doszedł ktoś z podciśnieniami w 2.3 td ? jest gdzieś schemat ? szukam już dobre 2 godziny i nigdzie nie mogę tego znaleźć.
proszę o pomoc

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 13 kwi 2014 18:09:56
przez Łukasz12502
dziewul napisał(a):Odświeżam temat by nie zakładać nowego.
Doszedł ktoś z podciśnieniami w 2.3 td ? jest gdzieś schemat ? szukam już dobre 2 godziny i nigdzie nie mogę tego znaleźć.
proszę o pomoc

nie tylko ty szukasz.ja już z dwa miesiące temu o to pytałem ale też nic nie znalazłem i :dupa: jak byś coś znalazł daj znać.będę wdzięczny.

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 24 kwi 2014 14:41:12
przez bienias_75
Łukasz12502 napisał(a):
dziewul napisał(a):Odświeżam temat by nie zakładać nowego.
Doszedł ktoś z podciśnieniami w 2.3 td ? jest gdzieś schemat ? szukam już dobre 2 godziny i nigdzie nie mogę tego znaleźć.
proszę o pomoc

nie tylko ty szukasz.ja już z dwa miesiące temu o to pytałem ale też nic nie znalazłem i :dupa: jak byś coś znalazł daj znać.będę wdzięczny.


Ale leniwi jesteście, szukania na 1 minutę a Wy dramat robicie :boss:
viewtopic.php?f=15&t=13034&p=156832&hilit=pompa+wtryskowa#p156832

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 24 kwi 2014 17:10:12
przez Łukasz12502
to ok już kiedyś znalazłem.ale u mnie jest trochę inaczej to podłączone ale mniejsza z tym.a gdzie idzie podciśnienie z kolektora ssącego? :niewiem: i od vacum pompy po drodze też jest trójnik na jakieś podciśnienie.i na pompie wtryskowej na samym końcu u góry też jest wyjście na podciśnienie.gdzie to ma być powpinane? :niewiem:

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 25 kwi 2014 16:15:16
przez bienias_75
Ok kolektora ssącego idzie właśnie do pompy. U mnie nie ma żadnego trójnika od vacum do pompy hamulcowej ale nie wykluczone, że może coś jest zdemontowane ;)

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 01 maja 2014 16:33:04
przez Łukasz12502
bienias_75 napisał(a):Ok kolektora ssącego idzie właśnie do pompy. U mnie nie ma żadnego trójnika od vacum do pompy hamulcowej ale nie wykluczone, że może coś jest zdemontowane ;)

u mnie od kolektora idzie do tego EGR-u przy turbo.za vacum mam trójnik niepodłączony.mam coś namieszane z tym podciśnieniem dlatego szukam jakiegoś schematu fabrycznego bo tak niedojdę gdzie i co było.

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 11 maja 2014 23:05:15
przez bienias_75
Od kolektora do EGR - bez sensu, to co steruje tym podciśnieniem ;)

Chyba wiem o co chodzi z tym Twoim trójnikiem za vacum - to najprawdopodobniej trójnik do zbiorniczka wyrównawczego podciśnienia - u mnie go nie ma i nie ma trójnika ale chcę montować, bo brakuje pary po 2 depnięciach na hamulec. Jak się orientuję to zbiorniczek powinien się znajdować zaraz za zbiorniczkiem płynu wspomagania.

Tak abyś już to połapał to w skrócie:

W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może dostarczać spaliny stanowiące nawet 50 % objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin zmniejsza się, aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest wyłączana podczas rozruchu i nagrzewania silnika, a także podczas jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (hehehe to ostatnie froty chyba nie dotyczy).

Czyli kolejność przewodów podciśnienia aby EGR działał właściwie: pompa paliwa (kombinacja na przepustnicy, która zamyka podciśnienie na wyższych obrotach) -> czujnik temperatury (zamyka podciśnienie jak silnik zimy)-> EGR

Prościej już chyba nie umiem ;)

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 12 maja 2014 17:47:07
przez Łukasz12502
bienias_75 napisał(a):Od kolektora do EGR - bez sensu, to co steruje tym podciśnieniem ;)

Chyba wiem o co chodzi z tym Twoim trójnikiem za vacum - to najprawdopodobniej trójnik do zbiorniczka wyrównawczego podciśnienia - u mnie go nie ma i nie ma trójnika ale chcę montować, bo brakuje pary po 2 depnięciach na hamulec. Jak się orientuję to zbiorniczek powinien się znajdować zaraz za zbiorniczkiem płynu wspomagania.

Tak abyś już to połapał to w skrócie:

W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może dostarczać spaliny stanowiące nawet 50 % objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin zmniejsza się, aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest wyłączana podczas rozruchu i nagrzewania silnika, a także podczas jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (hehehe to ostatnie froty chyba nie dotyczy).

Czyli kolejność przewodów podciśnienia aby EGR działał właściwie: pompa paliwa (kombinacja na przepustnicy, która zamyka podciśnienie na wyższych obrotach) -> czujnik temperatury (zamyka podciśnienie jak silnik zimy)-> EGR

Prościej już chyba nie umiem ;)

No od kolektora mam do EGR przy turbo podpięte :shock: Tak ten zbiorniczek jest dokładnie przed pompą sprzęgła przykręcony do nadkola dwoma śrubami.Iten trójnik do zbiorniczka też jest u mnie przed samym serwem oryginalnie nic niemotane ,ale zaraz za vacum pompom jak wychodzi przewód na serwo też mam wyjście na podciśnienie ale małej wielkości takiej jak te cienkie podciśnienia przy pompie wtryskowej i właśnie chodzi o ten. a co do reszty podciśnienia to dziękuje za rzeczowe wyjaśnienie a z tego wynika że mam nieźle namieszane u mnie i tak się zastanawiam czy to może auto "mulić"jak mam tak te podciśnienia podłączone??? :niewiem:

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 12 maja 2014 20:10:46
przez bienias_75
Największym problemem powodującym niedomagania układu jest odkładanie się sadzy. Prowadzi to do opóźnionej reakcji zaworu na sygnały sterujące a w kolejnym etapie do całkowitego zablokowania zaworu. Zablokowanie w pozycji otwartej powoduje w silnikach benzynowych nieprawidłową pracę na biegu jałowym, a w silnikach Diesla ogólne obniżenie mocy oraz ewentualne zwiększone zadymienie spalin. Zablokowanie w pozycji zamkniętej jest przyczyną spalania stukowego w silnikach o zapłonie samoczynnym pracujących na biegu jałowym oraz wzrost zużycia paliwa w silnikach benzynowych.

żródło http://zaworyegr.pl/Opis-funkcji-i-dzia ... C3%B3w-EGR

Najlepiej rozbierz ten zawór i zobacz czy w ogóle działa ;) bo może jest zablokowany i zrobienie podciśnienia i tak Ci nic nie da.

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 13 maja 2014 15:28:45
przez Łukasz12502
no masz racje,wypadało by tam zajrzeć czy to wogule działa,ale niema kiedy :( .ale jeśli dobrze myślę i mam podpięty EGR do kolektora ssącego to teoretycznie po uruchomieniu silnika cały czas byłby otwarty??? :niewiem: a co za tym idzie wg tego co napisałeś wcześniej w dieslu EGR cały czas w pozycji otwartej powoduje ogólne obniżenie mocy?

Re: [2.3] Pomieszałem podcisnienia

PostNapisane: 29 sty 2015 12:27:48
przez kaziu0901
ją mam od kolektora do pompy wtryskowej. ma ktoś na zbyciu przewód od kolektora do chłodnicy?