Witamy !



Wąż olejowy turbo-vaccu

Wąż olejowy turbo-vaccu

Postprzez socube » 27 sie 2019 19:49:07

Witam kolegów,

Potrzebuję pomocy w sposobie podłączenia przewodu zasilania oleju Turbo-Vaccu. Na początku opiszę sytuację wyjaśniając, dlaczego w ogóle nie wiem jak to poprawnie podłączyć :-) Od początku posiadania frotki miałem problem z hamulcami wymieniłem wszystko prócz vaccu pompy, ponieważ nie mogłem nigdzie dostać sprawnej ani nowej. W tym roku udało mi się kupić OE GM vaccu :-) Hurra, ale po jej zamontowaniu hamulce, co prawda wróciły niestety kosztem cieknącego węża zasilania. Przypuszczam, że wąż dostał ciśnienia i nie trzymał szczelności. Wąż ten od samego początku był szemrany sztukowany i z dorobioną śrubą. Postanowiłem kupić używany oryginalny wąż, po jego rozpakowaniu zdziwiło mnie połączenie od strony vaccu ( podkreślam nigdy nie widziałem jak to wyglądało w OE a w Internecie nie udało mi się znaleźć zdjęcia tego miejsca :-( ). I stanąłem w tym miejscu. Ja miałem podłączony (dosztukowany) ten przewód w ten sposób, że patrząc na miskę olejową idąc w stronę vaccu 1 był wkręcony oczkiem w adapter do miski olejowej a oczko podłączone przewodem do kolejnego oczka w pompie vaccu. Za to oryginalny przewód idzie inaczej kończy się on oczkiem na wysokości vaccu, ale nie pasuje tak pięknie musiałem go nieci dogiąć, aby wkręcić go w obudowę vaccu, a otwór z miski jest niezagospodarowany (nie miałem takiej śruby), więc wkręciłem czujnik od wstecznego.

Moje pytanie, więc brzmi. Jak jest u was podłączony ten wąż olejowy ?

Opel Frontera A silnik 2.3 TD 1994r. Long

-- 28 sie 2019 06:09:04 --

Dobra znalazłem odpowiedź na forum :-) ale może komuś się przydadzą zdjęcia z tego posta. Rozwiązanie: Olej jest pobierany przez pompę przewodem, który wychodzi z jej środka i prowadzi do górnej części miski olejowej. Wraca przewodem wyprowadzonym z boku pompy i dochodzi do bloku. Tak jak napisałem olej jest pobierany przez pompę (gdy jest podciśnienie) a nie tłoczony z magistrali. Jeśli odłączymy vacuum to olej sam nie popłynie bo nie zostanie zassany.

Więc muszę wkręcić adapter w vaccu a następnie odprowadzić króciec przewodem do miski olejowej. :mlotek:
Załączniki
20190827_185428amini.jpg
20190827_185322amini.jpg
20190827_185647amini.jpg
socube
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 paź 2013 21:58:27
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Wąż olejowy turbo-vaccu

Postprzez Łukasz12502 » 28 sie 2019 14:04:39

ja nie wiem kto i co tam rzeźbił ale wystarczą zwykłe przewody gumowe olejoodporne i końcówki oczkowe np takie https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8,żadne adaptery i inne czary niepotrzebne.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Wąż olejowy turbo-vaccu

Postprzez socube » 29 sie 2019 06:02:56

Dokładnie, jedno oczko na vaccu, drugie na misce, 20cm przewodu gumowego :-)
socube
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 paź 2013 21:58:27
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość