Witamy !



[2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

[2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez klima » 10 lip 2016 22:46:57

Witam serdecznie, mam takie pytanie? Czy ktoś demontował zawór termiczny chłodnicy oleju?
Bo mi olej do 120*C podskoczyć lubi jak mam silnik w stresie, a płyn około 95*C Mierzyłem pirometrem.
Chciałbym mieć olej chłodzony 100% i czy ma ktoś rysunek, jakiś schemat obiegu smarowania dla 2.3 DTR

Znalazłem 2, lub 3 wątki ale nie wiele z tego wynika, proszę o pomoc.

-- 10 lip 2016 22:58:06 --

klima napisał(a):Witam serdecznie, mam takie pytanie? Czy ktoś demontował zawór termiczny chłodnicy oleju?
Bo mi olej do 120*C podskoczyć lubi jak mam silnik w stresie, a płyn około 95*C Mierzyłem pirometrem.
Chciałbym mieć olej chłodzony 100% i czy ma ktoś rysunek, jakiś schemat obiegu smarowania dla 2.3 DTR

Znalazłem 2, lub 3 wątki ale nie wiele z tego wynika, proszę o pomoc.


Obrazek

I czy zawór termiczny znajduje się w elemencie nr 19 ? I czy ktoś może ma takie coś lub całą obudowę filtra ? :)

-- 10 lip 2016 22:59:03 --

Nr 9 :)
klima
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2015 22:15:15
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez jrzeuski » 11 lip 2016 08:22:45

Wygląda to identycznie jak u mnie w 2.5. Zawór to nr 2, siedzi w podstawie filtra a ta sprężyna dociska go, żeby był zamknięty dopóki olej się nie rozgrzeje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez Łukasz12502 » 11 lip 2016 21:28:28

klima napisał(a):Witam serdecznie, mam takie pytanie? Czy ktoś demontował zawór termiczny chłodnicy oleju?
Bo mi olej do 120*C podskoczyć lubi jak mam silnik w stresie, a płyn około 95*C Mierzyłem pirometrem.
Chciałbym mieć olej chłodzony 100% i czy ma ktoś rysunek, jakiś schemat obiegu smarowania dla 2.3 DTR

Znalazłem 2, lub 3 wątki ale nie wiele z tego wynika, proszę o pomoc.
Obrazek

I czy zawór termiczny znajduje się w elemencie nr 19 ? I czy ktoś może ma takie coś lub całą obudowę filtra ? :)

-- 10 lip 2016 22:59:03 --

Nr 9 :)

a czym ty silnik do takiego "stresu" doprowadzasz??? :shock: :mrgreen:
zawór to 2 tak jak jrzeuski napisał.
jak olej ma 120 to chłodnica ciepła czy zimna?jak zimna to ten zawór do :dupa: węże do chłodnicy nie są zamienione? w którym miejscu tą temp mierzyłeś?przed czy za chłodnicą oleju?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez Sovviet » 11 lip 2016 23:50:57

u mnie chlodnica zawsze zimna nawet jak sie silnik gotuje;/
musze wywalic ten zaworek i moze bedzie lepiej:)
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez klima » 12 lip 2016 21:42:16

Widzę, że wywalić to będzie najmniejszy problem, ale interesuje mnie jakiś rysunek obiegu tego oleju, cholera ciekawe jak to idzie przez tą chłodnicę...

-- 12 lip 2016 21:46:43 --

Mam termometr VDO w misce z korkiem wkręcony jako czujnik - wskaźnik temperatury, dodatkowy zegar 150*C.
A stress to ciąganie, tego i tamtego lub jazda powiedzmy 120 km/h przez 2 - 3 godziny i wtedy jak stanę w korku to idzie w oczach do 120 - 125*C a podczas jazdy ze 110*C w takim trybie.
Nie przejmował bym się tym ale ciśnienie już ledwo / ledwo przy takiej temperaturze :) około 0.5 - 0.7 bar, na wolnych obrotach.
klima
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2015 22:15:15
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez Łukasz12502 » 12 lip 2016 22:03:59

120 stopni to jeszcze taka górna granica.a co do ciśnienia to już słabe ale to 2.3 przecież.a ty jeszcze starego osiołka 120km/h ganiasz :mrgreen: ale wracając do tematu skoro ze 120 Ci spada do 100 to przewiew przez tą chłodnice jest.czyli termostat olejowy sprawny.sprawdzałeś na postoju jej temp?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez klima » 24 lip 2016 20:33:43

Na postoju, w stresie zima, i rozrusznik pada ;) jak zrobię starter to wezmę się za chłodnicę.

-- 23 sie 2016 20:18:46 --

OK rozgryzłem jak to działa, w obudowie filtra znajduje się termostat i on powinien przesterować zaworem który puszcza na chłodnicę, działa jak zawór trójdrożny, ciekawy jestem czy jak wymuszę obieg przez chłodnicę, to nagrzeje silnik do tych 90*C. Wywalenie zaworu nic nie da, trzeba go odpowiednio przesunąć i zablokować na chłodnice.... Myślę że jak między przewodami od chłodnicy sobie wstawię na próbę zawór kulkowy 3/4 to będzie szło przez ten zawór ;] a nie przez chłodnicę... jako bocznik do odcinania chłodnicy, nie można zrobić zaworu na obiegu gdyż odetniemy smarowanie od magistrali i buba :]

Ciąg dalszy nastąpi...
klima
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2015 22:15:15
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez Sovviet » 23 sie 2016 22:24:44

Czyli zaworka wywalic calkiemnie mozna jak rozumiem.
Po wyjeciu tej sprezyny mamy cos przestawic na tym zaworku wlasnie czy jak? Jakies zdjecia masz moze?
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez klima » 24 sie 2016 20:01:50

Nie właśnie aby działało na chłodnicę lub nie, trzeba przesunąć to tak aby zamknąć powrót małego obiegu oleju a otworzyć na chłodnicę i wtedy ten zawór daje powrót z chłodnicy na mały obieg, jak wywalimy całkiem to raczej prawie wcale przez chłodnicę nie przejdzie bo stawia zapewne jakieś opory, nie mam zdjęć ani praktycznego rozgrzebania tego tematu, bazuje na chwilę obecną na tym co znalazłem w internecie. Niestety nie mogę postawić auta przy garażu i uziemić wszelkie operacje muszą skończyć się sukcesem, więc pełne planowanie.... Raczej bez zdjęcia podstawy filtra się nie obędzie, i to już trzeba mieć oring podstawy, bo na 25 letnim to po poskładaniu słabo to widzę, na szczęście jest dostępny w ASO za 9zł. Najchętniej bym sobie taką samą podstawę  z bebechami poćwiczył ale od stycznia nie mogę jej kupić.
klima
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2015 22:15:15
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez jrzeuski » 25 sie 2016 08:08:58

Mam w zapasie taką od 2.5 i mogę podesłać do zabawy. Przy okazji okazałoby się czy rzeczywiście pasuje też do 2.3, bo na oko powinna.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez klima » 27 sie 2016 10:23:23

2.5 niestety nie będzie pasowała, oglądałem rysunki, prawie jest ale to prawie ;)
klima
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2015 22:15:15
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez Paszczak22 » 16 paź 2017 11:51:03

A ja mam problem z chłodnicą oleju. Trochę cieknie. W czasie jazdy wentylator rozbryzguje olej po silniku na postoju cieknie. Aż wstyd zaparkować gdzieś na mieście bo zewsząd kapie. Znalazłem na allegro chłodnicę może trochę w lepszym stanie ale jak ją wymontować? Dobierać się od środka komory silnika czy może zacząć demontować zderzak. Ktoś to przerabiał? Ja mam 2,5 TDS.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez jrzeuski » 16 paź 2017 13:07:33

Chłodnicę oleju mogę odstąpić. Chyba mam ją jeszcze razem z wężami, żeby nic tam nie rozszczelnić przy ich odkręcaniu. Żeby ją wyjąć trzeba zdemontować zderzak i chyba chłodnicę klimy też. Ja się z tym nie patyczkowałem, bo i tak układ był pusty, ale jeśli klima Ci działa, to jedź najpierw do warsztatu na opróżnienie, żeby potem nie płacić za czynnik przy nabijaniu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

Postprzez Paszczak22 » 16 paź 2017 21:21:57

Klima nie działa chodź jeszcze tam jest lekkie ciśnienie choć mi na nim nie zależy. Wyjmę postaram się polutować. Jak nie dam rady odezwę się w sprawi tej chłodnicy :)
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron