Strona 1 z 1

[2.3] rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 18 mar 2012 09:34:05
przez krycu
mam problem moja frota ciężko pali a jak już zapali to niewszystkie tłoki pracują obroty pływają często pochwili gaśnie jak dodam lekko gazu to się dławi i po kilkunastu sekundach zaczyna normalnie pracoać a jak jest ciepła to pali normalnie
takie objawy mam zawsze rano przy pierwszym rozruchu i oczywiście dużo jasnego dymu
do tej pory zmieniłem filtr paliwa odpowietrzyłem układ paliwowy i zmieniłem świece żarowe pierwsze dwie świece były bardzo okopcone czarne jednak to neprzyniosło żadnego efektu


prosze o pomoc jakie mogą być tego przyczyny

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 18 mar 2012 11:40:05
przez Ikis
ani wzmianki o sprawdzeniu wtryskiwaczy...

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 18 mar 2012 12:22:19
przez krycu
przy uruchomionym silniku luzowałem nakrętke na wtryskiwaczu 1 i 4 silnik wyrażnie zmienił prace tylko tyle wiem
ja prawidłowo sprawdzić w warunkach domowych?

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 18 mar 2012 18:33:58
przez Trzeci
Dużo jasnego dymu?? a nie ubywa Ci wody w zbiorniczku ?
Jeżeli ubywa to biały dym wskazuje na uszczelkę.. Może lekko podciekać do komory cylindra i dlatego przeplata dopóki nie wydmuchnie. Na ciepłym nie ma tego efektu bo odparuje woda .

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 19 mar 2012 06:08:21
przez krycu
przez 4 miesiące dolałem jakieś 100ml 2500 km przebiegu ??? wydawało mi się żę to w granicach normy???

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 19 mar 2012 12:54:14
przez Trzeci
No to spoko wody nie bierze jako tako
sprawdź kompresję to wtedy będziesz znał stan cylindrów lub któryś z pierścieni się przykleił i dlatego kopci .
Zacznij jednak od sprawdzenia świec skoro były czarne znaczy się ze nie grzały. Może przekaźnik świec jest zdupcony...

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 19 mar 2012 13:33:43
przez jrzeuski
Ten dym to objaw braku spalania w cylindrze. Pewnie dlatego, że któreś świece nie grzeją skoro na ciepłym tego nie ma.

Jak mi pierścień pękł i nie było kompresji w garze, to stawiałem za sobą taką zasłonę dymną całą drogę do mechanika, czyli ponad 20km przez miasto. Najfajniejsze było stanie na światłach. Po chwili nikt w pobliżu już nie widział jakie się świeci :D

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 19 mar 2012 22:36:31
przez Trzeci
Musisz wykręcić wszystkie 4 świece i sprawdzić czy grzeją . Problem jest taki że napięcie podawane jest sekcjami 1-2 i 3-4 . Samo podpięcie do aku pozwoli tylko na kontrolę świec a nie przekaźnika. Aby to zrobić trzeba podawać napięcie z listw .

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 21 mar 2012 15:26:00
przez krycu
wielkie dzięki jutro biore się za sprawdzanie
dam znać o efektach

-- Dodano 25 mar 2012 10:56:28 --

przekażnik działa prawidłowo wszystkie świece grzeją na sprzwdzenie kompresji muszę się umuwić ciekawe ile skasują?

jężeli przy rozruchu wcisnę gaz do dechy lub przynajmniejj troche wtedy jest o wiele lepiej ajak jest ciepło to nawet normalnie
oczywiście jak zapali to ujmuje żeby niewszedł na duże obroty np. pow 1500 bo wiem rze wtedy jest niepełne smarowanie i może zaszkodzić np. na turbine.
a jak wy palicie swoje 2.3 tdi może poprostu powinienem troche dodać gazu przy rozruchu????
jakie to ma znaczenie???

-- Dodano 25 mar 2012 11:01:23 --

przekażnik działa prawidłowo wszystkie świece grzeją na sprzwdzenie kompresji muszę się umuwić ciekawe ile skasują?

jężeli przy rozruchu wcisnę gaz do dechy lub przynajmniejj troche wtedy jest o wiele lepiej ajak jest ciepło to nawet normalnie
oczywiście jak zapali to ujmuje żeby niewszedł na duże obroty np. pow 1500 bo wiem rze wtedy jest niepełne smarowanie i może zaszkodzić np. na turbine.
a jak wy palicie swoje 2.3 tdi może poprostu powinienem troche dodać gazu przy rozruchu????
jakie to ma znaczenie???

Re: 2,3tdi long rozruch na niewszystkich garach

PostNapisane: 02 kwi 2012 23:50:55
przez Trzeci
Ja odpalam i czekam aż ciśnienie oleju wzrośnie prawie na wskaźniku na maksimum. Z resztą słychać kiedy do zaworów olej dotrze. Wtedy dopiero ruszam w drogę. Przy odpalaniu naciskam pedał gazu ale jak załapie to puszczam.