Witamy !



[2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

[2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Postprzez homer666 » 04 sty 2012 12:05:52

Witam wszystkich mam problem z moją frotką nie mogę odpowietrzyć układu paliwowego w silniku 2.3 D jest problem z odpaleniem i jak juz odpali to zdarza sie ze podczas jazdy sie zapowietrza ale nie zawsze bywają dni że jest ok i nie moge dojść o co chodzi prosze o pomoc
homer666
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez jrzeuski » 04 sty 2012 12:22:10

Szukaj dziury w przewodach paliwowych. Jak nie tam to zaworek w pompce ręcznej albo pompa paliwowa.

PS. Witamy się w innym dziale. I to zanim napiszemy pierwszy post z cyklu "pomóżcie".
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez Ikis » 04 sty 2012 18:00:25

Nikt nie poda Ci gotowego rozwiązania... Układ paliwowy zawiera kilka punktów które należy sprawdzić - wyeliminować:

W zbiorniku paliwa - smok czy nie jest zatkany (ściąganie zbiornika to walka z zardzewiałymi śrubami a więc koszmar. nie polecam doraźne rozwiązanie to przedmuchanie smoka (przy otwartym wlewie i niskim ciśnieniem powietrza)

Przewody paliwowe - czy nie są zagniecione, pęknięte.

Pompa paliwa ta w okolicy miski olejowej (nawet nie wiesz ile może być w niej wody i zanieczyszczeń)

Filtr paliwa - wymieniałeś?

Pompa wtryskowa - ta raczej odpada bo albo działa albo nie więc... (zaznaczam że napisałem "raczej")

ps. Ja świece grzeje na 3 razy (przy ciepłym raz) i nie ma że nie zapali choćby stał tydzień lub dwa
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez homer666 » 06 sty 2012 14:43:40

Układ był przedmuchany powietrzem, nie zauważyłem nigdzie żeby przewody były gdzieś zagięte lub uszkodzone.Wymieniłem nawet pompkę ręczną tą z filtrem i nic nie dało .Myślicie że może leżeć problem w zbiorniku paliwa czyli w smoku ?
homer666
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez jrzeuski » 06 sty 2012 16:51:32

Przewody rdzewieją na wylot tam, gdzie ich nie widać, czyli nad blachą nad tłumikiem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez olszak1000 » 07 sty 2012 10:17:42

Witam w 2.3 tłumik jest po drugiej stronie.Jak mi się zapowietrzał to odkręciłem bak i tam była przyczyna ,zapchany smok.
olszak1000
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez jrzeuski » 07 sty 2012 13:47:47

olszak1000 napisał(a):Witam w 2.3 tłumik jest po drugiej stronie.
Aha, ale blacha jest po obu stronach. Przynajmniej u mnie. Nad tą po lewej idą przewody paliwowe a nad tą po prawej hamulcowe. Jedne i drugie musiałem już wymienić z powodu przerdzewienia w tym miejscu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez GRZEGORZ85 » 24 sty 2012 10:44:36

Witam koledzy prosze o pomoc . Z jednego problemu w drogi jak juz pisalem w dziale problemy z odpalaniem mechanik nie mogl odpalic mojej froty przez ok 1,5 miesiaca ale juz jest ok samochod odpalony i wydawalo sie ze to juz koniec ale nie stety po odebraniu samochodu na drogi dzien samochod nie zapalil i sie zapowietrzył.Teraz szukamy przyczyny zapowietrzenia i tak przewody paliwowe przejrzane i przedmuchane ( mechanik mowil ze sprawdzal bo jak by bybly skorodowane to by je wymienial) zbiornik zdemontowany i przeplukany pompa zregenerowana wiec panowie gdzie moze byc przyczyna???? jeszcze jedo mialem wyciagane wtryski do sprawdzenia i inny mechanik powiedzial mi ze jak takie rzeczy sie robi to trzeba wymieniac uszczelki pod wtryskami bo jak sie tego nie zrobi to moze sie zapowietrzac i pewnie to jest przyczyna co o tym sadzicie???? i moze macie jakies pomysły o co chodzi z tym zapowietrzaniem ????? silnik 2.2 dti 99r.
GRZEGORZ85
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez Mario_gs » 25 sty 2012 19:24:47

Hej.. Miałem to samo i niedawno się uporałem z tym problemem. Zobacz sobie mój post (jest tylko 1 :)). Problem zapowietrzania u mnie to koszt 8 zł (metr przewodu przelewowego) i 5 min roboty (wymiana) - przewody od przelewu paliwa przy wtryskach... No i pomoc kolegów z forum :) Po prostu pompa sie zapowietrzała przez nieszczelność na tych przewodach. Spróbuj od tego bo moim zdaniem usterkę powinno się usuwać od najprostrzych i najtańszych rzeczy ...:) Pozdrawiam
Mario_gs
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez maciar » 25 sty 2012 19:33:00

GRZEGORZ85 napisał(a):Witam koledzy prosze o pomoc . Z jednego problemu w drogi jak juz pisalem w dziale problemy z odpalaniem mechanik nie mogl odpalic mojej froty przez ok 1,5 miesiaca ale juz jest ok samochod odpalony i wydawalo sie ze to juz koniec ale nie stety po odebraniu samochodu na drogi dzien samochod nie zapalil i sie zapowietrzył.Teraz szukamy przyczyny zapowietrzenia i tak przewody paliwowe przejrzane i przedmuchane ( mechanik mowil ze sprawdzal bo jak by bybly skorodowane to by je wymienial) zbiornik zdemontowany i przeplukany pompa zregenerowana wiec panowie gdzie moze byc przyczyna???? jeszcze jedo mialem wyciagane wtryski do sprawdzenia i inny mechanik powiedzial mi ze jak takie rzeczy sie robi to trzeba wymieniac uszczelki pod wtryskami bo jak sie tego nie zrobi to moze sie zapowietrzac i pewnie to jest przyczyna co o tym sadzicie???? i moze macie jakies pomysły o co chodzi z tym zapowietrzaniem ????? silnik 2.2 dti 99r.

W twoim przypadku przy demontażu wtrysków to uszczelnienia powinny być wymienione bo nie wyobrażam sobie jak to można zrobić bez,łącznie z przelewami
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez GRZEGORZ85 » 26 sty 2012 08:12:47

Dzieki koledzy sprawdze to o czym mowicie i napisze co i jak pozdrawiam
GRZEGORZ85
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez Pawel » 26 sty 2012 20:26:46

...a może i ja przelewy przy wtryskach sobie wymienię :?: Tak profilaktycznie... :niewiem:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez Mario_gs » 29 sty 2012 00:21:21

Na pewno nie zaszkodzi :)
Mario_gs
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez rogu123 » 29 sty 2012 00:56:22

Witam
Nie wiem jakie są podkładki uszczelniające pod wtryskami i śrubami od przelewu jeśli są to podkładki miedziane a zwłaszcza nowe warto je
dobrze wypalić przegrzać (zglijować) przed montażem . To taka stara szkoła mechaników ropniaków.
Ps.czy ktoś sprawdził zaworek powrotny ? jesli nie trzyma to przez wtryski bedzie się zapowietrzał

-- Dodano N 29 sty 2012 00:56:22 --

Pawel napisał(a):...a może i ja przelewy przy wtryskach sobie wymienię :?: Tak profilaktycznie... :niewiem:

Za pompą powietrze może być
Avatar użytkownika
rogu123
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 04 cze 2010 13:50:34
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez GRZEGORZ85 » 29 sty 2012 23:05:43

Witam kolegow frotka naprawiona juz sie nie zapowietrza :D zostaly wymienione uszczelki pod wtryskiwaczami oraz byl walniety zaworek zwrotny w pomie co nie zostal naprawiony przy regeneracji pompy:( tak wiec mieliscie racje diagnozujac moj problem wielkie podziekowania dla kolegow i wielki + za pomoc!! Na koniec dodam ze frotka niemal juz idealna po 2misiacach walk nie tyle z nia co z mechanikami dopiero 3 ja zrobil po tym jak 1 uszkodzil:@ dosc kakretnie czyli zrabana elektryka zle wlozony wal przestawiony rozrzad uszkodzona pompa itd wiec naprawde 3 mechanik mial sporo pracy pisze to dla pszestrogi aby uwarzac komu oddaje sie samochod do naprawy!!;) napisalem wczesniej ze frotka nimal idealna gdyz zostal ostatni problem i tu tez pytanie do was mechanik oddal wtryski do sprawdzenia i otrzymal odpowiec ze wtryski leja i trzeba regenerowac koszt 950zl moje pytanie jest takie czy jest mozliwe aby wszustkie laly czy mozna je samemu sprawdzic czy przypadkiem nie jest walniety jeden lub dwa i co sie bardziej oplaca regeneracja kompletu za prawie tyusiaka czy kupno uzywek ??
GRZEGORZ85
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez goliat877 » 30 sty 2012 10:10:12

koledzy mam pytanko w silniku frontery 2.2 dti jest takie czerwone pokretlo po prawej stronie jak sie stoi przodem do samochodu, do czego one sluzy??
goliat877
 

Re: układ ciągle zapowietrzony

Postprzez Mario_gs » 12 lut 2012 17:25:09

Kolego rogu a gdzie szukać tego zaworka zwrotnego? Możesz podać jakąś bliższą lokalizację?
Mario_gs
 

Re: [2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Postprzez kafell1 » 12 lip 2016 19:28:05

WItam, mam problem z powietrzem z paliwie, miałem powietrze w przewodzie zasilającym pompę. Powymieniałem przewody do samiutkiej pompy i powietrze z zasilania zginęło ale na powrocie nadal jest i po zgaszeniu samochodu i pozostawieniu go na 15 jest juz problem z odpaleniem. Gdzie jeszcze moze byc nieszczelność.
kafell1
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11 paź 2013 08:48:59
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Postprzez Łukasz12502 » 12 lip 2016 20:17:00

kafell1 napisał(a):WItam, mam problem z powietrzem z paliwie, miałem powietrze w przewodzie zasilającym pompę. Powymieniałem przewody do samiutkiej pompy i powietrze z zasilania zginęło ale na powrocie nadal jest i po zgaszeniu samochodu i pozostawieniu go na 15 jest juz problem z odpaleniem. Gdzie jeszcze moze byc nieszczelność.

np.przelewy wtrysków,przewody powrotne do zbiornika,pompa i podstawa filtra sucha?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Postprzez kafell1 » 13 lip 2016 16:15:27

Do pompy wchodzi paliwo bez powietrza, Mam przerobiony filtr i nie mam juz podstawy z pompką bo ciągle były z nia problemy. Z przelewów wraca praktycznie bez powietrza 95% powietrza wychodzi bezpośrednio z pompy.Przewody wymienione na nówki. Pompa sucha.
kafell1
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11 paź 2013 08:48:59
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron