Strona 1 z 1

[2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 12:26:09
przez Komand
Witam

Wczoraj poprawiałem wąż powrotny (przelewowy?) z pompy wtryskowej (ten co idzie do trójnika do którego jest też podpięty ostatni przelew z wtrysków i dalej wąż powrotny do zbiornika) i dzisiaj musiałem kręcić dłużej niż zwykle. Wczorajjeździłem pół dnia i więc był dobrze odpowietrzony.
Czy nieszczelność na wężykach przelewowych lub wspomnianym wężu od pompy do trójnika z przelewem może być przyczyną zapowietrzania? (wspomniany wąż się poci jak wczoraj zauważyłem).
Mam zamontowany przezroczysty filterek paliwa pomiędzy wężem ze zbiornika a pompą paliwa i zauważyłem w nim wychodzące od dołu bąbelki powietrza (widać je po podpompowaniu ręczną pompką na obudowie filtra paliwa).

Re: [2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 15:39:45
przez Trzeci
Każda nieszczelność powoduje zapowietrzenie delikatnie .... kup nowe przewody . Jeżeli to nie pomoże to szukaj niżej .... na kanał i po przewodach sprawdzaj do zbiornika.

Re: [2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 15:49:42
przez Komand
Trzeci napisał(a):Każda nieszczelność powoduje zapowietrzenie delikatnie .... kup nowe przewody . Jeżeli to nie pomoże to szukaj niżej .... na kanał i po przewodach sprawdzaj do zbiornika.

Jesienią wymieniałem węże zasilające pod maską: od metalowej rurki na grodzi do pompy paliwa, od pompy paliwa do filtra, filtr paliwa zmieniłem i podstawę filtra czyściłem i przez miesiąc było dobrze, potem znów się zaczęło zapowietrzać... Dla świętego spokoju wymienię przelewy i powrotny z pompy.

Re: [2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 15:51:54
przez Trzeci
u mnie tez się poci przelew przy 1 cylindrze ale nie mam kłopotów z odpalaniem.

Re: [2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 16:02:01
przez Komand
Trzeci napisał(a):u mnie tez się poci przelew przy 1 cylindrze ale nie mam kłopotów z odpalaniem.

Ja niestety muszę pokręcić zanim zaskoczy (i tak jak nie upłynęło dużo czasu od wyłączenia silnika).
Po kilku godzinach postoju muszę najpierw ręcznie podpompować.
Strasznie do wku... szczególnie na mrozie...

Re: [2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 16:25:05
przez Trzeci
To ja przy -15 przez cała noc miałem tak że długo musiałem kręcić ... do tej pory nie wiem jak wygląda i jak się pompuje ręcznie.

Re: [2.3] Czy nieszczelne przelewy/powrót=zapowietrzanie?

PostNapisane: 14 sty 2013 16:28:54
przez Komand
Trzeci napisał(a):To ja przy -15 przez cała noc miałem tak że długo musiałem kręcić ... do tej pory nie wiem jak wygląda i jak się pompuje ręcznie.

Najbardziej drażni mnie fakt, przez całą ubiegłą zimę pompki nie ruszałem ani razu a odpalał bez problemu przy -22 C (po 2-krotnym grzaniu świec).
A teraz to i przy dodatniej temperaturze muszę podpompować jak dłużej stoi...