Witamy !



[2.3] problem ze świecami

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez dolas » 25 paź 2009 17:37:10

świece podobno są ok (sam nie sprawdzałem)
nie wiecie co może oznaczać takie miganie tej lampki?
dolas
 

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez Pawel » 25 paź 2009 20:39:24

...że coś nie jest ok... :? Najpewniejszym sposobem będzie podpięcie się do kompa i zdiagnozowanie problemu...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez Indian » 25 paź 2009 22:50:19

W 2,3TD nie ma podpięcia do kompa... Jeżeli lampka od świec mruga to znaczy że spalona jest któraś świeca, ew brak dobrego styku. Do świec dochodzą dwa przewody i każdy z nich zasila dwie świece. Układ z kontrolką wykrywa asymetrię w przepływie prądu pomiędzy tymi przewodami tzn. jeżeli na jednym przewodzie działają dwie świece a na drugim jedna to kontrolka mruga. Jeśli spalą się dwie świece -jedna na jednym przewodzie a druga na drugim to układ tego nie wykryje. Generalnie należy zacząć od sprawdzenia czy na świecach pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Trzeba podpiąć miernik pod świece 1-2 oraz osobno 3-4. Równolegle z grzaniem świec działa pompka odpowietrzająca układ chłodzenia (co słychać po przekręceniu kluczyka). Można też sprawdzić opór świecy miernikiem, oczywiście po odkręceniu nakrętki z przewodem. Sprawna ma ok 0,7 ohma jednak najlepiej każdą wykręcić i zobaczyć jak po podłączeniu pod aku robi się jasnopomarańczowa co oznacza że jest na 100% sprawna. Często kłopoty sprawia czarna okrągła złączka na przewodach pomiędzy silnikiem a serwo hamulców. Łączy ona świece żarowe z przekaźnikiem oraz zasila rozrusznik.


Autor postu otrzymał pochwałę
Indian
 

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez Pawel » 26 paź 2009 05:59:03

Sprawdź, stojąc przodem do auta, po Twojej lewej stronie nad prawym reflektorem samochodu, na przednim pasie, wewnątrz komory silnika powinna być wtyczka... Nie dynda tylko jest umocowana na "swoim" miejscu...
Chyba w "eksploatacji" jest temat o złączu diagnostycznym, tam nawet są zdjęcia... Obrazek


U mnie były 3 spalone i nic się nie świeciło, nie migało...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez kukul » 26 paź 2009 19:15:48

Witam a ja juz prad na listwie od swiec mam :1: :1: . Tak jak pisze kolega to jest swieta prawda na jednej swiecy mialem kiepski przeplyw pradu bo byla juz przypalona i migala mi kontrolka po wymianie swiec zarowych kontrolka dziala mi prawidlowo a co do zlacza diagnostycznego mam Frotke 2.3 TD i n ie ma w niej zlacza diagnostycznego powiedzial mi to facet do ktorego pojechalem na sprawdzenie bledow ale niestety zostalem zaskoczony wiadomosci o braku zlacza diagnostycznego a szukal chyba z 30 minut :-)
kukul
 

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez raff » 26 paź 2009 20:39:20

Panowie, mi juz rece opadaja.

Jak zrobilo sie zimno nie odpali, ani po prosbie, ani po grozbie.

Wymienilem przekaznik i teraz nawet kontrolka od swiec nie zamruga. Chyba cos mnie trafi.
raff
 

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez Pawel » 26 paź 2009 20:53:30

...może to nie jest wina świec... :?: Jakieś problemy z paliwem, pompą... Sprawdź bezpiecznik z "kluczykiem"... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez kukul » 26 paź 2009 22:37:07

raff sprawdz czy masz prad na listwie od swiec bo ja mialem tak samo problemy z paleniem rano i okazalo sie ze prad na listwe nie dochodzil
kukul
 

Re: 2.3 td problem ze świecami

Postprzez raff » 26 paź 2009 22:57:45

Moja pierwsza zima z ta Frotą. Heh, nie zdziwie sie jak cala ta instalacja nie zyje.

No ale przy 10 - 12 stopniach powinien odpalic nawet bez swiec ? Czy sie myle ?

A jak sprawdzic te instalacje ? Tylko lopatologicznie prosze.
raff
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Pawel » 27 paź 2009 06:07:11

Najbezpieczniej to chyba w jakimś dobrym warsztacie o sprawdzonej renomie...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Indian » 27 paź 2009 07:29:34

Prosto i szybko. Miernik uniwersalny (zwany też multimetrem) przełączony na pomiar napięcia (woltomierz) wpinasz "-" do masy, może być przy akumulatorze "-". Następnie przekręcasz kluczyk tak żeby zapaliły się kontrolki i ostrożnie, żeby nie zrobić zwarcia dotykasz drugą końcówką miernika (+) do świec żarowych. Jeśli wszystko gra miernik pokaże ok 12V. Sprawdzasz osobno, tak jak było napisane wyżej, świece 1-2 oraz 3-4. Po przekręceniu kluczyka zapala się żółta kontrolka ze "spiralką" i to oznacza, że świece teoretycznie powinny mieć zasilanie (prąd dochodzi do przekaźnika który je włącza). Przy awarii którejś świecy (patrz kilka postów wyżej) ta kontrolka powinna migać. Sprawdź także czy po przekręceniu kluczyka warczy pompka od odpowietrzania układu chłodzenia -znajduje się ona na wężu w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. JEŚLI nie masz multimetru możesz użyć zwykłej żarówki 12V (np od migaczy) z przewodami: jeden koniec do masy, a drugim dotykasz do świec. Jeśli żarówka świeci to znaczy że prąd dochodzi do świec. Uważaj żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia. Zobacz w jakim stanie jest listwa przy świecach, może trzeba będzie ją trochę oczyścić tj. skrobnąć np śrubokrętem, papierem ściernym itp.
Indian
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez POPO » 27 paź 2009 13:28:31

Pamietaj że podgrzewanie świec działa tylko kilka sekund(załeżne od temperatury) nie cały czas
wiec najlepiej mieć druga osobę która bedzie załączać zasilanie kluczykiem
Także zalecam wielką ostrożność przy czyszczenia NIE ROBIC GDY KLUCZYK W STACYJCE (w pozycji załączonej)!!!
Mozna zrobic zwarcie oraz spalic przekażnik, sterowanie itp
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Pawel » 27 paź 2009 18:58:57

POPO napisał(a):Także zalecam wielką ostrożność przy czyszczenia NIE ROBIC GDY KLUCZYK W STACYJCE (w pozycji załączonej)!!!
Mozna zrobic zwarcie oraz spalic przekażnik, sterowanie itp

...całe auto można sfajczyć... :!: :wsciekly:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez raff » 29 paź 2009 21:59:41

Juz wiem co to. Pumpa.

Czeka mnie regeneracja i ladnych pare w plecy...

A swiece to swoja drogą.
raff
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez dolas » 03 lis 2009 19:16:13

no więc sprawdzę świece osobiście:)
wydawało mi się, że wszystkie świece podpięte są do jednej listwy szeregowo....
no bez instrukcji jakowejś czuje się jak bez ręki
dolas
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez wikked » 03 lis 2009 20:06:23

dolas napisał(a):wydawało mi się, że wszystkie świece podpięte są do jednej listwy szeregowo....

Miałeś na myśli równolegle :mrgreen:
wikked
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Indian » 04 lis 2009 06:30:39

Oryginalnie są zawsze dwa przewody i dwie listwy. Jeśli jest jedna z jednym przewodem to znaczy że ktoś wprowadził swoje "udoskonalenia" a wtedy raczej na bank będziesz miał objaw migającej kontrolki od świec.
Indian
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez dolas » 05 lis 2009 21:11:35

świece żarowe połączone są faktycznie równolegle
ale u mnie coś jest jednak inaczej... pierwsze trzy świece (patrząc od przodu) połączone są jedną listwą a dopiero czwarta świeca jest podłączona osobno
pozatym miernik wskazał ledwo 10V - nowy akumulator już zamówiony:)
nastepnym razem sprawdzę każdą świece
dolas
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Indian » 06 lis 2009 07:30:50

Pamiętaj, że świece biorą dość duży prąd i jeśli masz cienkie kable które je zasilają (ew. słabe styki, itp) to na samych przewodach będzie jakiś spadek napięcia, więc na świecy nie będzie już 12V tylko mniej. Możesz to sprawdzić wpinając miernik (woltomierz) pomiędzy "+" akumulatora a listwę zasilającą świece. Im większe napięcie pokaże miernik, tym gorzej. Tak więc niekoniecznie musi to być wina aku. Jeśli podłączysz woltomierz bezpośrednio do aku i pokaże on np 12,5V a po przekręceniu kluczyka (grzanie świec żarowych) zacznie szybko spadać to może faktycznie jest już słabiutki.
Indian
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez dolas » 06 lis 2009 17:46:37

akumulator ma trochę więcej niż 12 V, a na świecach jest ok 10,5 V
dolas
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość