Witamy !



[2.3] Ciśnienie oleju

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez afsdr25 » 03 mar 2010 19:07:45

Przy moim sprzęcie na zimnym silniku Panowie ciśnienie pokazuje full... Zaś przy ciepłym silniku spada na poziom około 2 grubości wskazówki od końca. A ogólnie jeśli ciśnienie jest słabe to głównym prowodyrem są właśnie panewki... A frontery ogólnie mają słabe ciśnienie także prosze sie nie przejmować.
Pozdrawiam
afsdr25
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Sołtys » 03 mar 2010 21:07:25

U mnie jest tak samo jak pisze afsdr25 - na zimnym full (po odpaleniu) a jak sie rozgrzeje to praktycznie na minimum przy wolnych obrotach. W czasie jazdy różnie bywa nieraz 1/4 a nieraz 1/2. Ja dodałem tak dla swiętego spokoju trochę gęstszego oleju bo kiedyś się wystraszyłem, że wskazówka prawie leży przy staniu np. na skrzyżowaniu.
A tak dla ciekawostki: podczas pewnych szaleństw rozwaliłem filtr oleju a że to był weekend to jedyny jaki miałem pod ręką filtr to stary, który kiedyś wymieniałem. No i po założeniu tego już trochę zużytego wartości wskazań były dość przyzwoite i raczej nie spadało mi poniżej 1/4. A teraz z nowym filtrem znów mam niski poziom ciśnienia na wskaźniku.
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Indian » 04 mar 2010 17:33:50

Tylko że ciśnienie to ma być na panewkach, a nie na filtrze. Jeśli po zmianie filtra są inne wskazania to znaczy że filtr jest zapchany a wtedy powinien otworzyć się bypass.
Indian
 

Czujnik ciśnienia oleju, gdzie kupić dobry

Postprzez maciekst0 » 18 kwi 2010 19:17:23

Witam serdecznie Forumowiczów, mam problem , kupuję do mojej Froty czujniki ciśnienia oleju (już będzie trzeci) i działaja one około pół roku po czym zapala się czerwona lampka na wolnych obrotach i wskazówka na desce sobie ładnie spaceruje to od min to do max skali , ciśnienie oleju mierzyłem manometrem o mam 1,2 bara na oleju castrol 10w40
doraździe mi proszę jakiej firmy i gdzie kupić taki czujnik żeby dłużej pochodził ( czujniki kupowałem na allegro firmy TOPRAN HANS PRIES )
pozdrawiam
Maciek
maciekst0
 

Re: Czujnik ciśnienia oleju, gdzie kupić dobry

Postprzez Indian » 20 kwi 2010 06:06:24

maciekst0 napisał(a):Witam serdecznie Forumowiczów, mam problem , kupuję do mojej Froty czujniki ciśnienia oleju (już będzie trzeci) i działaja one około pół roku po czym zapala się czerwona lampka na wolnych obrotach i wskazówka na desce sobie ładnie spaceruje to od min to do max skali , ciśnienie oleju mierzyłem manometrem o mam 1,2 bara na oleju castrol 10w40
doraździe mi proszę jakiej firmy i gdzie kupić taki czujnik żeby dłużej pochodził ( czujniki kupowałem na allegro firmy TOPRAN HANS PRIES )
pozdrawiam
Maciek

Niestety te czujniki tyle wytrzymują... Jeśli wskazówka bez powodu wędruje po skali to trzeba sprawdzić kabelki.
Indian
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez gomezik » 01 sie 2010 14:50:44

hmm, u mnie sprawa przedstawia się tak: wskazówka ciśnienia oleju poooonad max, gdy silnik się rozgrzeje kontrolka zaczyna migać na wolnych obrotach, wskazówka ani drgnie. domyślam się że mam uszkodzony czujnik ale cena mnie powala,a nie pasuje może jakiś inny? np od trucka w dieslu albo innego badziewia? może gwint wystarczy przerobić? kombinował ktoś już kiedyś? mam frotkę dopiero od kilku dni i dopiero się jej uczę, zastanawia mnie czy każda 2.3 td ma przyśpieszenie jak 126p? czy może omja jest już zamęczona? pozdrawiam
gomezik
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez galaxy » 01 sie 2010 17:17:28

gomezik napisał(a):hmm, u mnie sprawa przedstawia się tak: wskazówka ciśnienia oleju poooonad max, gdy silnik się rozgrzeje kontrolka zaczyna migać na wolnych obrotach, wskazówka ani drgnie. domyślam się że mam uszkodzony czujnik ale cena mnie powala,a nie pasuje może jakiś inny? np od trucka w dieslu albo innego badziewia? może gwint wystarczy przerobić? kombinował ktoś już kiedyś? mam frotkę dopiero od kilku dni i dopiero się jej uczę, zastanawia mnie czy każda 2.3 td ma przyśpieszenie jak 126p? czy może omja jest już zamęczona? pozdrawiam


co do ciśnienia oleju to w/g mnie masz na wykończeniu pompe oleju i zepsuty czujnik bo masz max na wskaźniku, a jeśli po rozgrzaniu czyli kiedy wyłączy się ssanie automatyczne spadną obroty biegu jałowego zaczyna migać kontrolka czyli pompa na 100 % musisz kupić z oryginału dwa koła zębate po 100 zł sztuka gdzieś i wymienić je bedziesz miał nową pompę wtedy, a prócz tego kupić nowy czujnik.
galaxy
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Maciej1981 » 01 sie 2010 21:30:07

ja się ciśnieniem nie martwię wcale, poprostu sprawdzam czy jest olej (zawsze staram się trzymac średni stan) jak holuję przyczepę i włączam kierunki to wskaźnik ciśnienia tyka (góra-dół) :D
kom 502338253 - pomoc dla klubowiczów (okolice koszalina)
lift 2" (ironman amory+springi)
mt 31"
Avatar użytkownika
Maciej1981
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 11 sie 2009 15:48:38
Lokalizacja: Unieście
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez bienias_75 » 01 sie 2010 22:13:22

galaxy napisał(a):
gomezik napisał(a):hmm, u mnie sprawa przedstawia się tak: wskazówka ciśnienia oleju poooonad max, gdy silnik się rozgrzeje kontrolka zaczyna migać na wolnych obrotach, wskazówka ani drgnie. domyślam się że mam uszkodzony czujnik ale cena mnie powala,a nie pasuje może jakiś inny? np od trucka w dieslu albo innego badziewia? może gwint wystarczy przerobić? kombinował ktoś już kiedyś? mam frotkę dopiero od kilku dni i dopiero się jej uczę, zastanawia mnie czy każda 2.3 td ma przyśpieszenie jak 126p? czy może omja jest już zamęczona? pozdrawiam


co do ciśnienia oleju to w/g mnie masz na wykończeniu pompe oleju i zepsuty czujnik bo masz max na wskaźniku, a jeśli po rozgrzaniu czyli kiedy wyłączy się ssanie automatyczne spadną obroty biegu jałowego zaczyna migać kontrolka czyli pompa na 100 % musisz kupić z oryginału dwa koła zębate po 100 zł sztuka gdzieś i wymienić je bedziesz miał nową pompę wtedy, a prócz tego kupić nowy czujnik.


No trochę się nie zgodzę z kolegą....
1. jak na max wskazówka to może być tylko odłączony jeden kabel przy czujniku a sam czujnik może być ok....
2. wiadomo, że jak olej się rozgrzeje to ciśnienie spada i jeśli jest ponizej określonej wartości zapala kontrolkę oleju...
3. nie koniecznie na 100 % pompa.. u mnie się też paliła... wymieniłem koła pompy oleju i nadal się pali na wolnych obrotach... przyczyn może być wiele, od pompy, czujnika, do panewek itd...

Napisz jeszcze jakie obroty masz jak zapala Ci się kontrolka, bo może za niskie....
Nawet w instrukcji podaja, że na wolnych obrotach kontrolka oleju może się świecić, więc nie ma wielkich powodów do paniki do póki nie będziesz znał jakie masz ciśnienie oleju.

Włóż głowę pod auto i sprawdz kable do czujnika, bo jak sądzę nie sprawdziłeś (napisałeś) tego.
Ostatnio edytowano 02 sie 2010 10:55:20 przez bienias_75, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez jrzeuski » 02 sie 2010 08:52:19

bienias_75 napisał(a):1. jak na max wskazówka to może być tylko odłączony jeden kabel przy czujniku a sam czujnik może być ok....

U mnie do czujnika idzie tylko jeden kabel. Od zegarów. Drugi biegun to masa silnika, bo czujnik jest wkręcony w blok. Wskazówka jest na max jak wskaźnik dostaje zasilanie a obwód nie jest zamknięty. Zatem problem leży w kabelku pomiędzy zegarami a czujnikiem albo sam czujnik jest walnięty.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez bienias_75 » 02 sie 2010 10:53:28

jrzeuski napisał(a):
bienias_75 napisał(a):1. jak na max wskazówka to może być tylko odłączony jeden kabel przy czujniku a sam czujnik może być ok....

U mnie do czujnika idzie tylko jeden kabel. Od zegarów. Drugi biegun to masa silnika, bo czujnik jest wkręcony w blok. Wskazówka jest na max jak wskaźnik dostaje zasilanie a obwód nie jest zamknięty. Zatem problem leży w kabelku pomiędzy zegarami a czujnikiem albo sam czujnik jest walnięty.


Zgoda, tylko Gomezik ma 2,3 TD a Ty 2,5. Moje wywody opieram na 2,3 TD bo taki mam i jak odepnę jeden kabel to wskazówka zachowuje się dokładnie tak jak opisał to Gomezik i dlatego zacząłbym do sprawdzenia czy kabel jest dołączony do czujnika. U mnie po kupieniu ten kabel był specjalnie odpięty aby ukryć słabe ciśnienie.... Po podłączeniu prawda wyszła na jaw... Człowiek mądry po szkodzie :oops:

gomezik napisał(a):zastanawia mnie czy każda 2.3 td ma przyśpieszenie jak 126p? czy może omja jest już zamęczona? pozdrawiam

Chyba tak już jeżdżą, bo moja też ma przyśpieszenie malucha ;) trzeba się przyzwyczaić lub przesiąść na inny motor...
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Pawel » 02 sie 2010 20:14:50

jrzeuski napisał(a):U mnie do czujnika idzie tylko jeden kabel. Od zegarów. Drugi biegun to masa silnika, bo czujnik jest wkręcony w blok.

Ja od czujnika mam dwa przewody - na wskaźnik i, chyba, na kontrolkę...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez jrzeuski » 02 sie 2010 21:11:46

Pawel - Amor napisał(a):
jrzeuski napisał(a):U mnie do czujnika idzie tylko jeden kabel. Od zegarów. Drugi biegun to masa silnika, bo czujnik jest wkręcony w blok.

Ja od czujnika mam dwa przewody - na wskaźnik i, chyba, na kontrolkę...

I tak ma być według schematów. Idę się biczować :oops: a potem zajrzę dokładnie pod maskę :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez gomezik » 04 sie 2010 14:12:38

no jeśli chodzi o moją frotkę to może troszkę sprostuję, kontrolka zapala sie na 900r gdy tylko dotknę pedał gazu i podniosą się obroty powyżej 1000r to gaśnie. zapala się nie od razu jak się zagrzeje, ale po ok godz jazdy. zaraz wskoczę zobaczyć te kabelki, może są odłączone bo kupiłem frotę od faceta który wogóle o nią nie dbał, mówi że ta kontrolka świeci mu od 4 lat:/ ten facet zamiast wymienić wentle wolał zasilikonować:)) ojjj duużo pracy mnie czeka:)
gomezik
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Pawel » 04 sie 2010 19:00:41

...może to "tylko" wina jakiegoś lipnego oleju silnikowego... Skoro typ nie dbał cholera wie co tam jest zalane... :?
A może i wodę z bagna lał do chłodnicy... :?: :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez gomezik » 07 sie 2010 17:12:36

sprawdzałem:) woda z bagna też jest:)) nie widzę żadnego kabelka więc pewnie go ktoś skrócił. muszę zdjąć osłonę silnika wtedy będzie lepsza widoczność, obawiam się że moja jest zamęczona bo wczoraj jadąc z przyczepką każdą górkę widział wcześniej ode mnie:( zastanawiam się też czy z moją pompą paliwa jest ok? rano ciężko odpala,(świece sprawdzałem są ok) no i ten biały obłoczek zaraz po odpaleniu. może źle ustawiona? mój pompiarz do 15 na urlopie wrr:(
gomezik
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Pawel » 08 sie 2010 16:44:03

Biały/niebieskawy obłoczek po odpaleniu może być również zwiastunem oleju w układzie dolotowym - może turbo padło - pompuje olej do układu...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez gomezik » 09 sie 2010 18:57:39

turbinka chodzi, mam to auto dopiero 2 tygodnie zrobiłem nim ok 1500km i oleju nie ubywa, silnik umyłem bo może trzeba byłoby uszczelnić ale jak narazie drobne wycieki w okolicy koła pasowego i intercoler lekko się poci. Znajomy jutro ustawi mi w nim zawory, sam nie wiem za co się brać ale może na pierwszy ogień pójdą zawory, następnie pojadę na sprawdzenie pompy, może mechaniura od diesli coś mi o nim powie, może komprechy już nie ma, sam nie wiem niech go zbada ktoś podobno:) mądrzejszy:) kupiłem go za grosze, chciałem parę groszy zarobić ale tak mi się spodobała jazda tym cudem że go sobie zostawię:)
gomezik
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Pawel » 09 sie 2010 20:01:37

gomezik napisał(a):t(...) ale tak mi się spodobała jazda tym cudem że go sobie zostawię:)

...i od tego trzeba było zacząć... :>: :D
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez gomezik » 10 sie 2010 16:48:59

noo, wreszcie zaczyna gadać tak jak należy:) turbo słabo ciągło bo wąż był dziurawy, zawory wyregulowane,filtr powietrza wymieniony, zapowietrzał się na pompie, wymieniony zawór zwrotny, teraz musi postać to zobaczę jak odpala:) ups:) miało być o ciśnieniu oleju a ja o innych sprawach:) a jeśli chodzi o pompę oleju to chyba jest ok, bo przy zdjętej pokrywie po odpaleniu na wolnych obrotach olej chlapał na 2 metry:) więc to chyba tylko czujnik:)
gomezik
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość