Strona 1 z 1

[2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 10 lip 2016 22:46:57
przez klima
Witam serdecznie, mam takie pytanie? Czy ktoś demontował zawór termiczny chłodnicy oleju?
Bo mi olej do 120*C podskoczyć lubi jak mam silnik w stresie, a płyn około 95*C Mierzyłem pirometrem.
Chciałbym mieć olej chłodzony 100% i czy ma ktoś rysunek, jakiś schemat obiegu smarowania dla 2.3 DTR

Znalazłem 2, lub 3 wątki ale nie wiele z tego wynika, proszę o pomoc.

-- 10 lip 2016 22:58:06 --

klima napisał(a):Witam serdecznie, mam takie pytanie? Czy ktoś demontował zawór termiczny chłodnicy oleju?
Bo mi olej do 120*C podskoczyć lubi jak mam silnik w stresie, a płyn około 95*C Mierzyłem pirometrem.
Chciałbym mieć olej chłodzony 100% i czy ma ktoś rysunek, jakiś schemat obiegu smarowania dla 2.3 DTR

Znalazłem 2, lub 3 wątki ale nie wiele z tego wynika, proszę o pomoc.


Obrazek

I czy zawór termiczny znajduje się w elemencie nr 19 ? I czy ktoś może ma takie coś lub całą obudowę filtra ? :)

-- 10 lip 2016 22:59:03 --

Nr 9 :)

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 11 lip 2016 08:22:45
przez jrzeuski
Wygląda to identycznie jak u mnie w 2.5. Zawór to nr 2, siedzi w podstawie filtra a ta sprężyna dociska go, żeby był zamknięty dopóki olej się nie rozgrzeje.

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 11 lip 2016 21:28:28
przez Łukasz12502
klima napisał(a):Witam serdecznie, mam takie pytanie? Czy ktoś demontował zawór termiczny chłodnicy oleju?
Bo mi olej do 120*C podskoczyć lubi jak mam silnik w stresie, a płyn około 95*C Mierzyłem pirometrem.
Chciałbym mieć olej chłodzony 100% i czy ma ktoś rysunek, jakiś schemat obiegu smarowania dla 2.3 DTR

Znalazłem 2, lub 3 wątki ale nie wiele z tego wynika, proszę o pomoc.
Obrazek

I czy zawór termiczny znajduje się w elemencie nr 19 ? I czy ktoś może ma takie coś lub całą obudowę filtra ? :)

-- 10 lip 2016 22:59:03 --

Nr 9 :)

a czym ty silnik do takiego "stresu" doprowadzasz??? :shock: :mrgreen:
zawór to 2 tak jak jrzeuski napisał.
jak olej ma 120 to chłodnica ciepła czy zimna?jak zimna to ten zawór do :dupa: węże do chłodnicy nie są zamienione? w którym miejscu tą temp mierzyłeś?przed czy za chłodnicą oleju?

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 11 lip 2016 23:50:57
przez Sovviet
u mnie chlodnica zawsze zimna nawet jak sie silnik gotuje;/
musze wywalic ten zaworek i moze bedzie lepiej:)

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 12 lip 2016 21:42:16
przez klima
Widzę, że wywalić to będzie najmniejszy problem, ale interesuje mnie jakiś rysunek obiegu tego oleju, cholera ciekawe jak to idzie przez tą chłodnicę...

-- 12 lip 2016 21:46:43 --

Mam termometr VDO w misce z korkiem wkręcony jako czujnik - wskaźnik temperatury, dodatkowy zegar 150*C.
A stress to ciąganie, tego i tamtego lub jazda powiedzmy 120 km/h przez 2 - 3 godziny i wtedy jak stanę w korku to idzie w oczach do 120 - 125*C a podczas jazdy ze 110*C w takim trybie.
Nie przejmował bym się tym ale ciśnienie już ledwo / ledwo przy takiej temperaturze :) około 0.5 - 0.7 bar, na wolnych obrotach.

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 12 lip 2016 22:03:59
przez Łukasz12502
120 stopni to jeszcze taka górna granica.a co do ciśnienia to już słabe ale to 2.3 przecież.a ty jeszcze starego osiołka 120km/h ganiasz :mrgreen: ale wracając do tematu skoro ze 120 Ci spada do 100 to przewiew przez tą chłodnice jest.czyli termostat olejowy sprawny.sprawdzałeś na postoju jej temp?

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 24 lip 2016 20:33:43
przez klima
Na postoju, w stresie zima, i rozrusznik pada ;) jak zrobię starter to wezmę się za chłodnicę.

-- 23 sie 2016 20:18:46 --

OK rozgryzłem jak to działa, w obudowie filtra znajduje się termostat i on powinien przesterować zaworem który puszcza na chłodnicę, działa jak zawór trójdrożny, ciekawy jestem czy jak wymuszę obieg przez chłodnicę, to nagrzeje silnik do tych 90*C. Wywalenie zaworu nic nie da, trzeba go odpowiednio przesunąć i zablokować na chłodnice.... Myślę że jak między przewodami od chłodnicy sobie wstawię na próbę zawór kulkowy 3/4 to będzie szło przez ten zawór ;] a nie przez chłodnicę... jako bocznik do odcinania chłodnicy, nie można zrobić zaworu na obiegu gdyż odetniemy smarowanie od magistrali i buba :]

Ciąg dalszy nastąpi...

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 23 sie 2016 22:24:44
przez Sovviet
Czyli zaworka wywalic calkiemnie mozna jak rozumiem.
Po wyjeciu tej sprezyny mamy cos przestawic na tym zaworku wlasnie czy jak? Jakies zdjecia masz moze?

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 24 sie 2016 20:01:50
przez klima
Nie właśnie aby działało na chłodnicę lub nie, trzeba przesunąć to tak aby zamknąć powrót małego obiegu oleju a otworzyć na chłodnicę i wtedy ten zawór daje powrót z chłodnicy na mały obieg, jak wywalimy całkiem to raczej prawie wcale przez chłodnicę nie przejdzie bo stawia zapewne jakieś opory, nie mam zdjęć ani praktycznego rozgrzebania tego tematu, bazuje na chwilę obecną na tym co znalazłem w internecie. Niestety nie mogę postawić auta przy garażu i uziemić wszelkie operacje muszą skończyć się sukcesem, więc pełne planowanie.... Raczej bez zdjęcia podstawy filtra się nie obędzie, i to już trzeba mieć oring podstawy, bo na 25 letnim to po poskładaniu słabo to widzę, na szczęście jest dostępny w ASO za 9zł. Najchętniej bym sobie taką samą podstawę  z bebechami poćwiczył ale od stycznia nie mogę jej kupić.

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 25 sie 2016 08:08:58
przez jrzeuski
Mam w zapasie taką od 2.5 i mogę podesłać do zabawy. Przy okazji okazałoby się czy rzeczywiście pasuje też do 2.3, bo na oko powinna.

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 27 sie 2016 10:23:23
przez klima
2.5 niestety nie będzie pasowała, oglądałem rysunki, prawie jest ale to prawie ;)

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 16 paź 2017 11:51:03
przez Paszczak22
A ja mam problem z chłodnicą oleju. Trochę cieknie. W czasie jazdy wentylator rozbryzguje olej po silniku na postoju cieknie. Aż wstyd zaparkować gdzieś na mieście bo zewsząd kapie. Znalazłem na allegro chłodnicę może trochę w lepszym stanie ale jak ją wymontować? Dobierać się od środka komory silnika czy może zacząć demontować zderzak. Ktoś to przerabiał? Ja mam 2,5 TDS.

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 16 paź 2017 13:07:33
przez jrzeuski
Chłodnicę oleju mogę odstąpić. Chyba mam ją jeszcze razem z wężami, żeby nic tam nie rozszczelnić przy ich odkręcaniu. Żeby ją wyjąć trzeba zdemontować zderzak i chyba chłodnicę klimy też. Ja się z tym nie patyczkowałem, bo i tak układ był pusty, ale jeśli klima Ci działa, to jedź najpierw do warsztatu na opróżnienie, żeby potem nie płacić za czynnik przy nabijaniu.

Re: [2.3] Chłodnica oleju / obieg smarowania

PostNapisane: 16 paź 2017 21:21:57
przez Paszczak22
Klima nie działa chodź jeszcze tam jest lekkie ciśnienie choć mi na nim nie zależy. Wyjmę postaram się polutować. Jak nie dam rady odezwę się w sprawi tej chłodnicy :)