Strona 1 z 2
[2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Napisane:
04 sty 2012 12:05:52
przez homer666
Witam wszystkich mam problem z moją frotką nie mogę odpowietrzyć układu paliwowego w silniku 2.3 D jest problem z odpaleniem i jak juz odpali to zdarza sie ze podczas jazdy sie zapowietrza ale nie zawsze bywają dni że jest ok i nie moge dojść o co chodzi prosze o pomoc
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
04 sty 2012 12:22:10
przez jrzeuski
Szukaj dziury w przewodach paliwowych. Jak nie tam to zaworek w pompce ręcznej albo pompa paliwowa.
PS. Witamy się w innym dziale. I to zanim napiszemy pierwszy post z cyklu "pomóżcie".
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
04 sty 2012 18:00:25
przez Ikis
Nikt nie poda Ci gotowego rozwiązania... Układ paliwowy zawiera kilka punktów które należy sprawdzić - wyeliminować:
W zbiorniku paliwa - smok czy nie jest zatkany (ściąganie zbiornika to walka z zardzewiałymi śrubami a więc koszmar. nie polecam doraźne rozwiązanie to przedmuchanie smoka (przy otwartym wlewie i niskim ciśnieniem powietrza)
Przewody paliwowe - czy nie są zagniecione, pęknięte.
Pompa paliwa ta w okolicy miski olejowej (nawet nie wiesz ile może być w niej wody i zanieczyszczeń)
Filtr paliwa - wymieniałeś?
Pompa wtryskowa - ta raczej odpada bo albo działa albo nie więc... (zaznaczam że napisałem "raczej")
ps. Ja świece grzeje na 3 razy (przy ciepłym raz) i nie ma że nie zapali choćby stał tydzień lub dwa
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
06 sty 2012 14:43:40
przez homer666
Układ był przedmuchany powietrzem, nie zauważyłem nigdzie żeby przewody były gdzieś zagięte lub uszkodzone.Wymieniłem nawet pompkę ręczną tą z filtrem i nic nie dało .Myślicie że może leżeć problem w zbiorniku paliwa czyli w smoku ?
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
06 sty 2012 16:51:32
przez jrzeuski
Przewody rdzewieją na wylot tam, gdzie ich nie widać, czyli nad blachą nad tłumikiem.
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
07 sty 2012 10:17:42
przez olszak1000
Witam w 2.3 tłumik jest po drugiej stronie.Jak mi się zapowietrzał to odkręciłem bak i tam była przyczyna ,zapchany smok.
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
07 sty 2012 13:47:47
przez jrzeuski
olszak1000 napisał(a):Witam w 2.3 tłumik jest po drugiej stronie.
Aha, ale blacha jest po obu stronach. Przynajmniej u mnie. Nad tą po lewej idą przewody paliwowe a nad tą po prawej hamulcowe. Jedne i drugie musiałem już wymienić z powodu przerdzewienia w tym miejscu.
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
24 sty 2012 10:44:36
przez GRZEGORZ85
Witam koledzy prosze o pomoc . Z jednego problemu w drogi jak juz pisalem w dziale problemy z odpalaniem mechanik nie mogl odpalic mojej froty przez ok 1,5 miesiaca ale juz jest ok samochod odpalony i wydawalo sie ze to juz koniec ale nie stety po odebraniu samochodu na drogi dzien samochod nie zapalil i sie zapowietrzył.Teraz szukamy przyczyny zapowietrzenia i tak przewody paliwowe przejrzane i przedmuchane ( mechanik mowil ze sprawdzal bo jak by bybly skorodowane to by je wymienial) zbiornik zdemontowany i przeplukany pompa zregenerowana wiec panowie gdzie moze byc przyczyna???? jeszcze jedo mialem wyciagane wtryski do sprawdzenia i inny mechanik powiedzial mi ze jak takie rzeczy sie robi to trzeba wymieniac uszczelki pod wtryskami bo jak sie tego nie zrobi to moze sie zapowietrzac i pewnie to jest przyczyna co o tym sadzicie???? i moze macie jakies pomysły o co chodzi z tym zapowietrzaniem ????? silnik 2.2 dti 99r.
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
25 sty 2012 19:24:47
przez Mario_gs
Hej.. Miałem to samo i niedawno się uporałem z tym problemem. Zobacz sobie mój post (jest tylko 1

). Problem zapowietrzania u mnie to koszt 8 zł (metr przewodu przelewowego) i 5 min roboty (wymiana) - przewody od przelewu paliwa przy wtryskach... No i pomoc kolegów z forum

Po prostu pompa sie zapowietrzała przez nieszczelność na tych przewodach. Spróbuj od tego bo moim zdaniem usterkę powinno się usuwać od najprostrzych i najtańszych rzeczy ...

Pozdrawiam
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
25 sty 2012 19:33:00
przez maciar
GRZEGORZ85 napisał(a):Witam koledzy prosze o pomoc . Z jednego problemu w drogi jak juz pisalem w dziale problemy z odpalaniem mechanik nie mogl odpalic mojej froty przez ok 1,5 miesiaca ale juz jest ok samochod odpalony i wydawalo sie ze to juz koniec ale nie stety po odebraniu samochodu na drogi dzien samochod nie zapalil i sie zapowietrzył.Teraz szukamy przyczyny zapowietrzenia i tak przewody paliwowe przejrzane i przedmuchane ( mechanik mowil ze sprawdzal bo jak by bybly skorodowane to by je wymienial) zbiornik zdemontowany i przeplukany pompa zregenerowana wiec panowie gdzie moze byc przyczyna???? jeszcze jedo mialem wyciagane wtryski do sprawdzenia i inny mechanik powiedzial mi ze jak takie rzeczy sie robi to trzeba wymieniac uszczelki pod wtryskami bo jak sie tego nie zrobi to moze sie zapowietrzac i pewnie to jest przyczyna co o tym sadzicie???? i moze macie jakies pomysły o co chodzi z tym zapowietrzaniem ????? silnik 2.2 dti 99r.
W twoim przypadku przy demontażu wtrysków to uszczelnienia powinny być wymienione bo nie wyobrażam sobie jak to można zrobić bez,łącznie z przelewami
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
26 sty 2012 08:12:47
przez GRZEGORZ85
Dzieki koledzy sprawdze to o czym mowicie i napisze co i jak pozdrawiam
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
26 sty 2012 20:26:46
przez Pawel
...a może i ja przelewy przy wtryskach sobie wymienię

Tak profilaktycznie...

Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
29 sty 2012 00:21:21
przez Mario_gs
Na pewno nie zaszkodzi

Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
29 sty 2012 00:56:22
przez rogu123
Witam
Nie wiem jakie są podkładki uszczelniające pod wtryskami i śrubami od przelewu jeśli są to podkładki miedziane a zwłaszcza nowe warto je
dobrze wypalić przegrzać (zglijować) przed montażem . To taka stara szkoła mechaników ropniaków.
Ps.czy ktoś sprawdził zaworek powrotny ? jesli nie trzyma to przez wtryski bedzie się zapowietrzał
-- Dodano N 29 sty 2012 00:56:22 --
Pawel napisał(a):...a może i ja przelewy przy wtryskach sobie wymienię

Tak profilaktycznie...

Za pompą powietrze może być
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
29 sty 2012 23:05:43
przez GRZEGORZ85
Witam kolegow frotka naprawiona juz sie nie zapowietrza

zostaly wymienione uszczelki pod wtryskiwaczami oraz byl walniety zaworek zwrotny w pomie co nie zostal naprawiony przy regeneracji pompy:( tak wiec mieliscie racje diagnozujac moj problem wielkie podziekowania dla kolegow i wielki + za pomoc!! Na koniec dodam ze frotka niemal juz idealna po 2misiacach walk nie tyle z nia co z mechanikami dopiero 3 ja zrobil po tym jak 1 uszkodzil:@ dosc kakretnie czyli zrabana elektryka zle wlozony wal przestawiony rozrzad uszkodzona pompa itd wiec naprawde 3 mechanik mial sporo pracy pisze to dla pszestrogi aby uwarzac komu oddaje sie samochod do naprawy!!;) napisalem wczesniej ze frotka nimal idealna gdyz zostal ostatni problem i tu tez pytanie do was mechanik oddal wtryski do sprawdzenia i otrzymal odpowiec ze wtryski leja i trzeba regenerowac koszt 950zl moje pytanie jest takie czy jest mozliwe aby wszustkie laly czy mozna je samemu sprawdzic czy przypadkiem nie jest walniety jeden lub dwa i co sie bardziej oplaca regeneracja kompletu za prawie tyusiaka czy kupno uzywek ??
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
30 sty 2012 10:10:12
przez goliat877
koledzy mam pytanko w silniku frontery 2.2 dti jest takie czerwone pokretlo po prawej stronie jak sie stoi przodem do samochodu, do czego one sluzy??
Re: układ ciągle zapowietrzony

Napisane:
12 lut 2012 17:25:09
przez Mario_gs
Kolego rogu a gdzie szukać tego zaworka zwrotnego? Możesz podać jakąś bliższą lokalizację?
Re: [2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Napisane:
12 lip 2016 19:28:05
przez kafell1
WItam, mam problem z powietrzem z paliwie, miałem powietrze w przewodzie zasilającym pompę. Powymieniałem przewody do samiutkiej pompy i powietrze z zasilania zginęło ale na powrocie nadal jest i po zgaszeniu samochodu i pozostawieniu go na 15 jest juz problem z odpaleniem. Gdzie jeszcze moze byc nieszczelność.
Re: [2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Napisane:
12 lip 2016 20:17:00
przez Łukasz12502
kafell1 napisał(a):WItam, mam problem z powietrzem z paliwie, miałem powietrze w przewodzie zasilającym pompę. Powymieniałem przewody do samiutkiej pompy i powietrze z zasilania zginęło ale na powrocie nadal jest i po zgaszeniu samochodu i pozostawieniu go na 15 jest juz problem z odpaleniem. Gdzie jeszcze moze byc nieszczelność.
np.przelewy wtrysków,przewody powrotne do zbiornika,pompa i podstawa filtra sucha?
Re: [2.3] układ paliwowy ciągle zapowietrzony

Napisane:
13 lip 2016 16:15:27
przez kafell1
Do pompy wchodzi paliwo bez powietrza, Mam przerobiony filtr i nie mam juz podstawy z pompką bo ciągle były z nia problemy. Z przelewów wraca praktycznie bez powietrza 95% powietrza wychodzi bezpośrednio z pompy.Przewody wymienione na nówki. Pompa sucha.