Witamy !



[2.3] Ciężko pali na mrozie

[2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez -=-DawiD-=- » 19 sty 2013 08:26:46

Witam, moja frontera 2.3 tdi cieżko paliła i zmieniłem panewki wszystkie na wale korbowym, pierścienie, na wałku rozrządu też zmieniłem, głowica zrobiona, wtryski sprawdzone, i jak ciepło pali ok, ale tak jak dzisiaj (8 stopni mrozu) dopiero za 4 razem... Ona pali strasznie miękko zaraz sie odzywa przy pierwszym kręcenie ale nie może sie przełamać, może to być źle ustawiony zapłon ? świece żarowe też są nowe. Pozdrawiam
-=-DawiD-=-
 

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Komand » 19 sty 2013 08:59:08

-=-DawiD-=- napisał(a):Witam, moja frontera 2.3 tdi cieżko paliła i zmieniłem panewki wszystkie na wale korbowym, pierścienie, na wałku rozrządu też zmieniłem, głowica zrobiona, wtryski sprawdzone, i jak ciepło pali ok, ale tak jak dzisiaj (8 stopni mrozu) dopiero za 4 razem... Ona pali strasznie miękko zaraz sie odzywa przy pierwszym kręcenie ale nie może sie przełamać, może to być źle ustawiony zapłon ? świece żarowe też są nowe. Pozdrawiam

1. Jaki masz silnik? W tytule piszesz 2.3 a w profilu masz 2.2...
2. Jeżeli to 2.3 to sprawdź czy wystarczający prąd idzie na świece (łącznik kabli zasilających świece w kształcie beczki, w środku lubią kable się przygrzać), sprawdź czy się nie zapowietrza.
Komand
 

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez -=-DawiD-=- » 20 sty 2013 10:42:31

2.3 tdi frontera a i mam drugą frontere b 2.2 ;-). Zapowietrza sie raczej nie, popatrze na ten prąd do świec dzięki
-=-DawiD-=-
 

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez sh0rty » 20 sty 2013 17:04:36

a jak już odpali to silnik mocno klekocze? jeśli to by był źle ustawiony zapłon to silnik albo by klekotał mocno (za duże wyprzedzenie) albo by było słychać taki jakby bulgot (za bardzo opóźniony)
co do zapowietrzania się układu to również może to być przyczyna, najlepiej popatrz na wężyk, albo pompując pompką ręczną sprawdź czy ucieka dużo bąbelków
dobrą praktyką jest też zmienienie węża doprowadzającego paliwo na przezroczysty.
Piszesz, że zrobiłeś głowice, tzn co dokładnie? uszczelka i szlif? Ustawiałeś luzy zaworowe?? jak wygląda poziom kompresji w cylindrach?
gdyby było coś ze świecami to mrugała by Ci kontrolka po odpaleniu, a nawet to, przy wszystkim sprawnym nie powodowałoby problemów z odpalaniem
sam mam coś nie tak ze świecami i po odpaleniu przez jakieś 2 minuty mruga mi kontrolna, a frotka nawet po 3 dniach postoju i bez względu na temperaturę odpala od strzała...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Komand » 21 sty 2013 12:36:13

W moim przypadku trzeba było pompować ręcznie i długo kręcić zanim zaskoczył. Przyczyna-nieszczelny i zapchany układ paliwowy a konkretnie:
-wąż zasilania paliwa od filtra paliwa do pompy wtryskowej: malutka dziurka (znaleziona dopiero po wyjęciu węża i dmuchaniu kompresorem), pompką ręczną nie dało się napompować "na sztywno", wąż wymieniony na nowy
-wąż powrotu nadmiaru paliwa z pompy wtryskowej: obok filtra paliwa ten wąż jest puszczony przez metalową obejmę (trzyma go w pewnej odległości od silnika), obejma była tak mocno zaciśnięta że przez wąż z trudem przedostawało się paliwo, wąż wymieniony na nowy a obejma podgięta odpowiednio i trzyma wąż ale go nie ściska jak poprzednio
-śruba odpowietrzająca na podstawie filtra paliwa: zajechany gwint i przepuszczało powietrze, otwór na śrubę szczelnie zaspawany.

Teraz układ jest szczelny, paliwo nie schodzi, w filterku plastikowym założonym na wężu zasilania od zbiornika nie ma bąbelków powietrza, pompką ręczną można napompować "na sztywno".
Odpala 1000 razy lepiej niż przed w/w operacjami, niestety podczas wymiany węża powrotu nadmiaru paliwa z pompy wtryskowej ukręciłem śrubę przelewową i mam tymczasową założoną śrubę z ciągnika-silnik odpala i chodzi normalnie ale na obciążeniu nie idzie max do 3000 rpm i to z trudem-w śrubie zastępczej otwór przelewowy jest dużo większy niż w oryginalnej i wg mojej teorii zbyt dużo paliwa idzie od razu w powrót przez co za mało do pompy (na luzie wkręca się do 4000 rpm ale potem już też stop i dalej obroty nie rosną.
Komand
 

jak zimny ciężko pali

Postprzez huggy44 » 19 lut 2016 09:29:38

Witam wszystkich,
mam problem z moim oplem FRONTERA 2.3TD, 96r., mianowicie jak jest zimny nie chce zapalić, trzeba długo grzać świece i kręcić kilka razy i z wielkim bólem odpala najpierw jak by na dwa gary a później zaczyna palić na wszystkie, zrobiłem już: pierścienie - ciśnienie 27-28 na każdym, wymiana świec żarowych BOSCH - sprawdzenie przekaźnika świec, uszczelnienie/przegląd pompy wtryskowej i wtryskiwaczy zapłaciłem 550pln, uszczelka pod głowicą nowa, uszczelnienie głowicy, sprawdzenie podciśnienia - wszystkie węże, nowy łańcuch rozrządu - brak luzów na łańcuchu, ustawienie zapłonu, wymieniona pompka paliwa. Włożyłem już w złom 1500 pln i dalej ta sama historia,
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można zrobić? czy polać benzyną samochód i podpalić trzeba?:) chętnie zamienię na benzyniaka nawet dopłacę
huggy44
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2015 07:04:30
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: jak zimny ciężko pali

Postprzez Sovviet » 19 lut 2016 12:15:26

Sprawdz sobie dokladnie czy powietrza nie lapie i zobacz czy nie ma roznicy jak zatankujesz do pelna.
U mnie bylo to samo zalozylem nowe zaworki zwrotne i po problemie wiec to tez sprawdz.
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: jak zimny ciężko pali

Postprzez huggy44 » 19 lut 2016 12:17:57

Ok, sprawdzę i dam znać czy pomogło
huggy44
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2015 07:04:30
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: jak zimny ciężko pali

Postprzez Łukasz12502 » 19 lut 2016 18:32:47

huggy44 napisał(a):Witam wszystkich,
mam problem z moim oplem FRONTERA 2.3TD, 96r., mianowicie jak jest zimny nie chce zapalić, trzeba długo grzać świece i kręcić kilka razy i z wielkim bólem odpala najpierw jak by na dwa gary a później zaczyna palić na wszystkie, zrobiłem już: pierścienie - ciśnienie 27-28 na każdym, wymiana świec żarowych BOSCH - sprawdzenie przekaźnika świec, uszczelnienie/przegląd pompy wtryskowej i wtryskiwaczy zapłaciłem 550pln, uszczelka pod głowicą nowa, uszczelnienie głowicy, sprawdzenie podciśnienia - wszystkie węże, nowy łańcuch rozrządu - brak luzów na łańcuchu, ustawienie zapłonu, wymieniona pompka paliwa. Włożyłem już w złom 1500 pln i dalej ta sama historia,
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można zrobić? czy polać benzyną samochód i podpalić trzeba?:) chętnie zamienię na benzyniaka nawet dopłacę

z tego co piszesz to wygląda na to jakby się zapowietrzał,skoro układ grzania sprawny.pomiędzy filtrem paliwa a pompą jest zaworek zwrotny(przynajmniej w większości oryginalnie tam jest)jak nie to załóż i zobacz czy jest różnica.albo spróbuj przed odpaleniem wcisnąć ten "grzybek"ręcznej pompki,jak chodzi lekko to znaczy że w układzie powietrze.podpompuj i zobacz czy lepiej pali.jak lepiej to masz problem z cofającym się paliwem.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez huggy44 » 21 lut 2016 20:19:31

Witam ponownie,
niestety nie pomógł zawór zwrotny na zasilaniu i powrocie, jest tak samo, sprawdzałem tez bez zespołu filtra paliwa czyli prosto z pompki przy silniku do pompy wtryskowej, zastanawiam się czy nie jest to związane z ustawieniem konta wtrysku, przecież jak jest zimny to zapłon musi być przestawiany na wcześniejszy, może tu mam coś nie tak? na podstawie czego silnik wie że jest zimny i trzeba mu zmienić kont wtrysku? na pompie są 3 zawory elektromagnetyczne jeden do startu a 2 pozostałe? do przestawiania konta wtrysku? w starym golfie 3 1.9td jest tak zwane ssanie mechaniczne na linkę które przestawia kont a w oplu jak to jest zrobione? czepiam się już wszystkiego bo nie mam pomysłu. poratujcie chłopy
huggy44
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2015 07:04:30
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Łukasz12502 » 21 lut 2016 23:37:11

huggy44 napisał(a):Witam ponownie,
niestety nie pomógł zawór zwrotny na zasilaniu i powrocie, jest tak samo, sprawdzałem tez bez zespołu filtra paliwa czyli prosto z pompki przy silniku do pompy wtryskowej, zastanawiam się czy nie jest to związane z ustawieniem konta wtrysku, przecież jak jest zimny to zapłon musi być przestawiany na wcześniejszy, może tu mam coś nie tak? na podstawie czego silnik wie że jest zimny i trzeba mu zmienić kont wtrysku? na pompie są 3 zawory elektromagnetyczne jeden do startu a 2 pozostałe? do przestawiania konta wtrysku? w starym golfie 3 1.9td jest tak zwane ssanie mechaniczne na linkę które przestawia kont a w oplu jak to jest zrobione? czepiam się już wszystkiego bo nie mam pomysłu. poratujcie chłopy

w 2.3 ssanie to to z boku pompy,ma niby dodać obrotów na zimnym silniku,ale wątpię żeby działało,ja lekko gazu dodaje przy odpalaniu,skoro mówisz że świece grzeją,paliwo i powietrze jest to musi palić.rozrząd napewno dobrze?pompa wtryskowa dobrze?w tym silniku niema żadnych komputerów,czysta mechanika i tu trzeba szukać rozwiązania problemu.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez huggy44 » 28 lut 2016 19:52:57

rozrząd ustawiony dobrze sprawdzone chyba ze 100 razy, wymieniony łańcuch na nowy, pompa dobrze ustawiona na znak kiedy pojawia się paliwo na rurce ''D'' ( pierwszy cylinder), co jeszcze? już ręce opadają co za złom, zgadzam się że to prosty silnik model wyższy niż w ursusie c360 i wszystko mechaniczne ale nie mam już pomysłów, jak zimny nie chce zapalić, a jak chwilkę pochodzi i się zagrzeje to z kolejnym rozruchem nie ma problemu pali z półobrotu nawet bez grzania świec, czy wie ktoś na jakiej podstawie silnik wie że jest zimny i trzeba mu przestawić kont wtrysku? co tym steruje? podejrzewam już pompę wtryskową pomimo tego że była w naprawię, czy ma ktoś pompę z wtryskami pożyczyć na sprawdzenie za opłatą - jak będzie dobrze to chętnie odkupię??
huggy44
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2015 07:04:30
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Łukasz12502 » 28 lut 2016 20:13:58

jak jest zimny to nic nie zmienia konta wtrysku.po ustawieniu pompy na D i koła zamachowego na P ustawiasz go ruszając pompą na tych fasolkach gdzie jest przykręcana i to tyle.pompa do silnika przyspieszasz,w drugą opóźniasz.dokładnie jak w c360 :mrgreen: no dobra zimny nie pali ale puszcza jakiś dym czy nic?napisz doładniej.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez huggy44 » 29 lut 2016 07:13:08

Jak jest zimny próbuje zapalić tak jak by palił po długim kręceniu na dwa tłoki i dymi na jasno biało niebiesko coś takiego.
huggy44
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2015 07:04:30
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Łukasz12502 » 29 lut 2016 16:57:51

huggy44 napisał(a):Jak jest zimny próbuje zapalić tak jak by palił po długim kręceniu na dwa tłoki i dymi na jasno biało niebiesko coś takiego.

skoro twierdzisz że świece na pewno grzeją to albo się zapowietrza albo pompa źle ustawiona.pisałeś że pompa zrobiona a wtryski sprawdzone?jak już odpali chodzi normalnie czy jest"metaliczny" klekot?dajesz mu lekko gazu przy odpalaniu?bo może ten zwiększasz obrotów nie działa(raczej na pewno nie działa :) ) i bez dania lekko gazu ma ciężko.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez huggy44 » 29 lut 2016 19:32:01

pompa sprawdzona razem z wtryskami i podobno jest ok - sprawdzałem u pompiarza o dobrej opinii, jak zapali to dopiero po chwili zaczyna ładnie pracować, można to nazwać metalicznym dźwiękiem ale po chwili się ucisza, z pompą już kombinowałem z przyśpieszaniem jak i z opóźnianiem i tak jak jest jest najlepiej, bo albo bulgocze albo klekocze
huggy44
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2015 07:04:30
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Łukasz12502 » 29 lut 2016 22:09:10

huggy44 napisał(a):pompa sprawdzona razem z wtryskami i podobno jest ok - sprawdzałem u pompiarza o dobrej opinii, jak zapali to dopiero po chwili zaczyna ładnie pracować, można to nazwać metalicznym dźwiękiem ale po chwili się ucisza, z pompą już kombinowałem z przyśpieszaniem jak i z opóźnianiem i tak jak jest jest najlepiej, bo albo bulgocze albo klekocze

to ja już :niewiem: co jest u ciebie.z tego co teraz napisałeś to wychodzi że albo się paliwo cofa albo świece niegrzeją.skoro długo kręci i zaczyna łapać.jak długo je grzejesz?jak kontrolka gasnie i palisz?spróbuj dłużej podgrzać.jakie napięcie na świecy jak grzeje?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez thraad » 01 mar 2016 09:44:01

Może potrzebna by była regeneracja wtryskiwaczy kraków. Wtryski mogą już być nie do końca szczelne, przez co jest problem z ciśnieniem i przez to ciężko pali.
thraad
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 01 mar 2016 09:42:28
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Sport 1998-2004

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez kucman22 » 14 mar 2016 00:02:55

witam. nie chce sie wymadrzac ale miałem podobne problemy z odpalaniem na mrozie i rowniez jak tylko temp byla blisko zera... moze bedzie banalne to co napisze ale wystarczylo wymienic swiece (prawdopodobnie) na BERU, nowy filtr paliwa oraz akumulator :P no i co najwazniejsze na mrozie czy chociaz przy temp "0" przed odpaleniem pompujesz pompka na maksa, dwa razy podgrzewasz swiece i pali jak głupi :)
Frontera A Long 2.3 TD, MT 31'', amory IRONMAN, lift 2'', sprzęgi AVM... - reszta sie robi :D

Osobówka może wszystko. 4x4 może wszędzie :D
Avatar użytkownika
kucman22
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Obrazki: 48
Dołączył(a): 18 sie 2014 14:31:05
Lokalizacja: PGS
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Ciężko pali na mrozie

Postprzez Łukasz12502 » 14 mar 2016 00:39:52

kucman22 napisał(a):witam. nie chce sie wymadrzac ale miałem podobne problemy z odpalaniem na mrozie i rowniez jak tylko temp byla blisko zera... moze bedzie banalne to co napisze ale wystarczylo wymienic swiece (prawdopodobnie) na BERU, nowy filtr paliwa oraz akumulator :P no i co najwazniejsze na mrozie czy chociaz przy temp "0" przed odpaleniem pompujesz pompka na maksa, dwa razy podgrzewasz swiece i pali jak głupi :)

Silniki 2.3TD źle nie palą na mrozie.ale jak każdy diesel sprawne świece i paliwo to podstawa!.ja tam nic nie pompuje i do -18 było tej zimy i po pierwszym grzaniu odpala.chociaż u mnie też się chyba świece kończą bo jak zimny to z 5sekund "kuleje" na któryś cylinder.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron