Witamy !



[2.3] Ciśnienie oleju

ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez lenio » 01 sty 2011 12:39:44

WITAM W NOWYM ROKU GDZIE DOKLADNIE SIE ZNAJDUJE ZAWOR TERMICZNY OD OLEJU TEN KTURY KIERUJE OLEJ NA HLODNICE WE FROCIE 2,3TD PROSZE O JAKIES FOTO LUB SHEMAT BO TU NA FORUM BRAK JEST TEGO TEMATU!! OGLADALEM TU JUZ WSZYSTKIE TEMATY I NIC!!! A KTOS CWANIAKOWAL ZE TU TO JEST!! :wsciekly: :wsciekly: A CO DO MOJEJ KSYWKI TO BEZ KOMENTARZY BO JA MAM 2 FROTKI I SAM ROBIE NAPRAWY :1: :1: :1: zgory dzieki 8:)
lenio
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 kwi 2010 16:40:27
Lokalizacja: radzymin kolo warszawy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez FROTERKA » 01 sty 2011 13:40:45

Nie musisz krzyczeć. :?
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez Deroniusz » 01 sty 2011 14:08:59

Witam w Nowym Roku Ja też mam Frotkę 2,3D i sam przy niej grzebę. Co do termozaworu sterującego przepływem oleju do chłodnicy oleju to znajdujesię w obudowie między filtrem oleju, a korpusem silnika. Jak odkręćisz filtr oleju zobaczysz na krućcu od filtra nakrętkę po odkręceniu jej i odkręceniu przewodów olejowych do chłodnicy możesz wymontować podstawę filtra wraz z termozaworem oleju. Pozdrowienia i przyjemnej owocnej zabawy


Autor postu otrzymał pochwałę
Deroniusz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 paź 2009 20:25:54
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez lenio » 01 sty 2011 14:21:44

dzieki kolego chociaz jeden co nie cwaniakuje jak sie za to zabiore to dam znac co tam bylo w srodku bo ta frota to fura miala byc na czesci ale moj talent i moja zona powiedziala ze ja niedaruje i wspolnymi silami doprowadzilismy autko do stanu uzywalnosci ale wiadomo wszystkiego nie zrobisz od razu a cena auta to szok 800zl mialem fuksa :D
lenio
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 kwi 2010 16:40:27
Lokalizacja: radzymin kolo warszawy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez konik » 02 sty 2011 04:20:18

@lenio Na początek proponuje zamiast nerwów trochę pokory. Gdybyś zamiast wyzywać, zapoznał się z regulaminem to, wiedziałbyś że pisanie WIELKIMI literami nie jest mile widziane:
dljm napisał(a):REGULAMIN FORUM OPLA FRONTERY
(...)
5.11. PISANIE DUŻYMI LITERAMI traktowane jest jako krzyk, a krzyczeć nie musisz. kolor czerwony zarezerwowany jest wyłącznie dla obsługi Forum
(...)

Zauważyłeś na pewno że nazwy tematów zawierają tagi określające typ silnika, dlaczego w założonym przez Ciebie temacie ich nie ma??? viewtopic.php?f=15&t=3927
Poza tym odpowiedz na Twoje pytanie jest na forum, więc czy aby na pewno dobrze szukałeś???
viewtopic.php?f=15&t=2977
Indian napisał(a):Nie słyszałem o wersji bez chłodnicy... Specjalnie wstawiono pod filtr całą tą obudowę z termostatem olejowym, żeby właśnie podłączyć chłodnicę. Jak masz przewody to na 100% któryś poprzedni właściciel ją wymontował.

Sporo informacji na temat układu smarowania jest też tu:
viewtopic.php?f=15&t=2126
Na koniec zachęcam gorąco do stosowania zasad ortografii i interpunkcji
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez lenio » 02 sty 2011 12:29:45

Nie wzoiłeś pod uwage tego że nie każdy ma czas na to żeby siedzieć całymi dniami przed komputerem i przynajmniej zadaje normalne pytania a nie takie jak np. gdzie jest rozrusznik,a moja frotka jest 2,3 TD. :wsciekly:
lenio
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 kwi 2010 16:40:27
Lokalizacja: radzymin kolo warszawy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez jrzeuski » 02 sty 2011 14:04:32

lenio napisał(a):Nie wzoiłeś pod uwage tego że nie każdy ma czas na to żeby siedzieć całymi dniami przed komputerem i przynajmniej zadaje normalne pytania a nie takie jak np. gdzie jest rozrusznik,a moja frotka jest 2,3 TD. :wsciekly:
Trzymam kciuki, żebyś się dostosował do zasad panujących na forum zanim moderatorom skończy się do Ciebie cierpliwość. Na razie grzecznością nie grzeszysz :?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: ZAWOR TERMICZNY OLEJU

Postprzez konik » 02 sty 2011 18:19:53

lenio napisał(a):Nie wzoiłeś pod uwage tego że nie każdy ma czas na to żeby siedzieć całymi dniami przed komputerem i przynajmniej zadaje normalne pytania a nie takie jak np. gdzie jest rozrusznik,a moja frotka jest 2,3 TD. :wsciekly:

Jeżeli wchodzisz do jakiejś społeczności, a taka tworzą użytkownicy naszego forum, to musisz zaakceptować panujące tam reguły. Wiedza którą tu znajdziesz, zaoszczędzi Ci sporo nerwów i straconego czasu, a często ma też wymiar finansowy. Niestety nie można iść do celu po trupach, jeżeli nie chcesz dostosować się do panujących tu zasad, nie masz czasu na poszukiwanie informacji, to oddaj auto do mechanika, niech on się martwii.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez emil1906 » 02 kwi 2011 09:37:09

Witam a czy taki manometr z kompresora nadaje się do zmierzenia ciśnienia oleju?
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Kowal_80 » 29 cze 2011 16:36:51

umnie tez były (i sa nadal) cuda z kontrolka cisnienia. jak sie silnik rozgrzeje i wrzuce na luz to swieci na czerwono az oczy razi. ostatnio takze wskaznik cisnienia zwariował. jak tylko przekrece zaplon to wskazowka odrazu strzela w góre. i tak jest cały czas. jak doczytałem,bedzie to wina kabelków na czujniku. dobrze,ze tylko tyle. na dniach sie za to wezme bo i tak musze wyjac podstawe filtra i ja uszczelnic. bo leje sie z niej az milo. przy okazji zmienie tez filter i olej bo juz chyba dawno jego czas minal.
ale mam tez inny problem. od jakichs 3 miesiecy silnik mi stasznie klekocze. jak by mial sie zaraz rozleciec. byłem przekonany ,ze poprostu "sie konczy". juz sie rogladałem za omega jako dawca serca. ale "jak na złosc" stary jezdzi dalej. nie traci nic na mocy,nie kopci,a oleju ubywa tylko tyle co wykapie spod podstawy filtra.jak mu dodam troche obrotow to tak jakby delikatnie ciszej klepal. czy moze to byc wina tego,ze oliwa juz jest stara i straciła swoje własciwosci? na dniach zaleje nowy,moze cos pomoze. sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym doradzil mi zebym kupił\wlał jeszcze zageszczacz do oleju. jak mysli szanowne Grono - lac to? robił to ktos? czy jest szansa,ze wytlumi to troche mój traktor? i jaki olej polecacie?
z góry dziekuje za odpowiedzi.
Kowal_80
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez olszak1000 » 02 lip 2011 16:17:34

Witam,raczej wyreguluj zawory .
olszak1000
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Kowal_80 » 03 lip 2011 14:19:04

nie nie,to raczej nie sa zawory. wiem jak one dzwonia. pozatym powinno byc raczej odwrotnie,ze jak dodam gazu to powinny wtedy dac swoj koncert. mam racje? tu jest zupelnie odwrotnie - po delikatnym wcisnieciu pedału metaliczny hałas jakby troche ustawał.
Kowal_80
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez sh0rty » 24 paź 2011 12:20:25

cześć, mam pewien problem z ciśnieniem oleju
ostatnio wymieniana była u mnie pompa vacum, jako że nigdy tego nie robiłem, oddałem to do mechanika - zrobił działa super :)
ale...
przed wymianą miałem niskie ciśnienie oleju, tzn, zazwyczaj było ok. połowy, czasem niżej, ale nigdy na czerwone pole nie wchodziło, kontrolka się nie świeciła, więc wydawało mi się, że jest ok
po wymianie pompy - ciśnienie jest tak duże że wskazówka stoi prawie pionowo :niewiem: ??
czy to normalne? wnioskuje że nie.. czy to groźne??
pomóżcie...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez sh0rty » 25 paź 2011 06:48:22

dorzucam fotkę
sprawa wygląda o tyle dziwnie że już po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ready wskazówka szybuje do pozycji na foto:

Obrazek
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez jrzeuski » 25 paź 2011 07:56:47

Czujnik nie jest podłączony.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez sh0rty » 25 paź 2011 07:58:55

tak tez właśnie myślałem, moge prosić o jakies przybliżone info gdzie go znajdę?
domyślam się że wystarczy wpiąć wtyczkę?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez jrzeuski » 25 paź 2011 08:04:25

sh0rty napisał(a):tak tez właśnie myślałem, moge prosić o jakies przybliżone info gdzie go znajdę?
Nie wiem. Poszukaj na forum albo spytaj tego, który go odpiął :P
domyślam się że wystarczy wpiąć wtyczkę?
Jeśli kabel nie jest urwany, to raczej tak ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez sh0rty » 27 kwi 2012 15:11:38

Hej mam pytanie/problem...
dziś zmieniałem we frocie olej w silniku, stary zlałem jak był mocno rozgrzany, potem wykreciłem filtr, wstawiłem nowy i zalałem świeżym olejem castrol 15W40 - dedykowany do silników diesla
wlałem najpierw 5 litrów, potem odpaliłem troche pochodził i dolałem jeszcze ok pól litra może ciut więcej.

no i się zaczęło..
po pierwsze na rozgrzanym silniku i niskich obrotach zapala się lampka ciśnienia (przed zmianą było ok)
po drugie olej na bagnecie jest jakby "rozwodniony?" i tez koloru czarnego tylko w jaśniejszym odcieniu niż poprzedni...
to mój pierwszy diesel wiec nie wiem czy to normalne, w benzynowych silnikach jak zmieniałem olej to świeży po wlaniu był nadal koloru przezroczysto olejowego...

pomóżcie.. co teraz mam zrobić?

nie wiem jaki był poprzedni, ale na bagnecie wydawał sie być gęstszy niż ten co teraz, w dodatku był czarny jak smoła... poprzedni własciciel mówił żeby olej wymienić za 5 tys, przejechałem ok 3k ale wiosna przyszła wiec trzeba zmienić .. i o tak mi wyszła bokiem ta wymiana

a może dolać jakiegoś syfu typu moto doktor? to chyba zagęszcza olej prawda?

-- Dodano 27 kwi 2012 22:36:15 --

wlalem olej 15W40 castrol diesel taki w czarnej butli...
wiec juz nie wiem teraz co robić.. zlać i wlać 15w50?
silnik ma przebieg ok 170k, przeszczepiany w tamtym roku z Omegi... tyle wiem, w oryginalnym padło turbo, mam go na w razie co :]
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Trzeci » 28 kwi 2012 04:46:57

To pewnie poprzedni właściciel dolał jakiegoś szuwaksu aby zagęścić olej bo coś było nie tak. Jedz do mechanika niech sprawdzi ciśnienie oleju na magistrali .
Książkowe to 1,5 bara (marzenia), jeżeli jest poniżej 1,2 na rozgrzanym silniku to coś jest nie tak . Ja miałem 1,3 i mi się kontrolka świeciła. Pewnie po utapianiu kable pogniły.
Olej czarny bo to diesel i ma dużo nagaru na tłokach, u mnie po 2 dniach był czarny . Rozwodniony nie jest tylko ciepły sprawdź na zimnym pewnie wróci do normy.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez sh0rty » 29 kwi 2012 12:44:06

ciśnienia nie mam za bardzo jak sprawdzić, teraz długi weekend wiec ciężko znaleźć mechanika któremu by sie chciało...
zauważyłem, ze kontrolka zapala się tylko przy bardzo rozgrzanym silniku, jak wskazówka jest na połowie skali jest ok, ale teraz zrobiło się ciepło i temperatura często wędruje wyżej przynajmniej o jedną kreskę i wtedy zapala się kontrolka..
spróbuje się zając tą temperaturą, przepłukam układ, zobaczę czy visko działa poprawnie i może wtedy będzie ok..
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron