Witamy !



[2.3] rozruch na niewszystkich garach

[2.3] rozruch na niewszystkich garach

Postprzez krycu » 18 mar 2012 09:34:05

mam problem moja frota ciężko pali a jak już zapali to niewszystkie tłoki pracują obroty pływają często pochwili gaśnie jak dodam lekko gazu to się dławi i po kilkunastu sekundach zaczyna normalnie pracoać a jak jest ciepła to pali normalnie
takie objawy mam zawsze rano przy pierwszym rozruchu i oczywiście dużo jasnego dymu
do tej pory zmieniłem filtr paliwa odpowietrzyłem układ paliwowy i zmieniłem świece żarowe pierwsze dwie świece były bardzo okopcone czarne jednak to neprzyniosło żadnego efektu


prosze o pomoc jakie mogą być tego przyczyny
krycu
 

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez Ikis » 18 mar 2012 11:40:05

ani wzmianki o sprawdzeniu wtryskiwaczy...
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez krycu » 18 mar 2012 12:22:19

przy uruchomionym silniku luzowałem nakrętke na wtryskiwaczu 1 i 4 silnik wyrażnie zmienił prace tylko tyle wiem
ja prawidłowo sprawdzić w warunkach domowych?
krycu
 

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez Trzeci » 18 mar 2012 18:33:58

Dużo jasnego dymu?? a nie ubywa Ci wody w zbiorniczku ?
Jeżeli ubywa to biały dym wskazuje na uszczelkę.. Może lekko podciekać do komory cylindra i dlatego przeplata dopóki nie wydmuchnie. Na ciepłym nie ma tego efektu bo odparuje woda .
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez krycu » 19 mar 2012 06:08:21

przez 4 miesiące dolałem jakieś 100ml 2500 km przebiegu ??? wydawało mi się żę to w granicach normy???
krycu
 

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez Trzeci » 19 mar 2012 12:54:14

No to spoko wody nie bierze jako tako
sprawdź kompresję to wtedy będziesz znał stan cylindrów lub któryś z pierścieni się przykleił i dlatego kopci .
Zacznij jednak od sprawdzenia świec skoro były czarne znaczy się ze nie grzały. Może przekaźnik świec jest zdupcony...
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez jrzeuski » 19 mar 2012 13:33:43

Ten dym to objaw braku spalania w cylindrze. Pewnie dlatego, że któreś świece nie grzeją skoro na ciepłym tego nie ma.

Jak mi pierścień pękł i nie było kompresji w garze, to stawiałem za sobą taką zasłonę dymną całą drogę do mechanika, czyli ponad 20km przez miasto. Najfajniejsze było stanie na światłach. Po chwili nikt w pobliżu już nie widział jakie się świeci :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez Trzeci » 19 mar 2012 22:36:31

Musisz wykręcić wszystkie 4 świece i sprawdzić czy grzeją . Problem jest taki że napięcie podawane jest sekcjami 1-2 i 3-4 . Samo podpięcie do aku pozwoli tylko na kontrolę świec a nie przekaźnika. Aby to zrobić trzeba podawać napięcie z listw .
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez krycu » 21 mar 2012 15:26:00

wielkie dzięki jutro biore się za sprawdzanie
dam znać o efektach

-- Dodano 25 mar 2012 10:56:28 --

przekażnik działa prawidłowo wszystkie świece grzeją na sprzwdzenie kompresji muszę się umuwić ciekawe ile skasują?

jężeli przy rozruchu wcisnę gaz do dechy lub przynajmniejj troche wtedy jest o wiele lepiej ajak jest ciepło to nawet normalnie
oczywiście jak zapali to ujmuje żeby niewszedł na duże obroty np. pow 1500 bo wiem rze wtedy jest niepełne smarowanie i może zaszkodzić np. na turbine.
a jak wy palicie swoje 2.3 tdi może poprostu powinienem troche dodać gazu przy rozruchu????
jakie to ma znaczenie???

-- Dodano 25 mar 2012 11:01:23 --

przekażnik działa prawidłowo wszystkie świece grzeją na sprzwdzenie kompresji muszę się umuwić ciekawe ile skasują?

jężeli przy rozruchu wcisnę gaz do dechy lub przynajmniejj troche wtedy jest o wiele lepiej ajak jest ciepło to nawet normalnie
oczywiście jak zapali to ujmuje żeby niewszedł na duże obroty np. pow 1500 bo wiem rze wtedy jest niepełne smarowanie i może zaszkodzić np. na turbine.
a jak wy palicie swoje 2.3 tdi może poprostu powinienem troche dodać gazu przy rozruchu????
jakie to ma znaczenie???
krycu
 

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

Postprzez Trzeci » 02 kwi 2012 23:50:55

Ja odpalam i czekam aż ciśnienie oleju wzrośnie prawie na wskaźniku na maksimum. Z resztą słychać kiedy do zaworów olej dotrze. Wtedy dopiero ruszam w drogę. Przy odpalaniu naciskam pedał gazu ale jak załapie to puszczam.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron